pátek 21. června 2013

Oficiálně potvrzeno - mám mozek

Pro klidné párové soužití je důležitá rovnováha. Platí, že když je žena rozjásaná blbka, měl by být muž alespoň trochu rozumný a držet toho svého diblíka na krátkém vodítku. Logicky platí i opak. Muž, oplývající střelenými nápady, by měl být korigován rozvážnou, byť chápavou ženou.


Zádrhel nastane, pokud je tato potřebná rovnováha narušena. V naší domácnosti se to děje poměrně pravidelně. Stokrát si řeknu, že už nikdy více. Následně opět usednu Medvědovi na lopatu a nechám se strčit do pece jako zpitomělá ježibaba.

Nejinak tomu bylo před pár lety. Medvěd se nudil a měl roupy. Usilovně tedy dumal, jak osvěžit náš manželský stereotyp. Výsledek jeho myšlenkového úsilí byl pro mne zcela omračující. Pojedeme si skočit bungee jumping.

Samozřejmě jsem kategoricky odmítla. Není mi už hodně dávno dvacet a pokud budu chtít mermomocí spáchat sebevraždu, zvolím si nějaký pohodlnější způsob. V některých případech ovšem není NE pro Medvěda akceptovatelná odpověď.

Dal mi pár dnů na uklidnění a mezitím k realizaci svého výborného nápadu přesvědčil i Ajťáka se Snaškou. Postavili mě před hotovou věc. Moji zoufalou námitku, že přece moc dobře ví, že mám závrať i na židli, smetl Medvěd ze stolu brilantní úvahou. Nikdo mě přece nebude nutit, abych lezla na nějakou židli. Bude se JEN skákat.

Snašce bylo hej. Měla v té době zlomenou ruku a byla tedy v bezpečí. Já jsem se utěšovala myšlenkou, že když skok hodlá přežít Ajťák, jehož vrcholný sportovní výkon z poslední doby představuje zapnutí počítače, mohlo by se podařit vyváznout se zdravou kůží i mně. Čím víc jsme se blížili k cíli, tím ovšem můj optimismus slábnul.

Že jsem jenom krůček od totálního průšvihu mi došlo v momentě, kdy mě dva statní hoši začali cpát do postroje nutného k absolvování skoku. Velice slabou útěchou mi byl pohled na lehce pobledlého Ajťáka. Snaška vypadala, že si je vědoma vážnosti situace a snažila se být Ajťákovi morální oporou. Jediný, kdo se nemohl dočkat a nefalšovaně se těšil, byl Medvěd.

Několikrát nás ujistil, že guma rozhodně nepraskne (alespoň v to pevně doufá) a zcela jistě nehrozí, že si rozbijeme hubu o hladinu Orlické přehrady (nejsme přece taková nemehla jako Petr Novotný). Nemohu říct, že by mě uklidnil.

Aby se zbavil mého neustálého skuhrání, že se fakt bojím, skočil Medvěd jako první. Chvíli jsme se s Ajťákem zabývali myšlenkou, že se bleskově vysoukáme z kšírů a prchneme někam do lesa. Můj pitomý syn ovšem nakonec usoudil, že není srab a nevzdá se bez boje. Totéž očekával od své matky.

Jelikož je dobře vychovaný, dal mi přednost. Samotný skok nebyl tak strašný, jak jsem si představovala. Nakonec jsem musela, ač nerada, přiznat, že se mi to moc líbilo. Dokonalý zážitek.

Poněkud méně se mi líbila nevolnost, se kterou jsem se druhý den probudila. Ale všechno zlé je k něčemu dobré. Na pohotovosti v nemocnici mi oficiálně potvrdili, že mám mozek. I když momentálně lehce otřesený.

35 komentářů:

  1. Chudáku. To bych asi nikdy nedokázala absolvovat :) Ale zážitek je to určitě na dlouho :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to smekám K tomu by mě nikdo, ale opravdu nikdo nedonutil   
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné, pěkné... To by se mi v mé přízemní kavárně stát nemohlo

    OdpovědětVymazat
  4. Asi bych neměla přiznávat, že ti to poněkud závidím, že? Já bych si ráda skočila už pár let, leč finančních prostředků se nedostává...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to máš můj velký obdiv, tohle tedy neee. Za to bych děsně chtěla letět balonem...moc, moc...ale jaksi přesně to vyjádřila Arvari.

    OdpovědětVymazat
  6. Také obdivuji, nešla bych do toho. Ovšem za důkaz, že mám mozek, by to možná stálo

    OdpovědětVymazat
  7. Smekám před tebou, ani párem koňů by mne k tomu nikdo nedonutil. Obdivuji tě.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: To tedy ano, do nejdelší smrti na to nezapomenu [2]: Neznáš Medvěda. Dokáže být velice přesvědčivý [3]: Toužím po klidném životě v přízemní kavárně. Alespoň občas [4]: Pokud o to stojíš, tak si přání určitě někdy v budoucnu splníš, neboj. Jak vidíš, blbosti se dají dělat v každém věku [5]: Balonu se bojím. To je moc vysoko a dlouho to trvá. Tohle bylo šup šup [6]: No právě, ten důkaz se počítá [7]: Já si vůbec nezasloužím žádný obdiv, klepala jsem se jako ratlík. Za všechno může Medvěd, ten mě vždycky přemluví k nějaké pitomosti

    OdpovědětVymazat
  9. Smekám, k tomuhle by mě nikdo nedonutil ani násilím, bych si osvěžila pár chvatů ze sebeobrany a zneškodnila každého s takovým nápadem

    OdpovědětVymazat
  10. Pre druhykrat - never say never - odporucam vynimatelny mozog, pred skokom ulozit do sklenicky na zuby. (Ani ja nevylezime na stolicku, uz kvoli vahe, o zavrati ani nehovorim!)

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji Bohu, že mám, byť sportovně založeného, manžela, který nerad pokouší osud. Stejně, jako já .

    OdpovědětVymazat
  12. K téhle kratochvíli bych se tedy rozhodně nepřidala, přesvědčivost, nepřesvědčivost.
    Jen mi není úplně jasné čím, nebo spíš o co byl tvůj mozek otřesen, že jsi byla otřesena celá, to bych pochopila, to už patří k věci, ale předpokládám, že k nárazu na povrch nedošlo, to bys asi celý počin nakonec nehodnotila kladně, tak už zbývá jen sama lebka jako se to stává miminkům při takzvaném shaken syndromu, neboli syndromu třeseného dítěte.
    Ježiš, jsem já to ale šťoura.   

    OdpovědětVymazat
  13. Takže sis přece jenom trošánek "plácla" o hladinu...?

    OdpovědětVymazat
  14. Jééé to bych chtěla taky zkusit! :) Už dlouho o tom sním, no každopádně jsem zažila minulou středu něco podobného na bungee trampolínách, když se mi povedlo salto dozadu...

    OdpovědětVymazat
  15. Já bych se asi potupně vyvlíkla a neskočila. Opravdu mám k těmto adrenalinovým sportům odpor, nebo spíš z nich mám strach. Jseš teda dobrá, že ses překonala!

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Počkej, až se vdáš [10]: Je fakt, že když jsem nakonec souhlasila, musela jsem určitě mít mozek odložený v té skleničce na zuby [11]: No, on Medvěd nemívá takovéhle střelené nápady zase až tak často. Dá se to celkem vydržet [12]:+[13]: Neplácla jsem se o nic, to bych teď byla asi zavřená, protože bych Medvěda fakt zabila. Doktor mi vyložil, že se opravdu ten mozek v hlavě při tom skoku nějak zakvedlal a byl z toho slabý otřes. Ale nebylo to nic strašného, jen mi bylo trochu blbě [14]: To jsi tedy šikovná Já bych se určitě přerazila.[15]: Nejhorší okamžik byl těsně před tím skokem, když jsem čučela do té hloubky. Ale drželi mě ti svalnatí hoši Když jsem si vnitřně zpracovala, že tedy jo, tak jsem už nemohla couvnout. To bych doma poslouchala asi do konce života

    OdpovědětVymazat
  17. Větší blázen než jsme čekali.

    OdpovědětVymazat
  18. [12]: Ale na to, že má mozek na kaši, píše docela hezky.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Ano, velmi hezky. Urcity dokaz, ze na urcite cinnosti mozno clovek ani mozog neporebuje?

    OdpovědětVymazat
  20. "Víš proč kostra nemůže skákat bungee jumping?"
    "Nemá na to žaludek.""Víš proš nemůže slepec skákat bungee jumping?"
    "Jeho vlčák to nesnáší."

    OdpovědětVymazat
  21. Tedy znám lepší způsob jak zjistit, že mám mozek, poněkud méně nebezpečný.
    Mě by tam nikdo nedostal ani za všechny prachy světa, příslib věčného blaha a umývání nádobí. Stačilo mi, když mě vyvěšovali za nohy na rehabilitaci. Klesly mi prsa a já se začala dusit. Skočila bych, kdybych chtěla spáchat sebevraždu. Udusila bych se než by mě vytáhli nahoru. To by mi pak patrně mírně otřesený mozek nevadil.
    Tebe obdivuji. Rozhodně tvůj život s Medvědem není žádná nuda.

    OdpovědětVymazat
  22. Obdivuhodné, ale abych pravdu řekl, nijak mě to neláká. Zážitek je hodně krátký a viset hlavou dolů asi také není nic příjemného.
    Ale vážně uvažuji o tandemovém seskoku padákem. Zatím to vyzkoušel mladší syn, skáče se ze 4 km, minutu trvá volný pád a dalších 10 minut se plachtí po otevření padáku. Cena je kolem 3000 Kč a zájemci si ještě mohou dalším parašutistou nechat natočit video seskoku (asi za 1500 Kč).

    OdpovědětVymazat
  23. [17]:+[19]: Tak jste mě, pánové, pěkně rozebrali, takže zase šup do nějaké práce [20]: Víš, proč slepice si bungee jumping skočí?
    Ano, správně, nechá se zblbnout Medvědem.[21]: Ne, na nudu si většinou nestěžuju. Ale je pravda, že občas se docela otravuju [22]: Ano, o tandemovém seskoku se u nás už taky mluvilo. Jsem neoblomná. Snad mi kolová obrana vydrží

    OdpovědětVymazat
  24. Předpokládám, že si ti mozek omlátil o vnitřek lebky a tím si přivodil otřes. Alespoň mně se to jednou podařilo, když jsem sebou hrkla na lyžích. Nic se mi nestalo, přesto se mozek otřásl. A na té šílené atrakci to určitě hrká víc než na lyžích.

    OdpovědětVymazat
  25. Gratuluju k mozku. I kdyz, je vam zenam na neco?

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Nooo ...aby sme vám ho občas, na chvíľku požičali.

    OdpovědětVymazat
  27. [24]: Přesně tak. Vůbec jsem se nijak nebouchla a přesto se to povedlo.[25]: Trochu už ti napověděla Gabi. To je jeden účel. A pak někteří muži celkem ocení, když ženy mají kromě silikonů, rudých drápů a rezavé hřívy i mozek. Ale je fakt, že takových chlapů zas tolik není [26]: Ale jen na chvilku, stejně by nevěděli, co si s nm počít

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: ty ženské úpravy jsou naprosto k ničemu (v mých očích)... lepší je přirozená žena bez nějaký silikonů a podobně.

    OdpovědětVymazat
  29. [29]: no tak je to tak hele... ošahávat umělou hmotu nemusím, pro mně jsou lepší normální prsa.

    OdpovědětVymazat
  30. Tak tedy... klobouk dolů. Tohle bych asi nedala.. ale zase na druhou stranu.. je pravdou, že když se člověk na něco netěší, nebo se něčeho bojí, pak nakonec (ach ten zákon schválnosti!) zjistí, že to "zas až tak hrozné" vlastně nebylo. A co hůř.. ono to funguje i naopak.
    Buď jak buď, myslím, že tenhle den si budeš pamatovat ještě dlouho, že? ;)

    OdpovědětVymazat
  31. Musel to být neobyčejně zajímavý zážitek. Trochu jsi mě zaskočila tím otřesem mozku. Riziko tu asi vždycky nějaké je, proto zřejmě pojišťovny nepojišťují na adrenalinové zážitky.

    OdpovědětVymazat
  32. [33]: Se mnou si moje pojišťovna užije i bez adrenalinových zážitků

    OdpovědětVymazat
  33. Gratuluji jak k seskoku(to bych nedala), tak k mozku(ne každý se jím může pochlubit )

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...