pondělí 24. června 2013

Proč jsou chlapi lakomí?

Už mnohokrát jsem dumala nad tím, proč jsou chlapi v některých případech tak strašně lakomí a odmítají se dělit. Samozřejmě, nelze generalizovat a najdou se i výjimky. Jen jich moc neznám.


Většina chlapů se odmítá dělit o své ženy. To nemíním kritizovat, protože tento druh lakomství je vcelku pochopitelný a dokonce i velmi žádoucí. Tím je ovšem má schovívavost k mužské lakotě zcela vyčerpána.

Já se s Medvědem zcela nezištně podělím i o svoje spodní prádlo, on se vzpouzí půjčit mi na spaní své lehce obnošené tričko. Prý mu ho umažu. Na moji vcelku logickou námitku, že nehodlám spát na hromadě uhlí, sice neměl žádný úderný protiargument, ale triko mi stejně sebral. Má k němu zřejmě silný citový vztah a pokud by bylo použito jako noční košile, bylo by navěky zneuctěno. Za normálních okolností bych Medvědovy svršky neloudila, ale pršelo a mé vyprané noční košile odmítaly venku na šňůře uschnout do použitelného stavu.

Před pár lety jsem měla revoluční nápad. Zlikvidovala jsem dvě prošívané deky a pořídila nám jednu francouzskou přikrývku. Jak nevídaně pitomý nápad to byl, jsem měla možnost zjistit velice záhy. Medvěd bystře usoudil, že deku si budeme dělit ve stejném poměru, jako si dělíme postel. Takže pořád spím skoro na pelesti a jako bonus mám cípeček deky. Pokud je někdo v pokušení mi poradit, abych si vybojovala větší prostor, tak prosím pěkně o podrobný návod, jak metrákového spícího Medvěda vyexpedovat na jeho stranu postele. Přelézt ho a zabydlet se na volném místě nic neřeší, neboť má nějaký zvláštní radar a během chvilky se přesune za mnou.

Neustále používá můj kartáč na vlasy, i když by na jeho permanentní rozcuch bohatě stačil obyčejný hřeben. Nejsem lakomá, o kartáč se ráda podělím, ale opravdu by mě potěšilo, kdybych ho poté zase našla. Jsem tolerantní a stačilo by mi, kdyby se nacházel alespoň v koupelně, když už je problém dát ho zpátky na místo. Celkem mě rozčiluje pročesávat ráno byt a nacházet kartáč na sedačce mezi polštářky, na botníku či v kuchyni na lince. Medvěd moji kartáčovou vstřícnost vůbec neumí ocenit a dokáže rozpoutat úplné peklo, pokud si někdy půjčím jeho holítko. Pokoušela jsem se mu vysvětlit, že nevidím rozdíl mezi svojí nohou a jeho třídenním strništěm, ale neuspěla jsem.Tak si holítko raději půjčuju tajně a pak se spolu s Medvědem divím, že ty břity vůbec nic nevydrží.

Jen jedno mi Medvěd přenechává úplně bez řečí. Domácí práce. A přitom já bych se tak ráda podělila. Myšlenka, že například mytí oken nebo luxování máme ve střídavé péči, mě právě dost nadchla.

45 komentářů:

  1. To s tym trickom je naozaj tvrde! Na druhej strane musis to chapat ako obranny reflex. Ja som raz pozical moje trenirky, prekne cervene, spartakiadne a doteraz ich hladam, po vyse styridsatpät rokov, co som s tou damou zenaty sa moje trenirky neobjavili!

    OdpovědětVymazat
  2. Zřejmě to lakomství mají téměř všichni muži v genech. A nezáleží na tom, zda jsou jedináčci či nikoliv. To na to nemá vliv. Jsou hrozně egoističtí a já když dostanu záchvat a jsem téměř na umření, tak první, co mého drahouška zajímá je, co bude jíst, pokud mne odvezou do nemocnice.

    OdpovědětVymazat
  3. Pořídit si francouzskou deku jsem prozřetelně zavrhla hned při pohledu do katalogu. Jinak bych dopadla jako ty. Stačí, že mi občas krade tu moji, jakoby neměl své dost. A o spaní v posteli ani nemluvím. Také spím na krajíčku a muž se rozvaluje. Občas má bujné sny a uštědří mi ve spaní herdu. Padne do nejbližšího místa, které má po ruce. Naštěstí do oka se ještě netrefil.

    OdpovědětVymazat
  4. Společnou přikrývku nepovažuji za dobrý nápad, protože se ukazuje, že v páru je vždycky jeden lakomější . Ale nepsalas nedávno zrovna o tom, jak se s tebou Medvěd rád dělí o radost ze svého dovádění na čtyřkolce? Myslím, že to s jeho lakotou nebude ta hrozné a natožpak s lakotou celé mužské populace .

    OdpovědětVymazat
  5. No, s tím spaním ve dvou ti naprosto rozumím. Mě dělá můj to, že se kě mně v noci přitulí a já pak marně lapám po čerstvém vzduchu. S přikrývkou problémy nemývám-máme dvě :) A jestli je lakomý, to se asi úplně říct nedá. Cigarety, zapalovače, jídlo a podobné věci mi rád poskytne. Ale s čím šetří je skutečnost, chci-li navonět jeho voňavkou.. Sám n sebe vyleje půl flakónu a já dostanu stříkanec na pamaátku..

    OdpovědětVymazat
  6. Můj lakomý není , ale spát s ním (i s kýmkoliv jiným pod francouzskou dekou bych nechtěla. S přibývajícími roky jsem čím dál větší individualistka. Nemohu být s někým furtumfurt. A protože spolu  sdílíme už 31 let nejen domácnost, ale i kancelář, opravdu potřebuju být chvílemi bez něj

    OdpovědětVymazat
  7. To snad mají ti chlapi v genech. Jejku, taky jsem měla dobrý nápad, jednu deku pro dva. Já spala imrvére odkrytá a jeho nebylo vidět, jak se dokázal do té deky pěkně zabalit, měl to jak spacák a koukala mu akorát nahoře čupřina. Deku jsem dala kamarádce, nikdo jí ji nekrade, je sama .

    OdpovědětVymazat
  8. Zdá se mi to povědomé. I můj muž se řídí heslem - Co je tvoje to je moje a co je moje na to nesahej.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak já bych teď asi měl napsat něco na naší obranu, ale při trošce sebereflexe musím přiznat, že kdybys v článku změnila jména a pár detailů, myslel bych si, že ho napsala Markéta. Není to ale lakota! Jen teď honem nevím, jak to přesně pojmenovat jinak. Jestli mě to napadne, ještě sem zajdu. Dobře jsem se pobavil!

    OdpovědětVymazat
  10. To máte teda doma dobrý sobce...

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Nemohl v nich třeba někdo omylem odejít? [2]: Medvěd je z početné rodiny a je to na něm znát. Oběd sní dřív, než já si stačím v ruce srovnat příbor. Následky z dětství [3]: Zvažovala jsem jako alternativu spacák. Ten by mi snad nekradl. [4]: O radosti se podělí docela rád, o peřinu bojuje jako lev. Možná zrovna ty patříš mezi čestné výjimky a triko bys půjčil bez dlouhých řečí [5]: Taky už mi bylo celkem důrazně vysvětleno, že jeho voňavka rozhodně není vhodná pro dámy. Kdyby jen věděl, jak moc se mýlí [6]: Moje řeč. Leckdy zatoužím, abychom byli alespoň na chvíli rozptýleni po celém okrese. Když mu to navrhnu, prohlásí, že po smrti ho můžu rozptýlit, kam mě napadne.[7]: O návratu dvou dek nechce Medvěd ani slyšet.[8]: Není to třeba nějaká genetická zátěž u chlapů? [9]: Lakota to možná není. Vy se jen zcela odmítáte dělit o svoje věci a navíc si zabíráte pro sebe nejen společné věci, ale i věci, které jsou výlučně naše

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: No jo, každý nemůže mít doma sluníčko

    OdpovědětVymazat
  13. A rozdělíme se bratrsky nebo napůl?

    OdpovědětVymazat
  14. Tvůj medvěd je hold medvěd. Má to štěstí, že má ženu, která má velký smysl pro humor. To musí určitě hodně ocenit! Můžu se zeptat, zda-li tě tu někdy čte? Jestli má stejný smysl pro humor jako ty, jsem přesvědčená, že po tomto článku bude spát on vedle na zemi u postele a přinese ti ještě jednu deku navíc z půdy, aby jsi byla přikrytá až po krk!     

    OdpovědětVymazat
  15. [1]:Ta dáma je určitě vyhodila, protože jakmile by je rozstříhala na hadry, tak bys to poznal.   Múj muž poznal hadr ze své košile z tanečních, kdy už mu byla malá a neměl ji od tanečních na sobě . To bylo ale výčitek .
    Přeji příjemný večer

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím,přestože jsou lidé ve své podstatě stejným tvorem, muž i žena jsou vnitřně velmi odlišní. Přestože jsou vyjimky.Nemá smysl se hluboce zamýšlet nad rozdíly mezi mužem a ženou. Jsou to protichůdné existence. Nic víc, nic míň. Vždyť právě proto se k sobě tak přitahují. Jakpak by se lidský tvor jinak rozmnožoval ?

    OdpovědětVymazat
  17. To jsem se prořehtala celým Tvým článkem i komentáři blogerů .
    Bolí mě všechna žebra od smíchu .
    Pročetla jsem si více článků, moc se mi líbí Tvůj blog .
    Přeji Ti příjemný večer

    OdpovědětVymazat
  18. Francouzskou deku ani náhodou. Ale než jsem svému ex utekla, koupili jsme novou matraci. Protože jsem počítala s tím, že ji nebudu využívat dlouho, ukecala jsem ho na jednu velikou (byla levnější - na to on moc dobře slyšel). Pohne se jeden a druhý to pocítí. Jo, stejně blbý nápad jako ta deka.
    Ale střídavá péče na domácí práce mě nadchla, skvělý nápad

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: Zvolíme královské dělení.[14]: Zcela určitě nečte. Na jeho vkus by tu bylo moc málo čtení o čtyřkolkách [17]: No nezbylo by nám, než se stát hermafrodity [18]: Děkuju. Smích léči (i bez třicetikorunového polatku) [19]: Můžeš hádat, jakou máme matraci

    OdpovědětVymazat
  20. Já se nasmála, až se kolem prášilo! s voňavkama bojujem podobně! kamarádka mi přinesla kazetku toaletka sprej, pěkná mandarinková vůně! zbyl na mě sprej a na tygra větší toaletka! roky se bavíme tím, že platím nejvyšší daně! v posteli mám často nejmíň o kolena na víc! podobně se dělíme i o sedadla ve vlaku:)
    Neumím rozklíčovat, proč mi někdy tygr sám nabízí pití a jindy se dost ošívá, když napít chci já!
    Ale není to zlý, on tygřík vypadá, jako že by se rozdal! cokoli si koupí, koupí rád i mně! občas je to prostě proto, že to všechno nechce mít sám, no:)
    Prima článek i komentáře!

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Tu toaletku ti určitě sebral proto, že ti chtěl dopřát zážitek z toho, jak krásně i manžel může vonět

    OdpovědětVymazat
  22. [22]:
    Já mu ji dala, jen oni to nemají nějak stejně:))) už jsem se dopracovala k tomu, že mám vlastní pánskej parfém i pár zbytků, ale jen pro potěšení z toho, že je mám! to i ti naši plyšáci můžou vonět jako chlapi! jen já ne a taková krása to je!!!

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Ta toaletka se k tobě nehodila a tak jsem jí radši použil já! Jestli my jsme lakomí, pak vy ovšem jste závistivé a to není o nic lepší.

    OdpovědětVymazat
  24. [24]:
    My vám přejeme to vaše, dáme to naše a jsme závistivé?:))) No jsme mlsné, řekla bych!
    Já už dokonce i pleťový mlíka kupuju s tím, jestli by voněly tygrovi! A až mi dojdou, ozve se - kup mi další, jo?:)

    OdpovědětVymazat
  25. Tak pokud nechce slyšet o návratu k dvěma normálním dekám, pořiď si ji jen ty, on ať si stanuje pod francouzskou a ty budeš mít konečně nohy v teple.
    Mimochodem, jak tak koukám ven, budeš spát bez košile asi dlouho, takže vlastní deka by situaci aspoň částečně řešila.

    OdpovědětVymazat
  26. Hele, s tím holítkem a divením mi to něco vážně připomíná... Jinak my, od té doby, co jsem opět v pracovním procesu, se o domácí práce dělíme. Prudí nás to sice oba stejně, ale máme to rychleji hotové a to za to stojí .

    OdpovědětVymazat
  27. Asi už jsem jiná generace, nebo co, ale my jedeme všechno fifty fifty, včetně domácích prací ( a tady mám občas pocit, že dokonce zaostávám )

    OdpovědětVymazat
  28. Asi jsme divní, ale my se s mojím nedělíme o nic, každý pěkně všechno svý. Jediný manželův pokus skončil fiaskem, když se chtěl se mnou podělit o vanu a vlezl si ke mě. Bože, jak ten chudáček řval, že prý jsem ho chtěla opařit!

    OdpovědětVymazat
  29. [17]: Ve většině párů se muž výrazně odlišuje od ženy. Jsou ale některé výjimečné páry, ve kterých se žena výrazně odlišuje od muže

    OdpovědětVymazat
  30. [23]: Medvědovi bývalo docela fuk, co na sebe patlá. Ovšem pak postoupil do vyššího levelu a teď je ve fázi, kdy má svůj milovaný parfém (objevil ho ve Španělsku a u nás se neprodává), který si střeží jako oko v hlavě. Když zjistil, že jsem se jím trochu naťupala, byl velmi nevrlý [25]: Když si Medvěd zatouží namazat svoje upracované tlapky, nenamáhá se zjišťovat, co je na to nejvhodnější. Klidně použije můj krém na obličej. A nešetří [26]: Košile už uschly. Teď neperu a vyhlížím sluníčko. [27]: Tak to ti upřímně závidím Ale abych Medvědovi nekřivdila - nedávno se zapojil a pověsil záclony. Sice na první pokus bordurou nahoru, ale pak už mu to šlo jako na drátkách.[28]: Mladí muži jsou už dnes asi lépe připraveni do života. Já jsem synka předala Snašce docela dobře vycvičeného [29]: To je zajímavé. Chlapi se asi raději koupou ve studené vodě. Medvěd taky má výhrady k teplotě mojí vody. Ale já se raději koupu v horké [30]: Touché

    OdpovědětVymazat
  31. Nejvíce jsi mě pobavila francouzskou dekou. U nás by to byla katastrola, poněvadž i v létě se přikrývám tak, že je mi vidět jen hlava a pokud nejsem zabalená, táhne mi dovnitř. Musím mít pod peřinou i ruce. Když v létě spíme ve stanu, strčím si do spacáku i hlavu, což manžel nemůže pochopit.
    Tvů medvěd je dle tvého vyprávění takový roztomilý méďa.

    OdpovědětVymazat
  32. Nevím, zda je to tím, že je přítel hubeňour a zabere míň místa, nebo tím, že jsme spolu jen rok, ale ten kdo má radar a obsadí 3/4 postele jsem vždycky já!
    A jinak zkoušela jsi praktikovat tohle? (https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/375809_10151146170837720_2108350786_n.jpg)

    OdpovědětVymazat
  33. [32]: Někdy je tak extrémně roztomilý, že se to skoro nedá vydržet [33]: Tak to je vynikající nápad

    OdpovědětVymazat
  34. Na utlačování v pelíšku stačí i téměř tříletý chlap, se kterým sdílím místo ke spaní. Teď byl u mamky na pár dní. Po první noci na jedné posteli volala, že je nevyspaná a dokopaná. Ale prý to vymyslela - rozdělá velkou pohovku a to prý bude super a úžasně se vyspí. Já jsem se jen řehtala a ona prý proč se jí směju... Ráno volala - už chápu...

    OdpovědětVymazat
  35. Zlati. Jediné východisko - pořídit si ještě jednu francouzskou deku sama pro sebe (a trvat na tom, že zůstane tvoje), pořídit si nový kartáč na vlasy do zásoby (nebo raději dva, pro strejčka Příhodu), pořídit si ještě dvě noční košila pro případ nouze a dál se nezmiňovat o používání holicího strojku. Stačí když budeš pobouřeně souhlasit, jak ty břity nic nevydržej.     
    Opravdu, jak to čtu, laik žasne, odborník se diví. A ti zkušení jen s pochopením pokývají hlavou, ano, to znám moc dobře...   

    OdpovědětVymazat
  36. [35]: Chlapi si holt zvykají být roztahovační už od útlého dětství [36]: To všechno bych mohla zkusit. Jen se bojím, že Medvěd by si i s tím vším hravě poradil. Je velice nápaditý

    OdpovědětVymazat
  37. Žije ještě v komunismu. Co je tvoje, je moje a co je moje, do toho ti není.

    OdpovědětVymazat
  38. Víc nebo míň musí být lakomý z ženského pohledu každý chlap. Opačně z mužského pohledu zase bude skoro každá žena marnotratná. Stejně jako ženy mají v genech zabudováno, že vše nové musí být jaksi lepší než to staré, tak chlapi zase cítí, že stará věc bude spolehlivější a dlouhopřežívající, když se bude dobře udržovat a navíc nebude vyžadovat další peníze, které se tedy můžou použít na něco "potřebnějšího". Proto chlapi časem zmapují vzorce chování k určitým věcem a ty často potřebné věci fakt udržují, aby kvůli jejich náhradě nepřetržitě netekly peníze z domácnosti. Každá nějak opotřebovaná věc má své místo a i když by ji manželka vyhodila, tak v garáži, či dílně se ještě bude hodit. Chlapí tedy mají rádi své věci, rádi je udržují a proto je neradi dávají z rukou. Za život získali spoustu zkušeností s půjčováním svých věcí. Půjčený elektrický hoblík se vrátil s vyhryzlým žlábkem na noži od šroubu v hoblované podlaze, flexka začala strašně hrčet, protože ji zbytečně ten co si ji půjčil přetěžoval. Půjčené tričko je vytáhané, seprané, nebo nedejbože přibarvené od jiného prádla. On prostě ví, že k té věci se nikdo nebude chovat tak dobře jako on sám. A ten druhý ji ani nebude umět udržovat jako on sám. No a ta věc pak logicky začne scházet a ztrácet hodnotu. Souvisí to i se zkušeností, že kvalita nově koupených věcí je většinou horší než těch dlouho přeživších starých a těm starým už ten chlapík přišel na kloub a ví, která kurvítka si má pohlídat aby věc jela stále dál. U těch nových věcí na to teprve musí přijít. Pro ženu je věc naopak většinou jen jedna černá skříňka, kterou umí udržovat jen tak, že v případě jakéhokoli kiksu mění kus za kus. A to leze do peněz.
    Ten Medvěd to asi už trochu přehání, ale v jádru je na tom stejně jako ostatní chlapi.

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: Uděláme si tedy ideologickou chvilku a probereme základy demokracie [39]: Tohle je určitě pohled chlapa Obecně máš možná pravdu, ale ne vždy to takhle funguje. Můj muž klidně kamarádovi půjčí vrtačku, karbinu nebo jakékoliv jiné udělátko. To neřeší. Když se něco rozbije, bez milosti to vyhodí. Já mám problém i s tím, abych někomu půjčila svou oblíbenou knížku. A nefunkční mixer si klidně schovám, protože co kdyby šel náhodou opravit (Nejde, ale stejně ho nakonec musí vyhodit Medvěd)

    OdpovědětVymazat
  40. Ranní kávička,cigárko a na místo snídaně malá laskonka z tvého povídkového cukrářství. Ideální kombinace před cestou do práce.

    OdpovědětVymazat
  41. [41]: Tak hodně úspěchů v pracovním procesu

    OdpovědětVymazat
  42. Já se zatím o vše dělím s rodiči a nedělá mi to problém. Ten mám v práci, kde se dělím o kancelář i stůl. Potažmo vlastně všechno, co se v kanceláři nachází. Radši bych tam měl vše vlastní

    OdpovědětVymazat
  43. [43]: Nezbývá, než si pořídit vlastní kancelář. Já se nemusím s nikým dělit

    OdpovědětVymazat
  44. Vše zde to je jenom matematika a v matematice existují chyby! I se slovy lze pracovat jako s čísly, a můžeme je vyjádřit v rovnici! Existuje na světě aspoň jeden politik, který je štědrý a nelže? Být v tomto konzumním kastovním světě štědrým, a nikdy v ničem nelhat, to je úkol, který je nad možnosti člověka, protože se každý člověk zrodil jako hříšník z ženy, a tak je z něj díky tomu lakomec a lhář, neboli politik. Myslíme a jednáme podle situace, ve které se nacházíme, protože máme inteligenci, a tak se dokážeme situaci přizpůsobit. Ten kdo chce mezi lháři a lakomci normálně žít, ten musí i lhářem a lakomcem i být! Nadbytek politiky na strany rozděluje a nedostatek je spojuje do jedné strany, spojujeme se do politických organizací, abychom zde mohli snadněji parazitovat na pracujících, samotný neorganizovaný politik, je zde bezmocný a chudý. Za vším je to, že jsme se zrodili z ženy, a tak jsme sexuálně nadržení ubozí hříšníci, co jsou pyšní na to, že jsou zde prezidentem nebo ředitelem.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...