středa 19. června 2013

Vzala jsem si cvoka

Je hezké, když má chlap koníčka. Ještě hezčí je, když chlapa baví něco rozumného a neškodného. Třeba sbírání známek, hraní šachů nebo napichování brouků na špendlíky.


Moje srdíčko by zaplesalo, kdyby se Medvěd rozhodl, že bude členem klubu filumenistů a nebo se dá k dobrovolným hasičům. Dokonce by mě potěšilo, kdyby zešílel a začal milovat fotbal. Mohl by pěkně spořádaně sedět u televize a hulákat, když padne gól. Jak by bylo krásné, kdyby pobíhal po louce a lovil do síťky otakárky, nebo hodiny proseděl u vody a čučel na splávek. Mohl by chovat včely a sbírat žihadla. Ocenila bych, kdyby byl houbař a z lesa nosil houby a klidně i klíšťata.

To všechno by mohl Medvěd dělat, kdyby jen trochu chtěl. Nechce. Naopak zřejmě převelice chce dostat mě do blázince a tak většinu svého volného víkendového času věnuje svojí Růženě. Pokud by Růžena byla sličná dlouhonohá dvacítka, asi bych byla klidnější. Bohužel, Růžena je čtyřkolka.

Jestli si myslíte, že čtyřkolka je takové to "něco", na čem se spořádaně jezdí po silnici a v extrémním případě po polní cestě, tak se hluboce mýlíte. Medvěd a parta jeho stejně malinko dementních kamarádů mají poněkud jiné představy.

Kopce, hluboké strže, rozbahněná místa, obrovské louže... to jsou místa, která je dovedou přivést do nefalšované extáze. Medvěd mi dokáže s rozzářenýma očima hodinu podrobně vyprávět, jakou zase objevil překrásnou kaluž plnou smrdutého bláta. Ostatně ani není nutné, aby mi o blátě vyprávěl, většinou ho tak metrák přitáhne domů.

Pravidelně se vrací špinavý, orvaný, lehce potlučený a dokonale šťastný. Já jsem šťastná výrazně méně a můj pocit lehkého zoufalství se prohloubí pokaždé, když mi pouští videa z "projížďky" a ukazuje fotky. Na moje hlubokomyslné úvahy, že se jednou stejně zabije, mi s jiskřivou inteligencí odpovídá, že je přece pojištěný. Leckdy mám chuť ho zabít rovnou, abych zkrátila čekání na nejhorší.

V neděli opět vyrazil za trochou adrenalinu. Pravděpodobně se hochům podařilo najít opravdu velice pěknou louži, protože po návratu Medvěd vypadal jen o malinko lépe než jeho kamarád, kterého mi (asi pro potěšení) vyfotil.



Začínám se trochu bát, protože mi svěřil, že dostali kolektivní výborný nápad. Někdy příště vezmou do přírody i manželky, aby viděly, jak moc je to fajn. Doufám, že bude hodně brzo trochu pršet, abych se mohla cvičně poválet v nějaké louži. Připraveným přece štěstí přeje.

49 komentářů:

  1. To su ale ciste cisté, radostné vyhliadky. Tu perspektivu Ti kazdy moze len zavidiet!

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že tvůj muž patří k těm tolik proklínaným plenitelům přírody, které na výšlapech občas potkáváme
    Jeho vášeň pro extrémní zaprasení se i strašně připomíná naše psy, kteří mají taky slastný výraz, kdykoli se můžou vyválet v něčem pro ně extrémně vonném (pro nás extrémně smrdutém)

    OdpovědětVymazat
  3. Alespoň ti nosí zeminu na zahrádku. Přesvědč ho, ať jezdí v úrodných černozemích.
    Dává-li přednost jílovištím, můžeš vypalovat cihly.

    OdpovědětVymazat
  4. Tvůj článek mě pobavil. Ještě víc jsem se musela smát Tlusťochovu komentáři. To náhodou není špatný nápad. Medvěd by vozil materiál a ty bys ve volném čase, kdy nedrhneš jeho oblečení, podlahy, dvorek apod., mohla plácat cihly a z prodeje zbohatnout.
    Ono takové vyválení v louži v tomhle hicu také není od věci. Ale myslím, že jsou všechny vyschlé.

    OdpovědětVymazat
  5. Upřímně, fakt se divím, že jsi ho ještě nezabila. Pere si to oblečení aspoň sám?

    OdpovědětVymazat
  6. Jeden by neřek, kolik bahna může držet na jednom místě

    OdpovědětVymazat
  7. člověk až těm chlapům závidí, vždyť jsou to stále děti :))

    OdpovědětVymazat
  8. Výborně a s humorem napsaný článek, přesto se nesměju. Jde o naprosto zbytečnou devastaci přírody, pokud samozřejmě čtyřkolkáři nejezdí na svém soukromém pozemku či lese, kde nehnízdí ptactvo a zvěř a ani neroste nic, co by nebylo škoda zlikvidovat, rozjezdit a zamořit smradem. Pro potěšení pár nedospělců . Každý máme svůj způsob jak užívat přírodní krásy, někdo se holt řídí heslem po mně zkáza, hlavně když se pobavím. Ovšem pokud se drží v lokalitě k ježdění určené, tak se omlouvám za příkrá slova toho, kdo před, cituji, "malinko dementními kamarády"  uskakuje z cesty do stráně

    OdpovědětVymazat
  9. Mengano, možná tě potěší, že jedním z největších důkazů lásky, jakej ti může chlap dát, je to, že s tebou chce sdílet všechny svoje aktivity. Proto kluci chtějí, abyste jely s nima a vy byste jim to z lásky měly dopřát!!!
    Medvěd má samozřejmě mé sympatie a tady bych mu poslal písničku:
    http://youtu.be/eERJuBGEmxg

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Skoro závidím sama sobě, jaké se na mne usmálo štěstí [2]: Nepatří, protože "příroda" v mém článku je oblast vojenského prostoru, kde ve všední dny jezdí tanky a poletují granáty. tam už toho na zničení moc nezbylo [3]: To je zajímavá myšlenka. Příště ho požádám, aby se oklepal rovnou nad záhonem.[4]: Dám se tedy zřejmě na sochařinu a uplácám Medvědovi sochu v nadživotní velikosti [5]: No, zpočátku hrdě prohlašoval, že si prát opravdu bude. Jenže když jsem ho přistihla, jak cpe do pračky prádlo i s tím rozkošným bahnem, byla jsem na něj trochu ošklivá a od té doby mám výsadu praní já.[6]: Ženská by to nesvedla [7]: Na dítě lze výchovně působit. Na chlapa to moc nezabírá [8]: Jak už jsem napsala nahoře, rozhodně se neprohánějí přírodou a nerozjíždějí zajícům pelíšky. Tolik rozumu ještě mají. Místo, přes které se courají tanky, nebývá moc zabydlené zvířátky a broučky.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Já mu ten důkaz lásky samozřejmě poskytnu Nebude to poprvé. Ale naposledy, když mě "vyvezl", jeli jsme jen spolu a krotil se. Vymetl se mnou jenom malé louže, takže jsem byla pouze mokrá a nekapalo ze mne bláto.
    Písničku mu pustím, bude se mu určitě líbít

    OdpovědětVymazat
  12. Ještě je živej...bych ho zaplácla, kdyby přišel domů takhle vybahněnej ty chlapi jsou fakt někdy horší jak malý děti, první louže a už se cáchaj   

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Čest světlým výjimkám, které mají soudnost. Tady v Polabí jsou lokality, kam se normální pěší už ani neodvažují, oblíbené k projíďkám jsou uzejména naučné stezky určené rodinám s dětmi

    OdpovědětVymazat
  14. Cha, kamarád vypadá opravdu jako blátivá koule. Tohle se mi zjevit doma tak to nekompromisně letí z baráku a smět by to mohlo až by to bylo křišťálově čisté! Jo ne nadarmo se říká že chlap nikdy nedospěje. Přejde plynule s puberty do demence.....

    OdpovědětVymazat
  15. Jako zarytý nemotorista, který má navíc rád v přírodě ticho, tomu sice nerozumím, ale obecně přeju lidem radost .

    OdpovědětVymazat
  16. My ženský jsme někdy nevděčné
    Kamarádka koupila manželovi ke kulatinám čtyřkolku v domnění, že bude mít koníčka, když o ní tak stále básnil... a nic. Párkrát se projel a stojí v garáži.
    Tak ona si zase stěžuje, že manžel nikam nejezdí a prohání ty dlouhonohé dvacítky

    OdpovědětVymazat
  17. Vtipně jsi to sepsala, jinak grrrrrr!
    Jak by se Medvěd a jeho kamarádi tvářili, kdyby takhle někdo rajtovala po jejich?

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Á, tak já jsem si nepřečetla předchozí komentáře, a tak jsem až dodatečně zjistila, jak jsou uvědomělí a přírodu šetří. Holt - nejprve čti, pak komentuj

    OdpovědětVymazat
  19. [12]: Už jsem si docela zvykla a pokud se oklepe už na dvoře, tak ani nic neříkám. Zabíjela bych, když se projde po baráku [13]: Ne, opravdu, tohle by ho nenapadlo. My tu žijeme tak trochu v pralese, takže podmínky pro takovéhle blbnutí jsou tu poměrně ideální.[14]: Řeknu ti, že beru raději tu pubertu [15]: Taky mám raději, když v lese slyším jenom datla [16]: Tak takovou manželku by si Medvěd určitě přál. Aby mu kupovala čtyřkolky. Zatím se musí spokojit s manželkou, která kvůli čtyřkolce vydatně špačkuje [17]:+[18]: Medvěd by se tvářil určitě velice rozladěně

    OdpovědětVymazat
  20. Teda tohle už není koníček, ale kůň a pořádně zabahněnej... Asi bych dala podmínku projít pod hadicí, než vstoupí do domu. Tohle je fakt mazec!
    Ale píšeš o tom s takovým humorem, že se fakt bavím a z celého tvého psaní na mě vane jakási láskyplnost vašeho vztahu. I když občas na zabití.

    OdpovědětVymazat
  21. Co by za to leckterá ženská dala, kdyby viděla svého manžela tak spokojeného jako ty?
    Měla by ses držet známého rčení o tom, "že kdo si hraje, ten nezlobí".   

    OdpovědětVymazat
  22. Jinak tvému manželovi docela rozumím. Já mám totiž kousek od chaty offroadovou trať a taky jsem si vždycky chodil zajezdit po dešti. Když bylo sucho, tak to děsně prášilo.   
    Až jsem tam jednou zlomil auto, tak už jsem se na to vykašlal.
    Ono to vyhledávání louží v dospělosti je zřejmě nějakou kompenzací frustrace z dětství, když nám rodiče celkem nesmyslně zakazovali chodit do louží.   

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: To je jasné. Kdybych ho nemilovala, tak bych ho už dávno zaškrtila [21]:+[22]: Někteří si hrajou a trošku u toho i zlobí
    Medvěd louže a bláto zbožňuje, ale nepohrdne ani "suchou" vyjížďkou. Nějaké šrámy na čtyřkolce ho nemůžou zastavit v rozletu. Kdybys viděl, jak nová čtyřkola vypadala po čtrnácti dnech, asi bys nevěřil. I když zrovna ty bys asi věřil
    Mne moje máti učitelka v dětství držela od louží dost daleko, ale fakt nemám potřebu se teď každý týden vyválet v bahně. Možná ta tvoje teorie pro ženské neplatí

    OdpovědětVymazat
  24. Náhodou dobrý nápad. Že bych si ke cvičení psů a lítání po cvičáků přibral i 4-kolku? Mimochodem, u nás tu s nima v zimě odhrnujou sníh. Takže jde určitě o velmi "užitečný", celoročně využitelný stroj

    OdpovědětVymazat
  25. To je opravdu podivná záliba, alespoň pro mne. Pokládám se za poměrně tolerantní manželku, ale nejsem si jistá nakolik by mi tolerance vydržela, kdyby se domů vracelo něco takového..JÓžin z bažin.
    Velmi dobře chápu Tvé nutkání ukrátit si čekání na nejhorší. Na druhou stranu, kdo si hraje nezlobí.   

    OdpovědětVymazat
  26. Tak ten tankodrom mne uklidnil. Můžu totiž vyletět z kůže, když potkám čtyřkolkáře například na Kralickém Sněžníku, nebo v Beskydech... Asi s sebou začnu nosit vzduchovku...

    OdpovědětVymazat
  27. Já bych mu tu radost dopřál. Aspoň ti dá pokoj po jiné stránce.

    OdpovědětVymazat
  28. [23]: To bych ti fakt věřil, jak může taková čtyřkolka vypadat, protože mám čtyři motokrosové motorky. Nicméně, nyní již motorky odpočívají, jelikož v určitém věku se už tříštivé zlomeniny dost špatně hojí.
    To zkoumání louží u mužů má své základy v jejich biologické podstatě. Muži jsou totiž ve své podstatě průzkumníci, což platí už od samého vzniku člověka. Zatímco ženy seděly v jeskyních, žvejkaly kůže, hlídaly oheň a děti, tak muži museli prozkoumávat okolí, aby přinesli něco k jídlu. A mnohé louže právě něco k jídlu skrývaly. Třeba žáby, mloky a podobnou havěť. Nebo když šli muži lovit mamuty, tak nemohli koukat na to, jestli zrovna nešlápnou do kaluže.

    OdpovědětVymazat
  29. Mengano musím uznat, že tvůj muž je skutečně Medvěd, jak ho tu nazýváš!
    Ty napíšeš, že jsi si vzala "cvoka" a přitom já cítím z toho článku tolik tvé lásky, že musím medvědovi k takové paní jen gratulovat!   

    OdpovědětVymazat
  30. Doufám, že mi promineš,  ale já ho plně chápu. Mně by to totiž také bavilo, asi proto, že jsem cvok.
    Mně třeba bavilo, když jsem běhala v dešti a upadla do louže. Čím více bláta, tím lépe. To také nikdo nemohl pochopit.

    OdpovědětVymazat
  31. [24]: Sníh taky odhrnujeme se čtyřkolkou. Pořád lepší, než lítat kolem baráku se šornou [25]: Zvykla by sis. V zimě se pro změnu vrací zmrzlý jako drozd, jen chrastí [26]: To jsou magoři, kteří se baví ničením borůvčí. Urvala bych jim palice.[27]: Výborný. Ale pořád leší, než kdyby vysedával v hospodě a propíjel rodinné šperky [28]: Nedá [29]: Muži byli tedy lovci a sběrači. Ještě jsi zapomněl zdůraznit, že muži byli a jsou rozsévači
    Jinak máš pravdu. Jednou Medvěd z výpravy dotáhl i žábu. Seděla, chudák, zapasovaná pod krytem blatníku a netvářila se nijak nadšeně.[30]: Pokusím se při nejbližší příležitosti Medvědovi zdůraznit, jak dokonalá jsem manželka [31]: Při tvých zálibách se vůbec nedivím, že máš pro takové věci pochopení Medvěd by byl z tebe úplně nadšený. Já se poněkud vzpírám jeho leckdy podivným nápadům

    OdpovědětVymazat
  32. To by mě zajímalo, jak dlouho tu Růženu pak dává do koukatelného stavu .

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Možná by ses divila, ale moc dlouho mu to netrvá Používá takové to vysokotlaké stříkadlo, bláto lítá na všechny strany, ale Růžena je za chvíli čisťounká. Že je bláto rozpatlané široko daleko, to už Medvěd nijak extra neřeší.

    OdpovědětVymazat
  34. [35]: To víš, přece nebude domů tahat nějaký šunt

    OdpovědětVymazat
  35. Téééda, Ty se vážně nenudíš

    OdpovědětVymazat
  36. Zase blog a oblast, do které jsem zatím asi nenakoukla. Vidím velký zaujetí pro koníčka manžela. Nakonec, využívá daru, který z lásky dostal od Tebe. Ale píšeš o tom moc svižně. Já bych manžela s takovou zálibou neřešila. Ale to je asi taky proto, že doma takovýho Medvěda nemám. A o čem bys pro nás psala, né? A moc hezky, když Tě Vendy dala do červnovýho výběru pro nás všechny...

    OdpovědětVymazat
  37. [39]: No jo, to je fakt. Kdybych Medvěda neměla, musela bych si ho vymyslet. Jen nevím, jestli by mi stačila fantazie

    OdpovědětVymazat
  38. Čtyřkolkáře zabít. Tohle jsou přesně ti idioti, kteří kolem vás profičí na polní cestě někde na kopci u lesa a za nimi mrak prachu, který se rozptýlí až za deset minut. Prasata pro svou zábavu. Přiznávám, že jsem na tom taky půl hodinky v lese rajtoval, protože to byla výhra v jakési firemní soutěži. Jelo nás sedm a byla to zábava. Ale ta prasácká negativa těžce převažují, takže už radši ne.. Stávám se v tomhle směru zarytým bonzákem. Tyhle lidi hnát na uzavřené autodromy nebo silnice. Jinam nepatří.

    OdpovědětVymazat
  39. [41]: Nerozčiluj se Už jsem někde nahoře psala, že jezdí "mimo civilizaci" a zvířátka ani turisty neplaší.

    OdpovědětVymazat
  40. Já taky rád běhám "mimo civilizaci", což právě ty kopce a lesy vzdušnou čarou do deseti kilometrů od okraje našeho města jsou. A tam občas takovéhle chytráky na čtyřkolkách a taky normálních kroskách (jednou dokonce otce s dvěma syny, každý na své motorce) potkávám. Ono je vůbec naprd jak jsou lidi shnilí pohybovat se "mimo civilizaci" po vlastních nohách.
    Důsledkem pak je, že jdete kolem krásného jezera v lednicko valtickém areálu a na desetikilometrovém úseku na úzké pěšince vás objíždí 200 cyklistů a ještě se diví, že už jste rozhodnuti jim vůbec neuhýbat (poté co jste to ze začátku udělali 20 krát). Ať si užijí své horáky po louce vedle té pěšinky.
    Nebo běháte úzkou pěšinkou kolem lesa a jednou tam trochu víc zaprší. Samozřejmě skoro s jistotou tam vyrazí hned po tom dešti slečny na koních, aby tu doteď rovnou cestu svými kopyty rozrýpali k nepoužití a aby tak uschla a byla na vyvrtnutí kotníku minimálně další 3 týdny.
    Lidi, naučme se zase chodit pěšky. Je to fakt bomba. Z té přírody máme mnohem víc a i toho brouka na cestě si všimneme a obejdeme ho (tohle cyklista natož motorkář fakt nestíhá řešit).

    OdpovědětVymazat
  41. [43]: A víš, že s tebou souhlasím? Já pobíhám po okolních lesích nejraději pěšky

    OdpovědětVymazat
  42. Rybaření jsi z toho seznamu snesitelného mohla klidně vynechat. Jsem dcera rybářova a už teď se děsím toho, co budoucí dědeček předá dál.
    Se čtyřkolkami zkušenosti nemám, ale příbuzný jezdí něco podobného na motorce. A teď šrámů, co už utržil... Takže tvé obavy chápu. :)

    OdpovědětVymazat
  43. [45]: Chlapi dokážou i úplně nevinný koníček dotáhnout do extrému. I háčkování deček

    OdpovědětVymazat
  44. Musím říct, že píšete moc krásně :) furt je to lepší než kdyby celý víkend posedával v hospodě ne? :)

    OdpovědětVymazat
  45. [48]: Děkuju
    Pravda, určitě je lepší trochu potlučený Medvěd než Medvěd s pěknou cirhozou jater

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...