středa 5. června 2013

Abyste byli v obraze

Od rána svítí sluníčko, na zahradě už nemusím nosit rybářské holínky a místní potok si přestal hrát na divokou řeku. Zalezl spořádaně do svého korýtka a tváří se, že tam byl odjakživa. Darebák.


Když je venku hezky, stane se ze mne neochvějný optimista. Vyhlížím teplo a tiše doufám, že už bude líp. Naše vláda nedoufá, není optimista a rozhodla se škarohledět. Abyste i vy byli v obraze, předávám dál to, co mi poslal můj škodolibý ajťácký synek:

Nařízení vlády č. 666/2013 ze dne 5.6.2013
s platností od roku 2014 Vláda ČR nařizuje, že pro měsíce v roce se budou používat tyto názvy

zimen
úmor
sněhen
studen
bahnen
chčijen
chčijenec
slunen
prší
mlhen
sněhopad
mrazinec

Teď musíme jen doufat, aby se toho vážně nějaký vládní kašpar nechytil. Já jdu zcela optimisticky obhlédnout rajčata.

29 komentářů:

  1. Letos to počasí názvům měsíců odpovídá.

    OdpovědětVymazat
  2. To je dobrý, jen aby to tak fakt nedopadlo   

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to se máš že ti svítí sluníčko, tady už taky mělo svítit a místo toho prší. Jen jsem vylezla s elektrickejma nůžkama a dala se do stříhání buxusů kolem záhonu začalo pršet....   

    OdpovědětVymazat
  4. Trefné pojmenování a moc hezký článek.

    OdpovědětVymazat
  5. S mou drahou polovičkou jsme se drahnou chvíli řezali smíchy , opravdu trefné, obzvláště probíhající chčijen a chčijenec nás mírně znervózněl!

    OdpovědětVymazat
  6. Je to tak: Kdyby se to stihlo ustanovit, mohl jsem mít sérii článků "Chčijen s Čerfem"

    OdpovědětVymazat
  7. A nějaký nový přejmenování pro naší zemi vláda nevyhlásila? Třeba něco jako Absurdistán, nebo Nevěřícno?     

    OdpovědětVymazat
  8. To jsi mi udělala radost, celý slunen budu na chalupě . Alespoň nějaký pozitivní výhled. Kombinace hučícího plynového kotle a nejdelších dnů v roce na mne působí poněkud depresivně

    OdpovědětVymazat
  9. Néé, já nechci aby můj narozeninový měsíc pršelo
    Ale jinak fakt vtipný

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Počasí občas vypadá i hůř, než by napovídaly ty názvy.[2]: Stát se může ledacos [3]: Elektrické nůžky do deště? Abys nedopadla jako tatínek v Obecné škole [4]: Obzvlášť první dva letní měsíce [5]: Díky [6]: Nenech se zneklidnit a kup si paraple. Dětem oteplenou pláštěnku [7]: Ještě že jsi nepopletl písmenko [8]: Už dlouho se cítím být občankou Blbákova.[9]: Stále ještě hučící kotel mi taky dělá starosti. Před chvílí byl Medvěd přiložit. Zrovna nedávno se nechal slyšet, že letos jsme spálili snad půlku Šumavy.[10]: Můj mlhen mě taky dvakrát nenadchnul

    OdpovědětVymazat
  11. [3]: U nas sa uz buxus nestriha, rovno sa odpili dole, tesne nad zemou. O umelecke ostrihanie sa totiz postaraju tie japonske husenice uz davno predtym, bohuzial. (Nas tisicfrankovy, do mohutnej gule zastriahny, uz nezije! )
    Postrek proti nim sa kona v marci - t.j. SNEHEN - a je nekonecne drahy, ze jeden postihnuty zahradnik by bol bankrot!)

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: A hned aj chcijenec s King Rucolom, lebo to sa stane som mna chovanim, spravanim, detinsky kojenec. Pomaly budem mat mozno lekarsky potvrdenu neschopnost soferovat (ridit) auto a narok na plenky. Desive perspektivy, nielen kvoli vode! PS ChcijeM by mohlo byt tiez, mozno presnejsie, nie?

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Japonské housenky do Čech zřejmě ještě nedorazily. Můj buxus zatím docela prospívá. Ale jt to jen obyčejný prcek, tak možná housenkám nestál za pozornost

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:Tak tyhle mrcha zatím tady nemám, ale za to mi žerou slimáci floxy, už z nich mám napůl holé tyčky.....kurvy jedna nenažraný.....

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Též močn a močenec.Já místo mlhen budu používat grogen.
    Poslovensky HMLEN?

    OdpovědětVymazat
  16. No jo, chčíjen, tak čemu se divíme...Jak tě napadla zrovna kobra?

    OdpovědětVymazat
  17. Tak hlavně aby to nepřeskočilo Slunen, na ten se těším celý rok!
    Jinak dobré názvy a obdivuju českou vynalézavost... Dneska jsem zas zaslechla další hlášku na povodně: Potká se se Vltava a Labe a povídá:
    - Ty vole, červen a taková kosa. Nezatopíme?

    OdpovědětVymazat
  18. [14]:[15]:Ono je to tak, ze tu sa deju podivne veci. Par metrov od uplne zozraneho buxusu vidis prekrasny buxus a pytas sa: nastriekali to alebo nie? Tak neviem, ci je to otazka penazi alebo stastia. Kazdopadne tu tie husenice neboli, len posledne dva roky. Letia z nich taky trojuholnikovi bieli motyli, s tmavym oramovanim kridiel, hned myslis na smrt a hroby. (Teraz nemozem hladat, mam to niekde v blogu, neskorsie...)Je to mozno podobne, ako rozvoj tych "bezdomovcov", teda tentokrat mam na mysli tych slimakov bez domceku. Ti nemaju prirodneho nepriatela, tak su uz skutocne vsade. Dokonca aj v lese. Zeru ich len pekingske kacice, mozes si ich pozicat, kus za 18 euro na den a zastavit ich, ked sa vrhnu na salat, lebo slimakov uz pozrali. Ohromne divadlo, videl som o tom dokoument v TV!

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: To ten upřený pohled [18]: Jako národ si umíme udělat legraci ze všeho. Z prezidenta, z počasí a i z povodní Lepší než ronit slzy.[19]: Já jsem tyhle kachničky viděla v akci na vlastní oči. Kamarádka je má a jsou fakt srnadovní, když pobíhají jako tučňáci. 18 euro na den je dost raketa

    OdpovědětVymazat
  20. Možná se podle tvého návrhu budou prodávat i kalendáře.

    OdpovědětVymazat
  21. 20: přesně tak! I když občas je ten humor fakt drsnej.
    Ale líbí se mi, že je náš humor jinej... Americkou komedii snadno pochopíme, anglickej humor, taky zvládneme... Ale ať někdo zkusí přeložit Cimrmana nebo Pelíšky cizíncům...

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Tohle cizinec asi vážně nepochopí. Já mám ráda takový ten slovní humor. Nebaví mě prvoplánové komedie, kde se někdo od začátku do konce tříská něčím po hlavě a odněkud někam padá. A nebo komedie typu Kameňák. To si fakt odpustím.
    Pelíšky nebo třeba Pupendo, Samotáři, Konflíkáři... to se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  23. [16]: Ano, ale len gramaticky. Semanticky je to "hriatuo". (Najlepsie doma palene.)

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: Ani viedenak s jeho "Wiener Schmäh"?
    Mozno aspon ten, Svajciar to teda urcite nepochopi nikdy!

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Cítíš se za ty roky už být Švýcarem?

    OdpovědětVymazat
  26. Bohuzial ano, je to strasne dlhy cas. Pocitam, naspamät to neviem!

    OdpovědětVymazat
  27. By dealing together, the two of you can address problems of self-esteem and mutual trust.  He is content, and the complete opposite of our opinion old age has in store for us.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...