čtvrtek 30. dubna 2015

Puntíkatá vdova

Stát se vdovou není úplně jednoduchá věc. Žena, zvyklá po mnoho let na všudypřítomnou ochrannou náruč svého chotě, je vržena po podivného světa, ve kterém zcela chybí špinavé prádlo naházené vedle koše, mokré ručníky se nepovalují na zemi v koupelně, rulička toaletního papíru způsobně visí na držáčku, záchodové prkénko ani nenapadne zůstat ve vztyčené poloze, v posteli nejsou zákeřné drobky a dokonce je možné sledovat v televizi stupidní seriál, přestože na konkurenčním kanálu běží zásadní reportáž o závodech čtyřkolek na Sahaře.

Veškeré bakterie byly pochytány a nekompromisně zlikvidovány. Polštářky na gauči sedí jako pecky a celý týden se nehnou ani o milimetr. Nádobí je v myčce, nikde se nepovalují hrnečky od kafe, kelímky od jogurtů jsou v koši a ani by je nenapadlo schovávat se za monitorem nebo za kytkou na okenním parapetu. Všude je uklizeno a ...nudně prázdno.

Nikdy bych si nepomyslela, že mi Medvědův vrozený bordelismus bude tak chybět. Ve slabých chvilkách se zasním a zasteskne se mi po rozebrané špinavé vrtačce s velkou dávkou estetického cítění odložené na jídelním stole, po hysterickém hledání klíčů, dokladů a mobilů, po všem tom chaosu, který kolem sebe Medvěd zcela systematicky vytváří.

Naštěstí se ze mne nestala vdova definitivní, ale pouze vdova v kategorii vdov zelených či slaměných. Moje stýskání má tedy pouze dočasný charakter a kulminuje s blížícím se pátkem. Pak nastává prudký emoční zvrat a v průběhu víkendu se občas vyskytnou i situace, kdy hrozí, že se stanu vdovou černou, jelikož mám chuť Medvěda zaškrtit a zahrabat do skalky.

Víkendy trávím praním týdenní porce špinavého prádla, což je převelice zábavná činnost, kterou si zpestřuji vyvařováním dobrůtek, které si mlsný kamioňácký jazýček naporoučí. To mi nervovou soustavu nijak výrazně nenarušuje, povyažuji to za samozřejmou věc. Choť by měl být přiměřeně vycíděný a dostatečně nakrmený. Jen už v sobotu odpoledne tluču hlavou do zdi a přemýšlím, jak jsem mohla být tak pitomá, že se mi nostalgicky stýskalo po nějakém tom drobném nepořádku.

Medvěd, celý týden bez mého odborného dohledu, nekontrolovatelně vlčí. Během pár hodin promění celkem spořádanou domácnost v dobře zavedené smetiště. Přelézám hromádky prádla, tašek a bot, geometrickou řadou rostou špinavé talířky, hrnečky a obligátní jogurtové kelímky, zhasínám permanentně rozsvícené světlo v koupelně, dotahuji kohoutky a pátrám po šamponu, který už zase trůní na kuchyňské lince. Do mého tichého zoufalství v nestřeženém okamžiku vletí Kačenka, nepříčetně šťastná, že má doma páníčka, jenž opět nezavřel domovní dveře a ona se prodrala až do obýváku. Po její kratičké přátelské návštěvě, kterou by si v týdnu rozhodně nedovolila, posbírám popadané květináče, uchlácholím zdivočelého jorkšířího Teroristu, který je zcela konsternován vpádem nežádoucího elementu na své výsostné území a pomalu se začnu rozhlížet po nějaké vražené zbrani.

Dovolím si lehkou kritiku a dotáži se chotě, jak to dělá, že při svém nadání ještě nemá z kamionu popelnici? Odpovědí mi je zcela nechápavý pohled a ujištění, že jsem vedle jak ta jedle. On si přece dvakrát v týdnu v kamionu luxuje a všechny věci musejí mít své místo, jinak by to nešlo! Tuto informaci se můj mozek vzpírá přijmout. Medvěd se mojí očividnou nedůvěrou cítí velmi dotčen a na podporu svého tvrzení mi předloží dokumentární fotografie. Mám možnost shlédnout desítky snímků motorového miláčka zevně i zevnitř. Ten mizera má pravdu. Naklizeno jako v pokojíčku.

Ve volných chvílích se pravděpodobně začnu věnovat výzkumu, jak je možné, aby se v jednom člověku snoubily vlastnosti Mr.Propera a vepříka. Považuji to za celkem zásadní otázku, jejíž zodpovězení otevře oči mnoha tápajícím ženám.

Vzhledem k zítřejšímu svátku, který platí i za našimi hranicemi, očekávám návrat milovaného chotě již dnes večer. Tak se naposledy rozhlédnu po čistém a spořádaném bytě a v očekávání nevyhnutelného si dám rybí tuk. Je prý dobrý na nervy a nemá vedlejší účinky jako dávka antidepresiv. Do neděle vydržím a pak se mi zase klidně může začít stýskat. Nemám to vážně jednoduché.



Ďábel v rouše beránčím


38 komentářů:

  1. Oni to mají ti chlapi nějak už daný přírodou ten bordelismus. Když dorazíme s mužem na chatu odemykám zcela krásně naklizený objekt. V okamžiku kdy do něj vstoupí muž mrknutím oka se z něj stává jeden velkej bordel kterej vydrží až do okamžiku kdy z něj vytáhne paty k návratu domů. Pokud se mi poštěstí a já tam zůstávám, první co je že si udělám opět svůj k pobytu lákající pořádek a užívám si ho až do odjezdu, abych se po návratu věnovala dva dny zlidšťování našeho trvalého příbytku....   

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mně jen udivuje, že pokud se vyskytuje mimo domov,tak je schopen nezahynout v bordelu. Spíš přesně naopak, uklízí si po sobě. Nad tím v poslední době nepřestávám tiše žasnout.

    OdpovědětVymazat
  3. Být opravdickou vdovou není příjemné. Važ si svého miláčka dokud ho máš a odpusť mu nějaký ten bordelismus, je aspoň poznat, že to kolem žije. Přeji pěkný den!

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: No protože jseš nablízku ty, která to uklidí, to je jistota. Takže proč by se namáhal. Takhel ví že jseš x kilometrů daleko a nikdo jinej než on to neuklidí!

    OdpovědětVymazat
  5. Kačenka má tak andělský pohled, že si nedovedu představit její zkázonosný vpád do domu.
    Můj muž je také trochu bordelář. Ale nedostatek místa ho naučil si některé věci uklízet.   
    Mengano, přeji ti krásné májové dny a přežití Medvědovy dočasné přítomnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky bych to viděla tak, že když nemá za zadkem někoho, kdo po něm uklidí, tak buď nedělá bordel nebo si musí po sobě uklidit sám. :)
    Já bych teda asi chlapa, co nedělá aspoň trochu bordel nechtěla. Upřímně mě děsí chlapi, co sami dobrovolně perou, žehlí, uklízí, vaří a ještě mě obskakují jako princeznu a k ničemu mě nechtějí pustit. Asi jsem divná, ale to utíkám.

    OdpovědětVymazat
  7. Návrat ztracené dcery! No konečně!!! Nejhorší je, když si člověk opravdu začne zvykat na svůj pořádek a klid a z milovaného partnera se najednou stane rušivý element, o němž přemýšlíme jen ve spojitosti, jak se ho zbavit. Život je krásný a neustále nastavuje zrcadlo, jak jsme náruživí a vlastně nevíme, co opravdu chceme. V klidu a uklizeném domě se nám stýská a jakmile se nám vrátí postrádaná osoba, hned se uchylujeme k těšení, aby už vypadla a nechala nás stýskat si v prázdném, poklizeném a klidném bytě. Jsme nevděční a věčně nespokojení

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Otavínko, vím, že být skutečnou vdovou je opravdu nelehké. Máti je vdova už spoustu let a přestože na tátu dokázala brblat poměrně vehementně, chybí jí dnes a denně. Přeji ti také hezký den [4]: Přesto mě to udivuje, choť mě prostě dokáže překvapit i po spoustě let. Čekala bych, že koncem týdne vyhrne bordel z kamionu lopatou a jinak si bude lebedit v binci. On ovšem uklízí průběžně, jak mi názorně dokázal. Jsem v tranzu [5]: Kačenka na svůj andělský kukuč pěkně hřeší. I nad očividnou zkázou, kterou právě spáchala, se dokáže tvářit jako nevinnost sama. Zrovna včera zase uhryzla zadní světlo od káry za auto, moc dobře věděla, proč se na ní ženu s hráběmi v ruce a přesto čučela jako jelimánek. Takže to skončilo pouze u verbálních výhružek Děkuji, pokusím se prodloužený výkend přežít v naprosté duševní svěžesti. Už se na Medvěda těším [6]: Trocha bordelu je samozřejmě lehce tolerovatelná, o tom žádná Mám kamarádku, jejíž muž je naprosto nesnesitelný. Sbírá bakterie, kontroluje utřený prach, kecá jí do žehlení, protože on by to vyžehlil rozhodně lépe, knedlíky raději vaří sám... je (alespoň pro mne) zcela na zabití.[7]: Shrnula jsi to naprosto přesně Ženská prostě neví, co chce, a nedá pokoj, dokud to nedostane [8]: Neznám. Prozraď mi ji

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:
    Jednou jsem spěchal domů uklízet, páč se měla milostivá vracet po týdnu zpět a zmínil jsem se o tom spolupracovníkovi.
    Ten řekl, že je to zbytečný, páč ať udělám, co udělám, žena si vždycky něco najde.
    Nejlepší je, radil, dát do předsíně traverzu, ženě hnedle padne do oka, vyřádí se na ní a vše ostatní už projde...

    OdpovědětVymazat
  10. No, muži umí vždycky překvapit. To si člověk myslí, že od jeho drahého už nemůže překvapit zhola nic a ejhle, chyba lávky, kolikrát mi spadne čelist dolů. Teorie traverzy je dobrá, myslím, že by se to dalo převést i na mužskou populaci, bude stačit lehce zaimprovizovat. Popřemýšlím o tom...     

    OdpovědětVymazat
  11. Tvůj muž je vlastně prase jenom kvůli tobě. No jistě, jak jinak. Můžeš si za to sama. I já si za to můžu sama. Ženy si za to mohou samy! Mimochodem, buď ráda, že si uklízí alespoň někde. Ten můj... no kdyby si viděla auto! Jednou za čtrnáct dní na něj vlítnu, vyluxuju, vyskládám bordel z kufru, přeberu, vyházim, porovnám, umyju karoserii, doliju olej... Jeho by to nenapadlo ani omylem. On neuklidí nikdy, nikde, nic!

    OdpovědětVymazat
  12. Zvlastne je, ze ja mam prave opacne skusenosti - alebo prilis vela zenskych chromozonov?

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: To je dobrá teorie Sice jsem při čtení myslela, že pointa bude v tom, že se žena přes traverzu přerazí a bude mít hnedle jiné starosti, než pátrat po bordelu, ale i tak je to promyšlený úskok [11]: No, řeknu ti, že vlastně občas tenhle model používám Nastrčím Medvědovi nějaký naprosto zásadní problém a víru událostí zcela zanikne fakt, že jsem odřela auto.[12]: Někdo prostě doma uklidit musí Ale je pravda, že naše auto jsem ještě neuklízela nikdy. A nikdy nebudu. Medvěd má roztomilý zvyk, že v autě neustále něco konzumuje a zadrobkovává nejen sedadlo řidiče, ale dokáže naprosto zahnojit i sedadlo spolujezdce. Slupky od banánů a pytlíky háže s železnou pravidelností mně pod nohy. Ale na mne si nepřijde. Klidně si počkám, až je bordelu v autě tolik, že nemůže najít spojku a plyn a on to nakonec uklidí. O kufru ani nemluvím, tam si dělají hnízdo netopýři

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Vidí to tvoje žena stejně?

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky! Když si bývalý muž jedné známé, který po sobě neuměl ani odnést hrníček do dřezu, našel ženu, co v domácnosti nic neuměla a tedy nedělala a on zvládá doma úplně všechno (dnes už jsou spolu skoro 20 let), známá se rozhodla, že tak vychová svou dceru. Nenaučila ji ani zbla, ani že je doma třeba cokoliv uklidit. A ono to funguje. Holka teď už má partnera, který jí i ukrojí a namaže chleba, protože ona to neumí, žehlí a skládá jí prádlo do skříně, vaří, nakupuje, uklízí.

    OdpovědětVymazat
  16. Jak se říká, sám si vařím, sám si peru, takže je celkem logické, že si i sám uklízím. Mám proto období bince prokládaná etapami vypulírováné domácnosti. Pro neohlášené návštěvy je to něco jako ruská ruleta .

    OdpovědětVymazat
  17. Napíšeš Mengano sice pomalu jednou za rok, ale stojí to za to! Humor, je tvou vlastností a dokážeš s takovým humorem popsat i to co tě někdy asi dost štve, že by se na tebe za to nezlobil ani tvůj muž!   

    OdpovědětVymazat
  18. S čertem zle - bez čerta hůř Tak to prostě je. Potěší přečíst si, že je to jinde stejné jako u nás doma. Akorát že ten můj nejezdí s kamionem, tak ani nevím, jestli by v něm měl uklizeno a mám ho za zadkem furtumfurt.

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Holka se dobře oženila, její partner se blbě vdal [17]: Ty jsi tajný sen každé ženy - samostatná jednotka, která přežije i v nepohodě [18]: To víš, já jsem teď poněkud zabržděná a můj blog na to doplatil. Ale snažím se zase posbírat No, Medvěd, kdyby si tohle přečetl, tak mě vytřese z kůže [19]: My jsme vlastně skočili do druhého extrému. Nejdřív jsme spolu byli dnem i nocí, takže občas ponorka jako prase, teď se vidíme opravdu sporadicky. Ale pěkně pohádat se klidně stačíme i v tom časovém presu

    OdpovědětVymazat
  20. Nejlepší je tvůrčí nepořádek. A tam patří i hrnek s kávou u počítače, kelímek od jogurtu, který se odnese, až bude čas (povolí usilovná práce), ...
    Pří řízení kamionu to nejde, stravování na benzínkách, odhánění svůdných děvčat na zastávkách, ani není kdy nepořádek vytvořit

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Tvůrčímu nepořádku velmi rozumím. V kanceláři mám na stole nepředstavitelný bordel, ale dokonale se v něm vyznám. Běd, kdyby mi někdo uklidil. To bych byla vyřízená, protože už bych nikdy nic nenašla. Takhle zalovím v hoře papírů, protože přesně vím, že někde u dna je důležitý papírek a poznámkami z roku 2013 Tak mě tedy napadlo, jestli mu v tom kamionu neuklízejí ona svůdná děvčata Ptát se ale nebudu

    OdpovědětVymazat
  22. A sákryš. Vzhledem k tvé současné blogerské neplodnosti mi tento článek málem unikl. Jinak co na to říci. Prostě "stará dobrá Mengano". Zábavná, sarkastická, čtivá.
    Co se týče tématu článku, tak musím bohužel souhlasit s názorem blogerky Lenin. Tvůj muž je doma prase zřejmě jen kvůli tobě, protože sis ho tak naučila.   
    Jak ostatně dokumentuje jeho vzorně uklizený kamion, kde zjevně nehrozí, že bys mu tam uklízela.

    OdpovědětVymazat
  23. [12]: No jasně, že si za to můžete vy ženy samy. Přece nebude tvůj muž jako trouba uklízet auto, když se to každých čtrnáct dnů udělá "samo".   
    My chlapi totiž míváme uklízecí intervaly delší, než vy ženy.
    Já tak zhruba jednou za měsíc zastavím u velkoobjemového kontejneru na domovní odpad a veškerý přebytečný obsah auta tam prostě vysypu.
    Ten měsíc je však spíš jen takovým orientačním termínem. Spíš se to odvíjí od toho, jestli se kvůli tomu bordelu ještě vejdu do auta, nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  24. Všechno je to jen různým nastavením uklízecích intervalů. Žena je má zbytečně nejkratší. Já je mám tak akorát. Ale zato děcka, ti prevíti, je mají ještě delší než já sám, takže tam zase pucuju já je :)

    OdpovědětVymazat
  25. No jo, chlapi si prostě potřebují značkovat teritorium... špinavými skleničkami, ponožkami, odpadky...  

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: Nenaučila, protože on je vůči mým pedagogickým pokusům zcela imunní Kdybych ho naučila býti vepříkem, musela bych ho přece (v souladu s logikou) i naučit býti čistotným koťátkem.
    Nedávno mě požádal, ať na ještě ráno prázdnou popelnici vylepím "odvozovou" známku, neboť vyklízel kufr v autě. Letmý kontrolní pohled do útrob nádoby mě utvrdil v přesvědčení, že v autě se dají silážovat naprosto neuvěřitelné věci. [25]: Dítě má pocit, že pokud je nuceno k úklidu, hraničí to s domácím týráním. Moje dcera dokázala po příkazu k vyluxování dětského pokoje tak usedavě naříkat, že se do vytí dávali i zpitomělí psi. Syn uklízel poměrně ochotněji, ovšem pouze "svůj" binec. Společný pracovní stůl uklidil pouze na své (libovolně zvolené) polovině.[26]: Takže když uklidím, vzbudím v něm nutkavou potřebu přeznačkovat? Tak nad tím se musím zamyslet. Možná, pokud nechám trochu bordýlku, nebude další přibývat...

    OdpovědětVymazat
  27. Jak jsme si je naučily, takové je máme     

    OdpovědětVymazat
  28. vis ze sem se lek? nejvic toho, ze nebudu vedet jak vyjadrit soustrast a budu nad tim muset premyslet. no tak, este ze se nemusim namahat. vtipne jako vzdy. diky.

    OdpovědětVymazat
  29. Tak tady koukám klem sebe a vidím klasické bordelové situaci, které by mi jistojistě chyběly.

    OdpovědětVymazat
  30. Ty jo, vzhledem k tomu, jak zřídka teď píšeš, jsem se na začátku fakt lekla. Jsem ráda, že je to jenom dočasný vdovství. Jó, slyšela jsem, že kamioňáci si o kabinu parádně pečujou, takže se nedivím, že to od kolegů pochytil ;) Třeba ho to začne bavit i doma.

    OdpovědětVymazat
  31. [29]: Pravda, ten úvod jsem pojala poněkud dvojsmyslně Tak promiň, že jsi na okamžik musel promýšlet kondolenční projev [30]: Zvyk je prostě železná košile [31]: Nechtěla jsem nikoho vylekat, fakt ne. Zřídka píšu, neboť se pořád nějak nemůžu srovnat s naprosto zpřeházeným žitím

    OdpovědětVymazat
  32. Ještě se ti z Medvěda stane za hranicemi útlocitně čistotné zvířátko.

    OdpovědětVymazat
  33. Albert Einstein jednou řekl, že je-li nepořádek na stole odrazem nepořádku v mysli, co potom odráží prázdný stůl?Tak nevím, co je horší, bordel nebo prázdno v mysli?

    OdpovědětVymazat
  34. On si přece dvakrát v týdnu v kamionu luxuje a všechny věci musejí mít své místo, jinak by to nešlo!  - z nějakého záhadného důvodu to tak funguje i u táty, nechápu. Všude bordel, tam naklizeno! A... hm... to mi připomíná, že mu zase musím napsat jízdy, dokonce ani to si nedělá sám!

    OdpovědětVymazat
  35. [36]: Pardon, království, království s ííííí na konci. Ty překlepy. Chjo.

    OdpovědětVymazat
  36. Asi to bude tím, že váš společný domov považuje za tvé královstvý, s tvými kompetencemi, do kterých ti nemíní zasahovat, aby náhodou nerozhodil tvůj zavedený (uklízecí) systém. Raději zašmudlá celý byt, rozhází prádlo a završí kuchyňský dřez použitým nádobím, než by znectil tvé výsostné předměty k úklidu a použil je vlastními silami.
    Oproti tomu jeho kamionek je jeho království, kde prakticky nikdo jiný nemá co dělat. Nedovoli by ti ani sáhnout na některé z jeho pečlivě chráněných míst. Ve svém kamionu má svůj systém a je to jeho místo. Tož proto má v kamionu naklizeno a doma dělá bordel. Asi aby ti udělal radost, zlati. Že se jako postará o to, ab ses uplatnila a mohla své království opečovávat o to usilovněji.   

    OdpovědětVymazat
  37. [33]: Tak toho se fakt nebojím [34]: No, po zralé úvaze se přikláním k tomu bordelu. Dutohlavy nemám ráda [35]: Takže zřejmě nějaká všeobecná kamioňácká úchylka. Koneckonců, kdyby si v kamionu bordelil jako doma, tak se do něj za měsíc nevejde [36]: A víš, že bych mu klidně pár svých kompetencí mileráda přepustila? Byl takový neúklidový typ odjakživa, ale teď už se vypracoval téměř k dokonalosti. Doma se víceméně vždycky jenom mihne, ale spoušť likviduju hodně dlouho. Zrovna před chvílí vypadl z baráku a mně se rosí čelo, když se kolem sebe rozhlédnu. Ani vanu nevypustil, mizera jeden

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...