sobota 9. listopadu 2013

Trochu nekorektně

Mám doma Bibli i Korán. Četla jsemi několik knih o buddhismu. Prohlédla jsem si spoustu překrásných kostelů, navštívila několik mešit a v Jerusalemě u Zdi nářků jsem zažila atmosféru, na kterou snad nikdy nezapomenu.


Nevyznávám ovšem žádné náboženství a je mi úplně jedno, jestli je někdo křesťan, muslim, žid a nebo uctívá kropenatou slepici. Jsem zkrátka chodící vzor tolerantnosti. Lépe řečeno ještě donedávna jsem byla.

Pár informací z poslední doby mě poněkud nahlodalo. Čeští muslimové se prý zabývají myšlenkou, že by nebylo od věci, kdyby i u nás v nějaké míře bylo zavedeno právo šaría. Nad touhle představou se mi naježil drdol. Neupírám muslimům nárok na to, aby žili podle svých zvyků a svých zákonů. Ovšem v muslimských zemích. Odstrašujícím příkladem, jak nezvládnout vztah k muslimské komunitě, může být Francie a Británie.

Ze stejného soudku je i včerejší zpráva. Dvě muslimky odešly ze střední školy, protože jim ředitelka nepovolila nosit hidžáb. Zdůvodnila to školním řádem. Ostatní studenti také nesedí ve třídě v čepicích a učitelé nenosí klobouky. Celkem by se nic nedělo, kdyby okamžitě nevystartovalo pár sluníčkových křiklounů a nezačali vyhrožovat antidiskriminační žalobou. Pravděpodobně jsem raněna slepotou, ale diskriminaci nikde nevidím.

Možná se mnou nebudete souhlasit, ale já si myslím, že má ta ředitelka pravdu. Ať už byl důvod zákazu takový nebo makový. Pokud se nejedná o církevní školu, tak náboženství do školy nepatří.

60 komentářů:

  1. Souhlas. Budeme-li maximálně tolerantní, budeme se divit. Stejně jako nám přes hlavu přerůstá demokracie, ochrana lidských práv....

    OdpovědětVymazat
  2. Však to by žáci klidně mohli chodit do tříd s kulichama, nebo mít celou dobu na hlavě kapuci a učitelé by mohli chodit v kloboucích.
    A u maturity by byla speciální komise ustanovená pro ověřování totožnosti žákyň v burce.
    Ale teď vážně. Naše ženy, když jedou "tam" musí se zahalit, aby nebudily pohoršení. Pokud můžeme dodržovat jejich zvyklosti a zákony, když k nim jedeme, můžou oni zase klidně dodržovat ty naše. A ty to to říkají jasně: "Když se vejde do světnice, tak se sundá beranice."

    OdpovědětVymazat
  3. Zakážou jim hidžáb a oni nám vyhlásí džihád. S machometánama jsou všude problémy. Ale jinak je prý islám náboženství míru. Aspoň to teda tvrdí machometáni. Jenže v Koránu stojí, že věřící(muslim) může nevěřícímu lhát, když je to na obranu islámu.
    A navíc je každý muslim povinen šířit islám. A když to nejde po dobrém, tak i po zlém. Muslim třeba nesmí nikoho zabít. Tedy jako druhého muslima. Ale bezvěrce může v zájmu obrany islámu zabít klidně. Fakt je to takové mírumilovné náboženství.   

    OdpovědětVymazat
  4. Příklady ze západní Evropy v tomhle varují. A náboženské projevy do škol nepatří, pokud nejde o specializovaný předmět.Měl jsem úžasného kolegu - dominikána, který učil (a skvěle) filosofii a náboženství. Ten velmi poctivě rozlišoval oba předměty, protože na hodiny filosofie chodil zásadně oblečen "občansky" a pouze na volitelné hodiny náboženství nosil svůj tradiční dominikánský oděv. Myslím, že přesně tak by to mělo být a měli bychom na takovém striktním oddělení projevů víry i ze strany našich muslimských spoluobčanů vlídně, ale zároveň velmi pevně trvat.

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s tebou.
    Nedávno internetem proběhl dopis pohoršené dámy, jak se zachází s teroristy atd. Odpověď byla úžasná. Dámě oznámili, že jí domů nastěhují jednoho teroristu, popis toho co udělal, popis jak se chová k ženám, že vyžaduje aby chodily zahalené atd, ale že to se svojí vstřícností určitě všechno zvládne. Zřejmě to byl smyšlený dopis, ale myslím si, že by tohle na některé "lidumily" zabralo.

    OdpovědětVymazat
  6. Radikální islám je jedno z nejnesnášlivější náboženství byť se snaží tvářit opačně. Taky nejsem pro potírání náboženství, každý má stejné právo na svobodné vyjadřování jak na svobodné rozhodntí jaké víře se věnovat, nicméně v islámu vidím obrovské nebezpečí které by se nemělo v žádném případě podceňovat a neustupovat v jeho nárocích a požadavcích.....

    OdpovědětVymazat
  7. Tak pod tohle bych se podepsala i několikrát. Právě, ať si každej věří v co chce, ale jak to vnucuje (a pokud možno ještě násilně) jiným, může si s tím jít vytřít třeba p... podlahu.

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: Nikde jsem se nedočetl, že by kulichy, čepice nebo klobouky byly součástí nějaké víry.Viděl jsem včera rozhovor s jednou z těch dívek, kdy říkala, že by nemusela nosit hidžáb, ale že by jí stačilo aspoň mít šátkem zahalené vlasy. Ani to nebylo povoleno.[5]: Jak souvisí tyto dvě muslimky se zacházením s teroristy?

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Té víře se říká úcta k tradicím země kam jsem vlezl za účelem studia nebo poznávacího zájezdu. Když příbuzná byla několik let v Saudské arábii, nikoho nezajímalo, že je odjinud a musela také chodit zahalená.
    V evropě není zvykem zahalovat tvář. Je dáno kulturním vývojem, že zde si tvář zahalil pouze člověk, který nechtěl být poznám při páchaní společensky nepřijatelných činností.

    OdpovědětVymazat
  10. Ať si každý věří čemu chce - křesťanství, islámu, budhismu. Ale ať nám muslimové nevnucují svoje náboženství. Když přijedeme do arabských zemí, musíme respektovat jejich zvyklosti, tak ať oni respektují naše. Ve své komunitě si mohou nosit šátky, jak chtějí. Do české školy to nepatří!

    OdpovědětVymazat
  11. Ty se alespoň můžeš spravedlivě naprdnout, já musím být zdrženlivá, neb i v mé třídě se prohání slečna v dlouhých hábitech, zatím pětiletá. Matka Moravanda z Brna(VŠ), otec Maročan, vcelku príma lidi, spolupracující, zdvořilí, včas platící atd. Ale jinak musí mít spoustu výjimek, vlastní jídlo, sukně a kabáty až na paty, neochota převlékat se s ostatními. Neúčastní se žádných výletů, nepojede na školu v přírodě, vynechává veškerá divadélka. Co bude dělat v prosinci během adventu netuším, její docházka je děravá jak síto, ale na místo má nárok, je předškolák. Má dva mladší brášky a dalšího sourozence na cestě, takže je to první vlaštovka. Je jen na mne abych posoudila bezpečnostní rizika, takže pokrývku hlavy jí ve třídě nedovolím, rodiče jí ani nevyžadují, každé dítě v běžné třídě musí dobře slyšet i vidět kolem sebe. Pokud má dlouhou sukni (ke kotníkům), nepustím jí na ribstol ani na průlezku, nedám jí kolo. Ona je tak vycepovaná, že  nařízení z domova nikdy neporuší, muslimové jsou velice důslední ve výchově. Kdybych si myslela, že nás islám pohltí, tak se stěhuju na sever za polární kruh. Měli bychom si dobře hlídat svoje  kulturní tradice a zvyklosti a hosty odkázat do patřičných mezí. Čím dřív, tím líp.

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Hidžáb ale nezahaluje tvář, jen to okolo a jak jsem psal, chtěla si jen nechat zahalené vlasy. Stejně jako měly/mají některé naše babičky a prababičky běžně na hlavě.Když si někdo vezme na krk řetízek s křízem, tak  to nevadí nikomu. Chápu, že se tak často říká "oni by nás u nich taky nenechali dělat to a ono". Taky často ale slýchám, že přece jsou z jiného těsta, tak proč bychom měli být stejní v netoleranci jako jsou v muslimském světě třeba k Evropanům?

    OdpovědětVymazat
  13. Nápis v synagoze:
    "Vstoupit do synagogy bez pokrývky hlavy je totéž, jako se dopustit cizoložství".
    A pod to kdosi připsal:
    "Zkusil jsem obojí, ale nedá srovnat!"[9]: Škoda, že tam nestudují děvčata z té části Afriky, kde je zvykem chodit do půl těla.

    OdpovědětVymazat
  14. Souhlasím s tebou. Jsem-li na cizím území, měl bych se řídit místními pravidly a zvyklostmi. Např. i v poměrně sekulárním Turecku v mešitách (znám z Istanbulu) není možné vstoupit v botách a s obnaženými rameny a my se tomu bez reptání podřizujeme, proto by se Arabové zase mohli přizpůsobit v našem prostředí nám.Jsi ale odvážná, když jsi se pohybovala v místech, kde není nouze o sebevražedné atentátníky.

    OdpovědětVymazat
  15. [8]: A co Kapucíni /věteff Františkánů/?
    Taková dlouhá špičatá kápě by též při vyučování neprošla.

    OdpovědětVymazat
  16. O zákazu jsem četla na facebooku u jedné své kamarádky. Kouká na indické filmy, učí se hindi a tak.
    .
    Víš, souhlasím s tím, že někdy snaha o minimalizaci diskriminace může přerůst do poněkud zvrácených rozměrů, přesto si ale myslím, že požadavek sundat hidžáb nebo opustit školu nebyl správný. Myslím, že hidžáb nelze přirovnávat ke kloboukům. To že pro Českou republiku je nejběžnější víra křesťanská, která ve své podstatě žádné symboly nevyžaduje, ještě neznamená, že tak fungujou víry ostatní. Nevím, nedokážu odhadnout, jak myslí muslimové, jen se mi to trochu nezdá. Nevím, co vše za tím mohlo být. Tohle je pouze můj názor nezasvěcené holky.

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Otázkou je, je-li řetízek s křížkem pro nositele symbolem víry.[12]: Hidžháb je spíš o chování než o fyzickém zakrývýní:
    A řekni věřícím ženám, aby cudně klopily zrak a střežily svá pohlaví a nedávaly na odiv své ozdoby kromě těch, jež jsou viditelné. A nechť spustí závoje své na ňadra svá. A nechť ukazují své ozdoby jedině svým manželům nebo otcům nebo tchánům nebo synům nebo synům svých manželů nebo bratřím nebo synům svých bratří či sester anebo jejich ženám anebo těm, jimž vládne jejich pravice, nebo služebníkům, kteří nemají chtíče, anebo chlapcům, kteří nemají pojem o nahotě žen. A nechť nedupou nohama, aby lidé postřehli ozdoby, které skrývají. A konejte všichni pokání před Bohem, ó věřící, snad budete blažení!
    (Súra 24 – Světlo, verš 31)

    OdpovědětVymazat
  18. Jsem proti, aby byly muslimům povoleny takové věci. To by byla diskriminace nemuslimů. Takhle na všechny byla uplatněna stejná pravidla, což je snad nemožné označit za diskriminaci.

    OdpovědětVymazat
  19. [9]: Právě. Pokud jsme v jejich zemi, snažíme se dodržovat zvyky jejich země, ale platí to i naopak.
    Ten článek s teroristy s muslimkami samozřejmě nesouvisí, ale souvisí s náboženským fanatismem.
    [12]: Pokud budeme tolerantní, budeme pořád ustupovat. Zkuste být tolerantní k náboženským fanatikům a uvidíte, kam se dostanete.
    Otázku položím jinak - jak moc jsou oni tolerantní? Zvláště v zemích, kam se přistěhovali, v zemích s jinou kulturou a jinými zvyky?

    OdpovědětVymazat
  20. "Ked nechces zazit burku, nos aspon doma burku!", musel som nakazat svojej zene, suc neustale vystaveny vnadam jej VLASOV!
    (Ked vidim vlasy, nie som k udrzaniu...)

    OdpovědětVymazat
  21. [1]: To je ta zběsilá korektnost. Každý si dává majzla, aby náhodou něco nenapsal popravdě, protože jinak se na něj sesypou multikulti cenzoři.[2]: Když jsem chtěla do mešity, musela jsem si zout boty, hlavu zamotat do šátku a ještě k tomu sukni až na zem. Nenapadlo mě o tom diskutovat. Byla jsem "u nich" a tak jsem se přizpůsobila. To samé bych očekávala "u nás". Je to netolerantnost?[3]: Buďme spravedliví. Při šíření křesťanství se v historii také nejednalo zrovna v rukavičkách Ale je samozřejmě pravda, že v Bibli se snad nepíše, že by se nevěřícím psům měly sekat hlavy.[4]: Přesně tak. Pokud chce dát někdo dítě do církevní školy, má možnost. Je to jeho volba. Ale právě ta možnost volby je důležitá.[5]: Podle mne by terorista neměl mít nárok ani na trochu lidských práv. Vybral si dobrovolně zabíjení, tak do pekel s ním. Asi to není dvakrát humánní názor, ale co nadělám [6]: Jenže celý civilizovaný svět si v rámci korektnosti kope hrob. Myslím, že Britové a Francouzi už musí být poměrně dost zoufalí z toho, co si doma multikulturně vypěstovali.

    OdpovědětVymazat
  22. [7]: Zrovna ty máš určitě z UK dost bohaté zkušenosti [8]: Ředitelka to prezentovala tak, že školní řád nedovoluje žákům při vyučování pokrývku hlavy. O víře nepadlo ani slovo.
    Proti tomu těžko můžeš něco namítat [10]: K tomu není co dodat [11]: Takže ty to máš v přímém přenosu. Co si s takovým dítětem počnou v první třídě? Pořád bude mít nějaké výjimky a ostatní děti na to budou koukat?
    Já mám poměrně dost problém pochopit, co mladou, vzdělanou ženu přimělo k tomu, aby konvertovala k islámu.[12]: Myslím, že naše a jejich netolerance se opravdu nedají srovnávat

    OdpovědětVymazat
  23. [13]: Domorodka odhalená
         ideální bude žena
         za hadérky neutrácí
         jistě snadno najde práci[15]: Myslíš Jerusalem? Tam byla taková bezpečnostní opatření, že jsem se nestačila divit.[16]: Pokud to bude muslimská škola, tak nevidím problém.
    Ty dívky ale neodešly kvůli tomu, že by jim někdo zakazoval víru. Nechtěly se pouze podřídit školnímu řádu.[18]: Přesně tak [19]: Při návštěvě muslimské země se od nás očekává přizpůsobení se jejich pravidlům. Pociťujeme to jako diskriminaci? Já tedy rozhodně ne a nikdy jsem s tím problém neměla. Stejné přizpůsobení se našim zvyklostem požadujeme od muslimů u nás. Opět nevidím ani náznak diskriminace.[20]: Kingu, ty jsi latentní muslim

    OdpovědětVymazat
  24. Naprostý souhlas. Dále se nemohu vyjadřovat, protože mé názory jsou tak ortodoxně netolerantní, že bych použila sprostá slova. No, šária, to určitě.       
    Jinak ti děkuji za hezký a vtipný komentář k mému "pobytu" v Japonsku.☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  25. [8]: Dopis se netýkal jen teroristů, ale i muslimů, atd. což jsem výše také napsala. Líbil se mi jako příměr toho, jak jsou někteří lidé až velmi a zcela nepochopitelně tolerantní a některým veškerá tolerance chybí.

    OdpovědětVymazat
  26. [19]: Díky, pochopila jsi to správně.
    U nich jakoukoli toleranci zcela postrádám.

    OdpovědětVymazat
  27. Mně osobně je jedno, co si kdo vyznává, pokud se to nějak nedotýká mě, tím myslím negativně.
    Chodila jsem na všelijaké kurzy s muslimama, s muslinkou jsem i pár týdnů bydlela a nikdy nebyl žádný problém.
    Jinak souhlasím s tím, co tady bylo několikrát řečeno. (Zvláštní, posledních pár dní jsem na to myslela) Když někam jedu, musím se přizpůsobit jejich zvyklostem. Oni by měli taky. To je skoro jako kdybych jela do Anglie a tvrdohlavě si jezdila po pravý straně, protože tak se to přece dělá u nás...

    OdpovědětVymazat
  28. Vše už bylo řečeno a tak nebudu zbytečně řečnit. Souhlasím s tebou.

    OdpovědětVymazat
  29. Já si myslím to samý, co ty, když jsem u někoho na návštěvě, přizpůsobuji se hostitelovi...

    OdpovědětVymazat
  30. [24]: Na šaríu u nás snad nikdy nedojde. Ale kdo ví, že [27]: Přirovnání s jízdou po pravé straně je perfektní [28]: Bev, ty bys nemohla být poslancem [29]: Někteří se zřejmě už necítí být na navštěvě, v tom bude ten problém

    OdpovědětVymazat
  31. Tohle je děsný svinstvo. Nezlobte se na mě, ale vystěhoval bych to.Na střední škole jsem měli ve třídě muslimku a byl to horor.
    Zahalený to bylo, jen oči koukali, odmítalo se to zapojit do kolektivu - společné práce/referáty, třídní služba, atd. Na výlety to nejezdilo, na školní představení taky. Odmítalo to cvičit, protože by na sobě nemohla mít ten hábit.
    Nejhorší byly asi ty urážky a nadávky. Nikdo jí nic nedělal, nikdo si jí nevšímal a přesto se to chovalo, jak kdyby tomu patřila celá škola.
    Poučování o tom, že tohle by jsme si v arabských zemích nedovolili. Že za tohle by nás v nejlepším bičovali.
    Absolutně nejhorší byly ty nadávky na holky - zvlášť po tělocviku, kdy holky byly v sexy tričkách a kraťasech.V žádným případě bych to tady netrpěl. Pokud to chce žít podle SVÝCH tradic a zákonů, tak ať si odtáhnou domů.

    OdpovědětVymazat
  32. Sakra Mengano ty máš drdol?
    To musíš být tedy kóča - ten už se moc nenosí!   

    OdpovědětVymazat
  33. [31]: Tak ty se s tím opravdu nemažeš [32]: Ivet, ty máš smysl pro detail Přemýšlím, jak ti popsat svou vlasovou kreaci. Estét by mohl tvrdit, že se jedná o vrabčí hnízdo Prostě vlasy smotám a na temeni přicvaknu sponou. Je to účes velmi praktický, pěkně mi v něm drží například tužka. Nesmím pak ovšem na ni zapomenout. Už se mimockrát stalo, že jsem takhle nazdobená vyrazila do vsi.Klasický drdol (překládaný) nosila kdysi moje máti. Jako malé dítě si pamatuju, že když navštívila kadeřníka a přišla domů s tou parádou, spala vždycky pár dní skoro v sedě, aby si to umělecké dílo nerozježila

    OdpovědětVymazat
  34. Není divné, že se menšiny v hostitelské zemi rozpínají a dožadují svých neobvyklých práv.  Je ale hodně, hodně divné, že na takové požadavky hostitelská země vůbec slyší a že se jimi zabývá. Nejkratší cesta do pekel!

    OdpovědětVymazat
  35. Zásadně nepovolit! Jsou tady, tak ať se podřídí.

    OdpovědětVymazat
  36. [33]: No jo, máš pravdu, taková jsem já!
    Mengano ty jsi vlastně moderní s tužkou v drdólu, v Praze lze vidět dívenky co mají v "drdolu" třeba takový ten deštníček co se dává do zmrzlinových pohárů - fakt! Takže, jen tak dál a kdyby se to u vás neujalo, pošli je do ... Prahy!   

    OdpovědětVymazat
  37. Stejně tak se nehodí kožich na pláž a plavky do ledového hotelu, předsudky si lidé tvoří v hlavách, v moudrých knihách jich mnoho není? Housenku bych nepolkla a přesto amazonským indiánům chutná? Myslím že nejrozumnější frází v tomto je : Žít a nechat žít.

    OdpovědětVymazat
  38. [31]: Trochu nekorektně !
    Lidé co provokují nesnášenlivost, netoleranci a to oboustranně, bývají nevzdělaní a primitivní, neznají tradiční život, ani ve své vlastní zemi, vánoce jim symbolizuje santa, svátek všech svatých upíří zuby, mají tendence moralisovat, rozvracet klid, pohodu, mínění slušnosti a urážet cokoliv v šátku i bez něho, co není uniformním příkladem jejich konzumního způsobu života, neznají a šmahem odsuzují, každý nepodstatný projev jinosti, je pro ně nepřípustný, protože téměř nečtou, většinou i špatně vidí a slyší, následkem čučení do monitoru a řvoucích sluchátek, mozek krní, protože energie je vržena v posilovně do svalů a to ono, se stává stínem člověka moudrého, tedy “homo sapiens„ mlátí kolem sebe, aby se zviditelnilo a nebylo zašlápnuto, tvoří nepříjemné vztahy mezi lidmi a příští den Še to děší, proč jšme ňa šebe ťak žlí, ťu ťu ťu?

    OdpovědětVymazat
  39. [34]: Už to bylo v komentářích řečeno - na návštěvě se snažím přizpůsobit zvykům hostitele. Slabost hostitele postavit se nevychovanosti hosta se opravdu může vymstít.[35]: Bojím se, že nepodřídí. Multikulti bojovníci na to dohlédnou.[36]: Ty mě navádíš Až se projdu po návsi s paraplíčkem v drdolu, tak to bude můj konec. Definitivně se společensky znemožním [37]: Ano, žít a nechat žít. Ovšem pokud možno oboustranně a s citem pro kulturní tradice hostitelské země.

    OdpovědětVymazat
  40. Mengano, děkuji za tento článek. Napsala jsi ho skvěle. Souhlasím s ním v plné míře. Není co dodat.

    OdpovědětVymazat
  41. [24]: Naprosto souhlasím, jsem stejného naturelu a proto velice obdivuji Mengano, že to dokázala napsat tak krásně a bez jediného vulgárního výrazu. To bych o tomto tématu nedokázala

    OdpovědětVymazat
  42. Upřímně, mně to poměrně diskriminační přijde. Já jsem tolerantní člověk, a ne, vážně mi nepřijde, že mi někdo nošením symbolu svojí víry tu víru cpe. Takže muslimský pokrývky hlavy mi nevadí, stejně jako mi nevadí křížky. A právě tak mi nevadí, když se dva kluci drží za ruce. Když má holka na batohu placku, že je vegetariánka. Nikdo mi tím nic necpe, jen dává najevo svůj názor. Je na každým, jak si to vyloží...

    OdpovědětVymazat
  43. [30]:/ Děkuji Mengano, něco tak hezkého mně už dlouho nikdo neřekl.   

    OdpovědětVymazat
  44. [40]: Děkuju [42]: Arvari, s tolerancí taky rozhodně nemám problém. Od napsání článku vylezlo na povrch ještě několik informací a ty jen potvrzují, že ty dívky se opravdu zachovaly prapodivně a na lep jim skočili naivové, kteří hned začali pronášet odsudky a kritizovali ředitelku školy. Je mi zcela jedno, jaké kdo vyznává náboženství, jen mi není jedno, když se nechová korektně a slušně.[43]:

    OdpovědětVymazat
  45. [38]:Netolerantní jsou především mohamedáni. Ale jak vidíte, velice dobře se to ve vlastním zájmu učíme taky.
    Je moc dobře, že už lidi nejsou zakřiknutí a své dobré xenofobní názory si nenechávají jen pro sebe. Absolutně nejlepším vzorem je Japonsko. Víc xenofobní národ než jsou Japonci na světě nenajdete. Imigrace neexistuje. Cizinec si tam nemůže ani koupit dům nebo pozemek. Na hloupé argumenty, že vymírají a potřebují imigranty aby tam pracovali, logicky odpovídají, že právě tohle je cesta do pekel. První generace imigrantů totiž pracuje, ale už ta druhá je víc zátěží než přínosem pro společnost. Takže potřebu služeb pro stárnoucí obyvatelstvo řeší robotikou. Pokud se jim ti časem možná až příliš chytří roboti nevzbouří, tak by to mohla být dobrá cesta...

    OdpovědětVymazat
  46. Multikulturalizmus a tolerance vůči menšinám je zhoubný systém, který v konečném důsledku způsobí, že se z menšin časem stanou většiny, které jakoukoliv toleranci vůči lidem jiné kultury zcela postrádají.
    Názorným příkladem nevhodnosti tolerance je nejnovější příklad z Prahy. Nezaměstnaní cikáni přikočovali z východního Slovenska a zaparkovali svůj karavan na Libeňském mostě. Navzdory zcela jasnému porušení nejméně dvou předpisů o silničním provozu(zákaz parkování na mostě a nedodržení vzdálenosti od kolejí)policie lživě tvrdí, že žádný předpis neporušili, tudíž s nimi nemohou nic dělat.
    Výsledkem bude, že až se toto rozkřikne mezi slovenskými cikány, tak směrem do Čech zamíří kolony karavanů plných slovenských cikánů.

    OdpovědětVymazat
  47. [45]: Mně by jen zajímalo, jestli všichni ti antidiskriminační křiklouni věří tomu, co vyhlašují. Leckdy mám dojem, že je to jen dobře placený byznys.
    A k těm přistěhovalcům - neustále slyšíme, že naší republice jen prospěje, pokud se tu budou usazovat vzdělaní, mladí cizinci. Prý vymíráme a potřebujeme novou krev. To je poměrně přijatelná myšlenka. Ovšem v tom případě nějak nechápu, proč se tu houfně usazují především úplně jiní imigranti a nikomu ze zodpovědných to nevadí.[46]: Co cikán činí, dobře činí. Alespoň z pohledu našich úřadů a především policajtů. Dopracovali jsme to do stadia, že se všichni bojí cokoli namítat a nebo konat, protože se okamžitě nejen z Brusele strhne mohutný řev o diskriminaci

    OdpovědětVymazat
  48. [31]:Vlastní zkušenost je vlastní zkušenost. Tohle by mě taky popouzelo.

    OdpovědětVymazat
  49. [42]:Arvari, záleží, jestli by se stejně tolerantně chovali oni k tobě. Nebo máš pocit, že jsou tolerantní? Když jdeš k někomu na návštěvu, chováš se jako doma, roztahuješ se jim po bytě a kážeš jim, co kde mají mít umístěné a co mají vyhodit? Jaká jídla mají vařit a jaká ne? Ty jsi tolerantní a klidně ať si nosí šátky, burky, a třebas ať se omotají fáčem jako mumie. Ale chtěla bych vidět, jestli by oni byli stejně tolerantní, kdybys přijela do jejich země a vyšla si v tričku a kraťasích, protože venku to pořádně peče. Byli by takhle tolerantní oni k tobě? Nebo by jsi zachovala ráz slušnosti a přizpůsobila se jejich zvyklostem?
    O tom to je. Netoleranci v tomhle článku nevidím.
    [37]: Přidávám se, ano, žít a nechat žít. Ale mělo by to platit oboustranně.
    [38]: Tady jsem nepochopila, pranýřuješ tímto Gabriela D., který se s touto zahalenou a nepřizpůsobivou dívkou potkává denně ve škole, nebo onu zahalenou a nepřizpůsobivou dívku, která nehodlá akceptovat zvyky země a kritizuje kdeco, s výroky, že u nich by holky v šortkách zbičovali?

    OdpovědětVymazat
  50. (Jubilejny pätdesiaty komentar si nenecham ujst!) (Aj ked nemam co povedat! )
    Nas v lete nepustili do Domu v Salzburgu, lebo damy maly kratke gate. V Prahe sme dostali papierove jarmulky, ked sme liezli do synagogy. Zahalene damy ma vcera uniesli do rise nocnej mury, ked som ich pozoroval, ako si vyberali ten najlacnejsi tovar v obchode a odviezli sa potom v Mercedes-Coupe 500 4matic! K tom im na to asi dal? Odkedy si moji dvorania odvykli odchadzat z mojich komnat chrbtom dopredu sa mi hnusi vsetko, co uznava ine autority, nez...nez zdravy rozum! Howgh.

    OdpovědětVymazat
  51. [49]: Vidím, Vendy, že jsme si porozuměly v tom, o čem článek ve své podstatě byl. [50]: Přesně tak, stačí kapka zdravého rozumu a trocha přemýšlení

    OdpovědětVymazat
  52. [49]: Moc pěkně jsi to napsala .[50]: Zdravý rozum by měl vždy vítězit .[51]: Článek jsi napsala moc pěkný a moc pěkně a diskuze je zajímavá, jen místy překvapivá.

    OdpovědětVymazat
  53. Ředitelka má pravdu a věřím, že ještě pořád by jí daly za pravdu i české soudy. Ale byla by otázka, kdyby se to dostalo do Štrasburku, jak by to dopadlo tam. Stačí se podívat na ten případ cikánů, kterým diskriminaci neuznaly Čechy, neuznal první Štrasburk (taky když tam žádná očividně nebyla), ale druhý už ji uznal a tak musíme měnit zvláštní školy a platit asistenty pomalým dětem, které i tak dělají potíže těm ostatním v normálních třídách...ale jako muslimové, co chtějí tahat svou kulturu sem, to je snad ještě horší.

    OdpovědětVymazat
  54. [42]: Pokud řád nějaké instituce stanoví, že uvnitř se nenosí pokrývky hlavy, tak se tam prostě nenosí. S tím řádem se mohly seznámit ještě před nástupem a když by jim to vadilo, vybrat si jinou školu, kde jim je to jedno. A pokud nedovolují nikomu, aby si tam schovával vlasy nebo hlavu, diskriminační to není. Ta podmínka prostovlasosti je stejná pro všechny. Tudíž nikde žádná diskriminace.

    OdpovědětVymazat
  55. Já si myslím, že tím, že má někdo zahalené vlasy, mě nijak neohrožuje ani neovlivňuje. Ať si se svými vlasy dělá co bude chtít. Samozřejmě neznám celý kontext, takže soudím jen podle toho, co jsem se dočetla v tomto článku. Na zahalování vlasů nic tak špatného nevidím. Kdybychom my jeli do Afriky, kde ženy chodí nahoře bez, tak byste se taky svlékly? Já myslím že ne, taky bychom zůstaly zahalené. Spousta lidí tady srovnává s tím, že když jdou do mešity, taky se musí zahalit. Ale odhalování a zahalování jsou podle mě dvě rozdílné věci. Zahalit se problém nikdy není. Ale tady jde o to, že ty dívky se měly odhalit, ne? Dokázala bych pochopit, že pro ně jsou třeba vlasy intimní záležitost, která se jen tak někomu neukazuje. A dokud nikdo nenutí zahalovat vlasy mě, tak ať si se svými vlasy dělá co chce.

    OdpovědětVymazat
  56. [55]: Ale jak říkám, soudím jen podle toho, co je v článku - tedy "dívky byly ze školy vyhozeny proto, že si zahalovaly vlasy". Pokud za tím vším bylo něco víc, třeba že urážely spolužačky atd., tak to už mi samozřejmě správné nepřijde.

    OdpovědětVymazat
  57. [53]: Čím víc informací o tom případu vylézá na povrch, tím je jasnější, že se rozhodně o žádnou diskriminaci nejednalo.
    Testujou si, co všechno si můžou dovolit [56]: To je právě to, že vůbec nešlo jen o zahalené nebo odhalené vlasy. Ty dívky se odmítly přizpůsobit pravidlům a řádu školy. O diskriminaci nemůže být řeč. Měly například problém i s tím, že by měly ošetřovat mužské pacienty. Jak asi tedy chtěly studovat na zdravotní škole?

    OdpovědětVymazat
  58. Ani jsem to nezaznamenala.Tohle ovšem není věc, které by soudy fandily. Spousta lidí vidí nakonec řešení v Evropském soudu pro lidská práva. Výhoda je, že ten nechává státům veliký prostor.Pro zájemce doporučuji jako četbu tyto případy:
    Leyla Sahin proti Turecku - muslimka nosila šátek ve škole, bylo jí to zakázáno, myslím, že nemohla na zkoušky a přednášky - kvůli vnímání turecké společnosti bylo posouzeno jako nediskriminující
    Belgin Dogru proti Francii - šátek jí překážel při tělocviku a byla kvůli tomu potrestaná ... zase to nebyla diskriminace
    Dahlab proti Švýcarsku - učitelka se začala zahalovat. Učila malé děti a zákaz byl nakonec potvrzen, protože to také omezuje druhé a děti jsou snadno ovlivnitelné.
    Lautsi proti Itálii - matce se nelíbily kříže ve škole synů - nakonec kříže neovlivňují ostatní - tuším, že to bylo obhájeno i skrze italské tradice.

    OdpovědětVymazat
  59. [58]: Díky za spoustu příkladů. Je to poučné.

    OdpovědětVymazat
  60. Já teda se vším naprosto souhlasím.
    Navíc je to věcí etiky v našem státě a nejen jí. Je to i věcí bezpečnosti. Schválně, koho je lepší podle kamerového záznamu vypátrat, zloděje s odhaleným ksichtem nebo zloděje (doplňte si klidně i jiné podstatné jméno) se zahaleným obličejem?
    To platí pro cigány, pro muslimy, pro všechny, jiné cizince. Kdo chce v tomto státě žít a využívat jeho práv, musí plnit jeho zažit společenské postoje a dané povinnosti.
    Schválně, kolik křesťanských kostelů je postaveno v jakékoli muslimské zemi?
    Já když půjdu v Saudské Arábii v minisukni po ulici, tak mňa ukamenujou nebo mi budou chtít urvat hlavu či co. Proto sa budu chovat tak, jak je jejich zvykem, když tam jsem na návštěvě.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...