sobota 16. listopadu 2013

Podruhé ve stejné řece

Vánoce jsou svátky klidu, míru a všeobecné pohody. Ovšem jak pro koho. Mně pomyšlení na blížící se Vánoce způsobuje třes rukou a propadám těžké panice. Ještě nejsem úplně rozhodnutá, ale pravděpodobně se v průběhu několika následujících týdnů tiše zblázním.


Před osmi lety jsme s Medvědem udělali rozhodutí, které nám obrátilo život naruby. Pohodlný panelákový život jsme vyměnili za pobyt v mrňavé vesničce. Protože v naší domácnosti není místo na poklidná řešení, probíhala celá akce poněkud hekticky. Nákup domu a prodej bytu jsme stihli během pár týdnů a mohlo vypuknout stěhování. Do Vánoc chybělo pět dnů.

Zásadní skutečností, která ze stěhování udělala téměř antické drama, byl fakt, že jsme se nestěhovali jenom my, ale i původní majitel našeho nového domu, nový majitel našeho bytu a také nájemce jeho původního bytu. Taková menší akce Kulový blesk, ovšem bez hvězdného hereckého obsazení a mrtvého dědečka.

Jak přijížděla a odjížděla auta, která ve stěhovacím kolečku zajišťovala přesun kontingentu, občas se stalo, že zdivočelí stěhováci něco popletli. V jednu chvíli na mne v obýváku šibalsky pomrkávalo červené křesílko, které jsem do té doby v životě neviděla, a naopak jsem velmi bolestně postrádala nejen psa, ale i kuchyňské židle.

Vánoce jsme nakonec strávili mezi hromadami nevybalených krabic, bez nejmenší šance najít alespoň čisté ponožky. Místo romantických koled jsem o Štědrém dnu poslouchala vrtačku a vykonávala zodpovědnou funkci pomocného dělníka. Nijak zvlášť mě nenadchla ani sváteční večeře, kdy jsme seděli na kýblech s vápnem a cpali se chlebem s máslem a kedlubnou. Nic honosnějšího mi nezapojený sporák neumožnil.

Na základě těchto zážitků jsem se pevně rozhodla, že už se nikdy nikam stěhovat nehodlám. Škodolibý osud a Medvěd mají ovšem o mém životě poněkud jiné představy. Ještě donedávna to tedy vypadalo, že se příští rok v létě budeme stěhovat. S tou představou jsem se nakonec smířila. Mělo mě napadnout, že s Medvědem po boku je vždycky všechno úplně jinak.

Budeme se stěhovat dřív. Mnohem dřív. Budeme se stěhovat o Vánocích.

55 komentářů:

  1. A kam? Back to Town? Už vás život na vsi omrzel nebo snad do něčeho většího či menšího? No smekám, mě stačila stěhování čtyři, další už bych taky se zdravým rozumem nepřežila. Jen doufám že s novým místem pobytu nezmizí tvůj skvělý humor, to by byla strašná škoda....   

    OdpovědětVymazat
  2. Možná bych vystěhovala Medvěda . Náhodou je to docela originální způsob, jak si na Vánoce důkladně vygruntovat. Možná i na Nový rok, Tři krále a tak dále.  Na Velikonoce budeš mít určitě všechno jako ze škatulky Přeju ti nervy pevné jako tažné lano

    OdpovědětVymazat
  3. Směju se , ne škodolibě, ale směju a přitom je mi tě líto. Já se stěhovala 3x a víckrát opravdu nechci.
    Na druhou stranu se určitě stěhujete kam chcete. Nebo ne? [2]: Zajímavá myšlenka s tím úklidem, Medvěda bych se asi nezbavila, není s ním nuda

    OdpovědětVymazat
  4. Má stěhovací povaha zajásala. Sláva, nejsem jediný šílenec pod sluncem Žel má žena je pevně spjata s rodným krajem a tak mi jen čas od času ( když si to pochopitelně zasloužím) dovolí něco vybourat a pat trošku  přestěhovat nábytek v celém domě .

    OdpovědětVymazat
  5. Nezblázni se tiše ani hlasitě. Holt budeš muset zatnout zuby a balit. Vůbec ti to nezávidím. Stěhovala jsem se 3x a stačilo.
    Doufám, že se stěhujete na lepší. Jinak by nemělo cenu celou kalvárii podniknout, natož na Vánoce. Ať Medvěd první, co udělá, zapojí sporák! Aby jste nemuseli zase jíst chleba.
    Přeji ti pevné nervy!

    OdpovědětVymazat
  6. Kdyby někdo neznal přesný význam slova "masochismus", tak tady má zcela názorný příklad.
    Pokud bych směl radit, tak s ohledem na okolní lidi bych spíš doporučoval hlasité zbláznění. Za většinou bestiálních vražd totiž stojí tiší lidé.
    "Takový to byl tichý a nenápadný člověk, a teď najednou tohle!!!"

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: A když půjde všechno dobře, tak si potom ještě klidně mohou lajsnout to letní stěhování.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Vzhledem k jejich zjevným masochistickým sklonům se dá předpokládat, že možná půjdou i do horšího.

    OdpovědětVymazat
  9. Já se stěhoval do Dobřichovic 22. prosince a Štědrý den byl taky poněkud hektický a zmrzlý.Podle tvých indicií soudím, že máš doma speciální druh Medvěda stěhovavého .

    OdpovědětVymazat
  10. Nebo zase do města! Díkybohu jsme se stěhovali, vlastně jen pár kusů nábytku- ložnici z podnájmu v prvém roce manželství a od té doby jsme v tomto bytě. Co je tady těch zbytečných věcí za ta léta a co už se jich vyházelo, vyměnilo vč. nábytku a furt by bylo co postrádat. Na něco je to stěhování dobré. Já aspoň co jde, tak přehazuji, přerovnávám a docela si v tom medím. Ale celý byt, to tě tedy lituji, upřímně. Štěstí, že ti aspoň ten Medvěd zůstává.

    OdpovědětVymazat
  11. Někdo hází pantoflem, jiný pouští lodičky, vy si hrajete s vrtačkou a stěhováky
    .
    Přeju, ať se pes protentokrát nestratí ;)

    OdpovědětVymazat
  12. Historie se opakovat nebude a tentokrát stěhování zvládnete a problémy rychle vyřešíte. Budu držet palce. ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  13. Nový byt nebo dům jako vánoční dárek. Medvěd je pozorný muž, který ví jak své choti udělat radost

    OdpovědětVymazat
  14. No holka, tak to ti drzim palce! U vas se jeden opravdu nenudi.

    OdpovědětVymazat
  15. Normalne pre mna (pre nas) bolo, ze sme sa stahovali "furt". Teraz sedim v tejto chalupke uz takmer 14 rokov a je mi z toho zle. Ale je mi aj zle z predstavy, ked sa budem zase (na co sa vlastne tesim!) stahovat. Tentokrat si okrem osobnych veci necham uz vsetko odstahovat.
    Nepohnem ani prstom. (Najstrasnejsie bolo stahovanie cez ulicu!)Uz v rannych rokoch ma matka titulovala aj s mojou rodinou "vandraci". Mozno na tom nieco je a zivot kocovny mam v tele, aj ked si neviem predstavit, po kom vlastne. Motto: Dokial sa stahujem viem, ze este zijem.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to budete mít veselé Vánoce. Jestli i šťastné to ukáže čas.

    OdpovědětVymazat
  17. [1]: Pokud by stěhování znamenalo návrat do města, zoufala bych si mnohem intenzivněji My se nepohneme ani z naší vsi. Před časem jsme koupili ještě jeden barák a naprosto piánko začali s úpravami. S tím, že vůbec nechvátáme, na všechno je čas, přestěhujeme se, až se nám bude chtít. Přes celé léto už jsme tam byli, ale jen jaksi tábornicky Teď se Medvěd najednou splašil a zavelel. Ale ještě nás čeká dost práce.[2]: Bojím se, že mnohem pravděpodobněji budu mít binec na všech frontách Medvěda vystěhovat nemůžu. Jen on je záruka, že nám nekapou kohoutky, neteče do střechy, je dřevo na zimu... mám pkračovat? [3]: To ano. Ale byla bych mnohem raději, kdyby se dodržel původní harmonogram [4]: Stěhování nábytku v rámci domácnosti je taky moje poměrně oblíbená činnost. Ale kupodivu tím Medvěda nikdy moc nenadchnu [5]: Kačenka už bydlí od jara. Výrazně si polepšila [6]: Medvěd by hlavně měl dodělat celou kuchyňskou linku. Sporák je tentokrát jen drobný detail [7]: No jo, něčím se tu na té nudné vsi zabavit musíme. Tak se holt čas od času stěhujeme sem tam po návsi [9]: Zas takoví masochisti nejsme [10]: Dokázal jsi ho skvěle zařadit

    OdpovědětVymazat
  18. [11]: Vzhledem k mé poněkud syslovské povaze se mi věci dost kupí. Nerada vyhazuju a tak mě čeká kruté dilema. To zase bude nervák, už to vidím [12]: Tentokrát dám na jorkšírka pozor a osobně ho odvedu [14]: Děkuju. Snad máš pravdu [15]: Já jsem skromná, spokojila bych se i s něčím jiným, než je vánoční stěhování špajzky [16]: To tedy nenudí. Dnes bych se například moc chtěla nedělně nudit třeba u hezké knížky. Medvěd je jiného názoru - budeme obkládat krb. Nemůžu se dočkat, až na mě zase něco spadne. [17]: Já kočování v krvi nemám. Zatím jsem se stěhovala jen 2x a bývalo by mi to i stačilo [18]: Svatá pravda.

    OdpovědětVymazat
  19. Takže novoročenky mám posílat na novou adresu?

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Možná máš v sobě krev kočovných kmenů, které odnepaměti z východních stepí proudily do Evropy.   
    Tvé motto by se dalo chápat jak určitá nadstavba Descartova hesla "Myslím, tedy jsem", v Rucolově podobě "Stěhuji se, tedy jsem".
    K tvému mottu bych jen dodal, že když se člověk stěhuje v dlouhé dřevěné bedně, tak už většinou moc nežije.

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Aha, takže vy tam u vás na vesnici hrajete něco jako Monopoly, jenže ne na papíře, ale v reálu.

    OdpovědětVymazat
  22. Doufám, že nezakládáte novou vánoční tradici!
    Třeba to nevyjde, zlati, a budete se stěhovat až po novém roce. Zkus to navrhnout Medvědovi - jak na Nový rok, tak po celý rok.
    Vlastně, to radši ne...   

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Stačí 3 vyměnit za 121. Ale naše paní pošťáková si poradí se vším [23]: Něčím se zabavit musíme a Monopoly jsou trochu praktičtější než Dostihy [24]: Tentokrát by to už opravdu mohlo být naposled. V tomhle směru si tradice fakt odpustím

    OdpovědětVymazat
  24. S předstihem přeju krásné, pracovně šťastné a veselé stěhování. Věřím, že o zajímavé zážitky nebude nouze a držím všechny palce, abys do dalšího roku vstoupila přestěhovaná a plně příčetná.
    Těším se na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  25. Při výčtu všech plus a mínus z posledního stěhování a výhledu dalšího, bych se nezbláznil tiše, ale hezky hlasitě. Když je to ale ve vsi o pár čísel dál, doufám ve zdárnou akci bez „ Kulového blesku „ a zbytečného hromobití.

    OdpovědětVymazat
  26. Můj ty joudo, já jak slyším slůvko stěhování, chce se mi sednout na bobek a srdceryvně plakat. Lepší termín jste si vybrat nemohli , přeji pevné nervy!

    OdpovědětVymazat
  27. Stahovanie je vlastne aj taka generalka vlastneho "ja". Alebo nieco ako "ocistec" na zemi. Nech je to akokolvek, je to cinnsot kreativna a prajem vela pozitivnych zazitkov, radosti a spokojnosti z tvorivej cinnosti.[22]: Mas absolutne pravdu, ale nez uz rovno do drevenej debne su to este "letzte Zuckungen", posledne cukanie, posledne pokusy. Vzdy sa stahujem, ked mi uz strop pada na hlavu, nudim sa, neviem, co so susedmi, co sam so sebou, (alebo mi dokonca hrozi, ze budem musiet upratovat!). Vzdy si myslim, ze to bude lepsie, cize som aj nieco ako ten Francuz, oder? Lebo aj pri tom myslim. Vzdy myslim, ze to bude konecne novy zaciatok, väcsinou myslim mylne...

    OdpovědětVymazat
  28. Dvakrát stěhovat, tj. jako jednou vyhořet, praví staré přísloví. Přeji ti úspěšný přesun a radost z novoty. Jinak se naprosto ztotožňuji s prvním odstavcem tvého článku, jenže já to provedu hlasitě.
    Moc ti děkuji za krásný (jak také u tebe jinak) komentář.
    Pozvedl mé ego. ☼☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  29. [26]: Plnou příčetnost rozhodně nemůžu zaručit. Včera jsme byli těsně před rozvodem, došlo nám lepidlo [27]: Kulový blesk nehrozí, možná, pokud bychom sehnali dost dobrovolníků, by se dal utvořit řetěz [28]: Naprosto odmítám obvinění, že bych si něco vybírala [29]: Brát stěhování jako přijatelnou alternativu k hrozícímu úklidu je velmi revoluční myšlenka

    OdpovědětVymazat
  30. [31]:[29]: Ale vynikajuca, nie? Dobre premyslena. Pracu setriaca.

    OdpovědětVymazat
  31. Uf, to muselo být velice zajímavé. Už vidím chudáka psa jak se vyvaloval v cizím bytě, na cizí sedačce a s úšklebkem sledoval, kdy ho někdo začne postrádat.
    Takový rychloakce jsou na budku (A na zabití aktéra) ale pokud je to jen o pár metrů dál, tak to se snad dá a na Vánoce už budete v novém.

    OdpovědětVymazat
  32. [29]: K tvé poslední větě se báječně hodí známé lidové rčení, které zní: "Myslet znamená hovno vědět".   

    OdpovědětVymazat
  33. Pekna tradice :)
    To je tak, když se čeleď medvědovitá nudí.

    OdpovědětVymazat
  34. Tak jsem ti psala kolem 18 hod. komentář a někam zmizel...
    Tak tedy...držím palce aby se ten druhý vstup do stejné řeky vydařil.

    OdpovědětVymazat
  35. Jéé, jak já závidím
    Mám za sebou 16x přesun a šest let na jednom místě je moc, už bych se zase stěhovala. Hlavně proto, že jsem si nasyslila moc věcí a stěhování je skvělá příležitost.
    Ať vám vše dobře dopadne

    OdpovědětVymazat
  36. Tiše s tebou soucítím, nicméně chápu Medvěda, že pospíchá za Kačkou.. přece by tam nemohla být o vánocích sama, ne? To dá rozum do čepice...

    OdpovědětVymazat
  37. [30]: Je zajímavé, že většina ženských se před Vánoci pomalu stěhuje do blázince [32]: Naprosto dokonalá [33]: Jorkšíra ztratíš jedna dvě. S Káčou by to byl poněkud problém [35]: Myslíš, že dvakrát už by mohla být tradice? Začínám se bát [36]: Komentář není ani v administraci Asi ho sežral nějaký blogový šotek.[37]: No, já právě moc neumím vytřídit nasyslené věci, takže nečekám nějaký úbytek krámů. Medvěd má občas vyhazovací záchvat, ale umím se výborně bránit [38]: Sama, sama... vůbec není sama Jednak chodí každý den s Medvědem "nahoru" a druhak stejně jsme "dole" skoro pořád. Medvěd ze mně udělal radostného otroka a nenechá mě okounět

    OdpovědětVymazat
  38. Tak teď aspoň budete mít lepší podmínky :)

    OdpovědětVymazat
  39. Stěhování, za čtyřicet let manželství nashromážděných krámů, které teď stěhujeme my je taky zážitek. Naštěstí probíhá stěhování bez nábytku, ten zůstává. Jen hadry a hadry, které vozí syn v igelitových pytlech a já přebírám a přebírám, vyhazuji a rozdávám.Mnoho věcí už neobleču a doufat, že tomu někdy bude jinak už nehodlám. Takže ven s tím. Nicméně jsme museli koupit dvě skříně, aby ten zbytek bylo kam dat. A to jsem zatím vystěhovaná jenom já. Ještě zbývá manželova garderóba. Tam to bude horší, nerad se loučí s čímkoliv.

    OdpovědětVymazat
  40. Stěhovala jsem se celkem 3x a rozhodla se, že už nikdy více, a to z několika důvodů.
    1. Vždycky se něco ztratilo. Naposledy to byla krabice s formičkami na cukroví a krabička s mojí oblíbenou bižuterií. Asi se to omylem vyhodilo.
    2. Pokaždé jsem to odmarodila. Naposledy v roce 2008 jsem dokonce měla od stresu poprvé v životě zvýšený krevní tlak. Málem jsme zůstali bez peněz a bez bytu. Náš byt už jsme měli prodaný a koupený jiný. Jenže byt,který jsme koupili a kam jsme se měli stěhovat, odmítl v den stěhování opustil jeden z manželů, protože se rozváděli a neměl kam jít. Nebyl to totiž byt v osobním vlastnictví, nýbrž družstevní a on nechtěl jít podepsal převod.  Čtrnáct dní jsme čekali sbaleni s krabicemi, až se umoudří. Hrůzou jsem se budila v noci a přemýšlela, kam se nastěhujeme, než se situace vyřeší, protože na nás tlačil majitel, který koupil náš byt. Naštěstí to dobře dopadlo, ale ty nervy!
    3. Opět si žádat o nový občanský průkaz! Já si během jednoho roku měnila občanku celkem 3x, z toho jednou z důvodu změny trvalého bydliště.

    OdpovědětVymazat
  41. [Smazaný komentář]Akce Kulový blesk v reálu? Šílené!
    A několikanásobné entrování komentáře je taky šílené...
    Já prostě ten komentář nevidím a asi ani neuvidím.

    OdpovědětVymazat
  42. [42]: Tvého manžela zcela chápu. Také se nerada loučím se svými poklady U oblečení mám opačný problém. Ledacos je mi velké, tak si říkám, že do toho třeba časem zase dokynu [Smazaný komentář] To musela být pekelná situace, asi by mě trefil šlak. A o ztrácení mi ani nemluv. Tenkrát jsem už nakoupené vánoční dárky nacházela všude možně ještě v březnu

    OdpovědětVymazat
  43. No fůůůj! Toho bych se o vánocích vůbec nechtěla zúčastňovat.
    Pevné nervy!

    OdpovědětVymazat
  44. [46]: Díky, budu je velmi potřebovat

    OdpovědětVymazat
  45. Já se vytrvale modlím, abychom se už nestěhovali. Nikdy. Což ještě 29 let nebude jistotou - a pak už mi to možná, vlivem Alzheimera, bude i jedno Tak držím palce a při případné hospitalizaci na uzavřeném oddělení nabízím návštěvu i s kringelem

    OdpovědětVymazat
  46. Věc číslo jedna: Vypadá to, že máte opravdu skvělého, šikovného a podnikavého manžela. Věřte, že v této zemi je 80 procent manželek, které by se tak rády stěhovaly do větší, klidnější, přírodnější lokality. Ale prostě nemají takového manžela, který jim to umožní (samy na to samozřejmě taky nemají..)
    Věc číslo dvě: období vánoc je to nejlepší období na intenzivní práci. Uvědomte si, že jde z hlediska ponurosti o absolutně nejhnusnější období v roce. Nejkratší dny, všude šedo, výlety nestojí za nic, na zahrádce nejde nic dělat. A přitom skoro každý si vezme týden volna! No je to normální? Je skvělé tyto hnusné volné dny vyplnit potřebnou činností. Ušetříte si tím čas do krásných dnů jarních a letních. Já se taky snažím v zimě udělat co nejvíc práce v zařizování domácnosti. A i když to má své překážky, vždycky mě zvedne náladu, že to dělám v době hnusné temné sloty a díky tomu budu nádherné, voňavé, zářící letní dny trávit zábavou!

    OdpovědětVymazat
  47. [48]: Vyhlídka na příjemnou návštěvu mě povzbudila [49]: Našel jste klady i tam, kde bych v to nedoufala

    OdpovědětVymazat
  48. [49]: souhlasím s tím, že zima nic moc.
    Přítulkyně překvapila návrhem,jak ušetřit za živobytí. A naprosto reálně spočítala, že dva měsíce v Thajsku vyjdou levněji než zima v Čechách. A přestože můj bratr Malkiel těmto destinacím říká "svrab a neštovice", myslím, že to přehání. I když můj spolucestující si z karnevalu v Riu přivezl horečku dengue. Ale to stejně chytil v pralese, kde jsme byli na výletě. Tak to se nepočítá
    Silné nervy na stěhování. Já jsem měl čtyřicet banánových krabic P.S. Slíbil jsem nový převlek mojí sochy, ale zatím nic. Ve výhledu je kreace "Špotáková se vrací."

    OdpovědětVymazat
  49. [51]: Tvoje přítelkyně je geniální Moc by se mi líbilo, takhle vyřešit problém nastávající zimy. A svrab i neštovice mi můžou být zcela ukradené Škoda, že to fakt nejde.Na Špotákovou jsem zvědavá

    OdpovědětVymazat
  50. Zkrátím to a přeju pevné nervy a co nejhezčí Vánoce v rámci možností. :)

    OdpovědětVymazat
  51. [53]: Děkuju, opravdu to potřebuju

    OdpovědětVymazat
  52. Vy to snad máte jako rodinný sport? Rádi adrenalin co? Já osobně bych se o našich lenošivých Vánocích nestěhovala, ani kdybychom vyhořeli a zdi by sa začly radioaktivně rozpadat.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...