úterý 8. října 2013

Kalamity Káča

Rok utekl jako voda a z malého, pitomého štěňátka vyrostla velká, neméně pitomá mladá dáma. Kačenka má dnes narozeniny a svůj slavnostní den pojala vskutku velkolepě. Pečlivě připravený program se jí povedl a svůj cíl - zlikvidovat mi poslední zbytky duševního zdraví - si splnila na výbornou.


Den zahájila vystěhováním své boudy. Nikoliv obsahu boudy, tedy pěkné měkoučké matrace a svých žvýkacích propriet, ale boudy celé. Proměně ve stěhováka věnovala zřejmě velkou část noci, takže ráno měla domeček vytažený uprostřed zahrady a zálibně si své dílo prohlížela. Poněkud méně nadšení jsme byli my, protože trávník vypadal, jako kdyby tudy projel buldozer.

Kačenka moc dobře ví, že není slušné strašit lidi. Na toto téma jsme spolu měly několik důrazných rozhovorů. Opět zvolila svůj osvědčený a do detailů vypilovaný scénář. Zalezla si do tújí u plotu a trpělivě vyčkávala, až přijde její chvíle. Nemusela se v roští povalovat moc dlouho. Na zahradu se dostavil Hugo, kterého zřejmě paní Chytrá po delší době přinutila vyvinout alespoň nějaké pracovní úsilí. Oblečen ve svém tradičním bílém modýlku se jal opatrně do košíku sbírat popadaná jablka. Káčin hvězdný moment přišel, když se Hugo plně ponořil do své namáhavé práce a přiblížil se těsně k plotu.

S řevem bengálského tygra vyrazila z úkrytu a skočila na pletivo. Zdivočelý Hugo upustil košík a jak se snažil spasit útěkem, poněkud podcenil terén a rozsypaná jablka. V celé své sněhobílé kráse se vyválel po mokré zemi. Doufám, že Kačenka neslyšela všechna sprostá slova, která Hugo vykřikoval, protože by to mohlo navěky poznamenat její něžnou psí dušičku.

Nevím, co kdy Hugo Kačence provedl, ale velice upřímně ho nemá ráda a podobný vtípek mu provedla už několikrát. Mladý muž je ovšem nepoučitelný a pokaždé jí skočí na špek.

Několik následujících hodin byla Kačenka moc hodná. Způsobně se potloukala po dvoře nebo spala na sluníčku. Zřejmě sbírala síly na zdrcující finále. Opravdu jsem nijak zvlášť neocenila, že mi chtěla ušetřit práci a sebrala mi ze šňůry vyprané prostěradlo a dva ručníky. Moje očividná nevděčnost ji urazila a tak se odebrala trucovat. Pravděpodobně usoudila, že nebude už nadále plýtvat silami na mou osobu, a protože je spravedlivá, rozhodla se potěšit i Medvěda. Vyhryzla mu ze zdi zásuvku v garáži a ve zbylé chvilce překousla šňůru od vrtačky.

Kačenka je zkrátka náš drahoušek. A to doslova. I při pouhém letmém sečtení škod, které za první rok svého života napáchala, se o mne pokouší mrtvice. Nezbývá než doufat, že přijde den a Káče se v té její psí makovici konečně rozsvítí. A to nejen v tomto případě.

Trochu starosti mi totiž dělá i Kačenčin milostný život. Holčička se nám zamilovala. Svého vyvoleného chodí okukovat při pravidelných procházkách. A nejen okukovat. Přes plot mu něžně olizuje čumák a Ferda jí projevovanou pozornost ochotně oplácí. Pokaždé Kačenku už z dálky vyhlíží a ona se nemůže dočkat, až k němu dojdeme. Jen nevím, jestli bych jí neměla známost rozmluvit a taktně jí naznačit, že si zvolila nepříliš perspektivního partnera. Ferda je sice velice pohledný a dobře vychovaný, ale má jednu zásadní vadu. Je to beran.

41 komentářů:

  1. - hezky a úsměvně napsaný článek. S tím, že z toho Káča vyroste, si dovolím nesouhlasit. Pokud se však spletu, budu jenom ráda. I my si můžeme říkat, že máme drahého psa ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Představa Huga ve sněhobílém oblečku válejícího se mezi shnilými jablky je jak ze starých filmových grotesek. Pobaví ale i potěší! No a vidíš ani nemusíš chodit do kina, Káča zvládne vše sama. Já nevím jak je to s (ne)vychováním u ovčáků, páč jsme měli jen polovičního, ale jeho dobré povahové vlastnosti převládly v životě našeho Baka I. až v jeho druhé polovině. V té první převládali geny ohaře. Takže tak počítám že u Káči by to mohlo být až tak za čtyři pět let. Je mi jasné že jsem tě asi nepotěšila a přivodila ti možná i mrtvičný pocit, ale jak říkám, echt ovčáka jsme neměli takže nemůžu říct z vlastn zkušenosti co a jak....

    OdpovědětVymazat
  3. Tvůj článek, v dnešním zatím pošmourném ránu, mi přivodil málem infarkt od smíchu. Slzy mi tečou, takhle jsem si dlouho nezabrečela!
    Můj řehot přilákal manžela. Koukal na mě, zda mám všech pět pohromadě nebo jsem se dočista už zbláznila.
    Kačenka má u mě pohlazení a podrbání za ouškem za její kousky. Pravda, prádlo ti sundavat nemusela, ale její přepadovka Huga je excelentní. Když si ho představím, jak se lekl a následně se válel mezi spadanými jablky, toť pohled pro bohy.
    Díky za zlepšení nálady hned zrána, mám dnes perný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Protože máme doma podobné inteligenty, upřímně, s pochopením a úlevou jsem se při tvém líčení smála. Naši naštěstí nemají takovou sílu, ale zase jsou DVA! Už se těším, až o vašich radostech přečtu manželovi.

    OdpovědětVymazat
  5. Musim rict, ze tenhle tvuj clanek mi ponekud zprijemnil den, kdy s bolavou hlavou trcim ve skole. Uprimne te lituju, mit doma takovy zlaticko musi bejt nekdy fakt na masli...

    OdpovědětVymazat
  6. Co je na tom divného, že se zamilovala do berana? Vždyť je to přece ovčácký pes.
    Jinak opět luxusní článek.

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký. Já mám samozřejmě i zkušenost z druhé strany
    Naši dřívější sousedi si taky pořídili většího psa a samozřejmě ho nijak necvičili. Postupně se z něj stalo šíleně hrabavé zvíře. Hrabat hluboké jámy ho fakt hodně bavilo. No, rád si zaštěkal a večer zavyl, takže sousedi byli široko daleko velice "oblíbení". Nakonec se ale odstěhovali.
    To kolega z práce měl, než se odstěhoval, na vesnici sousedku se psem debilem. Ten štěkal přes plot na všechny okolo a hlavně pořád, takže ani kolegovy děcka na své zahradě dlouho nevydržela. Sousedka si psa nedokázala vychovat, tak jsme to zkoušeli my. Různé elektronické zdroje ultrazvukového hvizdu, který je psům dost nepříjemný (lidé ho ale neslyší) měly různý úspěch. Nakonec jsme zkoušeli zprovoznit "akustické zrcadlo": přístroj zachycený štěkot zesílí a pustí ho zpět, ale zpožděný asi o půl sekundy. To by psa mělo mást. Pokud by neštěkal, neštěkal by ani přístroj. Pokud jo, tak zpožděně. Nakonec se ale kolega stěhoval a tenhle vynález už nepotřeboval. Občas si ale říkám, že by se hodil v kapse, když jde člověk kolem plotu po ulici a nějaký debilní pes za plotem se rozhodne terorizovat chodcovy uši.
    Tak bacha, ať si Hugo jednou nepořídí ultrazvukové dělo...

    OdpovědětVymazat
  8. Ráda vidím, že na světě je přece jenom jakási spravedlnost. Někdo holt má Káču a někdo zase Číču. S Kačkou si užijete ještě spoustu legrace, tihle zvířecí ďáblíci jsou myslím nenapravitelní...Ale doufat můžeš, že jo, to nic nestojí...    na rozdíl od kabelů a podobných zničených věcí...   

    OdpovědětVymazat
  9. Od srdce jsem se zasmála, užij si toho drahouška a odpusť jí všechny ty lumpárny. Měla jsem dvanáct let ovčačku a asi tak poslední tři roky měla nejdříve artrózu a pak i rozum . Zlikvidovala kde co, ale byla to nejhodnější fenka na světě, na ní se prostě nedalo zlobit. Boudu měla zděnou, tak vyrvala alespoň dřevěnou podlahu, přesazovala kytky, hrabala neskutečné díry, občas zdrhla. Vážně mi moc chybí

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuju, že jsem se mohla pobavit nad tvým skvělým článkem. Úplně živě jsem si vybavila své zážitky s našim psem Je to miláček,ale někdy bych ho zabila Ale sebrat prádlo neumí, v tom je tvá fenka výjimečná

    OdpovědětVymazat
  11. VŠECHNO NEJLEPŠÍ KAČENCE!!!Že vyroste? Tomu sama nevěříš, že ne? Naopak si myslím, že bude sbírat zkušenosti a její příští kousky budou ještě dokonalejší. Asi bys jí měla odnaučit to hryzání kabelů, protože to je fakt nebezpečné. Ale jinak je to pejsek pohodář a já se úžasně bavím, když o ní čtu.

    OdpovědětVymazat
  12. Kačenka a Beran? Boží!
    Ještě že nebudou mít miminka!
    Mengano, popisuješ Kačenku jako pejska zlobivého, ale při čtení článku mě příjde jako šílená rošťanda, která si prostě pořád ještě  
    h r a j e!   

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: Souhlas s Malkeiem - luxus článek!

    OdpovědětVymazat
  14. Kačence velká gratulace. To je samosebou. Ale vám, jak jsem tak četl, nastávají veselé časy. Začněte zpevňovat ploty. Psí láska bývá velmi neodbytná. Něco o tom vím   Hezky napsáno.

    OdpovědětVymazat
  15. Plot nezpevníš. Psí láska je nezastavitelná!

    OdpovědětVymazat
  16. Vždycky, když píšeš o Hugovi, nemůžu se zbavit dojmu, že sis ho vypůjčila v "půjčovně literárních postav" z nějaké knihy Zdeňka Jirotky. A Kačence v jejích milostných avantýrách i v dalším zlobení přeji hodně štěstí a vytrvalosti .

    OdpovědětVymazat
  17. Krásný článek. Kdybych trampoty způsobené psí osobností neznala, i bych se zasmála. Takhle jsem jen sykala "bolestí" a s další Kačenčinou aktivitou dostávala tik do levého a poté i pravého oka.Našeho milého psího kamaráda jeho povedená extempóre přešla až po šestém roku života. Avšak, nespočívalo jeho šokování v působení škod v domácnosti a okolí, avšak v cenění zoubků a jiných psích neřádstvech. Nejspíš to, že přestal tak často cenit a vrčet na své majitele, mělo za vinu změna našeho chování - holt jsme se naučili těmto nepěkným věcem předcházet. Tragédie, pes si nás předělal k obrazu svému. Parádní článek, ve skutečnosti jsem se bavila hodně

    OdpovědětVymazat
  18. [1]: Pomalu už taky ztrácím naději [2]: Kačenčina otce vlastní náš kamarád. Vthledem k tomu, že Arturovi jsou už 4 roky a páníček mu něžně říká "zkurvyhrab", nedělám si o Kačenčině charakteru velké iluze. Artík dokáže, když je ve formě, za odpoledne přeorat půl zahrady a zlikvidovat všechny kytky.[3]: S tím prádlem to byla její premiéra, zatím to ještě nikdy neudělala. Snad ji to přes zimu přejde [4]: Káču ve dvojím provedení bych zcela jistě nepřežila. Ty si s těmi vašimi výlupky taky ještě užiješ [5]: No, nesmím jí křivdit. Má i dny, kdy nic neprovede [6]: Pravda, tyhle souvislosti mě nenapadly [7]: Kačena je pes hlídací a rovněž pilně navštěvuje cvičák, tudíž je i výchovně vedená. Očekává se od ní, že bude hlídat a tedy i štěkat, to jaksi patří k věci. Přepadovky u plotu má rezervované pouze pro Huga, protože ho nemá ráda. Podezřívám ho, že jí nějak zaškodil a ona si to holt pamatuje [8]: Valin, doufám opravdu usilovně. Někdy mám ale pocit, že se Káče úplně kouří z hlavy, jak vymýšlí, co by zase provedla.

    OdpovědětVymazat
  19. [9]: Popsala jsi seznam Káčiných oblíbených činností Nevím, co ji vede k hrabání těch děr. Vždycky je zaházíme, ona vyčká a pak vyrobí další lochnu. A přitom dobře ví, že to dělat nesmí. Jakmile se začnu rozčilovat, přilepí si uši k hlavě a mizí [10]: Rádo se stalo [11]: Já bych ji to moc ráda odnaučila, jen jsem ještě nepřišla na to, jak to zaonačit. Kabely kouše odmalička s velkým zaujetím. Zkusili jsme pepř i sprej proti kunám, všechno marné, hryže dál [12]: Děkuju [13]: To je pravda, Káča je rošťák. Kouká jí to z očí - takové ty rozpustilé ohýnky. Sice na ni fakt občas mívám zlost, ale zlobit se na ni neumím. To jsou ty paradoxy [15]: První hárání už jsme přežili a pevnost zabezpečili [16]: Nejen psí [17]: Ujišťuji tě, že Hugo je z masa a kostí. To prostě nevymyslíš a ani nevypůjčíš [18]: Kdo nějakého domácího psího "zloducha" zažil na vlastní kůži, dokáže takovéhle zážitky náležitě procítit

    OdpovědětVymazat
  20. Kačence dodatečně gratuluji a posílám pohlazení. Snad pro ni první láska nebude zklamáním.
    A Hugo to je teda dílo.

    OdpovědětVymazat
  21. Já ty tvoje články miluju .
    Jestli je to TEN Hugo, co mu tenkrát odlétla střecha u stodoly, tak si myslím, že Kačence by se nemělo v tomhle směru bránit v její kreativitě .
    Jinak jí přeji k narozeninám jen to nej a se zvyšujícími se roky snižující se náklady na škody .

    OdpovědětVymazat
  22. Však ono ji to hryzání přejde a zklidní se až dospěje. A taky ji za mě popřej a podrbej.

    OdpovědětVymazat
  23. Moc krasne a laskyplne sepsano!
    A neboj se, to ze Kacenka provadi rostarny jen znamena, ze je neskutecne inteligentni, a chce vam to dokazat. =) U kazde takove povedene akce musis hledat hlubsi zamer.

    OdpovědětVymazat
  24. Hugo. Jak zajímavé, kdysi "HUGozHOR" bylo moje heslo na kompjůtru.Sbírat jablka v bílém s motýlkem mi přijde velice poetické.
    Cyberštamgast se tak obléká při ochutnávce kalvádosu.

    OdpovědětVymazat
  25. Kačenka je vynalézavá. Ale obávám se, že z toho nevyroste, protože kamarádka má taky vlčáka a ta blbne už kolik let (ožvejkaný ovladač, brýle - to kamoška pěnila nejvíc, protože brýle jsou svinsky drahé) - sežrané květy růží (listy a stonky už takticky nechané), o papučích ani nemluvě.
    Ale mám obavy, že Kačenka kamoščinu Darinku předčí.
    Tvůj závěrečný komentář a postřeh mě rozesmál. Chudák beran? Nebo chudák Kačenka?

    OdpovědětVymazat
  26. [21]: Ferdu zatím miluje naprosto bezhlavě a na dobře míněné rady nedá. To víš, puberta [22]: Ano, je to TEN Hugo Káča po něm jde poměrně vytrvale a systematicky. Na nikoho jiného tak vysazená není.[23]: Někteří chovatelé říkají, že psi takhle blbnou do roka a pak se uklidní. Ale jak čtu komentáře a hlavně když vidím Káčina tatínka, tak propadám chandrám [24]: Tak v tom případě bych možná byla radši, kdyby Káča byla poněkud méně inteligentní [25]: Cyberštamgast ví, co se sluší a patří. Hugo kalvádos neviděl ani z rychlíku [26]: Káča do bytu nesmí, tak alespoň tam neškodí. Musíme mít ovšem oči na šťopkách a nic nezapomenout venku. V létě se projevila jako velká knihofilka a velice pečlivě si přečetla knížku, kterou Snaška zapomněla na zahradní houpačce. Stačilo jen zbytky rozervaných listů naházet do popelnice.Nevím, láska je zatím vzájemná

    OdpovědětVymazat
  27. No směju se tu u toho jako blázen Kačenka své narozeniny oslavila vážně vesele Potřes jí za mě prosím packou Nic si z toho nedělej, že je to beran Náš Maxík (německý boxer) se zamiloval do sousedovic psa a jen těžko mu vysvětluju, že pro něj máme psí slečnu Agátku A tak se holt ani my štěnátek nedočkáme

    OdpovědětVymazat
  28. Ber to z té lepší stránky - nebýt Káči, tak nemáš téma na takhle luxusní článek. Opravdu jsem se pobavila a můžu potvrdit, že někteří psi z toho nevyrostou. Ten náš má třináct a pořád blbne jako štěně.

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Mxík si třeba jenom zatím neujasnil svou orientaci, Káča šlápla totálně vedle [29]: Bereš mi i poslední zbytky naděje, že jednou bude líp

    OdpovědětVymazat
  30. Kačenka je opravdu velmi nápaditá a vtipná dáma .
    Měli by jste být vděčni, nikdy se s ní nebudete nudit .
    Vím o čem mluvíš, vlastně píšeš, máme doma něco obdobného .
    Moc pěkně jsem si početla

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: Občas bych se ráda trochu ponudila Být neustále ve střehu je poměrně vysilující.

    OdpovědětVymazat
  32. Úplně vidím Kačenku, jak číhá na Huga. A co na projevy přízně Ferda?

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Ferda lásku opětuje s velkým nadšením.

    OdpovědětVymazat
  34. Pejsci no, co k tomu říct. Ale bez nich by byl život nuda.

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Sama dobře víš, co dokážou psi vymyslet

    OdpovědětVymazat
  36. To se moc krásně četlo. Kačenka je krasavice a šikovná holka. Naše divoška už má dva a půl roku, takže šňůry už nekouše, neokusuje ani nohy židlím a papuče místo aby je žužlala, tak nám je sice při každé příležitosti uzme, ale na zavolání je s trochou otálení přinese a nechá se pochválit, jak je šikovná. Neboj, bude líp.

    OdpovědětVymazat
  37. [37]: Zatím moc optimismem nehýřím. Vypadá to, že Káča pořád ještě sbírá síly a piluje techniku

    OdpovědětVymazat
  38. Finále mne rozsekalo      Opět perfektní, díky!

    OdpovědětVymazat
  39. Teda Kačka musí být pravý pes Canis lupus

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...