úterý 2. července 2013

Propagace hlouposti

Zase budu šťourat. Pokud se to někomu nebude líbit a vynadá mi, je mi to opravdu úplně jedno. Podle mého názoru totiž končí legrace.


Na Srdci blogu kdysi probíhala poměrně vášnivá diskuze na téma "pro ANA blogy". Na článek s komentáři jsem narazila úplně náhodou před pár měsíci a měla jsem tak možnost se s touto problematikou poprvé seznámit. O anorexii jsem se nikdy nezajímala, k mému věku už jaksi nepatří úzkostné sledování váhy a propadání zoufalství nad případnými nežádoucími faldíky v pase.

Docela mě vyděsilo, kolik běhá po světě holek a mladých žen, pro které je jedinou prioritou sledování vlastního těla a váhy. Zveřejňované jídelníčky jsou v některých případech naprosto otřesné. A hrůzostrašné jsou i komentáře pod články. Holky se v nich vzájemně ujišťují, jak jsou dokonalé, když už pátý den nejedí vůbec nic. Dodávají jedna druhé odvahu, pochvalují si, jak je nádherné nejíst.

Mentální anorexie je duševní choroba. Následky mohou být opravdu tragické. Holky z pro ANA blogů hazardují se svým zdravím. Nechtějí slyšet, že něco dělají špatně. Odmítají si připustit, že na svou hloupost mohou velice doplatit.

Za vrchol pitomosti považuji, když někdo vzbudí v těchto dívenkách pocit, že to, co dělají, je normální. Že si to zaslouží propagaci a zviditelnění. Nevídaná hloupost se dnes povedla šikulovi, jenž vybral jako blog dne toto.

Opravdu si myslím, že je nezodpovědné dělat reklamu "životnímu stylu", při kterém jde o zdraví.

48 komentářů:

  1. Jééééžííííííííšššš, to už fakt nemá chybu! Začínám mít stále intenzivnější pocit že se na Blog.cz všichni admini zbláznili!!!! Nebo že snad chtějí aby se po vzoru zaštiťující Velké Sestry Novy z něj stal absolutní bulvár a rejdiště "celebritek" a blogískových rychlokvašek. Které ovšem přinášejí tu správnou sledovanost a tím i penízky z reklamy....Odchod z tohoto prostředí se mi začíná stále více zdáti tím jediným správným rozhodnutím.....

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, taky jsem si toho všimla a vážně přemejšlím, že mu ohledně toho napíšu mail, protože tohle už vážně přehnal. Pro-ana není nic, co by si zasloužilo jakoukoliv, JAKOUKOLIV propagaci. Je to životu nebezpečný, proboha. Mimochodem, na blog týhle holky jsem narazila už minimálně před rokem. Jo, tak dlouho to slečna táhne. A furt má spousty obdivovatelek, který ach tolik chtěj bejt jako ona. Zajímalo by mě, kolik dalších slečen na ni dneska přijde a pokusí se ji napodobovat. Rulc se může fakt poplácat po rameni...

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlas. Ta holka z blogu je neskutečná blbka, jejíž tělo postupně stravuje samu sebe. Přitom by stačilo dodat bílkoviny aby měla aspoň minimální svalovou hmotu na svých kůstkách. A mnohem víc zeleniny, aby měla i nějaké minerály, vitamíny a vlákninu. Z ovoce si vezme jen jablka a tuky by tím nenabrala žádné. Takhle to její posilování jen likviduje i ty zbytky svalové hmoty, co ještě má. I minimální svaly dost zlepší metabolismus a najednou bude cítit mnohem víc sil i bez toho že by měla na sobě nějaký viditelný tuk, když se ho tak bojí. Teď je tak akorát na cestě si dokonale zlikvidovat kosti, protože místo aby ještě v posledních letech růstu nabrala vápník, tak ho likviduje. Ta se bude lámat jak sušenka. I když asi každý byl mladý a blbý. Taky jsem jako študák dokázal mít na oběd balíček velkých sušenek a čtyři banány...

    OdpovědětVymazat
  4. Protože majitelem je Nova, v propagujícím výběru vždy budou převládat články s "kontroverzním" a bulvárním zaměřením. Aby se neřeklo, semtam zařadí nějaký recept
    Už tam byly zápisky ze života gigola, placené společnice (= prostitutky), gayů, možná dojde i na drogové dealery a na Ornellu Štikovou se určitě nezapomene v tématu týdne

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím s tebou v každičkém slovu. A ještě bych dodala, že je celkem pozoruhodné, že v dobách mého dopívání (80. léta minulého století) jsme neměly o věcech, jako je anorexie a bulimie ani potuchy. Zdá se mi, jakoby se to v našich zeměpisných šířkách rozšířilo až s "novým duchem doby", kdy se klade přehnaný důraz na to, aby byl člověk štíhlý, krásný jako ze žurnálů, úspěšný,výkonný a dravý.

    OdpovědětVymazat
  6. To je vážně vrchol! Míssto toho, abychom se seriozně zabývali otázkou, jestli blogy nabádající k sebepoškození mají vůbec existovat, tak budeme ještě řešit propagaci. Neuvěřitelná doba! Proč není ve všeobecných podmínkách blogu.cz třeba větička, že obsahem blogu nesmí být rasistické články, články či grafika nabádající k trestné činnosti a nebo k sebepoškození? Na Facebooku bych podobné články tak dlouho nahlašoval, až by byl účet autorky zablokován. Blog.cz se rozhodl postupovat opačně.

    OdpovědětVymazat
  7. Trefa do černého! Taky jsem si toho blogu všiml a nevěřil vlastním očím. Protože mám ale jako dis trochu problém se čtením,  chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, o co vlastně jde.  
    Z paniky mě naštěstí ale zachránil tvůj článek a ulevilo se mi. Sláva! Normální ženy stále existují.

    OdpovědětVymazat
  8. Tohle také nesnáším. I když je pravdou, že tahle dívka na tom ještě není tak špatně, ale to přijde. Je přesvědčena o svém správném rozhodnutí.. no, to nic. K tomuhle raději nebudu už nic více říkat..

    OdpovědětVymazat
  9. Amy Lawrance je nejznámnější aktivní anorektický blog. Vím jaké je, být na tom závislá a sdílet jídelníčky.
    Není to normální a nemělo by se to podporovat, ale také by se tyto blogy neměly mazat - máme svobodu slova.

    OdpovědětVymazat
  10. Dodatek
    Co vlastně čekáme od NOVY ? Na téma týdne dá Hubnutí, do top 5 pro ana a na tn se objeví: jak poznatu s vého děcka anu . No a nezapomenou na I.Caro

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Ať si na titulce propagují třeba kačera Donalda, je mi to fuk. Ale dnešní počin je neskutečně pitomý a hlavně nebezpečný. [2]: O emailu jsem taky uvažovala, ale nerada házím hrách na zeď. SR prý nebývá přístupný argumentům. Mě děsí nejen články na tom blogu, ale hrozné jsou i komentáře.[3]: Ale jo, všichni jsme byli mladí a různě blbí. Na gymplu jsem si třeba místo oběda raději koupila cigára.
    Ty holky se ovšem ničí zcela programově a vůbec jim nedochází, jak můžou dopadnout.[4]: Možné je všechno, jak vidíš.[5]: Gigola jsem zaznamenala, nad několika prostitutkami se mi dělala kopřivka Tentokrát je to ještě o level výš. Propagací na titulce těm holkám vlastně schvalují ty blbosti, co dělají. Nechápu.[6]: Já jsem vůbec dost zaostalá. Že existuje něco jako pro ANA jsem zjistila až na blog.cz. Máš pravdu, dost holek má vymydlenou hlavu ze záplavy vychrtlých modelek. Z koho netrčí žebra, ten prostě není in.

    OdpovědětVymazat
  12. Čím to je, že mě to ani nepřekvapuje?

    OdpovědětVymazat
  13. Tohle by mělo být trestné, vždyť jde o holý život a ten jídelníček, navíc je většina těch holek nezletilá. Hrůza a ostuda, jak normální a zdravý člověk může dát takový blog jako blog dne. Jsem asi stará, ale tohle nechápu. Taky jsme byli mladé, ale nepamatuji si, že by jsme některá přestala jíst. Víc se sportovalo, jedlo se víc zeleniny, ale nikdy jsme nepřestali jíst.

    OdpovědětVymazat
  14. Kdysi dávno jsem také měla problémy s mentální anorexií a proto vím z vlastní zkušenosti, jak je nebezpečné dělat této nemoci jakoukoliv reklamu. Pro ty holky je nesmírně povzbuzující, že jsou na titulce.
    Co se ale dá čekat od Novy, že? Jednou jsem viděla film o tom, jak nějaký úchylák chytal nějaké lidi a nechal je drastickým způsobem v přímém přenosu umírat. Dal to na internet a podle počtu kliknutí způsoboval dotyčnému čím dál větší utrpení, které vedlo až k smrti.
    Kdyby  měla Nova něco podobného k dispozici, určitě by se neštítila uveřejnila video na svém webu, a ještě by na něj upozorňovala, jen aby měla co největší návštěvnost.

    OdpovědětVymazat
  15. [7]: Přiznám se, že jsem všeobecné podmínky nestudovala příliš detailně. Předpokládám, že nějaká omezení tam snad budou.
    Tyhle holky páchají násilí samy na sobě a jedna druhé nadšeně tleskají. Samozřejmě jen těžko lze ohlídat veškeré blogy, není ani možné blogy s pro ANA tématikou mazat. To není řešení. Zcestné je tyto blogy propagovat a usnadňovat tak cestu k nim těm "tápajícím". Dnes je tam další [8]: Občas se na těch šílených blozích ukáže v komentářích rozumná holka, která se snaží o jakousi osvětu. Ty ostatní se na ni většinou vrhnou jako lvice.[9]: Viděla jsi její "jídelníček"? Pět dnů za sebou NIC. Ta holka se řítí do pekla.[10]:+[11]: Máš samozřejmě pravdu, máme svobodu slova. Rozhodně nechci, aby někdo mazal tyhle blogy. Ale sama píšeš, že to není normální a nemělo by se to podporovat. A o to mi přesně jde. Nepodporovat!

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Po propagaci prostitutek a gigolů jsem už taky trochu zocelená Ale tohle už mi přijde přes čáru.[14]: Je to tak. Pravda, tenkrát na nás z každého časopisu nezírala armáda vychrtlých modelek [15]: Tobě tedy nikdo nemusí vyprávět, jak nebezpečná věc anorexie je.
    Honba za sledovaností opravdu některým lidem zatemňuje mozky.

    OdpovědětVymazat
  17. [6]: Ono to tu už bylo, jen se jaksi za bolševika všechno tohle spojovalo se západem a tudíž se o tom nemluvilo a nepouštělo se to ven. A ty holky a žena které tomu propadly okamžitě zavírali do blázince. Moje dcera si tím taky prošla a já si jen můžu za a) nadávat že jsem na to nepřišla dřív a za b)gratulovat že trpí takovou určitou "srabovitostí" vůči své osobě a zdraví že když jí doktorka řekla že půjde na celé prázdniny do blázince tak začala zase jíst. A to už na tom byla tak že přestala menstruovat, vyzáblá byla jak lunt ale dařilo se jí to skěle maskovat oblečením než jsem jí jednou nachytala ve sprše a náhodou na půdě našla kbelík který nestačila vylít do záchoda když do něj tajně chodila zvracet. Co mne ovšem naštvalo, že ze mne dělala totálního blba a tvrdila mi že hubne z toho, že vynechala salámy a bílé pečivo a jí jen to zdravé. Jedla i před námi normálně, ale hned to šla vyzvracet. A držela přísně dobu jídla. Takže kdo by hned myslel na anorexii.....

    OdpovědětVymazat
  18. Taková nehoráznost v roce TlusŤjocha!Nejhorší mne přijde ta stádnost, je to na internetu, tak tomu podlehnu...

    OdpovědětVymazat
  19. Tak jo, jde se psát mail. Hodit dva takhle nebezpečný blogy po sobě, to prostě není normální. Ten chlap má namísto mozku kalkulačku zobrazení stránky, ne? Je mi absolutně jasný, že mu jde  vzbuzení pozornosti, ale teď zachází kurva daleko...

    OdpovědětVymazat
  20. Taky mě zarazilo, že někdo vybal jako blog dne ANA blog. Dříve jsem proti nim zbrojila, ale je to opravdu boj s větrnými mlýny. S tou holkou se musím sejít naživo a nalít ji to do hlavy pořádně.

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Tak to jsem v mládí opravdu žila v informační blokádě.
    Ty brďo, to je silný příběh. To sis asi užila. Dnes už je dcera OK?

    OdpovědětVymazat
  22. Na druhou stranu, musím podotknout, přežírání ohrožuje zdraví daleko víc.

    OdpovědětVymazat
  23. Tak jsem si pauzu s blogem dala nejspíš v pravou chvíli. Občas nakouknu, ale co vidím, mě jen zvedá ze židle. Reklama Novy na titulce každý den (pochybuji, že Hruška se toho jakkoliv účastní) se strašákem pro zaměstnance, kteří mají svázané ruce (ne pro majitele, kterým je to u řiti), blogy dne se schovávají za angličtinou(raději se tam nedívám) a teď toto - dva šílené blogy se šílenýma holkama(které potřebují pomoc,ne propagaci)za sebou... Nóóó..., co k tomu říct? Asi tak   

    OdpovědětVymazat
  24. [23]:Jo, je ale jak někdo moudře řekl, být vyléčeným anorektikem je jako být vyléčeným alkoholikem. Kdykoli do toho zase můžeš spadnout. Ale jak jsem říkala to že jse taková posera co se týče kdejakého loupnutí a píchnutí tak to že by skončila v blázinci nebo měla nějaké problémy jí hodně odrazuje....ale nejhorší je že nejenom dívky a ženy ale začíná se rapidně zvedat počet anorektiků chlapců a mužů....

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Takže principy závislosti, jako u každé jiné. No nazdar. Takže ještěže má dcera aspoň takovéhoto strašáka, který ji drží. S tím alkoholismem to tak je,alkoholik se nevyléčí, je nucen jen doživotně abstinovat, aby do toho nespadnul znova. Mám zářný příklad u své, kolegyně z práce. Co my tam zkusili, než ji vedoucí konečně donutil jít se léčit aspoň ambulantně. Vyhodit ji nechtěl, protože ona odčiňovala tím, že dělá i za něj, což mu pochopitelně velmi vyhovuje.. Takže teď bere léky, které jí potlačují chuť na alkohol a má to nadosmrti.

    OdpovědětVymazat
  26. Podle statistik tvoří třetinu každého národa hlupáci. Tak co se divíte?
    Teď jste jen měli možnost blíže se seznámit s dvěma z nich. Konkrétně s vymaštěnou blbkou, která chce sama sebe zlikvidovat a s blbce, který její samolikvidační blog zařadil do výběru týdne.
    Otázkou je, jestli by se mělo blbcům bránit v jejich vlastní sebelikvidaci. Nebylo by na tomto světě bez nich trochu lépe?

    OdpovědětVymazat
  27. [18]: No, potěš koště. Zažila jsi to tedy v přímém přenosu. Vždycky mi vrtalo hlavou, že si toho máma u dcery nevšimne. Vidím, že holky jsou vynalézavé.[19]: Ano, další a aby si stačil blbých blogů všimnout opravdu každý, tak dnes (už středa) ještě jeden. Ten vybírající člověk je nebezpečný [20]: Pokud bys zabrousil do komentářů na těch blozích, tak bys viděl stádnost par excellence. Ty holky jsou jako zpitomělé ovce.[21]: Pokud by stal zázrak a dostalo se ti nějaké reakce, dej vědět.[22]: Moc nevěřím, že by si kterákoliv z těch husiček nechala poradit. Jsou jako pomatené.[24]: Pavle, tím si nejsem tak moc jistá. Pomineme-li extrémní obezitu, tak pár kilo navíc ještě nikoho nezabilo. A na blog, kde by jedna káča naváděla druhou, aby se přežrala, jsem zatím nenarazila [25]: Jo, to zelené maso na titulce je fakt prima.[26]: Opravdu takhle blbnou i chlapi? Proboha, co tak krásného může být na chlapovi, z kterého na všechny strany čouhají kosti a má ramínka jako sešlapaný košík? [27]: Každá závislost stojí za starou bačkoru. I ta nejrozšířenější - cigarety. Vím o čem mluvím, dalo mi neskutečnou práci přestat [28]: Jen třetinu?
    Problém je v tom, že spousta těch holek není plnoletá. Takže by se jim už z principu bránit v sebelikvidaci mělo.

    OdpovědětVymazat
  28. Blbnou a nejznámější anorektit byl světe div se Petr Novák. Jenže to bylo právě za bolšánů a tak se to svádělo na různé jiné choroby. Ale byla to regulérní mentální anorexie. A i jeho alkoholová extempore tomu nepřidala. Tohle všechno je důsledkem bláznění z vychrtlých modelek a modelů.

    OdpovědětVymazat
  29. Asi som vzor anorektika v minuse. (129kg dnes rano.) Pozvracam sa sam zo seba, jedlo na to nepotrebujem. (A to som maval cely zivot krasnych 110! To som este vyskakoval!)

    OdpovědětVymazat
  30. [30]: Novák byl vážně hubeňour. Netušila jsem, že na tom byl takhle.[31]: No, není to zrovna váha modelky, ale co. Víš, co se říká - až tlustí budou hubení, hubení budou studení

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: Pokud měříš 230 cm, tak je tvoje váha akorát.

    OdpovědětVymazat
  32. Když jsem s blogem začínala, zarazilo mě množství holek s anorexií a sebepoškozováním. Ale ty se snažily vzájemně podporovat, psaly si na blogy jídelníčky, aby se donutily jíst. To je fajn.
    Ale tohle hladovění ke smrti, to je děs!

    OdpovědětVymazat
  33. [34]: Děs propagovaný na hlavní stránce. Za to by měl ten, kdo je za to zodpovědný, vyletět.

    OdpovědětVymazat
  34. [35]: Bojím, že když nevyletěl za jiné věci, tohle ho neporazí
    Na blog.cz vládnou hodně zvláštní pravidla. PMísty hodně podúrovňové, řekla by má dcera...

    OdpovědětVymazat
  35. Všimla jsem si, že těch propagovaných blogů bylo víc. Snad nějaký 'pro ANA' týden.
    Je fakt, že Nova prahne po bulvárních informacích, tudíž jí takovéto kontroverzní blogy nahrávají. Je zaručena sledovanost - ať už pozitivní od těch pipinek, které taky chtějí mít třicet kilo i s postelí, nebo negativní od těch, které jim budou psát, že jsou hloupé. Obé je vítané, neboť to splňuje Standovo přání - co největší návštěvnost a tím i přínos z reklam. A to je vše, po čem tento pán prahne. Nejde vůbec o obsah blogů - tedy jde o to, aby byl pokud možno co nejhloupější nebo nejvíc šokující. Vždyť i ta slavná TV Nova nic jiného nevysílá.

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: To je fakt, bohužel.[37]: Ano, tento týden byl ve znamení zviditelňování blogů duševně nemocných holek. Hned se budou cítit líp a budou ještě víc přesvědčené, že to, co dělají, je správné Chápu touhu po marketingovém úspěchu, ovšem prostředky zvolené k dosažení cíle jsou v tomto případě poněkud zvrácené.

    OdpovědětVymazat
  37. Je to asi čtrnáct dnů, co jsem koukala na jedničce na film Lehká jako dech shodou okolností věnovaný právě anorexii. Zhrozila jsem se, co všechno jsou holky schopné podstoupit, aby byly štíhlé. Jako ve všem i ve stravování platí pravidlo zlaté střední cesty a hlavně zdravého rozumu. Nebo spíš mělo by platit.

    OdpovědětVymazat
  38. Souhlasím s tebou. Často to souvisí s tzv. intelektuální anorexií, tam taky bohužel často platí:Snídně - nic, svačina - nic, oběd - nic, atd.

    OdpovědětVymazat
  39. [39]: Ten film jsem viděla. Na jednom ANA blogu v komentářích jsem si přečetla, že (skoro cituji) ti debilové v televizi akorát ukázali matkám, jak hlídat dcery. A co je komu do toho, že chtějí holky vypadat krásně a být štíhlé.[40]: Konečně je mi to jasné. Vrána k vráně sedla

    OdpovědětVymazat
  40. Bulvár ještě chápu, ale jak můžou zviditelňovat blog, kde se vlastně někdo sebepoškozuje? Za chvíli můžou dát jako Blog dne blog nějakýho feťáka, který do sebe rve pořád víc a víc drog, protože je to super třída, být neustále sjetý (nadsázka, feťák by zřejmě neblogoval). Tohle je vážně vrchol nevkusu nebo ignorace, navíc dost nebezpečný, protože může vtáhnout další holky, co mají pocit, že ve svých 49 kilech mají těžkou nadváhu.
    Koukla jsem zběžně na její jídelníček, snídaně nic, svačina nic, oběd jakýsi polotovar, odpolední sváča nic a večeře nic.
    Měla by být důslednější, holka, aby konečně skončila na kapačkách a třeba by se jí rozsvítilo. Nechci bejt zlá, ale někteří lidi potřebují opravdu pocítit, že jsou na hraně života, aby je to trochu nakoplo a chytli druhý dech.

    OdpovědětVymazat
  41. [10]: Svobodu slova sice máme (proto i tyhle blogy existují), ale snad není potřeba je propagovat, tím vlastně schvalují tento trend a to je špatně.

    OdpovědětVymazat
  42. [42]: chvíli jsem po těch hrozných blozích šmejdila, je to vážně hrozné. Jedna pipka jí jenom každé ráno trochu otrub a jinak už vůbec nic. Další kačena vyrobila článek plný tipů a rad, jak vyhazovat jídlo do popelnice, jak se před vážením (matka ji zřejmě kontroluje a převažuje) hodně napít vody (doporučuje 2 litry), další radí, jak je nutné po nechtěném jídle rychle se jít vyzvracet. A tohle se tu propaguje a dává se tomu podpora. Takový počin admina by měl být trestný.

    OdpovědětVymazat
  43. Víš co se říká, jaký pán, taký krám... něco na tom bude...

    OdpovědětVymazat
  44. [44]: To je strašný a moje dcery to pak čtou. Snažím se jim dávat osvětu, ale bude to stačit? Mají pocit, že co je psáno, je dáno

    OdpovědětVymazat
  45. [47]: Přesně tak. Ty holky jedna druhé věří a myslí si, že když v tom nejedou samy, tak je to v pořádku. Řeknu ti, nechtěla bych být v dnešní době matkou pubertální dcery. Když byla Jezinka v pubertě, měla jsem to přece jenom trochu snazší. Internet byl drahý, takže jsem nad ním doma přísně bděla a tak stačilo filtrovat pouze přiblblé časopisy typu Bravo a Dívka. To se dalo celkem uhlídat

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...