pátek 28. června 2013

Umění nemožného

Ženy prý postrádají schopnost logického myšlení. To je poměrně odvážná myšlenka a zřejmě se jí dopustil nějaký dokonale logicky uvažující muž.


Pokud bych totiž byla ochotna této poněkud zvláštní teorii uvěřit, musela bych se smířit s myšlenkou, že mi Medvěd už spoustu let úspěšně tají, že ve skutečnosti je vlastně ženská. Jak jinak si vysvětlit naprostou nelogičnost jeho jednání.

Nechci být nespravedlivá a neobjektivní, posuďte tedy sami, jestli se mýlím.

Botník.
Jak už název napovídá, dalo by se logicky předpokládat, že slouží k ukládání bot. Alespoň já ho k tomuto účelu používám. Medvěd do botníku dává časopisy, kladívko, ponožku (ano, pouze jednu), nůžky a mnoho dalších věcí. Kromě bot. Ty nechá tam, kde ho zrovna napadne.

Koš na odpadky.
Další rébus a v naší domácnosti zbytečná věc. Alespoň pro Medvěda. Kelímky od jogurtů, pytlíky od brambůrků, obaly od sušenek, to vše pečlivě hromadí na svém počítačovém stole. Zřejmě logicky předpokládá, že se koncem týdne dostaví popelářské auto a odpad zlikviduje. Pokud mu náhodou dojde, že se schyluje k domácí bouři, operativně bordel přesune na kuchyňskou linku a je převelice spokojený, jak pěkně si uklidil. Kdybych se ho záludně zeptala, kde máme doma odpadkový koš, potřeboval by zcela jistě mapku.

Účetní doklady.
Podnikáme a musíme tedy vést účetnictví. Abych se mohla tohoto úkolu zhostit, potřebuju mít k dispozici pokud možno všechny doklady za celý rok. Logickým úložištěm je moje kancelář. Jsem tedy poněkud nenaladěná, když musím propátrat celý dům a většinou i auto, abych odhalila různé důmyslné skrýše, kam Medvěd papíry odkládá. Svým nelogickým ženským mozkem nejsem schopna pochopit, proč je faktura za kopírku v garáži a stojí na ní plechovka s barvou.

Trička.
Pokud se rozhodnu, že odpoledne strávím válením v bahně, rozhodně si neobleču úplně nové triko. Zamyslím se a sáhnu po něčem poněkud obnošenějším. Medvěd zaloví ve skříni a neomylně vytáhne to nejlepší, co vlastní. A naopak. Vyslán do banky, klidně odfrčí nastrojený jako bezdomovec. Musím být neustále ve střehu a v případě potřeby zasáhnout.

Možná mu křivdím a tohle všechno je projevem dokonalé mužské logiky. Jen my, ženy, to asi neumíme logicky pochopit.

46 komentářů:

  1. Kurňa, oni ti chlapi jsou snad všichni do rodiny, že by vzdálení bratři

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, všechny body naprosto souhlasí....doklady k DPH na jedno čtvrtletí dostávám i s doklady z minulého čtvrtletí které ležely zahrabány v různých koutech auta, o tom jaký borčus má muž věčně na svém stole nemluvě a když mi hrdě ukazuje jak si uklidil zaregistruji pouze posun věcí o několik cm nalevo nebo napravo. Je opravdu vidět že muži si mohou navzájem říci "Jsme jedné krve, ty i já!"

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím. I když se celý život snažím muže vychovávat, míjí se to účinkem.
    Utěšuje mě, že v tom nejsem sama. Že jsou všichni stejní.   

    OdpovědětVymazat
  4. Mile damy! Nemecke rcenie hovori: Normalny clovek si udrzuje poriadok, "aber Genius überblickt das Chaos!"Poriadok a logika - ako vtipny clanok dokazuje - s logikou moc spolocneho nemaju. Ale clanok ma vskutku rozosmial!

    OdpovědětVymazat
  5. ...a ked sme uz pri tom: Videli ste niekedy vnutro zenskej kabelky?!?

    OdpovědětVymazat
  6. Základní postulát Tlusťjochovy teorie odpadu:
    "Odpadkovým košem může být cokoliv."

    OdpovědětVymazat
  7. [4]:Ano, ano, to s oblibou říká můj manžel    .

    OdpovědětVymazat
  8. Bože, bože, jsou snad všichni stejní ?   Jak je možné, že puntičkář ( můj muž ) dává do ledničky papír s jedním kolečkem salámu ? "Kdyby snad někdo chtěl" Kdo asi, já salámy ani dcera nejíme . A těch divných věcí dělá víc .
    Líbí se mi přezdívka Tvého manžela    .
    Přeji Ti pohodový den i víkend   

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Znám i pořádníčky. Třeba můj syn, ten má zase opačnou úchylku. Snaška z toho bývá občas mírně rozladěná [2]: Je zajímavé, že v dílně má pořádek a i montážní klíče má vyskládané podle velikosti a stejně tak rozdělené šroubky v krabičkách. Kde je jaká logika? [3]: Bohužel, muži nejsou stvořeni k tomu být vychováváni [4]:+[5]: Ano, pořádek je pro blbce, inteligent se vyzná v chaosu Tohle heslo se mi zamlouvá a můj pracovní stůl podle toho vypadá. JENŽE to je organizovaný chaos, vždycky přesně vím, v které kopici papírů zalovit, abych vytáhla ten pravý. Kladívko v botníků je z trochu jiného soudku
    S obsahem ženské kabelky máš stoprocentní pravdu, mám dojem, že jsem už o tom něco psala. Ale my nenutíme chlapy, aby v našich kabelkách něco hledali [6]: To je zajímavá teorie, mohla bych se k ní i přiklonit. Ale moje tolerance končí v okamžiku, když z květináče trčí klacík od nanuku.[7]: Je zajímavé, že chlapi tohle pořekadlo poněkud hůře snášejí u svých žen. Jinak by netrvali na tom, aby své prádlo a oblečení měli řádně uložené na místech k tomu určených. Samozřejmě ve chvíli, kdy ho tam dává po vyžehlení manželka Po použití už může prádlo volně levitovat v prostoru.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Medvěd klidně nechá v lednici prázdný papír, ovšem vkusně složený. Tenhle myšlenkový pochod jsem zatím opravdu nepochopila.

    OdpovědětVymazat
  11. Podle mojí zkušenosti je pro chlapy totiž naprosto logické, že tyhle věci jsou naprosto nedůležité a proto nepotřebují pozornost jejich mozku. Oblékat si nové věci na zednické práce a následně staré vytahané prodřené triko tahat do okresního města, to je normálka. A asi to nejmenší. Některé věci je sice napadnou, že by se asi měly udělat jinak, ale většina ne. A hlavně následný pokus udělat to nějak jednodušeji a očividně logičtěji zase jejich logika totálně nepobírá. Ale to platí třeba i o mámě. Aneb proč sebrat tři ručníky ze šňůry, hned je odnést do koupelny a složit na poličku, když je může sebrat, hodit do koše se suchým prádlem a potom se v tom neustále přehrabovat?

    OdpovědětVymazat
  12. A já si říkala proč má přítel v nočním stolku 6 prázdných krabic od kapesníčků, v přihrádce dokonale vypucovaného a naleštěného auta ponožku a ve skříni načaté křupky... teď už naštěstí vím, že je zbytečné se tím zabývat...
    Dobrej článek.

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Pritom je to tak jednoduché, mengano. Máš ho vziať a nechať znova použiť na zabalenie  salámy. Jednoducho , obsah doplniť.

    OdpovědětVymazat
  14. čo sa týka účtovných dokladov a poriadku na pracovnom stole, tak prichádzam na to, že som chlap. Upratovačka v objekte, kde som mala kanceláriu, bola zo mňa zúrivá. Nesmela mi šahať na stôl. Musela som jej šéfku ubezpečovať, že mi na ňom naozaj nesmie nič posunúť, lebo inak vznikne naozajstný chaos,potom už aj mnou nezvládnuteľný. Teraz neviem pretvorili ma moji traja chlapi na svoj obraz, alebo ja som nezvládla ich výchovu? Moja suseda, ktorá vychovala 2 synov a dcéru , tvrdí, že chlapci sú v tomto smere geneticky postihnutí. Ona to videla na svojich deťoch odmalička. Padnutý keksík dcérka zdvihla, chlapci naň šlápli.

    OdpovědětVymazat
  15. Pořiď mu koš pod jeho počítačový stůl. Škoda, že je tu tak málo mužů, aby se k tomu vyjádřili a pokusili se osvětlit tuhle "záhadu", ale já bych to viděla nějak tak, že logika je "nástroj" natolik jedinečný a "vymazlený" že používat ho na věci nepodstatné, by bylo jeho hanobení.Navíc bych řekla, že muži věci prostě používají, a po použití pro ně ztrácejí význam, zatím co ženy pečují a péči věnují celému spektru věcí, včetně těch, které mužům již posloužily (špinavé prádlo,zuté boty), nebo dosloužily (prázdné obaly).

    OdpovědětVymazat
  16. Můj ex je podobného ražení a vždy to zdůvodňoval stejně: On na takové blbosti nemá čas, navíc já to všechno zvládnu skvěle, mnohem líp než by to dokázal on.
    Dá se proti tomu něco namítat

    OdpovědětVymazat
  17. Tedy, čím více to tak čtu, tím více kroutím hlavou. Zdá se, že mužská i ženská logika je nastavená zcela jinak a mají mezi sebou třecí plochy, které prostě k sobě nikdy nepřilnou.. no, možná se sice protiklady přitahují, ale.. někdy by se mohla zjevit ta zlatá střední cesta.. ne? Protože někdy je to zkrátka až moc velký názorový rozkol..

    OdpovědětVymazat
  18. [9]:Výjimky prostě existují, ale taky to není dobré, jak vidno, holt si nevybereš

    OdpovědětVymazat
  19. [9]: K bodu dva: myslím, že jsem na to kápla.
    V dílně má pořádek a přehled, protože tam pracuje a ke své práci potřebuje všechno to nářadíčko. A ze zkušenosti zjistil, že kam si je uloží, tam je najde.
    Kdežto vše, co se nachází v domě, fyzicky přesouvá na tvá křehká ramena a ví, že ty to s přehledem zvládneš, od úklidu zasviněných kelímků, k nalezení faktury v garáži (to mě fakt dostalo). Vlastně je to pro tebe ocenění, asi věří tomu, že jsi Mary Poppins, Superuklízečka, a Sherlock Holmes v jedné osobě.
    P.S.  jinak ale jeho logiku rozmístění věcí taky nechápu. I když letáky skládám do krabice na křeslo a teď už do druhé krabice na křeslo.
    Počítám, že je přemístím do skříně na dvoře.
    Jo, proč je prostě nevyhodím? Protože bude zima a já je zase ztopím..

    OdpovědětVymazat
  20. Dá se to brát spíš jako performance. Medvěd je tedy vlastně umělec

    OdpovědětVymazat
  21. [11]: Ano, kapacita mužského mozku je vytížena důležitějšími věcmi, třeba naší zahraniční politikou s Kazachstánem. A ve volných chvílích promýšlí perpetuum mobile.[12]: To všechno si budeš moci promýšlet dalších několik desetiletí. Já jsemv tom zatím žádný systém nenašla.[13]: Aha, on je vlastně extrémně šetřivý a ohleduplný k přírodě [14]: U nás to bylo přesně obráceně. Ajťák uklízílek, Jezinka bordelářka. Evidentně bych měla reklamovat děti [15]: To bych musela koše rozmístit v pravidelných rozestupech po celém baráku [16]: Medvěd taky říká, že on "to" prostě nevidí. Když už se ale schyluje k dramatu, najednou prozře [17]: Ale oni určitě existují muži, kteří jsou úplně jiní a jsou tak nějak "zlatě střední". Jen je najít [19]: Ty bys klidně mohla dělat medvědovi advokáta ve vypjatých situacích [20]: Teď jsi uhodil hřebíček na hlavičku Mám doma Andy Warhola.

    OdpovědětVymazat
  22. Krásné:) Opět jsem se náramně pobavila. A to i u komentářů

    OdpovědětVymazat
  23. Ve vztahu musí být rovnováha - většinou je pořádkumilovná žena, tudíž muž musí být bordelář. On je k tomu vlastně odsouzen.
    Mám podobné zkušenosti, jako ty a většina komentujících - můj syn zase nechává v hrnci zbytky jídla tak na jednu lžičku, nebo je jeho specialitou nechat na plechu centimetrový proužek buchty (kdybych náhodou chtěla, že jo...). Cíl je ovšem jediný - kdo to dojí, ten ať to taky umyje.
    A kelímky od jogurtu, papírky od sušenek a hrnky od kafe na pracovním stole, to je klasika. Já je tam sice taky nechávám, ale v záchvatu uklízení je pak většinou přesunu na místo - tudíž do příslušných sáčků na tříděný odpad. Kromě hrnků, samozřejmě. Už se mi ale povedlo vyhodit do koše lžičku a kelímek od jogurtu dát do dřezu.

    OdpovědětVymazat
  24. I má drahá polovička má svou mouchu - když se vrhne na odklízení svého nahromaděného bordelu na své straně ložnice, nezůstane jen u toho a začne mít snahu uklízet i své skryté bordýlky v ostatních místnostech. To je ale pak na celý víkend a jeho hláška "Aby to bylo hezký, musí to bejt vošklivý" mě vytáčí k nepříčetnosti...

    OdpovědětVymazat
  25. medvěd = čili váš muž jako jo ? [1]: Well... I wouldn´t be so sure about that Já třeba jsem složen z obou částí - mužské i ženské (myšleno obrazně) - to znamená že nejsem tak úplně "čistokrevný" muž Chápu že se můžete někteří smát, ale tak to prostě je.

    OdpovědětVymazat
  26. Ty nemít toho Medvěda, tak vlastně nemáš ani o čem psát.
    Vlastně bys mu měla být vděčná za to, že ti umožňuje rozvíjet tvé literární umění.

    OdpovědětVymazat
  27. Apropó, garáž s pixlou barvy je tím nejlogičtějším místem pro uložení faktury. Vcelku zákonitě ovšem nelze po tobě žádat, abys to pochopila.   

    OdpovědětVymazat
  28. [22]: Díky [23]: Taky mám celkem kladný vztah k chaosu, musím se v něm ovšem vyznat [24]: Náhodou, tu hlášku si budu pamatovat Je velmi praktická.[25]: Jako jo [26]: To víš, každý máme něco Ale zamyslím se nad tvou výtkou a začnu hledat nějaká hlubokomyslná témata. Jen nevím, kde začít. Jak sis už určitě všimnul, jsem jen prostá vesničanka [27]: To se pleteš. Ještě mnohem logičtějším místem k uložení účetních dokladů je hranice dříví v kotelně. A máš pravdu, nechápu to

    OdpovědětVymazat
  29. [5]: Tak já tam mám například vždycinky vzorný pořádek a vše srovnané do jednotlivých sektorů A,B,C,D. Protože nerada propadám hysterii na veřejných místech, když v ní potřebuji něco akutně rychle najít. Asi nejsem typická ženská.

    OdpovědětVymazat
  30. Tady se vždycky spolehlivě nachechtám, až mi tečou slzy. A dnes jak u článku, tak i u komentářů.

    OdpovědětVymazat
  31. Kdybys měla doma puntičkáře jako já, který po tobě všechno přerovnává do detailů, možná by sis v Medvědově chování libovala.
    Uvedu příklad. Máme přes postel přehoz rozdělený na kostičky. Běda, když ho přeložím o jednu řadu kostiček víc a je o trochu delší. Musím ho také skládat podle kostiček. Došlo to tak daleko, že ho vůbec nedávám přes postel a leží vedle. Vůbec zvláštní kapitola je u nás o zalévání květin. Vymyslel si zlepšovák, kus hadice na konvičku. Pozná, když to nepoužívám a zalévám samotnou konvičkou nebo petkou, protože prý je vyskákaná hlína. Takže si zalévá všechno sám a já mám klid. Tak bych mohla pokračovat. Neumím mačkat tubu od pasty, neumím srovnat boty do botníku přesně ve stejném pořadí a běda, když hodím náhodou umělohmotný kelímek do směsného odpadu! Jednu za čas vylítnu a připomenu mu, že mě už nepředělá a že si mě nemusel brát, když věděl, jaká jsem (z jeho pohledu bordelářská a chaotická). Pak je opět na chvíli klid, ovšem jen do té doby, než ledabyle roztrhnu (místo abych pečlivě rozstříhla) obálku s dopisem.

    OdpovědětVymazat
  32. [30]: To je fajn [31]: Jsou všude [32]: Přísahám, že už nikdy, opravdu nikdy nebudu doma frfňat Praktiky tvého manžela by mě spolehlivě dostaly do blázince. Připomněla jsi mi jednu kamarádku, která měla doma podobného punťu. Z jejích historek se mi ježily vlasy. On třeba vyžadoval fusekle v šuplíku srovnané podle barev a materiálu. Pto lepší orientaci

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: No vida. Tomuhle manželovi bych se asi zavděčila. Já tomu svému ponožky do šuplíku přesně takhle rovnám a jinak narovnaný kostičkový přehoz by mne asi taky rozčiloval.
    U nás je chaotik a bordelář manžel, ale já se už naučila se tiše a bez řečí pohybovat po domě a automatickými, již bezděčnými pohyby například dovírat všechny nedovřené šuplíky a dveře od kredence, komod a skříní. Zpočátku manželství jsem se nechápavě ptávala, proč má takový zvyk, nedovírat,aby se mi dostalo "logické" odpovědi, že tam přece dneska ještě půjde.
    Jinak soužití s umělecky zaměřeným roztržitým chaotikem mme s ledovým klidem a přehledem z patra naučilo odpovídat na často kladené otázky, zda nevím, kde má brýle (snubní prstýnek, diář, džíny, mobil...). Ještě že mi byl dán tak vybroušený pozorovací talent. Prostě se skvěle doplňujeme a už mne nedokážou rozčílit ani čerstvě svlečené ponožky, položené v kuchyni na radiátoru - na utěrce, která se tam suší
    Kdysi si ze mne kolegyně v práci utahovaly, že jsem ten typ manželky, která, když její muž v noci vstane, aby si došel na záchod, tak než se vrátí, má ustlanou postel... Tak ne, soužití s tímto mužem mne vyléčilo, protože s tímto mužem je mít doma trvale uklizeno z oblasti sci-fi. Takže většinou to u nás vypadá tak, že máme doma trvalý "pracovní nepořádek", který se uklidí vetšinou dokonale až tehdy, když má přijít návštěva (to je pak svátostná chvíle) A tak se aspoň nerušeně vyžívám v precizních detailech,jako jsou třeba ty podle barev srovnané ponožky v šuplíku, přesně srovnané nádobí v kredenci, či čistící prostředky na polici v přesném pořadí podle nejčastějšího používání,nebo lícování kostiček na ubruse s hranou stolu a v podstatě máme klidnou a spokojenou domácnost.

    OdpovědětVymazat
  34. To je tím, že muži takové bezvýznamné maličkosti prostě neřeší.

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj hlásněš mi prosím tady http://eukanubastar.cz/detail.php?id=676
    pro terezku musíš 4x kliknout na její fotku v duelu a pak se jí přičte hlas moc děkuji :) pokud by jsi byla tak hodná a Terezka se ti líbila každý den jí můžeš dát jeden hlas :) jinak promiň že píšu sem  nenašla jsem rubriku reklamy :) děkuji ráda oplatím kdyžtak mi písni to reklam :)

    OdpovědětVymazat
  36. Tohle fakt nesouvisí s logikou, ale s chutí udržovat pořádek. A to je věc, která žere čas. A svého času si muži hodně váží. Takže logicky se snaží svůj čas šetřit. Proč chodit s jedním kelímkem od jogurtu, když se to dá vzít naráz, až jich bude víc. Časově to pak při minutovém přesunu může rozpočítáno na kelímky znamenat třeba i jen 6 sekund na kelímek. A to se počítá. Proč chodit s jednou ponožkou zbytečně do prádelního koše v koupelně. Při opakujícím se vzorci chování (a pro tohle mají muži zvlášť dobře vyvinutý smysl) se na tom místě časem objeví těch ponožek větší hromádka a zase se odnesou naráz - časový efekt stejný jako u těch kelímků. Bordel na stole je bordelem jen pro člověka neznalého. Ten kdo ho tam zanechal má ale samozřejmě v hlavě jeho přesné rozložení - stejně jako když třeba hrajete pexeso. A navíc jsou to všechno věci, které právě potřeboval k nějaké činnosti. Takže by byla šílenost je uklízet do zásuvek a pak zase znova vytahovat, když se bude s velkou pravděpodobností daná činnost opakovat (znovu je tu ten smysl pro opakování činností) a ty věci už čekají v pohotovosti nakonfigurivané přesně tak jak byly potřeba. Odpadá jejich zdlouhavé připravování. Tedy zase velká úspora času.
    Berte to jako s prkénkem za záchodě. Nechává se prostě v takové pozici, v jaké se naposledy použilo. Jen tak se dosáhne eliminace zbytečných přesunů dolů a nahoru, protože nikdo neví v jaké pozici ho bude potřebovat další návštěvník.
    Takže logika úspory času. Odshora až dolů.

    OdpovědětVymazat
  37. [34]: Ty si tím svým puntíčkářstvím vlastně permanentně udržuješ duševní svěžest U nás nedovřené skříňky nechávám já. Medvěda to dost točí a pořád poslouchám, že "unavuju panty". Je mi pantů fakt líto, ale příště to udělám zas [35]: Já vím, vy máte daleko důležitější starosti [37]: Podle přezdívky nepoznám, jestli jsi muž nebo žena. Podle precizního rozboru bych řekla, že muž

    OdpovědětVymazat
  38. [38]:No jasně. Snad z toho vyplývá na čí jsem straně

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: Vlastně asi jo (s tím udržováním duševní svěžesti)
    S hláškou o unavování pantů to někdy zkusím, neb manžel je i technicky zaměřený, tak by to mohlo na vtěřinu zabrat,...ale dopředu se sázím, že železná košile zvyku v jeho věku už nad všechny logické argumnety světa...

    OdpovědětVymazat
  40. [38]: Komentář 37 psal natuty chlap. Tohle není ženské myšlení.

    OdpovědětVymazat
  41. [41]: Je to zajímavý pohled z druhé strany barikády

    OdpovědětVymazat
  42. Neschvaluji háček od uzeného zavěšený na voskovce,(stalo se v čase mé nepřítomnosti a háček jsem našla až po měsíci, co jsem byla doma), ponožky naruby pohozené u postele v ložnici, zábradlí od schodiště ověšené vším co měl můj miláček v uplynulém týdnu na sobě a mnoho dalšího. Tvůj článek mi otevřel oči, nemůžu to pochopit, protože mi prostě chybí ta správná logika.    Ale nemůžu říct, že by mě to štvalo míň.

    OdpovědětVymazat
  43. [43]: Je to tak. Nejen, že postrádáme logické myšlení, ale navíc nám chybí ta správná empatie. My ty chudáčky chlapy vlastně vůbec nechápeme

    OdpovědětVymazat
  44. [44]: Oni ti vaši protějškové nějak trpí tím, že si usnadňují život ponecháváním věcí tam, kde je naposledy použili, nebo tím, že využívají kdejaké místo v bytě k vyvětrání prádla, které přece nemusí jít hned po jednom použití do pračkym, ale současně už ani nepatří k úplně čistému prádlu do skříně? Řekl bych, že oni tím netrpí tak nějak vůbec. Spíš tím trpíte vy. Takže nejste snad těmi chudáčky spíše vy? // Pokud beru jako definici slova 'chudáček' člověka, který musí něco strpět

    OdpovědětVymazat
  45. [45]: "Chudáček chlap" byl míněn tak, že trpí tím, že my nechápeme I když máš vlastně pravdu, žena musí ledacos strpět, takže je vlastně taky chudáček

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...