čtvrtek 24. ledna 2013

Neschopný Všemocný?

Už je to více než měsíc, kdy v našem blogoprostoru vybuchla bomba jménem Velká Změna Titulky. Nemile překvapení blogeři byli ve velké většině naštvaní, znechucení a převelice rozčilení. Došlo na stávkování a někteří blogeři přesunuli své blogy na jiné domény.


Spousta naivních lidí doufala, že Mistr podlehne množství namíchnutých komentářů a emailů a svým nespokojeným kuřátkům alespoň v něčem vyhoví. Nestalo se však vůbec nic a dnes je i těm největším optimistům jasné, že s titulkou už nikdo nehne.

Za ten měsíc si většina z nás už nějak poradila s chybějícím výpisem nových článků oblíbených blogerů. Dokonce to nebyl takový problém, jak se zpočátku zdálo.

Já jsem se nakonec (i když se mi nejdřív moc nechtělo) zaregistrovala na bloglovin.com. Zjistila jsem, že je to šikovná služba a na titulku bych tedy vůbec chodit nemusela. Výpis článků AK mě moc nezajímá a na celý týden stejné fotky a blogy dne nejsem zvědavá.

Jenže se chodím dívat na články na téma týdne. A tady nastává problém. Z šesti článků na výpise je pět stupidních reklamních spamů. Nevím, jestli je to dáno neschopností, lemplovitostí nebo pouhým nezájmem Mistra. Nejsem ajťák, tak neumím posoudit, jak moc technicky náročné by bylo takovým věcem zabránit. Ale určitě to možné je. Jen trochu chtít.

Pokud skutečně není v lidských silách tomu zabránit, tak mi to někdo napište. Přestanu Mistra podezírat z toho, že je mu to jedno.

19 komentářů:

  1. Já se domnívám, že je to tím, že jsme byli všichni zvyklí na určité přednosti, které nyní mizí. Možná je to tím, že naši nad-řízení nás tu nechtějí, snaží se nás otrávit, abychom odešli. Budeme si muset zvyknout na horší časy, pokud tu jsme a nechce se nám pryč. Je to věc smíření se se vším a hledání jiných cest a způsobů. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak to myslíš, 6 článků n TT?
    Na hlavní straně  jich je opravdu vypsaných jenom 6, ale když rozklikneš nadpis, tak se dostaneš na podrobnější výpis, kde už můžeš listovat... Navíc tam máš i úryvky z těch článků. Jedna z mála věcí, které na té změně hodnotím kladně
    Jinak spamy jsou bohužel stálý problém blog.cz, taky bych ocenila, kdyby s tím něco udělali, na druhou stranu jim to podstatně zvyšuje množství blogů, kterým se můžou chlubit a kam dávat placenou reklamu... Takže i chápu, že jsou v tomhle trochu laxní.

    OdpovědětVymazat
  3. Jistá si nejsem, ale je také možné, že změny titulky mají časem vést i k úplnému odstranění TT (třeba právě z důvodu spamování   ). Kdysi dávno se TT vyhlašovalo na Srdci, bylo vybíráno přímo Standou jako překvapení. Krom toho mělo jistá, byť nepsaná pravidla: max. dvouslovný název, občas k aktuálnímu dění a hlavě všeobecnější. Pak se přistoupilo k anketám a tím započal úpadek. I když se i tenkrát dodržovaly ty nepsaný pravidla, přibylo k nim také, že pokud byl malý rozdíl mezi vítězným TT a tím druhým v pořadí, tak se to druhé dávalo následující týden bez ankety.
    Od té doby, co je TT čistě v rukou blogerů to s ním jde skutečně do kopru. Mě už ani nebaví číst výběry (i když ty už taky nějakou dobu nejsou), natož si něco hledat v žebříčku.Fakt nechápu, proč se občas nevyhlásí téma "z vyšší moci" k aktuálnímu dění? Proč během ledna nebylo téma "prezidentské volby". Tým TT většinou namítá, že na to píše každý i bez TT. Jenže je to roztahané po blozích a nikdo to nikdy nedohledá. Takhle by to bylo všechno pěkně pohromadě v žebříčku pro všechny, které to zajímá. To samý třebas s "metanolem" a dalšími aktuálními problémy.
    Dlouho jsem bojovala za mimořádné vyhlašování "aktuálních" TT, ale zbytečně. Teď už mě to netrápí.

    OdpovědětVymazat
  4. Spamy už tady jednou byly, bohužel si nepamatuju, jak dlouho to trvalo vyřešit, ale bylo to v řádu měsíců. A asi poloviční dobu z toho trvalo sesmolit oficiální vyjádření. Takže teď už se snad radši ani nerozčiluju a nedoufám, že se oficiálního vyjádření dočkáme dřív než na konci února... Ale na druhou stranu přiznávám, že na titulku poslední dobou lezu jen ze zvyku, na TT jen tak mrknu, přejdu přes furt stejný AK ikonky (povětšinou lidí, který nějak nemám potřebu číst), blogy dne přelítnu pohledem (jelikož podívat se tam ráno bohatě stačí), a ten výběr 'nejlepších článků' už prakticky jen ignoruju, jelikož to jsou už pár dní po sobě snad jen fotky, maximálně kresby. Prostě samej obrázek. Takže když se to tak vezme, spam mě ani tak neštve...

    OdpovědětVymazat
  5. dobrý článokmne najviac chýba výpis najnovších článkov spomedzi všetkých blogov, rada som si ich prechádzala a klikala na články, ktoré ma zaujali, takto sa ukazujú iba tie autorské a témy týždňa, ako teda nájdem blog ktorý sa mi páči a ktorý by som si rada prečítala?

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem začal po několika nezdařených pokusech dosáhnout aspoň malého interního pokroku na blogu.cz využívat Google Reader a jsem spokojený. Jak občas říká jeden můj kolega: Když musím, tak rád . Ale když holt nám místní šamani nejsou ochotni (nebo schopni?) vyjít vstříc, jinak to nejde. Je fakt, že teď stihnu za stejný čas sledovat mnohem víc zajímavých stránek a hlavně mám jistotu, že mi nic zajímavého neuteče.Spamy původně ovládaly hlavně výčet nových článků. Když tento výčet z titulky zmizel, bylo jen otázkou času, kdy spamy najdou cestu k Tématu týdne. Přiznávám se, že Téma týdne mne naláká jen málokdy, průměrně tak jednou z pěti týdnů. Témata mi většinou nevyhovují a nechce se mi psát jen "ze sportu".

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Co je Google-Reader? (Suvisi s Google Analytics? To mam, ale neviem obsluhovat.)Inac od vcera mi strasidelne blika a mihoce sa pred ocami nejaka reklama na tricko Je to chyba mojho pocitaca alebo vseobecny vyrusujuci zjav? (Vyslovene to taha oci a neda sa to "pacifikovat".)PS Ja zneuzivam temy tyzdna, aby som zviditelnil moj "projekt", ktory som sa zaprisahal robit denne, este mam tusim dva mesiace...(Vzdy tam vpasujem aspon nejake slovo, tykajuce sa tych - hoc aj nezmyselnych - tem tyzdna. Inac by ma nikto nevidel...)

    OdpovědětVymazat
  8. Mistr mně učí bádat a novým věcem se učiti.
    Je to takový Cyberkomenský.

    OdpovědětVymazat
  9. Nějak se mi podařilo podle Malkiela na titulce všechno obrázkové zablokovat, takže na mě nic nikde nebliká,a přímo na TT mám daný odběr. Ale je to na houby, tedy s tématy, a ještě se podivují. Témata se jen mírně obměňují názvem, jinak obsah je skoro stejný, topky už nejsou což ase mě přijde líto, protože to alespoň nutilo psát články kvalitnější a pak, dost zajímavých blogů si tím člověk i našel.

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Využívám rovněž tuto službu, a připadá mi výhodnější než bloglovin,jelikož se mi zbytečně nezaplňuje meilová schránka.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Pochybuju, že by nás tu nechtěli. Když se všichni přestěhujeme jinam, tak to asi bude dost problém.[2]: Myslím 6 článků na výpise na titulce. Výpis je zaspamovaný a nikomu to zřejmě nevadí. O podrobném seznamu samozřejmě vím. Prostě mě otravují spamy [3]: Souhlasím s tebou. Témata v poslední době za nic nestojí a rozhodně by bylo lepší reagovat na aktuální situaci. Už jen proto, že by se tak dalo vše najít a přečíst na jenom místě.[4]: K tomuhle postoji spěju plnou parou taky

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Asi musíš hledat "uvnitř" a proklikat se k nějakému žebříčku nových článků. Zatím jsem to nehledala, tak nevím, jestli něco takévo existuje. Já na nějaký zajímavý blog většinou narazím přes své oblíbené blogery a nebo někde v komentářích.[6]: Já se na TT občas koukám, někdy se podaří vylovit docela dobrý článek. Ale už mě to taky pomalu přestává bavit a nejen kvůli spamům. Dokud se ještě dělal výběr z článků na TT, tak to bylo fajn. Tam už se dalo ledacos objevit. Teď je to vyloženě tápání ve tmě.
    Netuším, co je Google Reader, tak nemůžu posoudit Musím si vystačit s bloglovin.com. Jednou za den přijde výpis všech článků vybraných blogů, takže není ani nijak přecpaná pošta. Asi je to vše o zvyku [7]: Tvých kejklí na TT jsem si všimla [8]: Takže vlastně můžeme být rádi, že jsme byli přinuceni rozpohybovat šedou kůru mozkovou [9]: Na blogu TT se celkem nic neděje, jenom ankety na nové téma. To mě nezajímá a odběr nemám nastavený.[10]: A co to tedy je?

    OdpovědětVymazat
  13. Návod k odběru článků a komentářů je u mne na blogu.

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Mě nic z bloglovinu na e-mail nechodí. Nechala jsem si do prohlížeče nainstalovat ikonku u které se vždycky rozsvítí číslo - počet nových článků.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Mně přijde jednou denně jeden email, ve kterém jsou všechny nové články. Proč mi chodí, to nevím Někde jsem si tam asi něco zmáčkla a nastavila si to. Ovšem nevím jak, to jsem celá já.
    Můžeš mi říct, jakou ikonku a jak sis nechala do prohlížeče nainstalovat?
    Používám FF.

    OdpovědětVymazat
  16. Já už jsem na titulku rezignovala, díky adaluter jsem se naučila používat Bloglovin a jsem opravdu nadšená, že vás mám všechny hezky pohromadě.
    Jednu dobu tu bylo Téma týdne zaspamované kompletně, trvalo to snad několik měsíců, než se to podařilo nějak odbourat, ale jak jsem včera viděla, je to tu nanovo...[15]: Mě přišel od Bloglovinu jeden mail o novém článku a tuším, že někde úplně dole, když jsem tam klikla, bylo drobným písmem anglicky odkaz na odhlášení emailových oznámení, klikla jsem a bylo hotovo .

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Ani mi nevadí,že ten jeden email chodí, jsou v něm vždycky všechny nové články za celý den. Můžu si číst rovnou z pošty

    OdpovědětVymazat
  18. Reklamy nemusím naštěstí řešit, jednou někdo posílal návod jak se jich zbavit, takže je nemám ani na svém blogu.
    Změny řeším už i doma, máme novou verzi Windows8 a tak jsem z toho pořád ještě nějaká zmatená.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Reklamy mi nevadí, štvou mě spamy W8 se mi moc nelíbí

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...