sobota 11. ledna 2014

Psychologie ženy

Pár dnů poté, co jsme se přestěhovali do naší pidivsi, jsem vyrazila na průzkumnou výpravu do místního konzumu. Z tichého rozjímání nad rohlíky mě vytrhl hlas poněkud rozčílené dámy, která se nehodlala smířit s kvalitou nabízených rajčat. Nevěřila jsem vlastním očím. Byla to Jaruška. O dvacet let starší, odhadem o třicet kilo těžší, ale byla to opravdu ona.


Ten den byl se mnou Medvěd hrubě nespokojen. Místo vaření oběda jsem se věnovala moudrému rozprávění s Jaruškou. Musely jsme si přece v rychlosti vypovědět svoje životní osudy. Muži snad nikdy nepochopí, že si ženy za tři hodiny stačí říct sotva základní informace.

Jaruška se v posledních dvaceti letech rozhodně neflákala a stačila toho zažít víc než dost. Několik let strávila v celkem neuspokojivé roli milenky ženatého pána. Drahoušek jí zpočátku sliboval, že se rozhodně rozvede, ale jak šel čas, jeho chuť k rozvodu slábla. Jaruščina touha po budování rodinného hnízdečka naopak sílila a tak zákonitě docházelo k poměrně výrazným neshodám.

Do děje se v mezičase vložila i pánova zákonitá manželka, které došla trpělivost a rozverného chotě vykopla ze společné domácnosti. Pán, místo aby se s kuférkem konečně nastěhoval k doufající Jarušce, kajícně škemral na domácím prahu a manžlece slíbil, že už bude hodný. To už i Jarušce konečně došlo, že tudy cesta nevede.

Malinko se zhroutila a když se vynořila z obláčků deprese, bystře usoudila, že život je krátký a proto je třeba si ho náležitě užít. Tentokrát se vykašle na city a bude výstavní mrcha.

Být potvorou bylo sice zábavné, nevedlo však ke splnění Jaruščina tajného snu - ulovit pána ochotného navléci si manželský chomout. Trvalo několik let, než potkala toho pravého. Byl od dvanáct let mladší a světa znalá Jaruška mu dokázala tak zamotat makovici, že než se stačil pořádně rozkoukat, už ochotně pochodoval na radnici.

Jaruška nemínila nic ponechat náhodě a tak dosud nerozkoukanému manželovi ve velice krátké době porodila dceru. Tatínek se do holčičky bezvýhradně zamiloval a Jaruška se nemusela bát, že jí mladý choť zdrhne. Byl zcela spolehlivě lapen do sítě.

V naší vsi Jaruška bydlí už patnáct let a posledních osm let tu bydlíme obě dvě. Medvěd tvrdí, že tohle mu byl čert dlužen. Jaruščin manžel má kupodivu podobný názor. My s Jaruškou to vůbec nechápeme. Vždyť naříklad když jsme spolu byly naposledy na houbách a opět se ztratily, tak nás ti dva hledali slabé dvě hodinky. A nakonec nás stejně našla až Kačenka.



39 komentářů:

  1. A to jako neumíš kecat u vaření? O ženských se přece říká, že zvládnou víc činností najednou! Vůbec se Medvídkovi nedivím, že mu to jde na nervy. Možná, že butett brzy zas měnit bydliště, tentokrát za jinou vesničku.

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruška má pořádnou kliku, nějak si ze svojí pozice nedovedu představit, že s takovým věkovým a kilovým rozdílem lze chytit tak ochotného chlapa
    ...Ten ovčák v menu je... Klášnej.

    OdpovědětVymazat
  3. Inu, dalo by se to hodnotit různě. Nejmírněji snad: šikovnost.

    OdpovědětVymazat
  4. No, Jaruška vypadá jako skutečně zajímavá osobnost...

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, Jaruška na to šla psychologicky! A vyplatilo se

    OdpovědětVymazat
  6. No sme to my muzskeho pohlavia fakt slabe tvory! Poodhaleny kotnik a chlapecek je u maminky chyteny v sieti, ze uz sa ani netrepe. Uz mi svita, preco by mali damy nosit burky alebo aspon satky na hlavach! Zametate s nami, hrajete sa s nasimi zlazami obojej sekrecie a este, ked po tolkych mucednickych rokoch sa vyvoleny hrdina zruti a snad v poslednom cukani sa utrhne od retaze, sa este stazujete!
    Do politiky s Vami, zenska banda to jedna!
    PS Aj tak ti najlepsi kuchari su muzi!

    OdpovědětVymazat
  7. Některý mužský jsou ještě ukecanější jak ženský - a nepotřebujou k tomu ani kafe. Jednou jsem jela tramvají a na jedné křižovatce jsem zahlídla dva bývalé spolužáky ze základky, jak si povídaj. Vracela jsem se asi za tři a půl hodiny - a co ti budu povídat: pořád tam stáli a keceli     

    OdpovědětVymazat
  8. Tyhle Jarušky vždycky dosáhnou svého. Jó, být hodná se nevyplácí...
    A proč Medvěd s Jaruščiným manželem taky občas nezajdou pokecat na houby?

    OdpovědětVymazat
  9. [Smazaný komentář] Vypadá to, že s Jauščinými eskapádami je konec. Je spoustu let relativně šťastně vdaná a daří se jí dobře.[1]: Umím Ale tekrát jsme odkráčely diskutovat domů k Jarušce [2]: Blahobytná kila Jaruška nabrala až v manželství a po porodu dcery.[3]: Možná šikovnost, možná měla jen neuvěřitelnou kliku.

    OdpovědětVymazat
  10. [4]: Vyplatilo. Pan manžel poměrně úspěšně podiká a Jaruška moc starostí nemá. Podařil se jí úlovek století [5]: Jo, nuda s ní rozhodně není.[6]: No tak se nesmíte utrhovat ze řetězu a my si nebudeme stěžovat [7]: To mi vůbec nemusíš povídat Jednoho takového pánského kecálka mám doma. Aby ovšem nevznikl mylný dojem - se mnou si nevypráví, na to má své moudré kamarády [8]: Oni dokážou prokecat hodně času i bez otravných hub

    OdpovědětVymazat
  11. Co mne nejvíc překvapilo je to že jste se v té pidivsi nepotkaly dřív, zvlášť když tam bydlíš osm let souběžně.....ale zvládla to dobře a šikovně....

    OdpovědětVymazat
  12. ...tož to je kvalitně napsaný odraz vývoje současné společnosti žen a mužů.Já ale pořád nemohu přijít na to co pro ty t.zv."potvory" je přednější...kvalitní 6 nebo prachy??.
    A tomu medvědovi bych rád připomenul,že ženy nemáme na to abychom je chápali,ale MILOVALI(jak praví vzdělaný,že!)Takže medvěde vem kámoša,zajdi na fotbal a pak na 1 a přijdeš na jiné myšlenky(já bych je nehledal ani v lese,ať se ztratí.Však se zase najdou)...těším se na další

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruška se vzchopila a vzala to za správný konec. Podařilo se jí zabít hned několik much - chytnout celkem šikovného chlapa, který se o ni postará, porodit dceru a zařídit si zabezpečený život. Snad jim to i v manželství klape, stížnosti nestížnosti (fakt, že vás obě hledali, také něco vypovídá )

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruška je holka šikovná a po tom co prožila si určitě happy end zaslouží

    OdpovědětVymazat
  15. Jestli ve vašem lese nemáte perníkovou chalopupku, je, myslím, všechno v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  16. Já teda jarušce fandím, pěkně si ujasnila priority a tak to má být...     

    OdpovědětVymazat
  17. [11]: Vendy, asi jsem to nepopsala dost přehledně. My jsme se přistěhovali a na Jarušku jsem narazila za pár dní. Ona už tady ve vsi bydlela několik let před námi. No a bydlíme tu (já s Medvědem) už 8 let.[12]: Medvěda fotbal nebaví [13]: No přece by nás v tom lese nenechali? Kdo by jim šel na nervy, že.[14]: Zaslouží a já jí to fakt přeju [15]: Lesy jsou zde bezpečné. Jediné ježibaby široko daleko jsme my dvě.[16]: Růžky už dávno nevystrkuje

    OdpovědětVymazat
  18. Nakonec měla štěstí. Našla nového, mladého a zatím věrného taťku. Takový happy end je v životě řídký. Tak jen ať to vydrží.
    Z příběhu plyne ale poučení pro všechny dívky a ženy: Ženáče žeňte bičem pryč.

    OdpovědětVymazat
  19. Kam se hrabe Páral s jeho romány!!! Jaruška je bůh

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Ono těžko hnáti ženáče pryč, když s ním rozkoš bývá nemalá a navíc je do něj žena zamilovaná až po uši. Srdci člověk neporučí. Ženáč je ten, kdo by měl mít rozum a vůbec mimomanželské vztahy nenavazovat. Jakmile žena upadne do lásky, marné je mluvit jí do duše. Dokud není pořádně zraněna, odkopnuta, zašlapána, bude pořád doufat. A kolikrát i pak... Láska je žíravina... Ale sžírá krásně.

    OdpovědětVymazat
  21. No tak to sýčci vidíte. Přesně tohle jsem psal v minulé diskusi, kdy se všichni otírali o jistě chmurnou Jaruščinu budoucnost. Prostě zapracoval systém "risk je zisk". A pokud se Jaruška stále udržuje (jak jste psala v minulém díle), tak bude spokojenost na obou stranách.

    OdpovědětVymazat
  22. Chlapi, chlapi, chlapi.
    Nechápaví,nedůvěryhodní.
    Tvorové záletní.A přitom jsou stále
    tak náruživě loveni

    OdpovědětVymazat
  23. [18]: Jaruška se už dávno zklidnila a ženáči ji nezajímají. Ovšem pro mnohou mladou dívku mají ženatí pánové nepopiratelné kouzlo [19]: Páral je můj oblíbenec. Zrovna nedávno jsem asi po páté četla Mladého muže a bílou velrybu.[20]: Ženáči neoplývají rozumem nijak výrazně více než ostatní pánové [21]: Jaruška pořád pobíhá v sukýnce a botách na kramflíčku, jen nosí po světě trochu víc kilo [22]: V obráceném gardu to platí zcela stejně

    OdpovědětVymazat
  24. Jaruška je obdivuhodná žena - někdy mě tak napadá, zda-li není lepší ta paneláková anonymita!   

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: Taky jsem ráda čtla Párala. Teď toho času moc není, ale až ho zase bude více, tak bude i více Párala

    OdpovědětVymazat
  26. Máš velmi tolerantního manžela. Já potkat Jarušku a místo vaření oběda si ty tři hodinky povídat, tak se můžu stěhovat k ní . I když... nejspíš bych to s chlapama doma pěkně skoulela a objednala jim pizzu .

    OdpovědětVymazat
  27. Mě nejvíc zaujala pasáž o tom, že Jaruška má asi o 30 kg navíc. Na jejím místě bych určitě nepodceňovala svůj vzhled. Aby ji náhodou mladý manžílek neopustil kvůli mladší a štíhlejší Jarušce.

    OdpovědětVymazat
  28. Děkuji ti za potěšující a milý koment. Ó, ano, je akce, kterou na PC neumím. Totiž, připravit a vytisknout zdařilé pětitisícovky. Ale budu se snažit.         
    Přeji ti celý hezký "jarní" den. ☼☼♪♪☼☼

    OdpovědětVymazat
  29. [24]: Pravda, my si na vsi vidíme nejen do talíře, ale leckdy i pod peřinu [25]: Neboj, Outěžka za chvíli odroste a pak nastane ráj na zemi. Možná [26]: Medvěd je na sebe velmi opatrný a tak se nemůže stát, že by zahynul hlady. V krizových momentech si něco pohledá [27]: Ano, to je Jaruščina malá slabina. Trochu podceňuje věkový rozdíl a spoléhá se na maželovu lásku k dceři.[28]: No, Beuš, a pak tě s velikou parádou zavřou

    OdpovědětVymazat
  30. Mám to podobně s kámoškou, kamarádíme se od mateřské školy a manžel tomu taky moc nefandí. Ach, ti muži!

    OdpovědětVymazat
  31. [17]: Už mi to docvaklo...
    S tím hledáním, jsem zamýšlela onu situaci, že jste kdesi zašly v lese na houbách, a oba vaši chlapi vás šli hledat. To je přeci povzbudivý, že?

    OdpovědětVymazat
  32. :) :) Je vidět, že si to Jaruška dokázala dobře zařídit... Že bych se také poohlédla po někom mladším - ze svého okolí pozoruji, že to začíná být IN.
    .
    Připomíná mi to "vtip": "Odskočím si na 5 minut k sousedce, tak mi každou půlhodinu zamíchej guláš."

    OdpovědětVymazat
  33. [30]: Medvěd má některé kamarády, nad kterými také zrovna neomdlívám nadšením. Ale tutlám to [31]: Ano, určitě nás potěšilo, že jsme nemusely v tom lese bloumat celý den. Já mám orientační smysl slepice a Jaruška je na tom podobně [32]: Ty bys ale musela zalovit v jeslích S tím gulášem je to narosto přesné

    OdpovědětVymazat
  34. Někdo si to umí dobře zařídit.

    OdpovědětVymazat
  35. [32]:Já to mám podobné s Internetem. "Jenom si něco rychle vygůgluju". A tři hodiny uběhnou než bys řekl "švec". A manželka z toho teče ...

    OdpovědětVymazat
  36. Kéž bych také něco takového zvláda - oblbnout chlapa sice jsem s jedním už přes rok, ale oblbnout jsem ho nezvládla...
    Je zajímavé, kam nás životní osudy zavedou a jaká je životní cesta :)

    OdpovědětVymazat
  37. [34]: To víš, ženské jsou v tomhle směru velmi šikovné [36]: Asi máš doma trochu odolnějšího jedince Ale to se časem určitě poddá

    OdpovědětVymazat
  38. No jo, taky se jako správná žena umím pořádně zakecat Hlavně nad životními cestami a osudy, v tom se vyžíváme :)

    OdpovědětVymazat
  39. Áhaa, takže jakmile budou oblbnutí, co nejrychleji na ně ... píšu si

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...