pondělí 23. prosince 2013

Předvánoční anarchie

Ve většině domácností se pomalu zabydluje dobrotivý duch Vánoc. Naší domácnosti se letos vyhnul velkým obloukem. Zřejmě jsem v létě někde omylem zašlápla mravence a přišel trest. Místo všeobjímající lásky a klidu u nás zavládl chaos a hroutí se mi všechny jistoty.


Kačenka už týden nic neprovedla. Nikde se neobjevila nová, zákeřně vyhrabaná jáma, není vyvrácený plot, nezmizely žádné boty. Dokonce ji zcela chladnou nechala i v průjezdě zapomenutá taška s nákupem, kterou by za normálních okolností nemilosrdně sprovodila ze světa. Velmi mne znepokojuje fakt, že ostentativně přehlíží i neoblíbeného Huga.

Zdráhám se uvěřit, že by konečně přišla toužebně vyhlížená chvíle a Káča dostala rozum. Mám obavy, že pouze sbírá síly k dobře promyšlenému drtivému úderu.

Jorkšíří Terorista, jehož dlouholetou specializací zatím byla pouze likvidace domácích kytek a prohánění cizích slepic, se rozhodl rozšířit svůj repertoár. Zcela nepozorován zrádně načural do poměrně drahých bot našeho nedávného hosta a zřejmě se výborně bavil, když se pán začal obouvat. Já jsem se bavila výrazně méně, pán se nebavil vůbec.

Terorista dostal na zadek a tak přitvrdil. Usoudil, že bych mohla ocenit změnu jeho stravovacích návyků. Vylezl na stolek v obýváku a beze zbytku mi sežral talíř mozzarelly i s rajčaty. Možná mu křivdím a chtěl mi jen naznačit, že jíst se má spořádaně v kuchyni a nikoli u televize. Pravda, myslel i na mne, protože jeho granulky zůstaly bez povšimnutí k volnému použití.

Kocour už pár dnů spí výhradně ve dřezu. Bez ohledu na to, jestli v něm je či není nádobí. Dost mne znervóznilo, když jsem ho včera našla tvrdě spícího v hrnci od špaget. Po rozhovoru mezi čtyřma očima se tvářil, že chápe nevhodnost svého chování. Sice se poněkud urazil, ale nekousl mě při odchodu do kotníku, jak občas dělává.

Moje radost z toho, jak jsem na kocoura pěkně výchovně zapůsobila, trvala jen do chvíle, kdy jsem ho objevila v pračce.
Vyhnán z pračky se odebral s naštvaně vztyčeným ocáskem rovnou zpátky do dřezu a uložil se do talířů od večeře. Pohrozila jsem mu vyhozením jeho oblíbeného pelíšku, ale neobtěžoval se ani odpovědět.

Jedinou jistotou je tak pouze Medvěd. Zcela podle mého předpokladu rozchaosil dvě domácnosti a momentálně žijeme v zajetí prken, dlaždic, krabic s neznámým obsahem, napůl přestěhovaného nábytku a vzájemné, momentálně trošičku nevraživé lásky.

Zítra je Štědrý den a já netuším, jestli se mi v tom organizovaném binci podaří najít alespoň stromeček a pánev.


Pokud odkazy nikam nevedou, poděkujme za to se slzou dojetí výborně fungujícímu blogu.

39 komentářů:

  1. Odkazy fungují! Jo kniha řádně došla, zapoměla jsem v tom fofru napsat....
    Já bych asi v tomhle všem chaosu prostě vánoce zrušila a udělala si je v létě. To už bude klid, všechno najdeš, smrky jsou zelené furt tak si v lese ustřihneš pár větví a taková letněvánoční grilvačka taky není k zahození. Neoblíbeným sousedům tochu pomotáš hlavu a s těmi oblíbenými ůžeš založit novou tradici . Naše kočky také někdy odpočívají v dřezu ale nejspíš je najdeš v nějaké krabici od právě došedšího zboží.....vzhledem k tomu že pračka je v koupelně a ta je bezpečně za dvojema dveřma nemají šanci se v ní uhnízdit a tím pádem odpadá možnost je i s prádlem vyprat.Hezké svátky

    OdpovědětVymazat
  2. Opět jsem se přesvědčila, že bez zvířat by  život byl TAK nudný

    OdpovědětVymazat
  3. V tom chaosu poznávám naši domácnost a to se nikam nestěhuji a nevlastním žádná domácí zvířata    já si vystačím s mojí rodinou kudy chodí tudy něco trousí V každém případě přeji klidné prožití vánočních svátků i mezi obkladačkami     

    OdpovědětVymazat
  4. Absolutní morální rozklad domácího družstva, včetně Medvěda!
    Přeji pevné nervy a pokud možno krásné vánoce.

    OdpovědětVymazat
  5. Krabice s neznámým obsahem. Tam žije duch Vánoc.

    OdpovědětVymazat
  6. Tipuju, že Kačenka se chystá k ulovení Ježíška a sbírá k tomu všechny svoje síly.  Připrav si foťák, s tímhle záběrem musíš vyhrát cenu za nejlepší fotku roku. Ehm, ty vlastně nemůžeš nic najít. No neva. Určitě nám napíšeš jak to dopadlo. Přeji bezproblémové prožití Štědrého dne a ještě spoustu takových úžasných článků

    OdpovědětVymazat
  7. Já počítám, že u nás ten správný bengál vypukne zítra, až Číča uvidí nazdobený stromek. Nechci tomu pacholkovi křivdit, ale bude to pro něj hezká příležitost pěkně si pošplhat...
    Přeji ti krásné vánoce i v bojových podmínkách dvou domácností.   

    OdpovědětVymazat
  8. Ty si snad vymýšlíš. To není možný, že žijete takhle vesele Ale vymýšlíš si perfektně. Nevím, kterej kousek vašich miláčků je nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  9. Koucour je tedy fakt frajer! Není z Ameriky? Tam dávají rovnou do návodu k pračce, že se v ní nesmí prát kočky a jiná živá zvířata
    Přeji Ti klidné svátky v rámci možností a do nového roku nejméně tolik vtipu jako jsi měla letos

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Při vkládání odkazů se totiž zobrazovala naprosto chaotická tabulka, tak jsem si nebyla jistá, jaký bude výsledek mého snažení.
    Vánoce v létě jsou dobrý nápad, jen nevím, jestli by si sousedi už definitivně nezačali myslet, že jsem cvok [2]: Ano, naše domácí zvěř udržuje hladinu mého adrenalinu na poměrně vysoké úrovni [3]: Pokud by sis pořídila ještě zvířátko, dostaneš se okamžitě do vyššího levelu. Přímá cesta do blázince [4]: Přesně jsi to vystihla Hroutí se u nás morálka a vládne anarchie. Také přeji krásné Vánoce

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: To abych všechny krabice fofrem otevřela, aby mohl vylézt a začít se trochu vánočně snažit [6]: Že by Káča chystala až takový malér? To vypadá na diplomatickou roztržku s Vatikánem [7]: Přichystej si lékárničku a číslo na hasiče. Věřím, že Číča se postará o vzrušující Štědrý den
    Děkuji a vynasnažím se přežít [8]: Žijeme, ale samozřejmě jsou i dny, kdy je domácí nebe zatažené a občas se ozve i hrom [9]: Kocour je z Ústí nad Labem, ale asi neumí číst a návod k pračce ani neviděl

    OdpovědětVymazat
  12. Odkazy už fungují... snad už trvale. Já tvým čtyřnohým miláčkům velice fandím a uznávám jejich vůdčí postavení ve smečce.    Každému vánoční pusinku.♥♥♥♥♥
    Moc hezky jsi ty peripetie vylíčila, bezvadně se to čte.Přeji ti krásné prožití Vánoc v pohodě, radosti, klidu a zdraví. Do nového roku ti přeji splnění všeho, co si sama přeješ.☼☼☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  13. No tedy, to je přímo vánoční kvapík, k čemu sledování pohádek, čtení tvého článku je mnohem zábavnější .
    Teď vidím, o co doma přicházím, s jedním psem je nebetyčná nuda . Snad mi to dostatečně vynahradí naši potomci. Na jejich naštěstí dočasný vpád do poklidné domácnosti se s chotěm psychicky připravujeme už několik dní za požívání veškerých návykových látek, co jsou v dosahu, čokoládu nevyjímaje. Na přísný dotaz nejmladší dcery s prstem výhružně namířeným na pětilitrovou whisku v houpačce jsme nenašli uspokojivou odpověď. Přeci tomu dítěti nebudeme brát na Ježíška iluze.

    OdpovědětVymazat
  14. A jejda. Když jsem v komentáři pod minulým článkem vyjádřil přesvědčení, že letošní vánoce nebudete trávit na kýblích od vápna při konzumaci chleba s máslem a kedlubnou, tak jsem situaci poněkud přecenil.
    No, tak ti aspoň popřeju, aby ti při vánočním rozjímání nespadlo na hlavu některé z těch zmiňovaných prken.

    OdpovědětVymazat
  15. Příští vánoce snad už budou v pohodě, nebo né??
    Kocourovi fandím, je to můj krajánek.

    OdpovědětVymazat
  16. Našeho Matýska v dřezu už jsem taky přistihla, dokonce opakovaně, a vždycky ho vypakovala. Ale nese to statečně a nekouše mě ani do kotníku, ani nikam jinam.
    Ale asi se mi vyčůral do krabice s přízema, tedy s vlnama, nebo si tam odcvrknul, těžko říct. Zkrátka, vlny jsem musela brutálně probrat, ty nedotčené hned dát bokem a ty dotčené přešplíchat octem a nechat vyluftit. (později to ještě půjde přeprat) (naštěstí Mates mířil spíš na stěnu papírové krabice, než na samotný obsah. Zmetek.     )
    Jinak kočiny jsou celkem hodné. Akorát Mr.Velvet mi zdárně bouře všechno v místě, kde zalehne. Von je jak buldozer. Kde je kočičí ladnost a grácie, ptám se ho pokaždé a on na mě jen tiše zírá těma žlutohnědejma očima.   
    Ale co se to děje ve vaší nebohé domácnosti? Nejlépe na vánoce?
    Mengano, přeju nejen pěkné vánoce, ale hlavně pevné nervy.

    OdpovědětVymazat
  17. [12]: Mezi mé miláčky patří ještě rybičky v akváriu. Ty se zatím chovají poměrně mravně.
    Děkuji za přání [13]: Svou narušenou psýchu jsem se včera pokoušela podpořit červeným vínem. Hned mi bylo veseleji a chaos se mi zdál o dost přijatelněší [14]: Teď už mohu hrdě říct, že kedlubny letos nebyly Že bychom prožili tradiční Štědrý večer se ovšem taky neodvážím tvrdit.[15]: Jsem pevně rozhodnuta, že příští Vánoce u nás budou úplně obyčejné, klidné a bez výstřelků [16]: Ta tvoje kočičí cháska je taky k nezaplacení Ale Vendy, bez nich by to byla nuda, ne? Takhle nikdy nevíš, co provedou.
    Děkuji za přání. Pevných nervů potřebuju odhadem tak plný náklaďák

    OdpovědětVymazat
  18. tak co, nasli moji radcove, nasli? (panev atd. )

    OdpovědětVymazat
  19. Slza mi opravdu ukápla neboť odkazy fungují Mě letos vánoce začly poněkud černě:spálila jsem perfektně vytvarovanou a nádherně vykynuto vánočku       

    OdpovědětVymazat
  20. Jakožto zastánce myšlenky, že Vánoce jsou nanicovatý svátek a že se při nich honíme jenom proto, abysme připravili čarovné okamžiky pro děti, mě nechávají všechny ty stesky o jakési nutné pohodě zcela chladným. Jsou to přece nejkratší a nejtemnější dny v roce. Klidně si je dovolím celé prospat jako nějaký medvěd.To hlavní na těchto dnech je jen a pouze to, že Slunce zase začíná vycházet dřív a dřív, dny se zase začínají pomalu prodlužovat. A to nám připomíná, že už za tři měsíce tu zase bude JARO!!! A to teda bude kurňa jiný kafe ...

    OdpovědětVymazat
  21. [20]:Nebýát časného stmívání, řekla bych, že máme březen...   

    OdpovědětVymazat
  22. Zdravím. Zřejmě šotek blog.cz opět zařádil, protože můj blogovin zcela ignoroval tvoje články z tohoto týdne a já je našla zcela náhodou, když jsem na návštěvě (na cizím PC) ručně proklikala oblíbené odkazy.
    Stěhovat se na Vánoce je asi dost blbej nápad. Ale na druhou stranu tím můžeš vesele omlouvat všechno, co se ti nepodařilo nachystat. Snad se všechno brzy usadí do nějakého normálního stavu.

    OdpovědětVymazat
  23. [18]: Ani se neptej Nakonec jsem něco málo našla, ovšem k normálu měl průběh našich Vánoc opravdu hodně daleko.[20]: Nejsem příznivce zimy, ať už jsou Vánoce nebo pitomý leden Dnes bylo u nás překrásných 14 stupňů. Takže jaro očekávám hodně nedočkavě [21]: Vyrašily kočičky. Příroda je úplně zpitomělá [22]: Blbé nápady se v naší domácnosti líhnou jako na běžícím pásu Bloglovin je vážně v poslední době nějaký divný. Některé blogy se mi tam taky neukazují a nebo se ukážou jen některé články. Nerozumím tomu

    OdpovědětVymazat
  24. Já si spíš myslím, že je stále nějaký problém na blog.cz. Články z ostatních blogovacích serverů se mi v bloglovinu zobrazují bez problémů. Blog.cz má i několikadenní zpoždění.

    OdpovědětVymazat
  25. " Jest po svátcích, není co do huby !"
    .. dí otec, jde nakouknout  do trouby ...Výkřik :  " Tam kocour je  ... člověče !!"" Rychle to zavři !  sic uteče !"
    ( slyšet je  děda  i matku )V nastalém v zápětí zmatku
    zní volání :  " Uteče !" ... " Neuteče !"Utekl !... " Kocour je nedopečen !"
    .. " Je to tak... utekl !" ..." Tak přeci
    !!"Celá rodina  v depresi !

    OdpovědětVymazat
  26. [24]: To je fakt. Na blog cézet je pořád poněkud chaos, i když se tváří že není Není mi ovšem jasné, proč se některé blogy na bloglovinu ukáží hned, některé s velkým zpožděním a některé vůbec. Zkusím se poptat.[25]: Je třeba býti ostražitý
         pokud ne - zavolej hasiče
         kocoura chytí

    OdpovědětVymazat
  27. Tak snad příští rok to bude lepší

    OdpovědětVymazat
  28. [27]: Vzhledem k nezměněnému hereckému obsazení očekávám setrvalý stav

    OdpovědětVymazat
  29. Es kommt der Tag, jak by řekla naše drahá Oma, a bude líp Otázkou je, kdy a kde

    OdpovědětVymazat
  30. Naše kočka spí v pračce běžně a nikdo ji nevyhání.

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: Tak teď se stydím a připadám si opravdu nepřejícně

    OdpovědětVymazat
  32. Jako obvykle, brilantne podane! Mela bys zapremyslet a napsat knihu, vubec nepochybuju, ze ctenaru bys mela zastupy. =)

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Děkuji Ale já nejsem žádná spisovatelka, tak raději ne

    OdpovědětVymazat
  34. [32]: Tak by ses ale skutečně cítit měla.

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Naštěstí si to tady náš kocour nemůže přečíst a pak mě citově vydírat

    OdpovědětVymazat
  36. Náš psíček zase tátovi vytahal tkaničky z bot a odnesl je neznámo kam, pokud je přímo nesežral. Tatík z toho byl přešlý, protože jak říkal, to byly tkaničky speciální, kožené, které už nikde nekoupí. A jedna z koček velmi ráda spává u taťky v troubě. Přesně jak napsal Fredy. Docela se bojím aby ji jednou neupekl, je celá černá a není tam ani vidět.
    Se zvířáky je pořád veselo.

    OdpovědětVymazat
  37. [37]: Včera mě kocour převelice ročílil, protože mi ohryzal bonsaj. Léta si jí nevšiml a najednou měl potřebu se s ní seznámit. Hledat citovou podpor u Medvěda bylo marné. Oznámil mi, že kocoura plně chápe, jelikož jemu ty moje kytky taky jdou na nervy

    OdpovědětVymazat
  38. Jelikož máme svůj bejvák tak maličkatý, že sa nám tam pomal ani celý stromeček s dárky nevleze, objednáváme si už třetím rokem Vánoce u naší maminky.My přijedem a mamča už má samou radostí navařeno, napečeno, naklizeno, vánočně nazdoben každý kout v bytě, takže my akorát žereme, rozbalíme dárky, znovu sa nažereme, něco popijeme a pak sa enem válíme a žereme. Pak sa zvednem, jdeme pro dárky k babičce, nežerem sa až sa přežerem, jdem si lehnout dom.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...