úterý 31. prosince 2013

Medvědí Vánoce

Kdykoli Medvěd něco naplánuje, propadnu lehké trudnomyslnosti. Míra mého zoufalství je přímo úměrná propracovanosti Medvědích plánů. Když tedy na podzim přišel s promyšleným nápadem, jak se pěkně poklidně do Vánoc přestěhujeme, bylo mi přehledně jasné, že se opět blíží katastrofa obřích rozměrů.


Medvěd důvody mého znepokojení naprosto nechápal a obvinil mě, že záměrně vyvolávám paniku a šířím poplašné zprávy. Přece mi to řekl jasně - o Vánocích bude všechno tip ťop. Má vypracovaný harmonogram a přes ten nejede vlak. Bohužel, vlaků projelo asi tak padesát.

Nechci vypadat jako věčně nespokojený králík, který se rýpe v detailech. Ovšem na stavu naší domácnosti o Štědrém večeru by několik drobných mušek našel i podstatně tolerantnější člověk, než jsem já.

Jak se krátil čas, bylo čím dál zřejmější, že naše klasické Vánoce letos nebudou. Ač jsem teoreticky disponovala dvěma domácnostmi, prakticky jsem měla status bezdomovce. Myčka, trouba, varná deska... vše odmontováno a odvezeno z "horního" domu, v "dolním" dosud nezapojeno. Vloudila se chybka, pracovní deska na kuchyňskou linku se o pár dnů zpozdí. Pračka zatím ponechána nahoře, šatstvo už operativně přestěhováno dolů. Gauč zatím nahoře, postel dole, důvod mi byl zatajen. Terorista naštěstí dole, nahoře by se sám určitě bál.

Nemám varnou desku, nepotřebuji hrnce. Stejně netuším, kde jsou. Dole je poměrný dostatek letních bot, zcela chybí byť jediné zimní. Nejsou ovšem ani nahoře, ale Medvěd odmítá nařčení, že je kamsi zašantročil. Děkuji nebesům za letošní mírnou zimu, neboť Kačenku běhám krmit v pantoflíčcích.

Nevečeříme na kýblech od vápna, jak jsem chmurně věštila, a nepojídáme chleba s kedlubnou. Máme stůl i dvě židle. (Proč jen dvě ví pouze Medvěd.) Cpeme se sice řízkem a salátem, ale ty jsem musela potupně vyloudit na Jezince.
Místo stromečku stojí v obýváku štafle a myšlenku, že je vylepším vánočními ozdobami, jsem udusila v samém zárodku.

Medvěd je oděn v montérkách (přece se nebude na tu chvíli převlékat - do poslední chvíle montoval dvířka k lince a hodlá pokračovat) a já dotvářím vánoční atmosféru ve slušivých teplácích. Poslední čisté kalhoty mi počural Terorista naštvaný absencí svého oblíbeného pelíšku.

Jsem velmi způsobná manželka a tak si u večeře odpustím veškeré chytré řeči a tvářím se, že takhle prožitý Štědrý večer byl můj dávný sen. Medvědovi zcela zatajím, že mě opět spolehlivě inspiroval k myšlenkám na pečlivě připravenou vraždu.




47 komentářů:

  1. Pozor, nenech se ukolébat tím že existuje něco jako dokonalá vražda, byť případ otýlie Vranské na ni aspiruje. Abys ještě nakonec místo horní a dolní domácnosti neměla třetí, vězeňskou celu. Ale tam by zas nevadila absence zimních i letních bot, neměla bys počurané věci a řízky nemusela loudit. Byly by podávány jen při svátečních příležitostech....ale za to s neměnnou jistotou...

    OdpovědětVymazat
  2. Ty štafle si měla přeci jen ozdobit Doufám, že si příští rok přečtu, že to byly ty u Tebe nejkrásnější z klasických vánoc. Ale to bys zase neměla o čem psát Pokud se tedy v nových prostorech nesejde celá rodina a nevznikne nějaká komplikace.

    OdpovědětVymazat
  3. U tebe se to zajímavými historkami jen hemží. Poděkuj Medvědovi za perfektní námět na článek, opravdu jsem se pobavila. Jen ho, prosím tě, nezabíjej! Představa, že nám píšeš z vězeňské cely, je sice zajímavá a Nova by se jí určitě chopila všemi deseti, ale přece jen...
    Ať ti to, Mengano, píše stále tak dobře a vtipně i celý příští rok!

    OdpovědětVymazat
  4. Kdyby jsi Medvěda zprovodila ze světa, byl by rázem tvůj život bezbřehá nuda. A to, doufám, nechceš. Medvědovo konání tě sice přivádí k šílenství, ale zase je legrace. Bez Medvěda, nebo s nějakým tuctovým mužem, by se ti nestal život procházkou mezi samými jobovkami a katastrofickými událostmi. A navíc tě Medvěd udržuje v trvalém napětí, což posiluje tvoje srdce. Jiného by už klepla Pepka, ale ty jsi trénovaná.
    Proto ti přeji do nového roku takové banální věci jako štěstí, pohodu a hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
  5. "Štafle, jsou-li kovové, se dají ozdobiti i svíčkami skutečnými a nikoli jen elektrickými, neb jsou jen málo hořlavé, a nebezpečí požáru jest tak na rozdíl od stromku vánočního jen minimální." Blíže rozvedeno v příručce "Štědrý den 24 hodin po přestěhování" od autora P.Vápeníka z přelomu let 2008 a 2009. Sice jsem ji nakonec nevydal, ale materiálu by bývalo bylo dost .

    OdpovědětVymazat
  6. Já myslím, že tyhle vánoce pro tebe budou ještě dlouho nezapomenutelné. Ještě za dvacet let si u již tradičního štědrovečerního stolu vzpomeneš jak jste v teplákách baštily řízdy vedle štaflí

    OdpovědětVymazat
  7. Nechci být šťoura, ale bez Medvěda by byl tvůj život širošerou bezbřehou a bezbarvou pouští. Něco jako "prázdnota" v Nekonečném příběhu.
    Navíc by prázdnotou zely i tyto stránky, neboť bez Medvěda by nebylo o čem psát. Čímž by byli čtenáři ochuzeni o mnohé pobavení.   

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Šikovný domácí kutil by se v případě kovových štaflí dokonce mohl obejít zcela beze svíček, neboť by zavedením elektrického proudu přímo do štaflí mohl vyvolat elektrický optický jev podobný tzv. "Eliášovu ohni".   

    OdpovědětVymazat
  9. Šatsvo muselo být přestěhováno dolů, to je jasné, neboť Santa Klaus naděluje do punčoch.

    OdpovědětVymazat
  10. Večer štědrý na dojmy a zážitky. Takto se utužuje manželské pouto. Sedět u pohádek a cpát se cukrovím umí každý blbec, ale stěhovat se a vzájemně se nepozabíjet, to chce pevný charakter a nervy z ocele. Můžeš být na sebe po zásluze hrdá, ty jsi tu psychickou újmu se ctí ustála. Mnohá nervově zhroucená hospodyňka by v slzách prchla s kufříkem k příbuzným, třeba i v pantoflíčkách . Hlavně mi neber iluze přiznáním, že jsi ten kufřík nemohla najít

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Jo, Mengano by mohla kandidovat na titul "Zasloužilá manželka s nezměrnou trpělivostí".

    OdpovědětVymazat
  12. Parádní článek! Miluju příběhy z vaší rodiny!
    Jestli Pán Bůh udělal něco opravdu dobře, pak to, že vás dva svedl dohromady. Moc se k sobě hodíte!
    Dvě židle pro dva lidi úplně stačí, zimní boty letos potřebovat nebudeš.
    Jste bezva! Mějte se rádi a ať vám Pán Bůh žehná i v roce 2014!

    OdpovědětVymazat
  13. Vánoce byly netradiční a tak Ti přeji, aby příští rok byl k Tvé spokojenosti.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak ci onak to moze byt uz len lepsie. Lepsie? Vsak je to vyborne! Tak teda "iné". Dobry novy rok a vela prijenych zazitkov. Nech sa Ti vsetko splni.

    OdpovědětVymazat
  15. Asi jsem podobného ražení, ale v takový moment bych taky plánovala vraždu. Kaaždopádně ti přeji, aby ty další byly více podle tvých představ a šťastný nový rok!!

    OdpovědětVymazat
  16. Za trpělivost si zasloužíš metál. Nebo náušničky s diamanty?

    OdpovědětVymazat
  17. Všechno nejlepší v novém roce a hodně zdraví, štěstí a lásky.

    OdpovědětVymazat
  18. Souhlasím s VendyW, že dokonalá vražda neexistuje, nech se tedy raději inspirovat k něčemu jinému. Nevím, jestli by Ti povolili psát blog z vežení a určitě bys nám chyběla
    Ovšem jak jsem včera zjistila, Kate Winslet porodila syna a dala mu netradiční jméno - Bear (Medvěd). Kde se asi inspirovala?

    OdpovědětVymazat
  19. [1]: Ale ten božský klid Všechno by mělo svůj pevný řád a nikde by nečíhala žádná záludnost [2]: Do příštích Vánoc je spousta času a jen bozi vědí, co bude [3]: V článku je to fajn, v realitě trochu méně Ale trocha nepohodlí mě zocelí (to je nejnovější Medvědova svěží myšlenka).
    Děkuju a vynasnažím se [4]: Trošku se ponudit by mi vůbec nebylo proti mysli Vidíš, zatím mě vůbec nenapadlo, že si tím nervováním hezky posiluju srdce
    Děkuju a přeju ti také hodně štěstí a hlavně zdraví v celém novém roce [5]: Škoda, že jsi ji nevydal, mohla jsem být mnohem poučenější a připravenější

    OdpovědětVymazat
  20. [6]: Za dvacet let budu možná ráda, když si vzpomenu, jak se jmenuju [7]: Při mém talentu k přitahování katastrof by se zcela jistě naskytl nějaký jiný exemplář [8]: Šikovný kutil si vystačí s vrtačkou a "nevypípanými" dráty, které překvapivě vedly jinudy, než se logicky očekávalo [9]: Musel se tedy spokojit s nevypranými.

    OdpovědětVymazat
  21. [10]: Což o to, kuférek bych asi při troše úsilí našla. Jen jaksi není kam prchnout. Máti by mě spolehlivě obratem odvelela zpátky s tím, že mám, co jsem chtěla [11]: Nebo "Zoufalá manželka s nervy nadranc" [12]: Davide, děkuju, budeme to potřebovat [13]: Děkuju [14]: Kingu, i tobě krásný a šťastný celý nový rok [15]: Děkuju a přeju ti také šťastné výkročení do nového roku [16]: Mám blbě propíchnuté uši a tak bych měla každý diamant jinak vysoko. To by kazilo umělecký dojem [17]: Milá Amelie, přeji i tobě pokud možno krásný a spokojený celý následující rok [18]: Chudák holka, ta se bude ještě divit

    OdpovědětVymazat
  22. Hezky vyvedený, vtipný článek, jako u tebe vždy. Vypůjčím si název slavné hry starého, dobrého Shakespeara: "All is well when it ends well".Všechno dobře skončí a budeš šťastná v novém domě... v novém roce; a to ti ze srdce přeji. K tomu pevné zdraví, pružné nervy a životní pohodu.

    OdpovědětVymazat
  23. Štafle jsi měla ozdobit, to je geniální nápad! A Medvědovi bys možná na chvíli vyrazila dech...
    Jinak nezáviděníhodné vánoce, všechno jinak. Kdyby žil pan Murphy, poslala bych ho za Medvědem, aby mu pověděl pár drobností ohledně dokonalých plánů, které údajně stoprocentně vyjdou, co do času i do celkové spokojenosti.
    No, aspoň jsi nevečeřela na kýblu a zdá se, že tyhle vánoce budete dávat k dobru ještě za deset let...
    Snad ty příští už oslavíš opravdu doma, s normální fungující kuchyní, s pantoflíčky na doma a zimní obuví na venek, se stromečkem místo štaflí, spokojenou Kačenkou i Teroristou, a hlavně s Medvědem, který na ty letošní vánoce nebude mimořádně nic plánovat...
    Šťastný Nový rok.

    OdpovědětVymazat
  24. Tomu se říká nezapomenutelný štědrý den.. ale mohlo být ještě hůř.. víš? Mohlas sedět na kýblu a třeba i bez salátu.. kdyby se to ve vesmíru zašmodrchalo ještě nějak hůř...
    Tak, že do nového roku spoustu posilujících zážitků, k tomu kopec zdraví a štěstí a nečekaných příhod.. teda ryze pozitivních, že ano...   

    OdpovědětVymazat
  25. Ze všech těch článků jsem si sestavil obraz vašeho Medvěda. Je to naprosto dokonalý člověk, jakých na světě opravdu mnoho není. Pracovitý, sebevědomí, schopný, činorodý. Schopný všeho a nepotřebující prakticky nikoho. Neuražte se, ale vy tu vedle něj vypadáte jen jako takový bezradný uzlíček, který jen občas zareaguje na to co od něj z nebe spadne k vašim nohám. Ano, píšu z nebe, protože on je bůh. A proto i tu teplou zimu určitě předem kvůli stěhování naplánoval a vy mu za ni jako bohu děkujete. A že nějaký chudák z kuchyňského studia nedodal včas desku? Tohle přece nemůžete svádět na boha...

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: ...,sebevědomí neztrácející, ...

    OdpovědětVymazat
  27. [22]: Děkuju Nový rok bude zcela jistě vyvedený [23]: Jakmile dokončíme stěhování,určitě se u nás rozhostí klid a mír. Počítám tak do jara. Pak máme v plánu bourat a stavět na dvoře. Už teď se těším. Nebo děsím? [25]: Medvědův psychologický profil jste sestavil celkem přesně. Až na malé drobnosti. Opravdu je velice pracovitý a činorodý. K tomu ještě šikovný a všeuměl. S tím, že prakticky nikoho nepotřebuje, jste malinko vedle. K veškeré své činnosti vyžaduje mou asistenci. Někdy mu stačí, že jen koukám, jindy musím přiložit ruku k dílu Pokud by se dozvěděl, že někomu připadám jako bezradný uzlíček, pravděpodobně by ho ranila mrtvice. Má zcela opačný názor a leckdy mu tím dost lezu na nervy. Jsem jako většina žen - pokud něco chci, postarám se, aby si Medvěd myslel, že to vymyslel on
    Jo a tu kuchyňskou desku nedodává žádné studio. Božský Medvěd vyrábí linku sám a desku jaksi zapomněl včas objednat

    OdpovědětVymazat
  28. [24]: Teď už očekávám jen samá pozitiva a životní jistoty, znáš to

    OdpovědětVymazat
  29. Příští vánoce budou určitě perfektní. Pak se ti možná zasteskne i po štaflích.

    OdpovědětVymazat
  30. ...škoda,že medvědí maso není jedlé.....přeji Šťastné a veselé Vánoce 2014...

    OdpovědětVymazat
  31. A stejně jsem přesvědčená, že to byly zase jedny parádní Vánoce plné napětí a pocitů zmaru. Nakonec si člověk kecne na zádel a je mu jasné, že je rád, že je rád... Ona totiž pohoda je nuda. Takhle zpestřené svátky by měly být vychválené do nebes a Medvěd by měl být poponášen po horním i dolním domovu - v náručí, to podotýkám.Hezký nový rok, Mengano. A určitě ořež brk, naplň kalamář a zase nám napiš, jak se žije s Medvědem... Horší by to přece bylo s jelenem, zrádným to zvířetem, které, ačkoli se to od něj nečeká, napadá... Od Medvěda to člověk čekat musí. Ahoj.

    OdpovědětVymazat
  32. [27]: Však jsem si to myslela dávno, že Medvěd je snový a Tvůj brk zbrklý v úvaze

    OdpovědětVymazat
  33. Mengano ať byly vaše Vánoce takové jaké byly - měli jste je výjimečné! Fakt - nikdo jiný takové přeci neměl!
    Přeji ti krásný Nový rok a ať je ti s Medvědem i v tomto roce tak veselo a máme se tu čemu smát!

    OdpovědětVymazat
  34. [27]:Božský Medvěd, muhehe, to zní líp než Božský Kája!
    Jejda, doufám že nečte tvůj blog, to by vylítlo jeho ego až někam do nebes a ty bys s ním pak nevydržela...

    OdpovědětVymazat
  35. [29]: Jsem ráda, že už je po svátcích a k příštím Vánocům ani nedohlédnu Čert ví, co bude příště.[30]: No, Medvěd je občas k sežrání Děkuji [31]: Pravda, tyhle Vánoce určitě v šedi obyčejnosti nezapadnou a vzpomenu si na ně i po letech [32]: Jo, občas mám pocit, že se mi to jenom zdá [33]: Takových potrhlých rodinek bude určitě víc Děkuji [34]: Vendy, zcela jistě nečte. Pokud by četl, měla bych po žížalkách

    OdpovědětVymazat
  36. ...Milá Medvědice...mi se ty vaše komentáře tak zalíbily,že jsem se přihlásil k přavidelnému odběru...je to lepší než Dikobraz...takže se snažte,ať polechtáte moji bránici...díky.

    OdpovědětVymazat
  37. No jo, někdy musíme trochu ustoupit od našich plánů.. je sice pravda, že tohle byly podivné Vánoce, ale i tak mám dojem, že snad do budoucna z toho bude něco lepšího. :) Hlavně to všechno zvládněte..

    OdpovědětVymazat
  38. Skvěle napsané - prochechtala jsem se od začátku až do konce. Nejvíc mě asi pobavila představa ozdobených štaflí. Jinak musím souhlasit s Valin - nikdy není tak hrozně, aby nebylo hůř      před čtyřmi roky jsem taky přemýšlela o sepsání knihy o stěhování i když s letní tematikou ...
    V novém roce přeju jen to dobré! A spoustu legrace i nadále!

    OdpovědětVymazat
  39. [36]: Je mi ctí, děkuji Na Dikobraz s láskou vzpomínám.[37]: Pracujeme jako mravenečci a výsledek se, doufám, dostaví co nevidět. Jinak už mě vážně trefí šlak [38]: Ó ano, kdykoli může být podstatně hůř. S Medvědem po boku jsem v neustálém očekávání

    OdpovědětVymazat
  40. Děkuji ti za moc hezké komentáře a těší mě, že sis převedla mou ikonku do menu. Kdybys potřebovala případně radu při výrobě té "tkaniny", tak víš, kam se obrátit.
    Měj se stále svátečně. ☼☼♪♪☼☼

    OdpovědětVymazat
  41. Na okolnostech tolik nezáleží... podstatné je, že jste spolu rádi a všechno v pohodě překonáváte.
    Na tu Diesanu si můžeš kliknout... moji ex ženu a syna si omotala v pavučinách. Jde o malou sektu.

    OdpovědětVymazat
  42. Pekny blog :) skus sa aj ty pozrieť na ten môj :)

    OdpovědětVymazat
  43. [40]: Děkuju Uvidím, jak dopadnu.[41]: Jsme
    Podívám se na ni. Ale tyhle vymývače moc nemusím

    OdpovědětVymazat
  44. [43]:O té Diesaně jsem četla na Pavlově blogu. Fakt si užil až nad hlavu a díky ní je jeho rodina rozbitá. Nevěřím těmto "svatým", pokud jsou jejich teorie a hlásání založena na finančních příspěvcích od jejich oveček. Ženská, která si hraje na svatou a má po světě několik haciend, to už mi trochu smrdí, vlastně, jako každá sekta, kde vrchní šéf disponuje obrovským majetkem.
    (Ono se teda finančně přispívá i v kostelech, tam taky obchází s kasičkou, ale to se chrastí jenom drobné.)

    OdpovědětVymazat
  45. Několikrát během svátků jsem si vzpomněla jak je asi prožíváš ty a jak pokračuje stěhování. A koukám, že velkolepě.
    Super vtipné.   

    OdpovědětVymazat
  46. [44]: Tak jsem si Matku Diesanu vygooglila. Zdráhám se uvěřit, že téhle dámě ještě nikdo nedal pár facek.[45]: Děkuji ti za tichou vzpomínku

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...