středa 20. listopadu 2013

Klika cvakla, Káča letí

Nikdo není neomylný, všichni občas děláme chyby. Inteligentní člověk se ze svých chyb poučí a přístě se jim dokáže vyhnout. Pokud je tato teorie pravdivá, tak moje inteligence se limitně blíží nule.


Snaška mi dala recept na estonský kringel. Medvěd poměrně umanutě vyžaduje k snídani jakoukoli "buchtu", takže receptů není nikdy dost. Dlouholetým tréninkem jsem se vypracovala téměř k dokonalosti a výstavní bábovku zvládnu i v polospánku. Jsem prostě hvězda.

Bylo zřejmě načase trochu mi přistřihnout peříčka. S kringelem jsem si poněkud naběhla na vidle. Recept a postup se jevil jako poměrně jednoduchý. Na první pohled žádný zádrhel. Kynuté těsto, rozválet do obdélníku, pomazat máslem, posypat cukrem se skořicí, zatočit jako závin, podélně rozříznout. Až sem idylka.

Rozříznuté pruhy smotat a stočit do věnce. Tahle fáze výroby mě téměř dohnala k výskoku z okna. Rozříznuté pruhy naprosto odmítaly spolupracovat a rozhodně nemínily nechat se upravit do kýženého tvaru. Zřejmě existuje nějaká finta, ale tu jsem zatím neodhalila. Boj byl tuhý a moje vítězství nijak zářivé.

Při pečení kringel krásně voněl. Moje zdecimované sebevědomí malinko pookřálo. Medvěd není přehnaný estét a poněkud slabší umělecký dojem by mohl velkoryse přejít.

Za dvacet minut bylo hotovo. Veledílo jsem přemístila na talíř, abych mu umožnila v klidu vystydnout. A tady byla ta správná chvíle pro osudovou chybu. Nezjistila jsem si, kde se právě pohybuje naše bystrá Kačenka. Abych si katastrofu pojistla, nezavřela jsem pořádně dveře do kuchyně.

Jestli kringel chutnal tak dobře, jako voněl, nevím ani já, ani Medvěd. Povyprávět by mohla Káča, ale s tou momentálně nemluvím. Rozladěný je i Medvěd, který musel posnídat chleba s paštikou. A to on opravdu nerad.



Žádná převeliká krása, uznávám. Kačenka ovšem takové drobnosti neřeší.

55 komentářů:

  1. Kačenka je estét, chce aby jí z tlamky voněla skořice! Možná že ti to časem přejde tak do krve jak nám, že i když jsme tam kde se nevyskytuje žádný pes natož naše smečka protahujeme se dveřmi otevřenými tak na dvacet třicet centi a ještě při tom vykopáváme nohama. Samozřejmě že působíme velmi komicky a jako že jsme utekli z blázince.....ale kdo nemá doma žádné zvíře nepochopí!

    OdpovědětVymazat
  2. Kringel jsi umotala krásný. Jen škoda, že jste nemohli ochutnat. Smůlu máš ty (nemůžeš být chválena) i Medvěd (potupně musel jíst chleba k snídani).
    Kdo z toho vytěžil maximum byla Kačenka.
    Nyní budeš muset při pečení dávat bacha, aby svůj nájezd neopakovala.   

    OdpovědětVymazat
  3. No teda, skvělé! Se mnou bys to měla velmi jednoduché. Za "buchtu" slíbím a udělám cokoliv.  

    OdpovědětVymazat
  4. No ale to se Káče nemůžeš divit, že neodolala, já bych taky nezaváhala ani minutu, neb ani mě jakási nedokonalost estetiky nikterak nepobuřuje... mňamky, mňamky   

    OdpovědětVymazat
  5. Kačenka si chtěla asi navodit vánoční atmosféru, když už si jí budete kazit tím stěhováním .

    OdpovědětVymazat
  6. Jéje, a tak hezky vypadaly :) Ale známe to doma moc dobře, co nám naše pesice už slupla, z toho by se najedla africká vesnice

    OdpovědětVymazat
  7. Wow! To vypadá fakt náramně! Ňám! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Kačenka je holka šikovná a ví, co je dobrého. Zase se směju a smála jsem se i v sobotu, kdy naše šikovná ohařka Milunka chňapla mojí mámě celý knedlík .
    Jinak musím říci, že mi kleslo sebevědomí. Kringel máš nádhernej. Když jsem ho pekla já, tak jsem se s ním pochlubila http://karlaprazakova.blog.cz/1309/nedelni-velmi-chutny-obed a nebyl tak pěkný .

    OdpovědětVymazat
  9. Muahahaha, jedna nula pro Kačku. Držím ji tlapky, ať příště zase uloupí zase něco dobrého

    OdpovědětVymazat
  10. To je potvora rychlá , vím naprosto přesně, jaký jsi musela mít vztek. Jednou jsme položili na lavici pekáč plný posvícenských koláčků a naše ovčačka si nabídla, opravdu jsem jí chtěla zabít

    OdpovědětVymazat
  11. Káča utíká co může co může,
    nikdo ji chytit nemůže.
    Na snídani koláč měla,
    pochutnat si na něm chtěla.
    Klika cvakla dveře letí,
    paní vchází do dvěří.
    Nevěřícně na tác hledí,
    jak si na něm Káča sedí.

    OdpovědětVymazat
  12. Kringel vypadal skvěle. Určitě i dobře chutnal.Je fajn, že jsi stihla nafotit Těším se na další pokus a po ochutnání se koukej podělit o recept. Skořicový věci mám já ráda.

    OdpovědětVymazat
  13. Možná se zážitek objeví na nějakém psím specializovaném kulinářském blogu .

    OdpovědětVymazat
  14. Ja teda radsej s Medvedom, pasitku a chlieb.

    OdpovědětVymazat
  15. Pastiku - oprava - nie len "pazitku" alebo ine sladkosti.

    OdpovědětVymazat
  16. Šikovná Kačenka! My máme zase šikovné kočičky. Náš Hubert běžel s naklepanou kotletou, kterou mi ukradl z prkýnka napříč celou vesnicí. Jindy zase přinesla od sousedů jiná naše kočka, Kaťuša, ještě teplý lívanec

    OdpovědětVymazat
  17. [1]: Já jsem z dřívějška spíš byla zvyklá pozorně se koukat pod nohy, abych si nezašlápla našeho jorkšířího Teroristu. Kačenka mi ovšem otevřela nové obzory [2]: Moc krásný nebyl. Pokud ho dělá někdo, kdo to opravdu umí, vypadá mnohem lépe. Ale jsem odhodlaná se zlepšit Další pokus před Káčou zatajím.[3]: Medvěd rovněž [4]: No ale nemusela snad být tak lakotná a mohla nechat alespoň kousek. Nezbyl ani drobek, i talíř pečlivě vylízala [5]: Janinko, ty jsi ten můj výmotek snad ani neměla vidět [6]: V tomhle směru se Kačenka zatím moc neprofilovala. Zatím si vystačila s demolováním movitého majetku. Zřejmě postoupila do vyššího levelu [7]: Káča měla stejný názor [8]: Poptám se té potvory

    OdpovědětVymazat
  18. [9]: Ale byl, dívala jsem se Určitě na tu bude nějaká finta, jen na ni příjít. Udělám další pokus [10]: Káča už vede tak patnáct nula [11]: Pravda, vášně mnou lomcovaly převeliké [12]: Ta můra ani neutíkala, dokonce to chvilku vypadalo, že očekává pochvalu, jak hezky všechno spapala
    Pěkná básnička [13]: Vyfotila jsem si ho proto, abych měla srovnání pro příště, až se mi snad povede Nechám ti recept u tebe.[14]: Doufám, že Kačenka nebude pravidelnou přispěvovatelkou [15]: Tak tebe bych na bábovku neutáhla [17]: Skoro by mohla být i méně šikovná [18]: Tys mi dala. Málem jsem se tu teď udusila To jsou taky kočky za všechny peníze

    OdpovědětVymazat
  19. Já měla zvířectvo vždycky rozežrané a jak se peklo, musela jsem být jako ostříž a odkládat vše hodně, hodně vysoko. Několikrát se mi stalo, že dalmatinka sešrotovala komplet celou bábovku, která se chladila, nebo celý pekáč tvarohového koláče.
    Kačenka chudinka chtěla určitě ochutnat jako první a tak jí to zachutnalo, že to zblajzla celé.

    OdpovědětVymazat
  20. Tak mi včera porád vrtalo hlavou, jak se vlastně ten kringel má zamotat, aby i esteticky vyhovoval Kačenčiným nárokům. Našla jsem toto: http://www.mamincinyrecepty.cz/mazance-zaviny-buchty/estonsky-kringel
    Snad se o příští várku alespoň rozdělí

    OdpovědětVymazat
  21. žádnou paštiku. Na oplátku jí měl Medvěd sníst Pedigree granule, aby věděla, jaké to je...

    OdpovědětVymazat
  22. Náhodou to vypadá dobře! Kringel jsi upletla a upekla skvěle. Káča budiž důkazem!
    A příště třeba ochutnáte i vy, jen Kačenku musíte upoutat něčím jiným.

    OdpovědětVymazat
  23. Vypadá to božsky. Podobným způsobem u nás vznikl nový druh vánočního cukroví, když velký pes, který byl u nás na návštěvě sežral kolečka před naplněním, den před Štědrým dnem.Od té doby se kolečka jmenují Framova.

    OdpovědětVymazat
  24. Pokud kringel chutnal jen z poloviny tak dobře, jako vypadá, a jakože určitě ano, pak si Kačka pošmákla.

    OdpovědětVymazat
  25. [Smazaný komentář] Asi požádám Medvěda, aby mi vyrobil nějaké speciální, vysoko položené odkladiště [Smazaný komentář] Podle tohoto návodu jsem postupovala a výslednou "parádu" vidíš Tam to vypadá jednoduše, ale ty mrchy rozříznuté byly jako živé a vůbec se jim nechtělo chovat se jako těm na obrázcích [Smazaný komentář] Kačenka, vzhledem ke svému téměř božskému původu, papá pouze a jedině Arden grange. Takže sežrané Pedigree by ji nechalo zcela chladnou [Smazaný komentář] Kačenku lze spolehlivě upoutat si jenom silným řetězem Což se jí za celý život nestalo a určitě ani nestane.[Smazaný komentář] Zvířátka dovedou potěšit opravdu ve vhodnou chvíli. Náš kocour kdysi v nestřežené chvíli ohryzal parádní dort k tátovým pětašedesátinám. Máti téměř trefil šlak [Smazaný komentář]  No nestěžovala si

    OdpovědětVymazat
  26. To je nádherný moučník, pro mne hlavně na talíři, ale jeho výroba je pro mne španělská vesnice. Já fandím Kačence, protože má vytříbený vkus a jemnou chuť. Ona byla přesvědčena, že je to připraveno pro ni. Je to prima, že máš aspoň krásný dokumentární snímek.
    Vivat Kačenka! ☼☼☼☼

    OdpovědětVymazat
  27. [Smazaný komentář] Příště udělám Kačence velmi podrobné školení o tom, že krást se nemá

    OdpovědětVymazat
  28. Mňam, kringel vypadal nádherně a určitě byl výborný Když chutnal Kačence, je jistota, že bude chutnat i vám
    Moc jsem se nasmála vtipnému popisu událostí      Nám jednou ožraly sousedovy kočky upečenou kachnu    Měli jsme na oběd míchaná vajíčka   
    Přeji Ti parádní víkend     

    OdpovědětVymazat
  29. [19]: Náhodou, vypadá moc dobře! A určitě i dobře chutnal .
    To bys musela vidět některé moje patlaniny, ale můj drahý říká, že v bříšku se to srovná, tak si z toho nic moc nedělám .

    OdpovědětVymazat
  30. [29]: Školení ve stylu Obecná škola „jsem Igor Hnízdo“.

    OdpovědětVymazat
  31. [27]: A papá ze stříbrné misky s monogramem?

    OdpovědětVymazat
  32. Vypadá to nádherně, já bych to taky vzala útokem
    Dokážu si představit tu vůni... hmmm :)

    OdpovědětVymazat
  33. :) To je báječná historka!!!! A krigel náhodou nevypadá vůbec špatně :) Chystám se na něj někdy taky :)

    OdpovědětVymazat
  34. [20]: Díky . Na tom odkazu je fantastickej. Dnes jsem zase pekla, byl o něco hezčí, ale do dokonalosti má stále daleko , ale dobrej byl opět.

    OdpovědětVymazat
  35. [30]: Kačence chutná ladacos, třeba staré boty Děkuju [31]: Medvěd propaguje podobnou teorii. Umělecký dojem moc neřeší. Občas se mi to moc hodí [32]: Kačenka má raději jemné domlouvání něžným hláskem Když projevím sklon k hysterii, kouká vyčítavě.[33]: Ač seslána do naší rodiny (dle svého mínění) přímo z nebes, je skromná a nepohrdne obyčejným porcelánem [34]: Skořicová vůně byla všude ještě dlouho poté, co kočička byla nucena opustit místo činu.[35]: Přeju úspěšné motání [36]: Po několika pokusech by v tom byl čert, aby nebyl jako od maminky

    OdpovědětVymazat
  36. Hmmm, vypadá doře, pekla jsem ho dvakrát, nyní je pauza, aby si jej muž vážil. Já totiž s kynutým těstem moc neumím a tak ho radši nepokouším. Stačí, že zase pokouším kvásek a jdu na další pokus o chlebín. Každopáďo psisko to vyhrálo na celý čáře

    OdpovědětVymazat
  37. ...také experimentuji ovšem mimo kuchyň. Napřed ale něco musí projít žaludkem a toho se držím doteď.

    OdpovědětVymazat
  38. Není nad to míti psíky v bezpečném teritoriu, tj. ve vlastním kotci a vědoucím, že přes práh domu se smí jen občas, na výsostné dovolenía ne dále než na pět kroků. Takto slušně vychovaným psíkům se pak jeví zóna pod kuchyňským oknem jako posvátné místo plné naděje, že kdykoli bývá otevíráno, může z něj býti poskytnuto něco dobrého. Bezpečně a bez ztráty kytičky pro hospodyni. Psíci vědí a proto jsou často vídáni pod posvátným oknem v soustředěné modlitební pozici, kdykoli se pohne záclona. Takhle to funguje u nás.

    OdpovědětVymazat
  39. [38]: Kynuté těsto celkem zvládám, ale s kváskem zkušenost nemám. Dívala jsem se u tebe, jak moc pěkn+ě ti to jde [39]: Když experimentovat, tak jedině s plným žaludkem. Jinak to ani nejde [Smazaný komentář] Takového ideálního stavu mi asi není souzeno se dočkat.

    OdpovědětVymazat
  40. [Smazaný komentář] No, jde, páč ty nepovedený tam nedávám

    OdpovědětVymazat
  41. No, Kacenka evidentne vi, co je dobry!
    Recept na Kringel jsem uz pred nejakym casem nasla u Amelky a potom recept domu prinesla mamca a prekvapene zirala, ze ja - naprosta nula v kuchyni - vim, o co jde. Kringel jsme tvorily se segrou (segra - 95%, ja 5%, a to jeste z vetsi casti uklid) a byl bajecny. Vzhledove taky zadna slava - ten tvuj vypadal lip, ale chutove pohadka. Nejlepsi byl uplne cerstvy a jeste teply, s mlikem. Mnam!
    Uz vim, co budeme o vikendu tvorit. =)

    OdpovědětVymazat
  42. Kacenka evidentne vi, co je dobry.
    Kringel jsem taky kdysi delala. Recept jsem nasla u Amelky a potom ho domu prinesla i mamka a zirala, ze ja - naprosta nula v kuchyni - vim, o co jde. Pekly jsme ho se segrou - segra 95%, ja 5% - z toho hlavne uklid. A vzhledove to taky nebyla zadna slava, to ten tvuj vypadal lip. Ale chutove pohadka. Nejlepsi byl jeste teply, a s mlikem.
    Uz vim, co budem delat o vikendu. =)

    OdpovědětVymazat
  43. Grrrrrr, omlouvam se za dva komentare, klidne jeden smaz. Hodilo mi to chybu, ze se neodeslal, tak ho pracne smolim znovu... Jeste jsem pro jistotu obnovila stranku, komentar samozrejme nikde.
    No a ted se nestacim divit.

    OdpovědětVymazat
  44. [45]: Jakápak nula? Každá snaha se cení a nějak začít musíš Vůbec se neomlouvej, vložit komentář je válka nervů

    OdpovědětVymazat
  45. Kačenka má vytříbený vkus, ví co je dobré

    OdpovědětVymazat
  46. [47]: Ano, Kačenka má opravdu vkus. Papá všechno, jen ne svoje granulky. Nad těmi ohrnuje frňák

    OdpovědětVymazat
  47. Kdo dřív přijde, ten dřív mele - to je známá věc!

    OdpovědětVymazat
  48. [49]: Škoda, že nejsem dostihový kůň. Pak bych možná Káču předběhla

    OdpovědětVymazat
  49. Tak se nám opět komentáře nezobrazují

    OdpovědětVymazat
  50. [50]: Abys nebyla překvapená, že ne.

    OdpovědětVymazat
  51. [52]: Ona dokáže být neuvěřitelně rychlá, pokud jí z toho kyne nějaký prospěch

    OdpovědětVymazat
  52. [23]: To by nebyl Tlusťjoch, aby něco nevymyslel- sníst Kačence granule!
    Kynuté těsto, rozválené, pomaštěné rozpuštěným máslem, posypané skořicí, cukrem a trochou kakaa nebo Granka. Smotat jako závin a pak nakrájet tak na centimetrová kolečka, která se pokladou na plech vyložený pečicím papírem a potřou vejcem, upečou. Šneky. Je toho víc, nestihla by to sníst všechno . To jsme měli rádi na Slovensku.

    OdpovědětVymazat
  53. [54]: Recept vyzkouším. Pravda, to by nemusela ta potvora stihnout

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...