pátek 12. července 2013

Zdravotní bratříček

Boží mlýny melou pomalu, ale když domelou, začnou se dít věci. Občas si dělávám legraci z Medvěda a z jeho snížené schopnosti poprat se i s obyčejnou rýmou. Bohové zřejmě usoudili, že to ode mne nebylo vůbec hezké a přišel trest.


Předminulou noc a celý včerejší den jsem strávila v důvěrném rozhovou se záchodovu mísou. Prapodivná choroba dorazila bez sebemenšího varování, ale s o to větším nasazením. Můj kachní žaludek je schopen bez problémů zpracovat lecjaké, mnohdy i dost podivné kombinace jídel. Bez úhony přežiju i kdnedlo vepřo zalité mlékem.

Hrobníkovi na lopatu mě tentokrát posadil obyčejný rohlík s máslem a rajče. V noci jsem se chvíli zabývala myšlenkou, jestli mi Medvěd rohlík nevylepšil postřikem proti hlodavcům. Obzvlášť ve chvílích, kdy jsem odbíhala do koupelny, on spal jako miminko a bylo mu úplně jedno, že jeho jediná manželka se chystá zemřít.

Ráno ho zřejmě poněkud zneklidnila moje svěží zelená barva a po chvilce rozjímání mu došlo, že se rozhodně nemíním zabývat takovými zbytečnostmi, jako je společná snídaně. Kromě rychlé smrti, která by mě vysvobodila z útrap, jsem si přála jediné - trochu se vyspat.

Medvěd měl poněkud jiný názor. Pokaždé počkal, až se vrátím z exkurze do koupelny a povede se mi usnout, a pak se objevil s dotazem, jestli něco nechci. Třeba čaj, piškot, otevřít okno, zavřít okno, teploměr...

Vím, že jsem nevděčná, ale chvílemi se mnou lomcovalo čiré zoufalství. Prskala jsem jako zlostná kočka. Navzdory neutuchající péči se mi podařilo se zdravým rozumem dožít večera. Když mi končeně otrnulo, došlo mi, že si Medvěd vlastně zaslouží medaili. Za to, že mě i přes tu mojí výstavní protivnost nezabil.

40 komentářů:

  1. Množte se a nešetřete Máš doma zřejmě dokonalého jedince našeho nepříliš dokonalého druhu.  Takový genofond by neměl zůstat nevyužit.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím,boží mlýny právě nikdy nedomelou :) )[1]: jaký genefond ? Jsou jen lidé. Pro někoho méně pro jiného více (ti kteří) sympatičtí.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Trochu humoru do toho umírání příteli. Mengano má doma prostě dobrého chlapa a to je fajn,ne? Chytrému napověz Krásný víkend přeju všem.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Chi, potrefená husa.....tak genofond mne hodně pobavil!   .
    Pokud si mohu vybrat chcípám raději sama. Můj muž je zřejmě částečným Medvědím klonem s obdobnými zvyky...neexistuje že bych se zavřela a v klidu si umírala. Také mi je stále něco nabízeno.

    OdpovědětVymazat
  5. Promiň, ale ohromně mne Tvůj článek pobavil. Oni Ti naši drahoušci jsou asi všichni stejní. Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Hezký den ! A buď na Medvěda hodná.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Souhlas!
    Medvěd příjemně překvapil. I když v té chvíli ti nejvíc pomohl spánek, přesto jeho starost(livost) je mile překvapující.
    Palec nahoru a pět hvězdiček pro Medvěda!

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Když už chytračíš a používáš cizí slova, aspoň je piš správně.Nejvíc mě pobavilo "a bylo mu úplně jedno, že jeho jediná manželka se chystá zemřít." :) Vážně moc dobře a zábavně píšeš.
    Snad už je Ti docela dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Genofond jsme hrdě vypustili do světa. Další množení si už ale rádi odpustíme [2]: Ale domelou, jen počkej [4]: Medvěd má rád péči o svou osobu, pokud zrovna prudce ochoří. Tak mi to holt vrátil [5]: Vynasnažím se. Někdy se ovšem tak docela nezadaří [6]: Sakryš, budu ho zase muset drobet pomluvit, aby to nevypadalo že má na hlavě svatozář [7]: Včera ještě nic moc, ale dneska už je mi do skoku. Ale zatím přežívám na hořkém čaji. Nejsem tím nějak extrémně nadšená

    OdpovědětVymazat
  9. Ber to z té lepší stránky - taky se tvoje rohlíková laskomina mohla projevit "horem i spodem" . Takhle to bylo jen "horem" a nemusela jsi řešit, co budeš dělat, když tě náhodou při debatě se záchodovou mísou chytne i to "spodem" .
    Medvěd je ale zlatej, to tedy jo .

    OdpovědětVymazat
  10. Důvěrný rozhovor se záchodovou mísou by byl pro mě katastrofa. Jak jednou začnu, nevím, kdy skončit a nic nepomáhá. Nejhorší je, že pak několik dní neudržím nic v žaludku. Naposledy se mi to stalo, když jsem chytila před dvěma lety úpal.

    OdpovědětVymazat
  11. Kamrád má pro to výraz:
    "Jít se dívat na pocrelán."Rohlíček byl od Babiše?

    OdpovědětVymazat
  12. Ber to z té lepší stránky. Máš mimořádně starostlivého muže, který tě budil jen kvůli tomu, aby si mohl být jist, že jsi ještě naživu
    Kdyby to bylo u nás, tak si nejsem moc jistá, kdo z nás dvou by měl větší šance se dožít večera Asi bych muže přizabila, kdyby mě budil.

    OdpovědětVymazat
  13. [8]:Myslím, že svých 15 minut slávy si skutečně zaslouží! Aspoň pro tentokrát...   

    OdpovědětVymazat
  14. No jo, ale on to myslel dobře, že jo, měl o tebe strach, ale na druhou stranu, to je někdy na zabití. Ale palec nahoru pro něj, pro tu starost

    OdpovědětVymazat
  15. [9]: Teď jsi mi objasnila, že s nemám na co stěžovat. Mohlo to probíhat mnohem hůř [10]: Pro mne to byl poměrně výjimečný zážitek. Ale ráda si ho zase na hodně dlouho odpustím. Nemusím mít všechno [11]: Nebyl. Rohlíčky kupuju v malé soukromé pekárně a tam výskyt jedovatých rohlíků nepředpokádám. Třeba byla chyba v rajčeti.[12]: Jo, to je to samé, jako když tě někdo vzbudí s tím, že se zeptá, jestli spíš [13]: Nemám strach, určitě zase hodně brzo něco vyvede. [14]: Nechci mu křivdit, ale spíš měl strach, aby se to neprotáhlo a nevypuknul u nás hladomor

    OdpovědětVymazat
  16. " Řeknu vám , z jakého důvodu
    když z prkénka slezu záchodu
    ... po spláchnutí dívám se do mísy :Tuším, tam darebák jakýsi !
    .... když zavolám do díry : ,, hu hu hu,,
    ... vzápětí  ozve se :  " soudruhu !!"Frantischek  Pitelka  vyděšen !" Pojďte sem !  pojďte sem ,,, pojďte sem !"Přiběhl  Iwosch  Wotruba,  Joseff Puk,
    Wladymir  Serrhuba ...
    volají  nabravše dechu...." Zdá se, že  je to echo " ...
    ( názor  Josffa  Puka ).... vtom z mísy vylézá ruka !!Strašné ! ... kdos z mužů zakřičel :
    " Pryč !!!   než se ukáže obličej,
    anebo možná, že ještě více !!"Muži prchají,  se křižujíce !

    OdpovědětVymazat
  17. [16]:Krasne! Uplny "new wierd" z doby minulej! Super!

    OdpovědětVymazat
  18. Medvěd to prostě odkoukal od tebe. Ale je od něj moc milé, že projevoval takovou starostlivost. I když to zřejmě bylo zapřičiněno strachem z toho, zda se ženuška zmátoří natolik, aby byla schopna fungovat v kuchyni.
    Přeji ti, ať je lépe. Není nic horšího než dlouhodobé přátelství se záchodovou mísou.

    OdpovědětVymazat
  19. Dle mého názoru jsi měla na výstavní protivnost exkluzivní právo, štěstí měl Medvěd. Trochu vznětlivější nátura by možná vyškrábla zbytky sil z paty a přibouchla ho mezi dveře. Hlavně, že ti je líp a můžeš podat svědectví .
    Teď mě tak napadlo, jak se asi cítí nebožtíci, kterým v jednom kuse někdo courá na hrob. Možná by změnili nápis na náhrobku na "Nechte mě odpočívat v pokoji!"

    OdpovědětVymazat
  20. Třeba na tebe mluvil kdyžs usnula kvůli tomu, aby si potrvdil, že není vdovec...     

    OdpovědětVymazat
  21. Tak doufám, že už ti bude jen dobře. Každopádně buď ráda, že Medvěd je jen jeden. Když jsem byla mimo svou kůži já, tak kolem mě pobíhali dva - přítel a otec. Ale aspoň jim na nás záleží.

    OdpovědětVymazat
  22. [16]: Strašidelná představa. Soudruhy už raději ne ani na zachodě [18]: Měl strach z hladomoru [19]: To s tím hrobem je dost zajímavá myšlenka. Na tom určitě něco je [20]: A pokaždé byl zklamaný Jsem ráda, že ses zase ukázala [21]: To jo, trocha péče vždycky potěší.

    OdpovědětVymazat
  23. Ou,dost krutý trest Ještě,že máš tak trpělivého a starostlivého Medvěda

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Při nejbližší příležitosti mu to vrátím

    OdpovědětVymazat
  25. Medvěd by nám, mužům, mohl být příkladem. Umí sbalit kufr, uvařit čaj, ...
    Budu se muset nad sebou zamyslet.

    OdpovědětVymazat
  26. Ale no tak? Smrtelné žaludeční křeče, nebo hlava, ve které buší milion skřítků tak, že ženský tvor není schopen se ani zvednout? No tak snad nám na tyhle bolestičky neumřete vy jinak dokonale nemocem odolné lidské polovičky :)

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: Miloši, raději si z Medvěda příklad moc neber Nemuselo by to u vás doma dobře dopadnout.[26]: My vůbec nejsme dokonale nemocem odolné lidské polovičky. Jen ty nemoci neprožíváme tak dramaticky jako vy, chlapi.

    OdpovědětVymazat
  28. Ajaj, to je nepříjemné, tak snad to byla jen nějaká viróza a už je zas dobře.

    OdpovědětVymazat
  29. [27]: Ale jo. V pohodě. To jak kdo prožívá své nemoci vidí spíš to okolí než člověk sám. Pokud manželka tři dny skoro nekomunikuje a jen tak bezvládně vegetí, protože ji fakt bolí hlava, tak to z mého pohledu taky vypadá dramaticky, protože to vidím tak, že se "vlastně vůbec nesnaží" s tím něco udělat, což je typicky chlapská vlastnost, snažit se se špatným stavem něco hned udělat. Samozřejmě, že ona ví, že se s tím stejně moc dělat nedá a po těch třech dnech to přejde, jenže okolí (já) to vidí dramaticky jako neskutečně pasívní odevzdání se osudu.
    Když dostanu nějaké to nachlazení s bolestí kloubů, tak fakt padnu, taky nereaguju vůbec na nikoho a snažím se ty viry ubít kvanty céčka, horkého heřmánkového čaje, česnekem, cibulovým sirupem a udržováním organismu hodně v teple. Do dvou tří dnů jsem v pohodě, protože stejně jako se díky rychlému mužskému metabolismu virus strašně rychle rozšířil celým tělem a člověka srazil k zemi, tak zase při léčení ten samý rychlý metabolismus pomáhá ty viry zase rychle ubít a zlikvidovat. Nástup takové virové nákazy není u žen zdaleka tak dramatický (pomalejší metabolismus) a pomalu se rozvíjí, ale pak i ta léčba je pomalejší a pomaleji se s viry skoncuje. Proto má třeba moje manželka průběh daleko pozvolnější, ale bohužel i léčení je delší a klidně se natáhne na ten týden nebo někdy dokonce 10 dnů, než fakt přestane smrkat.

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Pouhá přeháňka. Opravdu to asi byl nějaký nezbedný bacil [29]: Migréna dokáže být mrcha. Stejně je zajímavé, že na ni většinou trpí ženské. Vidíš, až doteď jsem nevěděla, že chlapi mají rychlejší metabolismus.

    OdpovědětVymazat
  31. [30]:Jasně, ale i některé ženské. Je to dáno poměrem svalové hmoty k celkové hmotě organismu. Ve svalech běží fyziologické procesy velice intenzívně. Takže samozřejmě sportovkyně mají rychlejší metabolismus zrovna tak. Proto jste si třeba mohla všimnou na olympiádě ve Vancouveru jak Sáblíková jeden den padla se skoro čtyřicítkama horečky a už za dva dny makala na 5ti kilometrové trati. Tu virózu prostě zrovna tak rychle ubila. A takovéhle rychlé zotavení vidíte u spousty sportovců (zrovna letos měl myslím běžkař Bauer něco podobného).

    OdpovědětVymazat
  32. Nádherně napsané. Nejsem škodolibá, ale prskala jsem smíchy "jediná manželko".
    Něco podobného proběhlo nedávno i u nás .
    Ty jsi měla na "výstavní protivnost" právo a medvěd byl úžasnej. Nebýt té nevolnosti, tak to byl skvělej den .

    OdpovědětVymazat
  33. [16]: Úžasný

    OdpovědětVymazat
  34. [31]: Škoda, že se něco podobného nepovedlo teď na Wimbledonu.[32]: Vlastně jo. Kdy se mi povede, aby Medvěd kolem mne kvočnil

    OdpovědětVymazat
  35. Jé, kéž by se o mě chtěl někdo aspoň chvíli starat.

    OdpovědětVymazat
  36. [35]: U nás tyhle starací akce taky neprobíhají častěji než totální zatmění slunce

    OdpovědětVymazat
  37. Hele, zase se o tebe aspoň někdo stará. Co já bych dala za to, aby se o mě někdo postaral, když je mi zle...

    OdpovědětVymazat
  38. [37]: Já vím. Však už jsem mu to odpustila

    OdpovědětVymazat
  39. Milovanej Medvěd zlatej. Já byla ponechána svému osudu i ve chvílích ukrutných závratí a pocitu, že omdlím i vleže. Práce byla přednější - vlastně všechno je vždycky přednější.Milovanej Medvěd zlatej.

    OdpovědětVymazat
  40. [39]: Třeba příště bude líp a práci odsune na druhou kolej. Nic se nemá přehánět. Ani práce.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...