pondělí 8. července 2013

Zabal mi kufry

Podle známeho pořekadla, se protiklady přitahují. Pilná žena si do společné domácnosti pořídí lenocha, poněkud pohodlný muž si vybere ženu včeličku, která kolem něj celý den pobzukuje a pečuje o dostatek medu.


Naše medvědí manželství by mohlo sloužit jako učebnicový příklad. Můj orientační smysl poněkud retardované slepice vyvažuje Medvědova dokonalá schopnost za všech okolností vědět, kde se právě nacházíme a kudy máme jet. Medvědův lehce bohémský přístup k rodinným financím je eliminován mým ekonomicky vyšinutým mozkem. Medvěd je perfektní řidič, nemusím tedy podrobně líčit, že já neumím couvat a k bezpečnému zaparkování potřebuju volné místo o rozloze jednoho hektaru.

Mám ráda všechno naplánované dopředu. Netrvám na podrobném itineráři, ale dost bych ocenila, kdybych v pondělí alespoň přibližně tušila, co se bude dít v pátek. Medvěd je muž činu a jedná podle momentálního rozpoložení své mysli.
Nastávají pak půvabné chvilky, kdy nevím, zda ho milovat a nebo zabít.

Loni na jaře Medvěd vyčkal, až budu mít úplně nejvíc práce s daňovými přiznáními, až budu šílet z dementních klientů, až mi potečou nervy proudem. To byla ta správná chvíle, aby mi v úterý oznámil, že jsou zabukované letenky a v sobotu se jede na dovolenou. Opravdu nechci vypadat jako věčně nespokojený králíček, ale vážně jsem se nemohla přinutit k projevům nadšení.

Mé námitky, že to rozhodně nestihnu, vyvrátil s logikou sobě vlastní - stihnu, protože to přece stíhám každý rok. A nemám se zdržovat planými řečmi, protože čas kvapí.

Den před odjezdem si Medvěd v poklidu balil svůj kufr a byl poněkud rozladěný zjištěním, že já pořád vytrvale straším v kanceláři. Večer to už nevydržel a začal mi moudře radit, že je nejvyšší čas jít se připravit Neměla jsem příliš pochopení pro jeho snahu a nakonec jsem mu poněkud hystericky doporučila, aby okamžitě vypadl a když je tak chytrý, ať mi laskavě zabalí kufr sám. Dotčeně odkráčel.

Při půlnočním příchodu domů mě čekalo překvapení v podobě sbaleného kufu, opatřeného i visačkou. Neměla jsem už sílu zkontrolovat obsah a tak až teprve v letadle mě přepadly myšlenky, jestli nebudu nucena po pláži pobíhat ve spodním prádle (v lepším případě).

Ukázalo se, že i tentokrát se protiklady osvědčily. Když si balím sama, zapomenu nabíječku, tričko, foťák nebo třeba boty. Když balil Medvěd, nechybělo mi nic. Dokonalý manžel.

36 komentářů:

  1.    můj muž se rozhoduje taky z minuty na minutu a nikdy nevím co ho napadne. Sbalenej je během pěti minut a já ještě v té době vůbec přemýšlím co je za den, hodinu a rok....ale takováhle situace nehrozí, vzhledem k uspořádání naší rodiny a pracovní době dcery  většinou jezdíme každý sám, aby byl neustále někdo kdo by se postaral o smečku. A popravdě tohle uspořádání mi naprosto vyhovuje. Já si většinou sbalím jen noťas, foťák a telefon k nim karty a nabíječky, pár krémů a jedu protože na chatě všechno ostatní mám takže odpadá tahat hromady oblečení, bot apod. I když dcera když jede má dvě velké tašky a jednu menší na kosmetiku Manžel extrémista jen igelitku. Tak je fakt že tím že máme na chatě základnu víc ani není potřeba. A společná dovolená navíc někam k moři či jiných končin není mužovým smyslem života za a)protože je pivní otrok a za b)nemohl by jezdit na svém milovaném Maxíkovi. To není kůň ale skútr

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Medvěd mě většinou vypustí na pláž a sám si šmejdí všude možně. Když usoudí, že jsem dost opečená, dohlédne, abych radostně šmejdila taky

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Tak to u nás by nepřipadalo v úvahu, ano já bych se opékala, ale i šmejdila a muž by znuděně někde seděl s plechovkou piva v ruce a nadával na horko, studeno, sluníčko, zataženo, sucho, mokro a drahý nechutný pivo

    OdpovědětVymazat
  4. Dej si v komentářích zablokovat tu nádheru ať máš pokoj. Já už to udělala, mám dojem že má nastavený posílání toho spamu těm kteří na její koment reagovali.Mám ho totiž u každého nového článku. Jó to by měl Srulc řešit a ne blbosti. Taky jsem mu napsala v jednom komentu že ten kdo dovolil propagovat ty ANA blogy je pěknej debil a že se snad už tam zbláznili když ještě tohle v tom věkovým obsazení které na Blog.cz je propagujou a poukazujou na to. Jestli to mělo mít účinek jakoby opačný, tedy poukázat na to jak je to nebezpečný tak to byl opravdu špatnej tah....

    OdpovědětVymazat
  5. To je pěkný :)Ale asi bych to neriskla ...

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, moc jsem se nasmála .
    Nemám absolutně orientační smysl - v lese jsem se ztratila, když jsem byla na gymplu. Měla jsem silnou migrénu, tak jsem se posadila na svah v lese a naši šli na houby. Usnula jsem a probudilo mě hvízdání a volání. Myslela jsem si, že jsem šla jen kousek do kopce od silnice a běžela jsem dolů.
    Ale silnice nikde, pak jsem běžela a běžela a když jsem viděla několikrát průsvit na obzoru, myslela jsem, že mám vyhráno, ale vždy to byly mýtiny.
    Uběhla jsem takto 20 km. Naši si už mysleli, že budou volat pomoc. Otec mě našel a říkal, že mě chvilku pozoroval a že jsem skákala a běžela jako jelen Byla ve mně malá dušička . Stačily už jen 3 km a byla bych v Kroměříži .
    Ohledně cestování - manžel je velký tajnůstkář, neřekne, co vše navštívíme Já to nesnáším, když nevím, kam jedeme . On má vypracovaný pečlivý itinerář, já nevím nic, co se bude na dovolené dít, znám jen konečnou stanici .
    K moři se jdeme jen vykoupat a pak šmejdíme po památkách nebo po obchůdkách v malých městečkách .
    Já, když mě něco napadne, tak to hned,
    pokud mi v tom není zabráněno ( a většinou je, ale často se nenápadně vytratím, třeba na tržištích ) a on mě hledá . Ale nikde se neztratí, já jdu za ním jak ovce

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadlo mi....tak to hned uskutečním....
    Když to neudělám hned, tak pak vše oddaluji a když se manžel po dlouhém rozhodování rozmyslí,potom se mi už ani nechce
    Měj se pohodově

    OdpovědětVymazat
  8. Nechat si zabalit kufr od mého drahého rovnalo by se společenské sebevraždě. Úplně mi stačilo, když jsem mu z nemocnice posílala SMS se seznamem, co mi má přinést. Chybějící kartáč na vlasy, kartáček, pastu i toaletní papír kompenzovalo pět párů ponožek .
    Ne, není blbej, jen je někdy na zabití .

    OdpovědětVymazat
  9. Týý jo, no to si ani nepředstavuju, co by zabalil ten můj     

    OdpovědětVymazat
  10. Nedovedu si představit, že by mi manžel balil kufr. Jednak nikdy nikam necestujeme na dýl jak jeden den, protože jeho nikam nedostanu z jeho rodné vísky. A to pak 3 dny skuhrá, jak je z té cesty zničený. A pak by mi asi sbalil takové věci, že by mě zrak přecházel.
    Medvěd se zase jednou vyznamenal.

    OdpovědětVymazat
  11. Čím víc tvých článků o Medvědovi čtu, tím jsem si jistější, že vy 2 k sobě patříte! Já bych určitě zbalil nabíječky a notebooky a vůbec vše od techniky, ale v čem by Markéta chodila, to ví jen Bůh. U nás balí naprosou většinu věcí ona. Já jí maximálně "vynadám", že jsou tašky zbytečně těžký. Ale fakt je, že nic důležitýho ještě nikdy nechybělo.
    Bůh vám žehnej a mějte se rádi!

    OdpovědětVymazat
  12. Šikula, co by mi sbalil asi tak ten můj, no radši ani nedomýšlím

    OdpovědětVymazat
  13. Nejraději odjíždím "nalehko".
    Pak dokupuji.
    Ale většinou mi to milostivá překazí.

    OdpovědětVymazat
  14. Vy jste skvělá dvojka. Protiklady, které se přitahují a vhodně doplňují. No uznej sama... a navíc s takovým výsledkem, zabalenej kufr i s visačkou, jen ho lapnout a odebrat se konečně k nějakému přepravnímu prostředku.
    Nenudíš se, rozhodně se nenudíš.

    OdpovědětVymazat
  15. P.S. ta nádhera z prvního komentáře se hodně snaží. Musí to být asi chudinka opuštěná, nebo spíš se snaží získat sledovanost. Osvědčený recept, nasírat všechny kolem a slabší jedinci podlehnou zvědavosti, co za magora to furt otravuje.
    Tohle by měl Srulc možná vyzkoušet, místo pro ANA blogů.
    Ale vlastně, on už to praktikuje. To je přece totéž...     

    OdpovědětVymazat
  16. Moc hezké, tohle jsem ještě nezažila. Kombinace dokonalosti na zabití

    OdpovědětVymazat
  17. Budu trošku sobecká, ale nepíšeš tu náhodou o mně a mém příteli? Ačkoliv uznávám, že některé tvé vlastnosti má spíše on a některé Medvědovy zas já. Ale jinak to sedí. Tedy až na to balení, to už jsme zažili a pak jsem hartusila, co všechno zapomněl.

    OdpovědětVymazat
  18. [3]: Tak v tomhle je Medvěd poklad. každou dovolenou si dokonale užije. Frflání nevedeme [4]: Jo, už mě přestala bavit, tak jsem ji zablokovala. Nikdy jsem na její "komentář" nereagovala a přesto mě oblažuje svou přítomností. Všimla jsem si, že je rozlezlá skoro všude [5]: Někdy nic jiného nezbyde, než si trochu zariskovat [6]:+[7]: Obzvlášť v cizině se Medvěda držím jako klíště Nemůžu riskovat, že zůstanu trčet někde na druhém konci světa a netrefím ani na letiště.[8]: To nebyla odvaha, to byl akt zoufalství [9]: Manželka ve špitále zřejmě způsobuje mužům dočasnou lehkou mozkovou disfunkci. Když jsem byla nucena si tam 14 dnů pobýt, perlil Medvěd dost podobně jako tvůj muž. Ponožky sice zapomněl, ale měla jsem 2 pasty na zuby (o jedné předpokládal, že je to krém na ruce),žádný šampon a jeho župan.[10]: Uspořádej cvičení a nech ho zkusmo zabalit kufr [11]: Ano, Medvěd je velmi šikovný. Nemusím ho přece pořád jenom pomlouvat, ne? [12]: Vidíš, i u vás to funguje [13]: Mě na tom všem snad nejvíc překvapilo, že ty moje věci vůbec doma našel. Za normálních okolností tápe i ve své skříni

    OdpovědětVymazat
  19. [14]: To je ovšem poněkud finančně náročné. Ani se milostivé nedivím [15]: Na nudu mi opravdu moc prostoru nezbývá. Ale v podstatě žijeme úplně normálně [16]: Už jsem jí zablokovala, je otravná.[17]: Není všem dnům konec. Třeba jednou zažiješ [18]: Vidíš, teorie protikladů pasuje i na tebe a tvého přítele

    OdpovědětVymazat
  20. Ja sa vzdy chcem balit sam, ale druhi ma predbehnu a zbalia. (Aj v prenesenom, obraznom zmysle.) Raz za poslednych 50 rokov som letel do BA sam a nasiel som sa so zabalenym kufrom, kde neboli spodky.
    Tak som predavacke pri dokupovani radsej "vysvetlil", ze sa mi na letisti stratil kufor. (Odvtedy chodim radsej bez, aby s mi to nestalo este raz !)

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Být někým sbalen nemusí být tak špatné

    OdpovědětVymazat
  22. Oni se fakt nezdají, ale když chtějí, umí všechno

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: To jo, ale musí se jim opravdu chtít

    OdpovědětVymazat
  24. Je pravda, že na rčení "protiklady se přitahují" je leccos pravdy. A myslím, že je to tak dobře, protože jsem se už několikrát ujistila, že s člověkem stejného založení jako já, si lezu na nervy. Mnohdy už tak padla věta: "Jsme si moc podobné na to, abychom spolu mohli kamarádit."

    OdpovědětVymazat
  25. [22]:No zaiste, ale moc pride na to, aku "uniformu" ten balic nosi!

    OdpovědětVymazat
  26. "Dokonalý manžel." Takovou chválu manžela jsem snad ještě nečetl. Jestlipak ví jaké pocty se mu dostalo?

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: To je fakt. Já bych s někým takovým, jako jsem já, rozhodně žít nemohla. Musela bych ho po čase uškrtit [26]: To určitě [27]: Neví a snad se ani nikdy nedozví

    OdpovědětVymazat
  28. Neumím si představit, že mně by někdo zabalil kufr. Tahám totiž sebou všude plno nepotřebných věcí, o kterých si myslím, že je budu potřebovat. Ale vidíš, že na méďu je spolehnutí.

    OdpovědětVymazat
  29. Já si myslím, že on tě prostě didakticky vede krok za krokem, jenom ty jsi na to ještě nepřišla, no...     

    OdpovědětVymazat
  30. [31]: Že by Jan Ámos Komenský v domácím provedení?

    OdpovědětVymazat
  31. Po přečtení několika článků můžu upřímně zopakovat přání, které na mě vřískala jedna holčička ve školce "Já chci tvýho medvěda!"

    OdpovědětVymazat
  32. [33]: Neukvapuj se, někdy bývá lehounce na zabití

    OdpovědětVymazat
  33. [34]: člověk si u chlapů nevybere ;) v mým životě se jich už vyskytovalo poměrně dost (nemyslím jen ty co procházej postelí), a na zabití byli občas všichni :)

    OdpovědětVymazat
  34. [35]: A to si představ, kolik tě jich ještě čeká

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...