sobota 20. července 2013

Báječný týden pod psa

Na mnoha blozích běží projekt Nemalé radosti. Blogeři vždy zrekapitulují uplynulý týden a hledají, co pěkného je potkalo. Já jsem měla uplynulý týden tak radostný, až mi z toho šla chvílemi hlava kolem.


Vytekla mi červená gelová propiska. Provedla to tiše a nenápadně a zaneřádila hrneček, v kterém mám hezky úhledně srovnané své oblíbené psací potřeby. Na pohromu jsem přišla minutu před tím, než dorazil klient se smlouvou k revizi. Nevím, co si myslel, když mě viděl zmazanou od červené barvy, kterou jsem měla (jak jsem zjistila až po jeho odchodu) i na čele, ale nic lichotivého to zřejmě nebylo. Každopádně koukal hodně divně.

Nalila jsem Medvědovi do klávesnice nudlovou polévku. Může si za to ovšem sám. Kdyby byl doma, jedla bych s ním u stolu a nečetla si při obědě zrávy na netu. Kdyby mi nezašantročil adaptér, měla bych nabitý svůj notbůček a nudle bych si nakydala na svoji klávesnici. Chvíli jsem se zabývala myšlenkou, že těstoviny vyďobám pinzetou, ale to se nejevilo jako úplně dobrý nápad. Mnohem praktičtější bylo klávesnici pěkně osprchovat. Vyschla a funguje. Nechtěla jsem Medvěda zbytečně stresovat, tak jsem mu polévkovou epizodku raději zamlčela.

Jezinka má zvláštní dar. Své matce volá v těch nejnemožnějších chvílích. Nevím, jak to dělá, ale vlezu si do sprchy a zavolá, přijde na mě řada v bance u přepážky, ona volá, jsem uprostřed pracovního jednání a Jezinka má potřebu mi něco životně důležitého sdělit. Pak se tři hodiny poflakuju a Jezinka mlčí jako hrob.

Zrovna jsem měla plné ruce práce s dokončením oběda, když se Jezinka ozvala. Nejsem příliš bystrá, tak mě nenapadlo dát si hlasitý odposlech. Telefon si na uchu přidržuju ramenem, mluvím a liju zálivku do okurkového salátu. Potom už jen zírám, jak si mobil plave kraula mezi okurkami. Nefungoval ani po důkladném vysušení. Tentokrát jsem se Medvědovi musela přiznat. Vzal to celkem v klidu. Jediné, co ho zajímalo, bylo, jestli jsem udělala novou zálivku na salát.

Kačenka zahradnice zůstala chvilinku bez zvýšeného dozoru. Podařilo se jí vyrvat ze záhonu všechny mečíky. Nevím, čím ji tak iritovaly, ale nenechala ani jeden. Po dobře vykonané práci se dekorativně uložila do skalky a ještě před tím vyhrábla pár netřesků. Okousanou konev na zalévání snad ani nemá cenu zmiňovat.

Ale stejně mám radost. Vykvetla mi moje oblíbená lilie. Tu Káča naštěstí přehlédla.

31 komentářů:

  1. Zákon schválnosti působí zcela spolehlivě a vždy, když se nám to nejméně hodí. Pěkný víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Moc milé drobné radosti, i když se někdy na začátku převlékají do pláště komplikací .

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsou vážně Radosti s velkým R. Když se daří, tak se daří, co?

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to mě opravdu pobavilo.
    Hlavně to s tou zálivkou na salát a nudlovou polívkou v klávesnici.
    Takhle pojaté (ne)malé radosti jsem ještě nečetla, super.

    OdpovědětVymazat
  5. Je věčná škoda, že Medvěd zřejmě nečte tenhle blog a nepíše sem své komentáře. Jen ženská může jíst polívku u klávesnice! Jinak držet mobil ramenem umím a ještě mi nikdy nespadl, což se asi teprve stane, když se tu tím uměním chlubím. Zdravím tímto kamaráda Medvěda a hladím Kačenku! Ať se vám všem dobře daří!

    OdpovědětVymazat
  6. To musel být pohled, mobil plave kraula To našemu mladému tuhle spadl  mobil do vařící nudlové polévky na plotně... rozebral, vytahal nudle, a funguje    Se ten tvůj taky možná rozběhne

    OdpovědětVymazat
  7. Do klávesnice je mnohem vhodnější polévka dršťková."Ke každému pátému okurkovém salátu mobil zdarma," rozzářil se marketingový kreativec osvícen náhlou inspirací.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to byla hodně agresivní zálivka nebo nekvalitní mobil.Synovi spadl v práci do nádoby s vyjetým olejem...celej ho rozebral na prvočinitele, vypláchnul v lihu a fungoval jako by se nic nestalo....tak ta lilie má luxusní barvu, ještě že na ní Káča nepřišla. Ale zrovna jak jsem jela v úterý z Brna jsem si na tebe vzpoměla, podél trati šli se štěníkem který jakoby Káče vypadl z oka .

    OdpovědětVymazat
  9. Ta lilie je krásná. Hororové zážitky bych mohla psát každý den, ale raději o nich decentně mlčím, aby na mě někdo neposlal sociálku.

    OdpovědětVymazat
  10. Týden plný radosti, nebo starostí. Stát se toho mohlo daleko víc, když ti hlava šla kolem. Ono dělat některé věci bez hlavy asi nejde. Živě jsem si u toho představil bezhlavého rytíře.

    OdpovědětVymazat
  11. Pořád lepší mobil v okurkovém salátu, než v záchodové míse na WC v restauraci čtvrté cenové skupiny. To pak jeden opravdu neví, jestli se ponořit, nebo radši spláchnout. Článek roztomilý, pobavil, ostatně jako vždy u tebe

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: To je pravda. Když nejvíc spěchám a nebo mi na něčem extra záleží, tak se začnou dít věci [2]: Někdy se převléknou téměř dokonale [3]: Den blbec se dá celkem přežít, týden blbec už je trochu náročnější [4]: Děkuju [5]: Nešte, naštěstí Určitě by ho to ani nebavilo. Na jeho vkus je tu moc málo čtyřkolek
    Nevím jak polévku, ale třeba jogurt konzumuje Medvěd u počítače zcela běžně. Je fakt, že si ho nepatlá po klávesnici. Děkuju za přání [6]: To vypadá, že nudlová polévka je tak nějak všeobecně nebezpečná [7]: Co je horší - když v okurkovém salátu plave moucha nebo mobil?[8]: Asi kombinace obojího Ale všechno zlé je pro něco dobré. Pořídila jsem si jiný a ten je fakt o dost lepší
    Ta lilie mě opravdu potěšila. Je malinko tmavší než loni.
    Víš, že bych se ani nedivila, kdyby to byla nějaká Káčina sestřička? Je z 11 štěňat a jedno dlouhosrté (byly jen 4) skončilo kdesi u Brna.[9]: Tak to by bylo jistě nemilé [10]: Bezhlavý rytíř to měl těžké. Tahat pořád hlavu v podpaží se mi jeví být dosti nepraktické [11]: Tak to je otázka přímo Hamletovská. Sáhnout či nesáhnout

    OdpovědětVymazat
  13. Koukám, že i nemalé radosti dokážeš podat svým jedinečným způsobem.
    K té salátové zálivce- Medvěd se asi nechtěl otrávit, kdovíc co z mobilu se mohlo dostat do tekutiny. Asi si říkal, sichr je sichr a za ujištění nic nedá.
    Technika je vůbec nějaká tvoje oblíbená, plovoucí mobily, těstoviny v klávesnicic a mobil na uchu v nejnevhodnější okamžik. Ano,tady funguje Murphy jak vyšitej a jeden známej už dávno tvrdí, že Murphyho měli zastřelit dřív, než vymyslel své zákonitosti.   
    Dekorační Kačenka? Nebo antidekorační? To by mě taky zajímalo, co se v hlavince této psí slečny děje. Ještě fakt, že se sama nainstalovala na skalku a zapózovala, svědčí, že slečna psí je mírně narcistická, sebestředná a velmi si vědoma své důležitosti (a co si budem povídat, krásy, neb Kačenka je opravdu krásnej pejsek.).
    Chudáci mečíci.   
    Aspoň ta lilie že to přežila ve zdraví a krásném květu.
    P.S. Medvěd nečte tvůj blog?

    OdpovědětVymazat
  14. Krásně jsem si početl Docela by mne zajímalo, jak se ta červená barva na čelo dostala Možná by stálo za to pořídit si vodotěsný mobil. PS: Děkuji za návštěvu v Kafekoutku
    PPS: Ucholář je podlouhlejší chrobák stonožkovitého typu mající na zadečku cosi jako vidličku. Nic příjemného na pohled. Brrr.

    OdpovědětVymazat
  15. Taky jsem si krásně početla Tolika radostí během jediného týdne nemá chybu, navíc opět podáno s nevyčerpatelným humorem

    OdpovědětVymazat
  16. Mobily nic nevydrží, mně loni zmokl v plátěné tašce a bylo po něm. Zřejmě by to chtělo vodotěsnou úpravu.
    Když Medvědův mobil zůstal v suchu, není proč se vzrušovat.

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to se dařilo, ale na druhou stranu krásně jsi to pojala. Když se daří, tak se fakt daří a humor je na místě, vše se dá v dobré obrátit. Představila jsem si svůj mobil v salátu, taky mi volají v nejméně vhodnou dobu a určitě by se mi to stalo taky.

    OdpovědětVymazat
  18. Jo, taky jsem si všiml, jak holky techniku přeceňují a věří co všechno vydrží. Já jsem aspoň ty moje naučil, že foťák si nejdřív zavěsí tím textilním okem na ruku a až pak dělají něco jiného, tedy třeba fotí. S mobilama tohle fakt moc dělat nejde, tak jsem je aspoň dokopal nosit ho ve fakt odolném obalu, aby v kabekách nedošel úhony. Klávesnice k notebooku mi nikdy nepřišla tak pohodlná jako standarní PCčkovská, takže v práci i doma mám před noťasem PCčkovskou klávesnici a klasickou myš. Pokud ji poleju, v pohodě to přežije. Dokonce má odtokové kanálky, klávesy jdou taky v pohodě vyloupat a nová stojí pár stovek.Mimochodem stále čekám na airback pro mobil. Tedy takové rychlonafukovací pouzdro, které se nafoukne v okamžiku detekce stavu beztíže - tedy když mobil padá. Z výšky 1 a půl metru mu to k zemi trvá 0,55 sekundy, takže času je docela dost ..

    OdpovědětVymazat
  19. [13]: Naštěstí nečte. Vůbec netuší, co si na notbůčku ve volných chvílích kutím. [14]: Díky Není to tedy náhodou škvor? To taky není nějaký závratný krasavec [15]: Drobné radůstky jsem ani nezmiňovala. Například naprosto hnusná faktura za telefon [16]: Medvěd si svoje mobily pilně ničí sám. Má podstatně větší spotřebu než já [17]: Jezinka dostala vynadáno a já jsem se zařekla, že do kuchyně vykecávání nepatří [18]: To je výborný nápad Je zajímavé, že třeba v trávě mi mobil z ruky nevypadne. Ale běda, když stojím  v koupelně s dlažbou na podlaze.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Jo, mohl by to být škvor Když jsme byli dítka, říkalo se, že pokud vleze do ucha, člověk ohluchne. Proto se tomu asi začalo říkat ucholář. :)

    OdpovědětVymazat
  21. To je zvláštní, že ty ženské hovory vypadají podobně. Moje maminka i babička mají tendenci se vykecávat a protože to je vždy opravdu na dlouho, snažím se při tom doma udělat, co se dá - umýt záchod, koupelnu, nádobí, uvařit a tak . Ale je fakt, že mi ještě nikam nespadl, pokud tedy nepočítám pád ze zadní kapsy kalhot do záchodové mísy v práci. Nerozchodil to, já byla doma obviněná, že jsem to udělala schválně, abych si mohla koupit nový a od té doby chodím v práci jako tydýt s pouzdrem na krku .

    OdpovědětVymazat
  22. No vidíš, každý týden se alespoň jedna radost najde.
    Mobily s mokrem fakt nekamarádí. Já už zabila dva. Jeden v lijáku, druhý v záchodě. A teď jsem tamtéž utopila jen ponožku.
    Někdy taky přemýšlím, že by mohl běžet i projekt o průšvizích a otravnejch událostech. Ale to by nebylo moc příjemný čtení, toho má každý sám dost.

    OdpovědětVymazat
  23. Být designérem IT periferií, uvedl bych na trh klávesnici s prkýnkem, miskou a stojánkem na vajíčka. Stačil by na ní enter a šipky nahoru dolů hned vedle kečupu a hořtice. Jídelní klávesnice. Nikde si totiž nepochutnám na večeři lépe, jak u pc a obyčejná klávesnice jídlu vyloženě překáží.

    OdpovědětVymazat
  24. Na gelovou propisku asi bylo moc velké vedro. Mně se stalo to samé, ale asi před měsícem.  Podávala jsem cestujcímu tužku k podpisu a najednou já ruce zaneřáděné od modrého barvy a všude modré kaňky. Hrůza. Nešlo to vůbec umýt.
    Já měla dalmatinku a ta zase utrhávala rozkvetlé květy a pohazovala na zem. S oblibu si vybírala hlavně květiny v ozdobných nádobách.

    OdpovědětVymazat
  25. Když se daří, tak se daří! Jinak - zkus ten mobil dát nabíjet a až po chvíli zapnout. Spolužačka jednou svůj telefon utopila ve vodě a tohle ho probralo k životu.

    OdpovědětVymazat
  26. Paní vypravěčka!!! A víš co je na tvých povídkách nejhezčí? Je úplně jedno, jestli jsou o Medvědovi, o mobilech, o polívce...je v nich spousta radosti a optimizmu. Něčeho, co se koupit nedá, ale moc to světu chybí.

    OdpovědětVymazat
  27. [20]: Tak to je určitě škvor [21]: Při prvním jídle bych si pouzdro asi omáchala v guláši [22]: Přemýšlím, co jsi asi tak mohla provádět, když jsi utopila v záchodě fusekli [23]: To je zajímavý nápad Ale na notbůček se dá klidně postavit hrneček s kafem. Jen to nesmí vidět Medvěd, má pak řeči [25]: Kromě umělého dýchání jsem vyzkoušela snad všechno. Už se, chudák, neprobral [26]: Děkuju Samozřejmě že nepoletuju pořád po světě jako radostný motýlek, ale určitě je lepší se zasmát, než ronit slzy.

    OdpovědětVymazat
  28. I takové dny jsou...
    Naši psi ponechali mečíky bez povšimnutí, ale stejně jako loni ulomili ty nejhezčí, růžové lilie. Mám je v záhonu u plotu a jak jde někdo kolem, houpnou do záhonu a štěkají jak diví a je jim jedno co přitom zničí. Ale jak říkáš, vždycky je lepší se zasmát než brečet, ani jedno nepomůže, ale smích je mnohem příjemnější. Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Mně to tak občas připadá, že pes má v palici radar a ten ho vždycky dovede na nejnevhodnější místo. Kačenku ani nenapadne vyrvat třeba kopřivy

    OdpovědětVymazat
  30. [23]: Inovace! Originalita! To chce patentovat! [19]: K tvé praktické připomínce o trávě a dlažbě - ano, tady fungují právě ony Murphyho zákony. Ten chlap se musí obracet v hrobě...
    Kupodivu, jeho zákony fungují bez výhrad a vždy v nejnevhodnější okamžik.   

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: Obzvlášť ten - když se něco má posrat, tak se to posere. Dámy prominou

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...