pondělí 17. června 2013

Pohádka o sežraném perníčku

Ve čtvrtek třináctého se poklidnými českými luhy a hájky prohnalo tornádo. Někdo možná namítne, že to byl jenom větříček, mně se ale zatřásly všechny hrníčky v kredenci.


Nejsem profesionální politolog, nejsem ani politolog amatér. Ovšem politika mě zajímá, sleduju, co se děje a udržuju si celkem dobrý přehled o tom, na co aktuálně můžu nadávat.

Nad událostmi minulého týdne jsem téměř oněměla a to se mi opravdu moc často nestává. Do užaslého vytržení mě nedostalo trio zatčených exposlanců. O těchto pánech jsem neměla valného mínění. Darebáctví jim, obzvláště panu Šnajdrovi, koukalo z očí už hodně dlouhou dobu.

Mrákotné stavy mi přivodilo zjištění, že tři generálové Vojenské rozvědky, ošlehaní krutými větry Afganistánu, se doslova posadili na prdel před hlavní státní sekretářkou, toho času milenkou pana premiéra. Vrchní velení NATO si musí od čtvrtka jistě přikládat na čelo studené obklady. Předpokládám, že ani rozvědka v Rumunsku by nebyla schopna vyrobit takový obrskandál.

Nemám ráda paušalizování a odsudky typu "no jo, u nás stojí všechno za starou belu a všude je bordel a korupce". To samozřejmě není tak úplně pravda. Nekradou úplně všichni politici. Kradou, korumpují a nechávají se korumpovat jenom ti, kterým to přijde úplně normální a v souladu s výkonem jejich funkcí. A není vůbec důležité, jestli se jedná o loupežníky z vládních či opozičních stran. Jedni se třesou, aby o krmelce nepřišli, druzí se nemůžou dočkat, až k plným krmelcům konečně zase vlezou.

Docela mě pobavilo shrnutí momentální situace na naší politické scéně, na které jsem narazila při bloumání internetem:

Prezident se na ruské ambasádě ožírá tak, že nedokáže stát, ministr financí nedokáže ani mluvit a ministr zahraničí ani zůstat vzhůru.

Sekretářka předsedy vlády řídí Vojenské zpravodajství. Generálové armády ČR se bojí odporovat jedné úřednici a sledují manželku premiéra.

Stát má rozvědku, která ani sama neví, že je sledována. Její velitelé netuší, že budou zatčeni, zatímco vůdci mafie to vědí předem a dekují se na připravené jachty na Jadranu.

Korupční síť se roztahuje po celé zemi a policie zabavuje stovky milionů korun a desítky kil zlata ukrytého v bankovních schránkách.

Vládu k odstoupení vyzývá klinický psychopat, který sledoval, nahrával a uplácel všechny své poslance.

Část sněmovny již úřaduje z vězení.

Vedení opozice působí jako partička, která právě utekla z Bohnic a budoucí vývoj státu oznamuje na facebooku sotva zletilá prezidentova dcera.

Pro alespoň trochu reálné scénáře je vhodné místo v Hollywoodu, pro všechny ostatní je vhodná Česká republika.

Jen dodám, že bychom možná mohli požádat soudruhy v Evropské unii o udělení výjimky, abychom mohli začít vybírat na státních hranicích vstupné. Turisti by si jistě rádi za takovou podívanou připlatili.

25 komentářů:

  1. Jo, není nad zblázněnou ženskou....aneb za vším hledej ženu...nechápu proč si musej premiéři vybírat milenky z politiky. To je vždycky nebezpečný ale holt on se jak známo chlapům mozek přestěhoval, díky zemské přitažlivosti dolů do kalhot....jsem zvědavá co nám, normálním lidem  to všechno přinese za sviňárny....

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že kdyby tohle někdo napsal řekněme před rokem jako politickou fikci/vizi, odmítli by to vydat jako nesmysl. S tím, že politika není sci-fi a autor by si měl svoji fantazii krotit. Úžasné, co vše dokáže napsat autor jménem Život.

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné shrnutí! Když si to tak čtu, tak nechápu, že tady ještě vůbec něco funguje. Nejsem z těch, kteří automaticky nadávají na všechno. Jen mi není jasné, jak v těchto poměrech může vůbec nějaký útvar typu stát fungovat. Ale funguje, což je důkazem, že zázraky se dějí.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Nečas na mě vždycky působil tak trochu bezpohlavně. Chybí mu jakákoliv chlapská jiskra. Nikdy bych nevěřila, že si nechá zničit kariéru nějakou střelenou ženskou.[2]: Je to tak. Celkem dost doufám, že další překvapení budou následovat [3]: Stát fakt zatím funguje. Jen mi připadá, že naši mocní jaksi ztratili nad svým jednáním kontrolu a jako naprostou samozřejmost berou věci, nad kterými nám, obyčejnému plebsu, zůstává rozum v pozoru.
    Mimo téma - poslechla jsem si ta kazání. Měl jsi pravdu, je to vážně zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  5. Dějí se to věci v té naší politice. Jojo, kam nemůže čert, pošle ženskou. Jsem zvědavá na dny příští

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem narazil na jedno shrnutí,které se mě líbilo.Prý může konečně začít léto,když Nečas skončil

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Taky očekávám, co se na nás dovalí.[6]: No, zrovna Nečas asi není ten největší satanáš. Jsou mnozí mnohem horší Bohužel všichni jsou poněkud odtržení od reality.

    OdpovědětVymazat
  8. Přiznávám se, že nesdílím mohutně proklamovanou touhu velké části veřejnosti po věznicích plných politiků. Jednak už dnes člověk prakticky nemůže udělat závažnější rozhodnutí, aniž by porušil několik zákonů a jednak to v důsledku povede jen k tomu, že každý schopnější a "mravně zachovalejší" člověk se politice obloukem vyhne. Kdo v ní pak zůstane, je nasnadě.

    OdpovědětVymazat
  9. Já se prozatím snažím vydávat jen za pouhého nestranného pozorovatele. Čtu, co se děje, vím tak obecně a rámcově co se děje, ale... tím, přiznám se bez mučení, můj zájem o politiku končí. Nevím, ale nějak prostě nepociťuji potřebu se o to nějak moc do detailů zajímat. A tak pokaždé buď jen nad zprávou utrousím nějaké ostřejší slovo, nebo pokrčím rameny, mávnu rukou, otevřu ústa údivem... ale pak stejně zavírám, klikám na křížek, a jdu dál.
    Ale nutno podotknout, to vstupné na hranicích by možná nebylo k zahození..

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Ideálem jistě nejsou věznice nacpané politiky, ideálem by měl být asi stav, kdy žádnému politikovi věznice nehrozí. A nehrozí ne proto, že policie je bezzubá, ale proto, že se chovají tak, že není nutné je zavírat Dnes jsou bohužel leckteří politici přesvědčeni, že nemorální chování je jakousi normou, která bude bez většího rozruchu veřejností akceptována. To mi vadí.[9]: Leckdo se o politiku nezajímá, je už třeba i znechucen tím, co leze na povrch. Považuji to za určitou chybu, protože když se lidé nebou o politiku zajímat, nic nebude zodpovědné činitele nutit alespoň k minimální sebereflexi.

    OdpovědětVymazat
  11. [3]: Buď si jist, že kdyby celý úřad vlády i parlament zcela náhle vymýtil infekční a smrtelný virus, nebo vytrávila muchomůrka tygrovaná v houbové omáčce, že naše země by v pohodě dokázala dál samospádem fungovat, a možná líp, i bez těch jejich blbejch zákonů a zákoníčků, které pořád vymýšlejí. Je to asi podobný princip, jako když si v našem podniku šéf vezme dovolenou, konečně vypadne a přestane prudit.

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Jen aby to bylo už něco dobrého.

    OdpovědětVymazat
  13. On ten (ďábel) Klaus moc dobře věděl, proč amnestií uvolnil věznice...

    OdpovědětVymazat
  14. Ja z ustrania nemozem moc dobre kibicovat, ale uz len skutocnost, ze miestne media o tej udalosti informovali - co obvykle nerobia! - , sa zda byt, ze sa nieco "uzasneho" udialo. Drzte sa tam pri tych otrasoch!

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Od pana exprezidenta je sice moc hezké, že byl tak předvídavý, ale přece jenom tu amnestii mohl pojmout trochu méně ze široka [14]: Jak jsem si všimla, tak události posledních dnů zaujaly většinu světových medií. My se prostě umíme zviditelnit

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkně jsi to shrnula. Že se Nečas nechal zblbnout, mě neudivuje. On je celkově slaboch a tak neměl sílu odporovat i té "hrdé ženě", co po něm vlastně ani rozvod nechtěla.
    Podobně slabě jsem vnímala i Šnajdra, zato z Tluchože se mi pěnila vždy krev

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Chlap by se neměl chovat kvůli ženské jako pitomec. A už vůbec ne, když je premiérem

    OdpovědětVymazat
  18. Shrnutí na internetu je trefné. O Nečasovi jsem slyšela, že nikdy na práci moc nebyl, vždy všechno okecával a tíhnul k politice. Samo o sobě by to nebylo nic zas tak špatného, kdyby nebyl slaboch a nechal se ovládat ženskou. Navíc vždy, když byl nějaký skandál, stačilo mu od dotyčného poslance jen vysvětlení a s tím se spokojil.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: To souhlasím. A vlastně nikdo by se kvůli druhému neměl chovat jako pitomec

    OdpovědětVymazat
  20. Já a politika, no, to trochu skřípe, nemusíme se, ale tenhle příběh se přece v dějinách opakuje pořád dokola, bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo k pláči.Co se mi ale moc líbí je, jak si zavrhla všeobecně ustálený pojem koryta a nahradila ho o mnoho poetičtějšími krmelci. Hned má ta politika jinou úroveň.

    OdpovědětVymazat
  21. [18]: Oni vůbec tak nějak hromadně naši politici trpí "vysvětlovací" nemocí. Prohlásí, že si problém "vydiskutovali", případně, když jde do tuhého, "odmítnou podezření" a tím to pro ně končí.[19]: Pravda. Však i my, ženy, máme občas nutkání chovat se kvůli chlapovi jako blbky [20]: Ke korytům mám citový vztah, pěstuju v nich kytky na dvoře. Nenechám si je tedy prznit nějakými nenažranými strejci

    OdpovědětVymazat
  22. [10]:Tohle mi taky vadí. Že nemají žádnou soudnost, žádné hranice. O nějaké morálce ani nemluvě, to je pro ně dokonalá scifi. (S morálkou v politice si nedělám iluze, zas taková naivka nejsem, ale myslím, že stačí nahrábnout, nemusí hrabat bez hranic a u toho ještě mlaskat.)

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Jak sleduju postupující události, tak jsem z nich (ze všech) znechucená čím dál víc. Fascinuje mě, jak si vůbec nepřipouští, že se někde stala chyba. Socani pro jistotu moc nevystrkují růžky, asi se bojí, že rupne i něco na ně.

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: To je právě dost nebezpečné. Oni už přesvědčili sami sebe, že to co dělají je správné. Teď čtu knížku od Moorea Hloupí bílí muži (jsem na začátku). A i když si myslím, že v něčem nadsazuje, v jiném má zase pravdu a některé věci u nich jako bych viděla u nás.
    Nemůžu si pomoct, ale při těchto extempóre si vzpomenu na Jana Hnízdila a jeho tvrzení, že politici jsou psychopati (asi nemyslel všechny, ale ty důležité zřejmě ano).

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Jednoho vrcholného politika v tomto směru Hnízdil rozdráždil do ruda

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...