pátek 31. května 2013

Za co, Pane Bože, za co?

Tahle otázka z písničky Tomáše Kluse mě napadá, kdykoliv v poslední době zabloudím na titulku. Možná jenom já jsem nespokojený králík a všem ostatním nic nevadí, ale nechce se mi tomu moc věřit.


Nemíním tady frflat nad grafikou titulky, to mě fakt ani nenapadne. Tahle záležitost je vyřízená a uzavřená. Svorně jsme si zanadávali v lednu, trochu se i stávkovalo a výsledek známe všichni. Prostě jsme si zvykli a šmytec.

Poněkud mě popuzuje jiná věc. Když se na titulce objevil nový box Blog dne, docela mě to potěšilo. Viděla jsem v tom možnost, jak celkem jednoduše "objevit" nové, dosud pro mne skryté blogy. Někdo si dá práci, do které se mi moc nechce, a vybere blogy, které stojí za čtení. Nemusím bloumat v blogosféře a hledat.

Moje nadšení vydrželo přesně do momentu, kdy mi došlo, jak moc se v této rubrice objevují blogy z Autorského klubu. Nevím, možná jsem natvrlá, ale smysl počínání autora tohoto počinu mi zůstává utajen. Blogy AK si umím najít sama poměrně velice dobře a také jsem si je už dávno našla. Navíc box AK je hned pod Blogem dne, takže jen opravdový tupec by autory z AK dokázal přehlédnout.

Ale i to by se nakonec dalo pochopit. Jenže se postupem času ukázalo, že může být i hůř. Začalo to vařením. Tři dny za sebou blogy o vaření. Trochu dost, ne? Ovšem minulý týden vybíral blogy zřejmě nějaký sadista, protože jsme pět dnů bez oddechu zvířátkovali. Králíčci, pejsci, koníčci. Zvířata mám ráda, ale čeho je moc, toho je opravdu nad hlavu.

Tento týden jsme si zacvičili, namalovali si očka a zacestovali si. Nic proti tomu, každý má holt jiný vkus. Opravdu se mi líbil čtvrteční blog. Ten kluk má vtip, umí česky (což mě ve zdejší záplavě negramotů vždy opravdu potěší) a píše poměrně hodně čtivě. Trochu mě to uklidnilo a zadoufala jsem, že třeba snad už bude líp. Chyba lávky, milé děti.

Dnešek se asi zapíše do historie. Blogem dne se stal blog, který obsahuje jeden, slovy jeden, článek. Nevěříte? Věřte a nebo se jděte sami přesvědčit. Zkoušela jsem na onom blogu hledat, ale nepovedlo se mi v archivu najít vůbec nic. Pokud je tam někde něco důmyslně schováno, tak se autorovi hluboce omlouvám. Uznávám, že gay tématika je zřejmě chytlavá, ale propagovat de facto prázdný blog? To je vážně trochu přes čáru.

Nechci nikomu křivdit, ale mám takový nepěkný dojem, že si z nás tvůrce (skoro se mi chce napsat pachatel) výběru dělá škodolibou legraci, protože ví, že nic nezmůžeme. Nedá se říct, že by se mi to zrovna líbilo.

27 komentářů:

  1. Tak to je opravdu zvláštní, ať už je blog věnovaný čemukoli, na zařazení do výběru se mi jeden článek zdá fakt málo.
    Díky Tobě jsem v obraze, co se blogového světa týče, i já a za to Ti děkuji. Jinak obcházím jen své oblíbené autory, víc nestíhám.
    Takže... ještě že tu jsi!

    OdpovědětVymazat
  2. Do teď jsem ani nevěděla, že něco jako blog dne existuje. A po té, co jsem se na dnešní koukla si uvědomuji, že to vlastně ani nevadilo...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Jsi šťastná žena Je vidět, že se na rozdíl ode mne nezdržuješ zbytečnostmi.[2]: Já taky sleduju především svoje oblíbené, ale nezaškodí si trochu rozšířit obzory Tohle mi přišlo jako celkem schůdná cesta. Ale z důvodů zmíněných v článků je mi jasné, že tudy cesta zřejmě nepovede. A dnešek mě dorazil

    OdpovědětVymazat
  4. Vzhledem k tomu, že jsem si na radu tuším Malkiela zablokovala na titulce všechna ta vyskakovací okna jsem tohoto dilematu ušetřena. prostě se to nezobrazuje a šmytec. A já nemusím pátrat a hledat a nakonec se nad mnohými stupiditami v blozích rozčilovat....

    OdpovědětVymazat
  5. Mno... Já si říkala, že je čas začít soukromničit, a ono se to fakt vyplatilo...Ach jo.

    OdpovědětVymazat
  6. Zabloudím na titulku jen omylem, když se přihlašuji na svůj blog.
    K tématu týdne se nevyjadřuji, protože zrovna k němu nemám co říct.
    Někdy nakouknu na nabízený blog, ale pak mám na hodně dlouho pokoj. Nijak mě to nebere.

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle mě dostalo Tak, máme každý jiný vkus, to je pravda ... Taky obvykle blogům v tomto výběru moc nefandím, ale do teď se mi nad tím ani nechtělo pozastavovat.
    Dokud je nad boxem napsáno BLOG DNE a ne článek dne, nemají tam takové perly co dělat. Pod "blog dne" si prostě představuji uskupení článků, které mají co říct. A nic proti zvolenému tématu blogu, myslím, že pro určitou skupinu lidí může být tento blog i hodně obohacující. Ale proč ho do toho boxu nedat třeba za dva měsíce? O.o

    OdpovědětVymazat
  8. Tak mám pocit, že jsem  opravdu ignorant, jak mi občas říká moje lepší polovina. Titulku jsem už zavrhla dávno a když na ní přece jen musím při množství svých blogů kvůli přihlašování, beru to nejkratší cestou a pryč...šetřím si tak své blogové zdraví...     

    OdpovědětVymazat
  9. Abych se přiznala, já Blog dne vcelku okázale ignoruju. Nějak nemám větší potřebu ty blogy zkoumat. Stejně tak ignoruju většinu těch výběrů tří 'článků dne' nad tím. Já vlastně na tu titulku klikám jen tak ze zvyku...

    OdpovědětVymazat
  10. Buď ráda, že vybírá blogy.
    Taky mohl vybírat daně.

    OdpovědětVymazat
  11. Nás "emigranty" naštěstí nemusí nějaká titulka zajímat a už vůbec ne její obsah.

    OdpovědětVymazat
  12. Jeden článek, ale 9307 návštěv. Třeba proběhlo od doby přidání mezi blogy dne do dneška nějaké velké mazání...

    OdpovědětVymazat
  13. Tak trochu mi připadá, že ráda kritizuješ a to někdy za každou cenu. Proč to prostě neignoruješ, jako většina komentujících? Já bych taky mohl nadávat na Šlágr TV, ale protože se na ten program nikdy nedívám, je mi ukradený. Titulka blogu tu není proto, aby si kdokoli rozšiřoval obzory, ale jejím účelem je klikání. Protože ty sama ten účel pomáháš naplnit, nemůžeš si zároveň ztěžovat.

    OdpovědětVymazat
  14. Já se ze zvědavosti na blogy dne a ty tři ve splashi také dívám a stejně tak nechápu strategii výběru. Blogy o vaření za sebou nebyly jen 3, ale 5.
    Monotématické zaměření v jedné řadě je asi záměrné, abychom o nic nepřišli, kdybychom náhodou se náhodnou na titulní stránku některý den nedostali.

    OdpovědětVymazat
  15. Mám tolik oblíbených blogů a stránek, že je nestíhám a Blog dne jsem snad shlédla náhodou. Mám ráda své jisté.

    OdpovědětVymazat
  16. [4]: Já si nic zablokovat neumím. A vlastně ani nevím, jestli bych to umět chtěla Mně to fakt zezačátku přišlo jako dobrý způsob, jak narazit na nové blogy.[5]: Vidíš, jak k tobě chodím přes bloglovin, tak mi ani pořádně nedošlo, že už jsi dávno prchla jinam.[6]: No právě, na titulku musím, pokud se chci přihlásit. Jinak se přihlásit neumím. No a protože jsem zvědavá, tak koukám, co je nového [7]: Téma dnešního blogu mi vůbec nevadí, spíš naopak. Nezaškodí se něco dozvědět. Ale přesně jak jsi napsala, pod "blogem dne" si představuju přece jenom trochu obsáhlejší dílo.[8]: Asi dobře děláš Já jsem všetečná a pak se holt divím.[9]: Někdy se tam ale opravdu dají "vylovit" dobré blogy. A bezpracně [10]: Raději dávej pozor, aby se toho někdo nechytl. [12]: Taky mě napadlo, že to není samo sebou. Všechno je možné, tedy i nějaké velké mazání. Ale právě proto, že se na tom blogu zřejmě něco dělo, to měl "výběrčí" trochu lépe ošéfovat.[13]: Předpokládám, že zatím ještě si můžu psát, co chci. Až se nebudu na titulku dívat a nebudu tudíž vědět, co se na ní děje, tak se k ní nebudu ani vyjadřovat. Stejně jako ty k Šlágr TV. To vlastně ani nevím, co je [14]: To "monotéma" bylo docela nudné. A to mám blogy o vaření (některé) ráda, protože jsem mlsoun.[15]: Z komentářů se mi zdá, že titulku snad nikdo nečte

    OdpovědětVymazat
  17. Hmm.. zjevně to je všechno nějaký hluboký záměr. Takový ten "režisérský záměr", který chápe jen sám režisér a nikdo kolem něj.
    Ne, jinak. Ono je možná lepší nechat to plavat. Co se s tím zmůže? Zjevně nic moc.  Já s tím udělala jedinou věc, řekla jsem blog.cz adieu a zmizla jinam. Nestěžuji si a jak koukám, asi jsem udělala dobře. Tím ho ale nezatracuji. Pořád je místem, kde jsem začínala.. mám na něj hezké vzpomínky. Ale.. jak to říci? (Nechci, aby to znělo nadneseně, pokud bude, omlouvám se..) .. Jednoduše jsem šla za lepším. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Som rad za informaciu Ja nestiham ani moje oblubene blogy prelistovat, tak sa nastastie podobnym urazom s "blogom dna" vyhybam automaticky. A to napriek tomu, ze by som chcel byt vsade, ale cas na to sa mi sype medzi prstami. Pekny vikend vsetkym. (Kaslat na pocasie, nie? Aj tak, ako teda napln blogu.cz, nic na tom nezmenime.)

    OdpovědětVymazat
  19. Také mě udivuje, co se děje na titulce i blg.cz obecně, také jsem občas ráda hledala nějaké nové věci k počtení, ale uvědomila jsem si, že bude lepší hledat v odkazech jiných blogů a v klidu si tvořit to své.
    Začínám se smiřovat s větou: je to zadarmo, tak co bys ještě chtěla?

    OdpovědětVymazat
  20. Na titulku chodím, jak tak koukám asi jako jedna z mála. Blogy dne mě nechávají chladnou, stačí mi jen vidět je v boxu a nemusím ani klikat. Projíždím si jen výplody na TT a občas se podívám, co je nového v AK.

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Jasně, každý si vybere místo, kde je mu nejlépe. Já to tu mám docela ráda, oceňuju technickou nenáročnost obsluhy blogu, protože různá HTML a ostatní vychytávky prostě neumím [18]: Pěkným víkendem si nejsem moc jistá, protože tady u nás vytrvale prší a voda stoupá. Sice bydlíme na kopci, ale nejsem sama na světě a vím, co v naší vsi voda umí. [19]: No právě, já jsem novou titulku brala jako možnost, dozvědět se o nových blozích bez dlouhého hledání. Ale máš pravdu, spousta dobrých věcí se dá najít v odkazech u oblíbených blogerů (pokud je tedy mají udělané) [20]: Dovolila jsem si dát odkaz na tvůj článek k TT na Blogosvět.

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: To v každém případě.. ;) V tomhle má opravdu blog.cz plusko..

    OdpovědětVymazat
  23. [21]: Jé, díky Jsem ráda, že se ti tak líbil.

    OdpovědětVymazat
  24. Vůbec na titulku nekoukám, s bídou stačím oběhnout své oblíbené. Ještě bych se musela rozčílit a to nechci.

    OdpovědětVymazat
  25. Tak jsem se na to byla podívat. Hewkieho už nějaký pátek sleduju, ten kluk píše fakt dobře i vtipně, svou prezentaci si zaslouží, i Yominnis, Sydney taky není špatná, píše dobře a asi stejně dobře vaří... ale ten poslední, to byla fakt pecka.
    No nicméně, Gay je asi plodnej, bo už vyšly dva články na červen.
    Ale vybrat ho na základně jednoho jediného článku je fakt odvaha znovu otestovat trpělivost blogerů.
    Nebo to vybírají náhodně, generací?
    Pak se ale divím, že se tam neobjeví blog nějaké náctileté pipiny, řešící chlast, a sex.

    OdpovědětVymazat
  26. Ke správě svého blogu přistupuju přes titulku. Je ae pravda, že se tam nijak nezdržuju a blogy dne nečtu.

    OdpovědětVymazat
  27. [23]: Líbil. Skoro jsem u té vypatlané mimískovské hatmatilky umřela [24]: Standa by se asi měl zamyslet. Jeho práce dokonale přichází vniveč a jen málokdo si jí všimne. Smutné [25]: To je docela možné, že blogy loví z klobouku nějaký papoušek No nemysli si, už tam byl i blog nějakého gigola. Taky docela povedený zásah, když uvážime, že blogují i malé děti.[26]: Profrčíš jako japonský rychlovlak

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...