čtvrtek 11. dubna 2013

Policie nerozumí kabelkám

Většina žen projevuje snahu pravidelně uklízet a udržovat hnízdo v pořádku a čistotě. Muži tyto snahy většinou velmi úspěšně bojkotují, trousí drobky a z čistě vydrhnutého umyvadla v minutě vyrobí odpadní jímku. Najdou se i výjimky. Tedy ženy totální šmudly a muži lapači bakterií.


Netvrdím, že u nás doma se dá poobědvat z podlahy. K mým největším zálibám rozhodně nepatří mytí oken a bez žehlení bych si dokázala život představit, ale přesto se řadím k ženám uklízivým. Pořádek v domácnosti zvládnu udržet bez větší námahy i přes Medvědovy setrvalé záškodnické akce.

Jediné místo, kde totálně selhávám, je moje kabelka. Zřejmě se proti mně spikli všichni trpaslíci a maří moji snahu mít v kabelce pouze potřebné věci. Nenosím žádné titěrné psaníčko. Mám praktickou kabelku, do které se pohodlně vejde mobil, peněženka, diář, doklady, trocha kosmetiky, kapesníčky a občas i Xindlík a malý nákup. To je ovšem pouze teorie, praxe vypadá úplně jinak.

S prvním sluníčkem vylézají nejen první kytičky, ale i první jarní policajti. Zastavili mě při mojí cestě na jednání s klientem. Trochu jsem spěchala a tak jsem dopravní mužíky skoro přehlédla. Četník si toho asi všiml, protože když mě žádal o doklady, byl malinko nevrlý.

Doklady k autu byly uložené spořádaně v přihrádce. Problém nastal až s hledáním občanky. Zalovila jsem v kabelce. Kupodivu hned na první pokus jsem vytáhla mobil, který jindy hledám, dokud nepřestane vyzvánět. Na druhý pokus spatřila světlo světa manikura, pouzdro s občankou a pasem nikde.

Dopravák začal být trochu netrpělivý a prstíkem ťukal do střechy auta. To mě lehce znervózňovalo a rozhodla jsem se hledání urychlit. Obsah kabelky jsem vysypala na sedadlo spolujezdce. Příslušník byl zřejmě ještě mladý a nezkušený, protože zcela konsternován zíral na hromádku kolíčků na prádlo, mezi kterými byl nakousnutý rohlík, několik propisovaček a zapalovačů, obojek na psa, spousta papírků v různé fázi zmuchlání, kapky do nosu, balíček semínek okurek a malý šroubováček.

Když jsem mu podávala konečně nalezenou občanku, koukal na mne, jako kdybych měla čtyři hlavy. Pravděpodobně úplně zapomněl, proč mě vlastně zastavil. Znovu se zadíval na hromádku na sedadle, vzdychl si a pak pouze pronesl: "Prosím vás, jeďte".

Nemusel mi to říkat dvakrát. Cestou jsem chvíli přemýšlela, kde se mi v kabelce vzaly ty zapalovače, když nekouřím. Taky mě napadlo, že vlastně bylo štěstí, že jsem s sebou tentokrát neměla Teroristu. Ten do kabelky leze hrozně rád. Kdyby mezi kolíčky na prádlo byl ještě pes, tak se policajt asi rovnou zastřelil.

36 komentářů:

  1. Ó tak to bych naopak viděla docela ráda . Dokážu si představit nerudného Teroristu když bys ho spícího takhle vyklepala na sedačku ! Viděla jsem předevčírem na parkovišti co dokáže takový Terorista když ho vzbudíš a to spal na sedačce.....Myslím že by policajt nestačil utíkat až by mu začal klapat zubama před nosem   

    OdpovědětVymazat
  2. Proto s sebou nic netahám, i tak nemůžu nikdy nic najít Minulý týden jsme byly s mamkou v Praze. Chtěla jsem si půjčit hřeben a tak jsem začala hledat v její kabelce. Po, podle mě, docela dlouhé době, jsem to vzdala a šla se jí zeptat, v domnění, že ho třeba vyndala. Mamka přišla a během pár vteřin ho z té obří tašky vylovila. Nechápu

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: To by pak policajt asi zastřelil mne. [2]: Já většinou taky zalovím a něco najdu. Ale ten pán mi fakt trochu šel na nervy

    OdpovědětVymazat
  4. Doporučuji pořídit si víc kabelek. Když se musí jejich obsah přehazovat z jedný do druhý, zbytečnej bordel se nestěhuje. Od tý doby, co mám víc kabelek, tahám trvale jen peněženku, klíče, přehrávač, papírový kapesníčky a lahev s vodou. Jo, a minimálně jednu krabičku tictacu, to je holt ta moje závislost.
    Mezi náma, ani se příslušníkovi nedivím, že zíral. Asi bych se taky trochu divila, a to znám obsah kabelky svojí maminky...

    OdpovědětVymazat
  5. Zveřejnění téhle příhody jsi udělala hned dva dobré skutky. Pobavilas a uklidnila (že herberg, kterej mám v kabelce, není ojedinělý).[4]: Když stěhuju věci z jedné kabelky do druhé, znamená to jen to, že to, co v kabelce zrovna hledám, se právě nachází v té, kterou s sebou nemám.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty máš zřejmě kabelku čtyřrozměrnou a na tu chvíli se ti žádaná občanka schovala do toho četvrtého rozměru. Po vysypání jí nezbylo nic jiného, než zviditelnit se v tom našem...
    Chaos v tašce,to znám taky. Naštěstí mám u té mé maxitašky jednu kapsičku na zip a v té kapsičce nosím průkazy (mám je v takové té průkazkové knížečce, šikovná věcička) a klíče z práce. Klíče od domu, mobil, hřeben, gumku do vlasů, tužku, zapalovač, žvýkačky a dvě hašlerky mám v boční kapsičce -bez zipu. A ve zbytku, tedy v prostoru, nosím peněženku, diář, sešítek, sem tam pracovní kalhoty na vyprání či vyprané, igelitku, knížku na čtení, pár účtenek, občas foťák, a dvě zapomenuté čokoládky. Nojo, někdy jsme s těma taškama asi podobné, nedávno jsem viděla vyskládaný a ofocený obsah podobné tašky, takzvané nafukovací, a mile mě překvapilo, že v tom nelítám sama. Ty mi to potvrzuješ... jenom policajti, kteří tašky jak známo nenosí, to nemůžou pochopit a při pohledu na tohle nadělení jsou mimo.   

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to mi mluvíš z duše, moje kabelka je jedna velká černá díra, ze které mizí věci, které hledám a objevují se ty, co nepotřebuju. Tenhle článek by si měli přečíst mí kolegové v práci, kteří na mě velice často s údivem zírají, když něco hledám v kabelce. No, je to zřejmě pohled pro esenbáky....   

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tyhle stavy taky znám dost dobře. V kabelce najdu kdeco, ale rozhodně ne doklady a peněženku, když je potřebuju. Tuhle jsem ji vyklízela a získala přesný přehled o tom kolik jsme v uplynulém měsíci zkonzumovali, při výjezdech, párků v rohlíku, tatranek a dalších pochutin. Má rodina myslí ekologicky, nikdy by nevyhodili papír z auta, což jim chválím. Jen nevím proč si pletou mou kabelku s odpadkovým košem a všechno co nemají kam dát podávají mně.
    Moc pěkně jsi to napsala, ostatně jako vždy, zas jsem se pobavila a zasmála.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to čučím, co tady, dámy, popisujete :) Já teda takovýhle problémy nemám. Vlastně jsem donedávna ani neměla kabelku. Nosila jsem batoh. Za prvý se do něj vešel notebook a za druhý jsem měla volný ruce. Jenže pak se mi přítel začal smát: "Ty jedeš někam na výlet?" apod. Tak jsem si pořídila kabelku, aby se neřeklo. Nedávno jsem viděla článek, kde se psalo o tom, že se může poznat, jaká žena jsem, z toho, jakým způsobem kabelku nosím. Nejhorší možnost byla křížem přes prsa s kabelkou vzadu. No, to jsem přesně já. Až teda na to, že mám ten trák nad prsy, protože jak si některý holky deformujou poprsí tím, že ten popruh nechají zaříznout mezi ty dva kopečky... No fuj! Prostě ať mě ta kabelka neotravuje, ne? Přece si ji nebudu pořád přidržovat na rameni jednou rukou... Proto křížem. A co se velikosti týče, mám takovou střední, kam se vejde menší nákup. Kapsiček na zip má spoustu, takže mám všechno krásně roztříděný a pro co sáhnu, to taky vytáhnu. Nádhera. Aneb ať žijou puntičkáři!

    OdpovědětVymazat
  10. Když někam jedu,házímdo kabelky automaticky peněženku,doklady a mobil.Přesto jsem v sobotu ve stejné situaci trochu nervózně hledala doklady a taky se povedlo až po několikátém zalovení.No ten můj policajt si šel tvrdě za svým a odjet mě nenechal.Když jsem mu podávala místo požadované dvoustovky dvoutisícovku, ještě mě požádal zda bych si ji nedošla rozměnit na poštu,před kterou jsem stála

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Neznaje blíže provedení ženských kabelek, celou dobu dumám, zda také nemají přihrádky. A teď vidím, že mají, Teď jen přijít na to, do které dát občanku a kam rozjezený rohlík.

    OdpovědětVymazat
  12. Chaos v kabelce je podle mě docela normální věc. Od narození synátora mám kabelku takové velikosti, že bych si do ní mohla zabalit věci na víkendový pobyt. A občas to v ní i tak vypadá [9]: V mé kabelce je taky spousta přihrádek, ale ty věci se mezi nimi nějak záhadně stěhují, takže hledané je vždycky a neomylně až v té poslední.

    OdpovědětVymazat
  13. To je moc hezký článek! Zjistila jsem, že je praktičtější, když kabelka, či batoh má přihrádek co nejméně, jenom člověka dezorientují.Ať už tam jsou, či nejsou, stejně se v kabelce hrabu jako slepice . A úplně nejhorší je, nořit se do batohu černé barvy, tam opravdu, ale opravdu nelze nic uvidět, natož najít tu správnou věc.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Není taška jako taška. Některá má šochtlíků několik, jiná jen dva a další vůbec žádný...
    Ale fakt je, že když zrovna něco potřebuješ, nemůžeš to najít. Dnes jsem v obchodě lovila peněženku, o které jsem zaručeně věděla, že ji mám, protože jsem jela autobusem a brala z ní průkazku a dávala ji zpátky. Úplně mě orosilo při představě, že mi asi vypadla v autobuse...
    Ale ne. Byla tam.

    OdpovědětVymazat
  15. Ad vrbka: jaký je dnešní stav? Povedlo se? Nebo je sestřih odložen na víkend?

    OdpovědětVymazat
  16. Nevyznam sa v materii, len mozem vyslovit moj udiv nad vahou, ktoru ako nic taha so sebou moja manzelka. Ja by som si okamzite musel objednat nakladak. Ked jej ju mam podat, tak mam dojem, ze si zlomim ruku!

    OdpovědětVymazat
  17. Copak policajti? Tuhle hru jsem na ně hrávala, když jsem bývala mladší, a to ne s fiktivním psem ale reálným a šíleně řvoucím, protože nevím proč, naši psi a policie nikdy nešli dohromady a když jsem vysypala kabelku, řekl mě, to co vám, každý.  
    Ještě lepší příhody s kabelkou a peněženkou jsou v obchodě, když začnu koktat, ne to droždí, není od vás, vidíte jak je ušmudlané, ta sušenka je prosím také odjinud, tu už mám v kabelce rok, podívejte, je určitě prošlá, a paní shovívavě mávne rukou a řekne ten binec mám v tašce také. Určitě přijedu domů a hned si to uklidím, za pár dnů je to však stejné. Kabelka je ženská nectnost?

    OdpovědětVymazat
  18. [4]: Pokud bych měla v oběhu víc než jednu tašku, musela bych si doklady, mobil, peněženku... pořídit v několika exemplářích [5]: Jak čtu komentáře, vidím, že se jedná o velmi rozšířený jev. I mě to uklidnilo [6]: Když někdy požádám Medvěda, aby mi něco z kabelky podal, odmítá. Tvrdí, že má strach, že ho tam něco kousne. A nemyslí tím našeho psa. [7]: Chlapi a esenbáci jsou prostě občas divní [8]: Medvěd v autě dělá binec. Odkládá papírky od bonbonů, slupky z pomeranče, plechovku od coly. Když odněkud přijedeme, všecho posbírám a nacpu do kabelky. A hádej, kdy to zase najdu.

    OdpovědětVymazat
  19. [9]: Jezinka taky nosí kabelku jako pošťák mošnu. Ale uznávám, že je to praktické, nepadá ti z ramene na zem jako mně.[10]: Nelida Asi bych trvala na tom, ať si drobné laskavě sežene sám.[11]: No jo, jenže ani přihrádky občas nic neřeší. Nějak záhadně se věci přemisťují z jedné přihrádky do druhé a cestou některé mizí a jiné přibývají. [12]: Vypozorovala jsem, že velikost kabelky není přímo úměrná velikosti bince v ní. I ve velmi malé kabeličce se dá vyrobit velmi veliký chaos.[13]: V tom případě musíš k černému batohu nosit i nějakou vkusnou baterku [15]: Ostříháno. Vypadá chudinka jako po tyfusu. [16]: Vidíš, co ženské musí vydržet. A to s sebou většinou taháme jen ty nejpotřebnější věci. [17]: To je zajímavá otázka. Bylo by určitě dost poučné zjistit, co by v kabelce nosili chlapi, kdyby ji měli

    OdpovědětVymazat
  20. Kabelku teda nenosím, ale oblečení kupuju zásadně podle pravidla, že čím víc kapes na zip, tím líp! Jakmile si oblíknu mikinu a bundu, moje hmotnost se zvýší o nějakých 7 kg. Doklady a peněženku nosí radši Markéta, protože já bych je hledal před poštou do ukončení hodin pro veřejnost! Nedávno jsem bundu vyklízel, ale teď tam je MP3 přehrávač, sladidlo, asi 50 vizitek, 3 potvrzení o vkladu ve spořitelně, náhradní baterka k mobilu (bývá zákonitě zcela vybitá v případě potřeby), uzavíratelný popelník (vždycky plný), dva přívěsky na klíče, malá LED baterka, takovej ten válec od vitaminou, co se rozpouští ve vodě a několik zapalovačů. Nejhorší stres zažívám ve chvílích, kdy dám v hlubokém zamyšlení telefon do jiné kapsy a když ho pak hledám, jsem přesvědčený, že mě okradli.

    OdpovědětVymazat
  21. Spolužák z vejšky si psal ke zkoušce taháky a měl je po celém obleku. A v pravé horní kapse měl "plánek taháků".
    To by sis měla ku své kabelce pořídit.

    OdpovědětVymazat
  22. To mě naprosto dostalo Přesně můj batoh! Přesně! Je v něm všechno možné, jenom ne učebnice! Jednou jsem tam dokonce našla hrací kostku... kterou jsem mimochodem do ní nikdy nedávala Zanedlouho to jistě bude kabelka, jen co přestanu chodit do školy.

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: Kdybys byl ženská, musel bys mít kabelek alespoň pět, abys všechno pobral [21]: Bordelplánek [22]: Jen co batoh vyměníš za kabelku,bude z tebe dokonalá žena. Máš dobře našlápnuto

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: Kabelka či batoh, zdá se, že princip je stějný. Černá díra, která všechno schramstne a pak postupně vyplivne zpět...

    OdpovědětVymazat
  25. Opravdu ti z celého srdce děkuji za krásné ráno, ani se nemůžu pořádně trefit do klávesnice, jak se ještě tlemím .
    Taky jsem dlouho bojovala s kabelkou, až jsem přešla na systém "přihrádky". Kabelky, tedy spíše kabely, kupuji takové, které mají více, jak čtyři kapsy nebo zipy a každá ta "přihrádka" má svůj přidělený obsah - v jedné je peněženka, v další klíče a kapesníčky, v další zase žvejky a kosmetika a v té poslední třeba taška na nákup. Akorát většinou takovou kabelku nosím do roztrhání, protože se odmítám učit nové rozložení nového doplňku .

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj. Zabloudila jsem sem náhodou a koukám, že se sem budu často vracet. Vtip, humor a zážitky mě spolehlivě přilákaj...

    OdpovědětVymazat
  27. Tak si říkám, že to se mnou není tak špatný Mimochodem, asi jsem se zamilovala do vašeho stylu psaní

    OdpovědětVymazat
  28. Po přečtení krásného článku i komentů, se mně neskutečně ulevilo. Neb moje přítulkyně má též vícedimenzionální kabelku, kterou důvěrně nazývá Titanic. Jednou jsem byl při inventuře, a tento Devátý div světa (dámská kabelka) ve mně zanechal nesmazatelný dojem.
    Jsem přesvědčen, že kdybych si řekl třeba o otvírák na pivo nebo svinovací metr, tak zaloví v Titanicu a podá.

    OdpovědětVymazat
  29. [24]: Zajímavé ovšem je, že leckdy vyplivne i věci, o kterých bych přísahala, že jsem je v životě neviděla [25]: Zřejmě jsi velmi disciplinovaná a do přihrádek dáváš pouze odpovídající obsah. Mně se věci přesouvají nejen z přihrádky do přihrádky, ale navíc všelijak různě mutují a  vložený diář se transformuje v nakousanou tatranku.[26]: Děkuju za návštěvu a budu ráda, pokud se budeš vracet [27]: To mě těší [28]: Máš pravdu, ke stejnému poznání se dopracoval časem i Medvěd. Nedávno jsme nakupovali v OBI a potřeboval si něco přeměřit. Byl velmi mile překvapen, že jsem z kabelky vylovila metr. Skládací.

    OdpovědětVymazat
  30. Já nemohu nosit malou kabelku, protože se mi tam nic nevejde. Buďto nosím velkou "kabelku", která bývá minimálně ve velikosti tašky a nebo batoh. Pořád věcí přerovnávám a stejně nikdy nic nenajdu. A to nosím jen samé potřebné věci.

    OdpovědětVymazat
  31. Hledání předmětů v útrobách kabelek mne vyčerpává do té míry, že se tomu snažím předcházet už při jejich výběru. Tak jako muž při koupi auta otevře kapotu a zkoumá válce, písty a ostatní vnitřnosti, já otevírám zipy a kritickým pohledem odhaduji o kolik času mne připraví příslušný model. Světlá barva podšívky je nutnost, najít černou peněženku a černý mobil v černočerné díře není jen tak. Další požadavek je několik ozipovaných kapsiček, vnitřní na doklady, vnější na klíče, ty mám troje . Stejně nakonec doběhnu sama sebe, když při přehazování věcí z jedné do druhé zapomenu přesunout pečlivě zazipované doklady. Orosím se pokaždé, když zjistím, že jsem týden jezdila bez občanky, řidičáku a papírů od auta

    OdpovědětVymazat
  32. [30]: Myslím si, že tohle chlapi nemohou nikdy pochopit - jak my ženy vlastně nošením kabelky trpíme [31]: Když nemám zrovna občanku, tak zcela jistě najdu alespoň lak na nehty nebo kleště

    OdpovědětVymazat
  33. Moje skóre: drobky, jakblko, hafo kapesníků jak látkových, tak papírových, igelitový pytlík, zrcátko, fleška, gumičky, prášky na kdeco, pytlíky s čajem proti kašli, který jsem měla před měsícem, a propiska ze které tekl inkoust :(. Mobil, který jsem hledala nikde.

    OdpovědětVymazat
  34. Jak by taky mohl policajt rozumět, je to chlap a ti všechno, co potřebují nacpou do zadní kapsy u kalhot.
    A jinak, jsem na tom stejně, škoda mluvit.

    OdpovědětVymazat
  35. [35]: Zajímalo by mě, jestli by měla pochopení žena-policajtka

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...