středa 17. dubna 2013

Myška na kyselo

Člověk je ve své podstatě všežravec. Někteří výrobci a prodejci potravin bystře usoudili, že všežravec sežere opravdu všechno. A tak se na trhu objevují první vlaštovky z nového sortimentu.


Konzervativní zákazníci, kteří neholdují přílišným extrémům, si mohou koupit huspeninu s několika prasečími zoubky a nebo drůbeží tlačenku se slepičím drápkem. Při troše štěstí seženou rohlík se zapečeným provázkem nebo mouku inovativně vylepšenou moučnými červy. Výrobce velmi dobře ví, že proteinu není nikdy dost a rád ho svým zákazníkům dopřeje. Dokonce bez navýšení ceny.

Odvážnější zákazníci si mohou koupit banány, z kterých na ně doma vykoukne tropický pavouk. Nebo sekanou, v níž objeví nehet či při troše štěstí i kousek prstu. Jahody obohacené vkusnou plísní lze sehnat v každém lepším marketu.

Včera se ovšem na trhu objevila opravdová bomba pro labužníky. Sterilovaná myška se zelenými fazolkami. Je určena pouze pro úzký okruh opravdových gurmánů, kteří dokáží ocenit netradiční spojení chlupatého kožíšku a křehoučkých fazolových lusků.

Bohužel, ne všichni zákazníci mají pochopení pro snahy výrobců o rozšíření sortimentu. Někteří dokonce neváhají a stěžují si naší nejsledovanější televizi, zřejmě jenom proto, aby se večer mohli mihnout v hlavních zprávách a užili si svých pět minut slávy.

Už se těším, čím nás trh překvapí příští týden. Fantazii výrobců se meze nekladou. Jsme přece všežravci.

29 komentářů:

  1. No bylo to opravdu chutné. Tedy mě to nevadilo bylo mi té myšky spíš líto. Ale stane se....chudinka, vžij se do její situace. Zavřou tě do plechovky, zalejou něčím kyselým a ještě tě šoupnou uvařit. Tady by měl být výrobce spíš stíhán za týrání zvířat než za pokus obohatit naší kuchyň novým pokrmem

    OdpovědětVymazat
  2. " Dychtivostí  já snad se rozervu !"Yann  Wolotrkk  uchopil konzervu....
    ... rodina  ani nedýchá
    ( jen kdosi se uprdnul do ticha,
    okřiknut hrubě strýcem )" Více !   chcem vidět více !"" Připravme všichni  si lžíce ! "
    vykřikl strýc předem slintající ...." Já nemám lžíci ! Já nemám lžící !"
    řve  Mařenka ....  " Dej mi jí Jeníku !"" Vezmi si lžíci z botníku !"
    ( Křičí děd ) " Ta by ti stačila !".... otec již otvírat  začíná !Výkřik !!  " Co je tam ?  víš - li ?? "" Myši jsou v plechovce  ... myši !"
    ... " Zda ve druhé konzervě bude jich více ?? "... již rodina  pojídá  mlaskajíce ...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Vidíš, to mě vůbec nenapadlo. Chudák hlodavec [2]: Tohle když večer sežereme
        tak se jistě posereme
        pravila dáma vychovaná
        u regálu s konzervama

    OdpovědětVymazat
  4. S jakým vtipem a noblesou...
    TY bys měla referovat pro Novu!

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Zkusím se optat, jestli by nechtěli vesnického zpravodaje

    OdpovědětVymazat
  6. No nevím. Mě se ta NOVÁcká kampaň moc nezamlouvá. Stane se ledacos, ale proč pořádat hon na čarodějnice. Já jsem zatím měla s obchody i supermarkety dobrou zkušenost. Když bylo něco špatného, tak mi to vždycky s omluvou vzali zpět a buď vrátili peníze nebo vyměnili za nové. V Lidlu mi dokonce i bez účtenky vyměnili balenou vodu, protože nám nechutnala.

    OdpovědětVymazat
  7. Lepší je myší zadní (přední je dobré jen do polévky) a úplně nejlepší pro gurmány, kteří neváhají za dobré jídlo pustit (myší) chlup, je myší svíčková. S dobrým šedým rulandským je to prostě delikatesa .

    OdpovědětVymazat
  8. McDonald už uvažují o Mausburgru.

    OdpovědětVymazat
  9. Vy si z toho děláte srandu, ale jak by vám bylo, kdyby jste si nabrali na vidličku kuřecí prsíčka v Lovecké směsi a ono vám něco chřuplo mezi stoličkami ? Kdyby vás při polykání ocásek pošimral v hrdle ? Přesně tohle se stalo kolegovi v práci, ulovenou myšku, odtud název hlavního chodu, nebylo těžké přehlédnout, měla malinko spařený kožíšek, takže byla růžovoučká, jen ta očka vyčítavě hleděla z torza, které vylovil z úst. Dolní část se nepodařilo zachránit, takže nevíme, zdali se jednalo o myšku nebo o myšáka. Horní část tělíčka byla naaranžována, nafocena a zaslána příslušné vývařovně. Jako odškodné dostal kolega příští den řízek přes celý talíř, snědl ho, až když kompletně odstranil trojobal, pro jistotu

    OdpovědětVymazat
  10. Ale zase musíš uznat, že tyhle všechny speciální delikatesy jsou krásně balené, ne? No a vo tom to je...   

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to mi zase něco uniklo.
    Mimo myšky, pařáty a kousky potkanů, kdovíc co papáme v tom našem papu. My přežijem hodně, to je fakt, ale někde by měly být hranice.
    Jen toho pavouka v banánech bych asi nestrávila. Mám obavy, že bych ani nevěeěla, jak ho zabít, takový pavouk je kapku větší než naši domácí...

    OdpovědětVymazat
  12. Tady se to hemží samýma lahůdkama... A krysí čelist v nudlích od Vietnamců už tu někdo papal? Já jo!

    OdpovědětVymazat
  13. Cital som v nejakom historickom romane (Spartakus?), ze v starom Rime bola mys zapekana v medovom cesticku bohovska pochutka.V Bruseli, ci kde, sa musis dopredu objadnat, ked chces krysy v jednom specialnom restaurante, podavaju ich len vo stvrtok a je vzdy obsadene.Ja ani len "drubez", fuj...

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Půl republiky už běhá s plackou potravinového inspektora, nebo jak se to jmenuje. Takže bude hůř. [9]: Rulandské šedé je skutečně vhodný nápoj. S ničím jiným si myšinu ani nedokážu představit. [10]: Když může být McBůček, tak už může být opravdu všechno.[11]: Vůbec se neptej, jak by mi bylo. Takový zážitek bych zcela jistě nepřežila [12]: Takže čím hezčí plechovka, tím větší pravděpodobnost, že v ní bude ukrytý nějaký humus? [13]: Bylo to ve včerejších zprávách na Nově. Myš pěkně schovaná ve sterilovaných zelených fazolkách. Jako živá. [14]: Právě jsi dostala medaili za statečnost. [15]: V Bruseli se ničemu nedivím

    OdpovědětVymazat
  15. Bleee...Tady mělo stát upozornění - nečíst po ránu u snídaně!!! Nevím, nevím, jestli se ve mě udrží

    OdpovědětVymazat
  16. No, a já zrovinka všežravec vůbec nejsem, páč třeba právě ty zelený fazolky "nežeru" (a to velmi zásadově, již od dětství), nemohli by příště myšku přidat třeba k okurkám? Ty můžu a nerada bych byla ochuzena o nové labužnické zážitky.Nicméně, už i jakýsi výživový výbor EU se zcela seriózně usnesl, že budoucnost patří, nikoli aluminiu, ale hmyzu a už koumá, jak nás, konzervativce evropské myšožroutské, přitáhnout trochu ke světovým trendům.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]:Tak to se omlouvám. Příště případný podobný článek označím blicím smajlíkem [18]: Ve sklenici okurek by byl myšák asi nápadný na první pohled
    To je pravda, taky jsem někde zahlédla, že nějaký mamlas v Bruseli vymýšlí, jak nařídit pojídání červíků. Už se fakt nemůžu dočkat, až se objeví na trhu

    OdpovědětVymazat
  18. Já najít myš v nějaké potravě, tak bych zcela jistě umřela hlady, protože bych se už žádného jídla asi ani nedotkla.

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je paráda úžasný fejetonek

    OdpovědětVymazat
  20. Na vojně, základní službě jako vojín, jsem byl provianťák a jednou stalo, že kuchaři vysypali do hrnce rýži i s potkanem, který se pak krásně rozvařil. Pochopitelně se to nevyhodilo a jen my, kteří jsme to věděli, jsme oželeli ten oběd.   

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Co oči nevidí, srdce nebolí
    Já si pamatuju, že jsme kdysi (bylo to ještě za totáče) koupili fazole, do nichž snaživý pěstitel nasadil larvy. Když se polévka uvařila a já rozkousla fazoli, z níž se na mě usmíval hmyzák, tak celá polívka letěla do záchodu. Dneska by ze mě mohla být hvězda, ale tehdy jsme ty hnusy přehlíželi. Stejně, jako myší ocas v salámu, švába v rohlíku a mouchu v koblihu. Holt, možná je to příprava na stravu budoucnosti.

    OdpovědětVymazat
  22. Ještě na prvním stupni základní školy jsem na obědech dostala porci rýžového nákypu se zapečenou mouchou. Měla jsem z toho radost, protože mi rýžový nákyp nechutnal a věděla jsem, že mě takhle paní vychovatelka nebude nutit svoji porci sníst. Ona mi, k mému zděšení, ale vyprosila novou porci! Jinak na podobné reportáže už se pro jistotu ani nedívám, kupovanou sekanou a podobné potraviny nejím od té doby, co jsem v jedné objevila kousek chrupavky. Když už to tam dávají, mají to aspoň pořádně pomlít.

    OdpovědětVymazat
  23. Moc (ale opravdu MOC) pěkně napsanej článek! :)

    OdpovědětVymazat
  24. Děs. S tím hmyzem je to možné, už se o tom psalo loni. Kdoví, oni to možná budou mlít do mouky a my prd poznáme.
    Nebo poznáme, ale bude nám to prd platný, protože se jiná mouka nebude prodávat.
    EU by měli kopnout do červí díry a zabouchnout vrata.

    OdpovědětVymazat
  25. [20]: Dožila bys o chlebu (domácí výroba) a vodě. [21]: Děkuju. [22]: Voják Československé lidové armády musel vydržet vše, i potkaní rizoto Ale jinak - fuj, fuj, fuj! [23]: To máš pravdu, za totáče se ledacos přehlédlo. Na jedné letní brigádě jsem se tenkrát v pekárně poprvé seznámila se šváby. Vyjevená z nich jsem byla jenom já [24]: Pořád lepší, že ti přinesla novou porci. Taky mohla jenom vylovit tu mouchu a nutit tě hezky dojíst. [25]: Děkuju. [26]: Nic bych nedala za to, že už teď je v mouce ledacos namleté. Ale jak psala Robka - co oči nevidí...

    OdpovědětVymazat
  26. Až teda na tu huspeninu s prasečími zuby - ale notak, vážně nikdy nikdo doma nedělal sulc a tlačenku? A vážně tam nikdy nesemlel kostičku, zub nebo pár štětin? Ono to dočista vypreparovat, když se to dělá z kůží, není tak snadný, a když je toho hodně, leccos proklouzne.

    OdpovědětVymazat
  27. [28]: Když si vyrobím doma sulc s troškou štětin a nebo s nějakým zoubkem, určitě to přežiju. V těch kupovaných výrobcích by to ale fakt být nemuselo.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...