pátek 5. října 2012

Poslední kapka

Z toho, co se děje, jsem totálně znechucená, jsem rozčílená, jsem otrávená a kdybych nebyla vychovaná dáma, tak bych napsala, že jsem už fakt nasraná.


Ještě před pár lety bylo nutné ráno vstát, pelášit do trafiky a koupit si noviny. Pokrok ovšem nezastavíš, takže pro nás, líné kůže, byl vymyšlen projekt "Internet do každé rodiny - nemusíš chodit pro noviny". Není tedy zapotřebí v mrazu a dešti se plahočit kalným ránem, aby se člověk mohl dozvědět, co je nového nejen v českých luzích a hájích. A tím začalo velké zlo.

Bez nutnosti vyvíjet nějakou větší aktivitu jsem si zvykla každé ráno vylézt z postele, uvařit si čaj a vrhnout se do víru internetového zpravodajství. V posledních pár měsících mám však pocit, že spolu s informacemi na mne každý den nějaký zlotřilý i-trpaslík vylije hned poránu pořádný kýbl splašků.

Denně čtu o ztracených milionech, když se zadaří, tak i o ztracených miliardách, o podvodných výběrových řízeních, o zatknutých náměstcích, o ožralých bourajících kamarádech pana primátora, o zatčených zlodějských hejtmanech, o úplatcích při nákupu letadel, o...........o desítkách dalších sviňáren.

Hitem posledních dnů je pistolková aféra pana prezidenta, při které kupodivu nebylo nic ukradeno. Pokud tedy nepočítám, že některým komentátorům chybí mozek a to se neblaze projevuje v jejich hodnocení celé události. Jako po celkové lobotomii se mi jeví i starosta Chrastavy, kandidující na titul Vlezdoprdelka roku 2012, s jeho úlisným dopisem pro Klause.

Zlatým hřebem tohoto týdne je Šiškův majstrštyk na sociálním ministerstvu. A pak že ajťáci jsou odtržení od reality a nevědí, která bije. Tenhle pán je zorientovaný v korupčních tocích víc než dobře. Pan ministr se bije v prsa, jak je zhola nemožné, aby se mu v podzámčí děly nějaké nepřístojnosti, jeho kamarád náměstek je přece vzor všech cností. Sám pan ministr má na srdci jen a pouze blaho potřebných. Vždyť uléhá i vstává s myšlenkou, jak to zaonačit, aby se ušetřilo a trochu peněz zbylo. Ano, ušetřilo, ale zřejmě na důchodcích a invalidech, a zbylo - pro potřebné kamarády.

Když si potom dnes ráno přečtu, že Drábek celou dobu o jednání Šišky věděl a nic špatného na něm nevidí, může se mi někdo divit, že už se mi fakt chce zvracet? Moje babička vždycky říkávala, že drzé čelo je lepší než poplužní dvůr. Měla pravdu. A já už toho mám dost.

Už nebudu líná a přestanu si číst pohodlné internetové zprávy. Každé ráno doskotačím do trafiky a koupím si.....no třeba Mateřídoušku. Při jejím čtení mi snad nebude na vrhnutí.

46 komentářů:

  1. Je to hrůza no a nejvíc pozornosti má ještě stále metanolová aféra. A myslím si bohužel, že bude čím dál hůř.Také koukám na zprávy na netu,máš pravdu zlatá mateřídouška

    OdpovědětVymazat
  2. Já už raději noviny nečtu. pro jistotu žádné, stačí mi ráno puštěný rozhlas, problikávající anonce na další aféru na netu a hlavně televize. Je to opravdu něco hodně shnilého a silně zapáchajícího v naší české kotlině. Možná právě proto, že tu není ten správnej luft tak se tu všichni ti hajzlíci a vychcánkové tak dobře držej, že je žádný průvan nevyfoukne do pryč.
    A řešení nevidno....   

    OdpovědětVymazat
  3. No, my noviny kupujem stejně. Ale tvůj článek je zcela naprosto pravdvý, no D Prostě hrůza ( ta dnešní doba )

    OdpovědětVymazat
  4. Novinami na papíře se dá alespoň zatopit v kamnech.
    I když na obojím to jsou vlastně reklamy proložené bulvárem nejhrubšího zrna.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:
    Na metanolu se taky ukázalo, jací idioti nám už dlouho vládnou. Bez ohledu na barvu stranického trička. Věděli už dávno, konat (blbě) začali, až když umírali lidé.[2]:
    Nejhorší je, že vrchnosti to snad už přijde úplně normální. Holt se krade, no a co? Oni se přeci tak snaží s tím něco dělat [3]:
    A řekla bych, že ještě není všem dnům konec. Bude hůř

    OdpovědětVymazat
  6. Nerozčiluj se nad tím, co tak jako tak nezměníš! Já jsem dřív politiku hodně sledoval, dneska už jen proletím titulky a kliknu jen na to, co mi připadá hodně zajímavé. I z těch titulků by člověk mohl mít depku nebo vztek, ale když si uvědomíš, že demokracie funguje na principu, že blbci zvolí ze svého středu největšího blbce, pak už tě nic nemůže překvapit. Nejsem komunista, nejsem ani demokrat. Tvrdím, že jedině osvícený diktátor dokáže zemi někam posunout. Ale kde ho vzít?Jestli tě to čtení zpráv rozčiluje, pak opravdu doporučuju nějaký dětský nebo zájmový časopis. I ve sportovních novinách se totiž dočteš o prodaných zápasech a podezřeních na korupci.

    OdpovědětVymazat
  7. Nie snad tak ocividne, nie snad tak vo velkom, ale ono je to vsade rovnake.
    Pomaly zacinam nenavidiet slovo: "vernetzt". (Mat dobre styky v sieti seberovnych, skor seberovnych lumpov, nez nejakych misionarov.) U nas tito "vernetzte" ludia su vlastne druha mafia.
    Takpovediac mafia so statnym suhlasom.

    OdpovědětVymazat
  8. Mengano,zlatíčko, ráda bych ti řekla, nerozčiluj se, ale vím, že to nejde. My jsme v rukou psychopatů a mafie, jinak se tomu říct nedá. Taky je mi z toho zle a zprávy si dávkuji jen v minimální dávce - příliš velká dávka jedu dokáže otrávit organismus. Mně stačí, co pochytím na netu jen z nápisů. Málokdy si rozkliknu a čtu celé zprávy. Že se někdo plácá do ramen a říká, že je všechno v pořádku a všechno klape, tak to je člověk, který je mimo realitu a který dokázal přesvědčit sám sebe, že černá je bílá. Bohužel, takový člověk ovlivňuje naše životy, a to vesměs negativně.
    Že mám strach z budoucnosti, o tom snad nemusím ani psát. Nejsem ani jsem nebyla zastáncem komunistů, ale je fakt, že v minulé éře měli lidi aspoň naději, že se něco změní a zlepší.
    Teď se mi zdá, že už ani ta naděje není.
    Jediné, co ti můžu poradit, je - položit si otázku: můžu v tom něco udělat? Můžu něco změnit? A pokud ano, zkusit to. Pokud ne, jít si koupit tu Mateřídoušku.
    Nebo doporučuji, vytáhnout Herriota, Westlakea, Fulghuma, Frýbovou, nebo Stephena Kinga.
    Nebo si pustit nějaký příjemný romantický film. Doporučuji Deník Bridget Jonesové, Julie a Julia, Láska nebeská, Moje tlustá řecká svatba nebo Pýchu a předsudek, či Rozum a cit.
    Doufám, že ta špatná nálada přejde...
    [7]: Tohle slovo neznám, ale je to asi obdoba slova mafie.
    Že je to posvěceno státem, je o to smutnější.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak co se politiky týče, tak tu jsem přestal řešit dávno, jelikož jedna krysa střídá druhou - doufám, že to mám dobře

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Vendy, kdybych nebyl věřící, viděl bych to stejně jako ty! Ale já vím, že jsme především v Božích rukou. Důkazem toho je, že se všem těm mafiánům a hajzlům v politice nepodařilo nás úplně zničit. Budoucnost se snažím neřešit. Žiju teď a nevím, jestli budu žít zítra. Pokud ano, pak zítra budu řešit problémy zítřka.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Myslím, že to máš dobře.
    [10]: Svým způsobem máš určitou výhodu, víra pomáhá některé věci snášet lépe.
    Budoucnost se taky snažím neřešit, nemyslím dál, než na půl roku dopředu a fakt je, že zatím vždycky všechno nějak dopadlo.
    Ale to víš, občas se těm myšlenkám člověk neubrání.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Když to vezmeš trochu filozoficky, tak zjistíš, že ti opravdu patří stejně jen dnešek. Bát se budoucnosti je sice přirozené, ale zcela zbytečné, protože jestli ti zítra spadne cihla na hlavu, tak tomu dneska nemůžeš nijak zabránit! Nejen moje víra, ale především moje zkušenost mi ukazuje, že Bůh se nakonec vždycky nějak postará. Někdy vede člověka tunelem, leccos dopustí, ale z ruky se mu to nevymkne!!!

    OdpovědětVymazat
  13. Protikorupční vláda rozpočtové zodpovědnosti, vícepremiérka pro boj s korupcí, ..., řečí milión, blíží se volby a už se zase slibuje, co zrovna volič chce slyšet. Tam snížíme daně, onde zase myslíme na dolních 10 miliónů atd.
    Já jsem z iluzí dávno vyléčený a k volbám nechodím.

    OdpovědětVymazat
  14. Holka,já si už zakázala články o politické situaci-nepsala bych nic jiného-ono je to k zblití všechno.Takže jsem si řekla- nebudu skučet-protože tím víc se rozčílím.

    OdpovědětVymazat
  15. A to já si zase nemyslím, že přestat se o politickou situaci zajímat, je vhodný řešení. Ale samozřejmě tu touhu, o tom neslyšet už ani slovo, chápu.

    OdpovědětVymazat
  16. Jinak se mně líbí, že jsi pro politiku vytvořila rubriku smetiště. To je přílehavé. (Já zase mám předsevzetí, že o politice žádný článek nenapíšu, abych blog "neznesvětil".)

    OdpovědětVymazat
  17. [4]:
    Kdysi jsem měla dokonce předplatné na tištěný Týden. Podle mého názoru šel do kopru, přešla jsem na Reflex. Vydržela jsem rok, změnil se šéfredaktor a začala jsem mít pocit, že dobrá novinařina ustupuje bulváru. Tím jsem skončila s předplatným jako takovým. Na podpal v kotli nám stačí stupidní reklamní letáky.[6]:
    Davide, nejde ani tak o rozčilování jako spíš o pocit toálního zmaru. Je fakt, že mě štve ta bezostyšnost, se kterou většina politiků jedná. Jako kdyby si opravdu mysleli, že zbytek národa je parta debilů, která jim to žere.
    No nevím, já si zase naopak myslím, že nic lepšího než demokracii zatím nikdo nevymyslel.Na osvícené diktátory moc nevěřím. I když je samozřejmě možné, že v demokracii menšina "diktuje" většině. Ale to je téma na dost dlouhou debatu [7]:
    U vás je to přece stejné jako u nás. Jiná mafie než ta se státním souhlasem a požehnáním snad ani existovat nemůže. Doba je takovéhle provázanosti politických a podnikatelských elit mimořádně nakloněna. Přidej si pocit nepostižitelnosti na obou stranách a máme na současný marasmus moc pěkně zaděláno [8]:
    A tohle mi vadí snad ze všeho nejvíc - po třiadvaceti letech od plyšáku jsou lidé naštvaní, otrávení, bojí se budoucnosti, mají se (někteří) hůř než špatně. A čí je to zásluha? Nekompetentních idiotů, kteří se rvou o funkce ve vedení státu, přitom by neukočírovali ani menší slepičárnu.
    Jo, je to tak, lepší je si něco hezkého přečíst a nebo si pustit pěkný film

    OdpovědětVymazat
  18. [9]:
    Gabrieli, vidíš, jsi šikula, máš to správně
    Jenže když se na všechno vykašlete i vy, mladí, tak ta budoucnost asi fakt bude dost blbá.[10]:
    Víra má své určité výhody.[13]:
    Přehnanými iluzemi taky netrpím, ale k volbám chodím. Když se na volby vykašleme všichni, tak co se stane? Rozhodně nic dobrého...

    OdpovědětVymazat
  19. Mohl bych vesele plout po proudu všeobecné frustrace z politiky a politiků, ale i s rizikem, že mě budete mít za pitomce a podivína, ne-li za něco horšího, to neudělám, protože to vidím o dost jinak. Politika bude existovat stejně jako existuje počasí. A nebudeme-li se o ni starat, to si pište, že ona se o nás starat nepřestane. Ano, připouštím, politici jsou často peleš lotrovská, ale taky musím říct, že je mi jich někdy až líto, protože ve většině situací ať udělají cokoli, vždycky šlápnou spoustě lidí na kuří oko, takže po pár rozhodnutích máme kuří oka skoro všichni a politici z toho nemůžou vyjít napohled jinak, než jako zločinečtí idioti. Mission impossible! A v tom vidím i docela děsivou roli médií, která se ve své nevyhlášené svaté válce snaží skolit co nejvíc politiků, aby čtenářům, kteří nepokrytě lační po jejich krvi, vyšly ochotně vstříc, protože jinak můžou média svůj business zabalit. A je jim dočista jedno, jestli je to spravedlivé, hlavně že se bude číst. Např. dávný příběh Vladimíra Mlynáře je pro mě v tomhle docela memento.Možná mi to nebudete věřit, ale znám pár politiků, které si dovoluji považovat za velmi schopné a přitom přiměřeně slušné lidi. Jasně, ti méně schopní a o dost méně slušní se je většinou snaží zničit a s pomocí médií v rolích užitečných idiotů se jim to nezřídka daří tak, že by od dotyčných nešťastníků pes kůrku nevzal. A byla-li tu řeč o demokracii a diktátorech: Demokracie, obávám se, může být plně funkční právě jen tehdy, kdy má nadpoloviční většina lidí rozum, odpovědnost a navíc má o věc zájem. Kruciš, myslíte, že je ta podmínka dnes naplněná? Jasně, osvícený diktátor může být účinné řešení, ale poraďte, jak to udělat, aby se ho podařilo osvítit tak akorát, aby dobře diktoval a přitom nezvlčil, jak se to většinou postupem času stává. A pak to bývá tanec, kterého bych se určitě účastnit nechtěl.Víte dobře, že si v Nedělních miniglosách dělám z politického dění pravidelně ironickou legraci a je to pro mě, přiznávám, taky trochu ventil, protože společenské dění beru ve skutečnosti dost vážně. Nepopírám, že mě spousta věcí štve, ale rozhodně se nemíním nechat otrávit a nepřestanu se o ně zajímat. Tím spíš právě teď, kdy cítím, že to dost lidí z prostého pudu sebezáchovy "balí". No a jen podotýkám, že se já zase ze svého pudu sebezáchovy snažím řídit praktickým heslem: "Neříkej vše, co víš, a hlavně nevěř všemu, co slyšíš." S tímhle přístupem se (některé) zprávy číst dají. Omlouvám se za litanii bez jediného smajlíka, ale téma je přece vážné, že?

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Čerfe, myslíš, že někdy nastane den, kdy bude nadpoloviční většina občanů mít rozum, budou zodpovědní a příslušně angažovaní ve věcech správy státu? Jestli ta chvíle někdy nastane, nebudou ti lidé dost morálně vyzrálí i pro beztřídní, komunistickou společnost?
    Já si dovoluji tomu nevěřit! Nikdy se nestane, že by většina oveček dostala rozum.
    Demokracie je podle mně vládou průměrnosti. Je to stejné, jako když kdysi ředitel Železný hrál s diváky šachovou partii. Oni navrhovali tahy, ten nejčastěji navržený se zahrál, pan ředitel odpověděl a vždycky vyhrál. Dav nikdy nebude mít rozum! Jistěže bylo pár jedinců, kteří pana Železnéo mohli porazit. Ale většina na to neměla a to rozhodlo! Demokracie si tedy já překládám jako blbovláda.

    OdpovědětVymazat
  21. [18]:[19]: Já žádného slušného politika neznám a nechci volit "menší zlo" a tím mu dávat legitimitu. S určitou nadsázkou si myslím, že v politice jsou jen podvodníci, lidé, kteří chtějí za málo muziky hodně peněz, anebo vyslovení hlupáci, podle mě normální rozumný člověk je v politice vzácností, pokud vůbec takový existuje.

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Samozřejmě, že nenastane, to je jasné. Jen jsem řekl, že v takovém případě by jedině byla demokracie plně funkční. Takže nebude. Ono stačí, když je funkční trochu A určitě souhlasím, že dav v principu nemá pravdu, natož rozum, dokonce jsem o tom kdysi psal (a dostal za to od davu vycinkáno ). A pozor, beztřídní komunistická společnost je něco docela jiného, to je ještě o několik levelů větší pitomost, než že půlka lidí bude mít rozum. I když můžeme udělat anketu a možná nám vyjde, že rozumu mají všichni dost. Tedy aspoň podle sebe .[21]: No vidíš. A já znám. A s "nevolením" jako přístupem osobně nesouhlasím. Když dotyční nedostanou legitimitu od tebe, dostanou ji od jiných. Ty budeš vnitřně spokojený, že sis nezavdal, a tvůj názor nebude na pohled nikomu chybět. Ale chybět bude, už jen proto, že když budou chybět rozumní, nerozumní převládnou o něco víc, než je nezbytně nutné . Ale samozřejmě akceptuju právo každého se pro takovou alternativu rozhodnout. Jen mě to osobně mrzí.

    OdpovědětVymazat
  23. Obávám se, že z Mateřídoušky dnešní doby by se ti chtělo vrhat taky, poslední čísla, která na mně vypadla z police na dětském, byla z poloviny zaplněná reklamou. Raději bych doporučila Kačera Donalda, má velmi zklidňující účinek a za ta léta se u nás opravdu osvědčil .

    OdpovědětVymazat
  24. [15]:
    Mně politika jako taková nevadí. Zajímám se o ni a mám i docela přehled (ano, jsem velmi skromná žena )
    Vadí mi, že dnes už to není ani tak programový "boj" jednotlivých stran, jako spíš boj mocenský. Boj o to dostat se ke státnímu vemínku, z kterého tečou prachy. Pro jednotlivce i pro strany.[19]:
    Máš v mnohém pravdu a souhlasím s tebou. Vykašlat se na všechno je nejhorší možné řešení. Proto chodím pravidelně volit. Nechci, aby za mne rozhodovali ostatní.Moje momentální frustrace pramení z pocitu, že většina politiků ztratila určitou soudnost. Mně nevadí, že se "reformuje",mně vadí, že se reformy nevysvětlují tak, aby nutnost některých kroků pochopila většina lidí. A strašně mi vadí, že z jedné strany slyšíme, jak se musíme uskromnit, jak nejsou peníze tu na důchody, tu pro tělesně postižené, a pak se dozvídáme, že jenom různé studie na téma "jak šetřit ve státní správě" stály desítky milionů, že existují úřady s duplicitní činností (zase utracené miliony), že poslanci nechodí do práce a přitom berou plný plat, že se na ministerstvech rozdávají statisícové odměny přes výslovný zákaz šetřit....atd. dalo by se pokračovat ještě hodinu. Velmi mi vadí naprostá beztrestnost a de facto nepostižitelnost státních úředníků (včetně ministrů) za totálně chybná rozhodnutí. Leckdy úmyslně chybná. Nikdo si nic nepamatuje, jednoduše prohlásí "odmítám, že bych se něčeho dopustil" a jede se vesele dál. O poslancích jdoucích na ruku různým lobby se raději ani nezmiňuji. Tohle všechno většina lidí vidí a nelze se divit, že lid začíná být nasrán
    Ano, média mají obrovskou moc. Mohou nějakého politika "udělat", jiného mohou bez milosti odstřelit. Proto je nutné při konzumaci zpráv používat mozek a třídit
    Ale i třídění nic nezmění na faktu, že korupce je v současné době problém číslo 1. Zcela bezostyšné rozkrádání společných peněz mafiánskými partičkami s nejvyšším krytím. A bohužel kradou nejen tyto partičky, ale přímo političtí exponenti. Bez bázně a hany.
    A to už mě fakt nebaví

    OdpovědětVymazat
  25. [23]:
    Mne jiný dětský časopis zrovna nenapadl Je fakt, že Mateřídoušku jsem naposledy viděla někdy před 20ti lety, když jí čítávali Ajťák s Jezinkou.
    Cibulka si zatím vystačí s nezávadnými omalovánkami

    OdpovědětVymazat
  26. [25]: Mám staré "Kwěty české", celý ročník, ale taky se tam kydá a ryje, obzvlášť do Rakušáků...

    OdpovědětVymazat
  27. Jo, politika, ta dokáže vytočit lidí! Také mi není všechno jedno, ale co nemohu změnit, nad tím se zase tolik nečílím, i když.... já vím. Manžela určitě jednou klepne u zpráv pepka! I když si vyberete a zvolíte slušného člověka, záhy se z něj stane lump, protože asi nechce vyčnívat z davu.

    OdpovědětVymazat
  28. [24]: I mně hodně vadí, že se strašně málo vysvětluje, to by mělo být to nejdůležitější a vypadá to, jako by právě na to nejdůležitější nebyl čas. Pak se snadno stane, že se ztratí ze zřetele cíl - jak u lidí, tak i u samotných politiků. Ano, korupce je děsná a má mnoho podob, nejen tu prvoplánovou. Paradoxní ovšem je, že čím víc se proti korupci dělá a čím víc to má výsledků, tím víc je do ní zvenku vidět a pak to nutně vypadá, že situace se stále zhoršuje. Já mám kupříkladu radost z toho, že korupčníci různého druhu se konečně začínají trochu bát. Třeba se to povede dotáhnout do konce v jednom případě z deseti, i to je slušné skóre. Jen nesmí přijít takové to rezignované: Vždyť stejně kradou všichni, tak proč by to měl odnést právě jenom tenhle Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby nekradl nikdo, ale já jsem skromný; mně bude stačit i samotný fakt, že ti, co se budou snažit krást, při tom budou mít řiť staženou strachy .

    OdpovědětVymazat
  29. [28]:
    Jasně, policajti teď mají celkem žně Pomalu každý týden seberou nějakou větší rybu, jsou toho plné noviny a národ je paradoxně nas...naštvaný. Taky jsem naštvaná Teď je prostě blbá doba, lidi chudnou, fakt začíná být dost vysoko do žlabu a přitom pořád posloucháme, tak zmetci kradou, ani poledne nedrží. Taky bych ráda věřila, že se konečně začnou alespoň trochu bát.
    Můj táta říkával:......měl takový strach, že mohl prdelí štípat dráty A to bych jim opravdu přála, pacholkům.

    OdpovědětVymazat
  30. [24]: "A strašně mi vadí, že z jedné strany slyšíme, jak se musíme uskromnit, jak nejsou peníze tu na důchody, tu pro tělesně postižené, a pak se dozvídáme, že jenom různé studie na téma "jak šetřit ve státní správě" stály desítky milionů, že existují úřady s duplicitní činností (zase utracené miliony), že poslanci nechodí do práce a přitom berou plný plat, že se na ministerstvech rozdávají statisícové odměny přes výslovný zákaz šetřit....atd"
    Tohle přesně mi vadí taky. A fakt, že se pořád zdražuje a přitom se vůbec nic nelepší, mě přivádí do stavu zuřivosti. A taky bezmoci, protože jak můžu zabrzdit růst cen? A jak dlouho to ještě unesu? A kolik lidí už to neuneslo...
    A nejhorší je, že přestože se pořád zdražuje, nejsou vidět žádné výsledky. Protože mám pocit, že ty peníze se obratem vyhodí za hovadiny, jako je registrační systém pro vozidla, který nefunguje, nebo nový systém v sociálních dávkách - na zavedení se muselo vyhodit nevím kolik milionů.

    OdpovědětVymazat
  31. [29]:
    Novináři dokáží lid prostý rozpáliti, je to jejich džob.
    Je to morálce obecně, sprostý podezřelý (řečeno slovy Cimrmanovými) si ve vazbě vydá knihu (též ve vazbě) a své čtenáře si najde. Potěšilo mne knihkupectví Fryč v Liberci, který se rozhodl podobné knihy neprodávat.

    OdpovědětVymazat
  32. [30]:
    Nebo třeba nápad s Skartou, to se jim taky vážně povedlo. Celkem chápu, že chtějí zatrhnout tipec různým zneužívačům, ale tudy zřejmě cesta nevede. Karta nic neohlídá a navíc znepříjemní život lidem, kteří těžko něco zneužijí. Třeba důchodcům nebo invalidům. Moje máti je celá říčná vzteky a já se jí nedivím. Tam, kde bydlí, je pouze 1 bankomat. Další jsou až v okresním městě. K bankomatu má přes kilometr a vede k němu 5 schodů. Opravdu bezva.
    V naší vsi není bankomat ani jeden, nikdy nebude, protože Obecní úřad si spočítal, že ročně by musel na provoz doplácet 300 tisíc z obecní pokladny. A na to naše pidivíska nemá peníze.[31]:
    Jen ať rozpalují, ale pokud možno tak, aby nerozeštvávali a nelhali.
    Knihkupec Fryč mi taky udělal velkou radost, připadalo mi to jako zpráva z vesmíru
    Všiml sis, kdo tu knihu vydal? Taky celkem příznačné - nakladatelství Petry Botičky Paroubkové.

    OdpovědětVymazat
  33. [32]:
    Chybí morálka, zdravý selský rozum a závist rozdmychává vášně...
    Přes to nakladatelství se zase properou peníze.
    Lidi pláčou, že nemají peníze, ale jsou schopni utatit za spoustu blbostí jako jsou např. takové knihy.

    OdpovědětVymazat
  34. A umíte si někdo představit, KAM TO POVEDE?
    Jinak v mnohém souhlasím s Davidem....co nemůžeš změnit, tím se nerozčiluj, a žij teď! S pokorou.

    OdpovědětVymazat
  35. [33]:
    Jo, kdo sází na lidskou závist, ten není nikdy zklamán. Bohužel.[34]:
    Kam? No, napadá mě kam. Ale mám vychování, tak to radši nenapíšu [35]:
    Óó, díky, velmistře

    OdpovědětVymazat
  36. Ja sa snazim noviny necitat... ale obcas clovek neodola a podlahne. Potom si staci naozaj dat caj, kava uz nie je nutna.

    OdpovědětVymazat
  37. [36]: Ještě hloub? Vždyť už dlouho říkáme, že tam jsme...

    OdpovědětVymazat
  38. [37]:
    Někdy mám pocit, že by to chtělo decák slivovice. Domácí, pro jistotu [38]:
    Nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř. Ale jsem založením spíš optimista, tak pořád doufám, i když vím, že optimista je špatně informovaný pesimista.

    OdpovědětVymazat
  39. Hmmm, poslední kapka. Opět další zavádějící název! :)

    OdpovědětVymazat
  40. [40]:
    Čekal jsi pojednání o vycamraném kyblíčku?

    OdpovědětVymazat
  41. Taky mi z těch zpráv většinou není do zpěvu. Třeba dneska jsem se dočetl, že se hodně Čechů poslední dobou zasebevraždilo, prý na to má lví podíl současná politická situace. Nedávno kdosi psal v knize tváří, že když přemýšlí o budoucnosti, dostane depku. A ono se není čemu divit. Za sebe můžu říct, že jsem moc rád, že se ke mně dostala Bible, protože mi její slova dávají naději a sílu ji dávat dál.

    OdpovědětVymazat
  42. [20]: Zavítal jsem sem z miniglosů č.189 (tam podnětný komentář zdejší autorky..)
    Teď je tady "na smetišti" na mne toho najednou příliš, abych se víc zapojil k vymaňování se z blbé nálady z těch špatností kolem nás, tak jen okrajově připojím, co by šachista, názor na šachové umění pana Železného, vyslovený zde. Dav je v šachách proti jedinci vždycky v nevýhodě a v nadpoloviční rozumnou většinu taky nevěřím. Ale nemohu si pomoct, při sledování tehdejšího přenosu jsem získal dojem, že ředitel možná šachy ani moc dobře neumí a jak to často bývá, existují poradci a on měl svůj tah "naučený". Je to jen sice maličký postřeh, co mě přivedl k mému názoru, ale myslím si, že i průměrný šachista by si hned všiml, že má na šachovnici na políčcích zaměněného krále s dámou (že dáma ctí barvu vědí nejen znalci). Jistá možnost přehlédnutí tam sice mohla být, ale já si o tom myslím spíš to své. Ale to jen okrajově, téma je závažnější..

    OdpovědětVymazat
  43. [42]:
    Ano, ráno jsem o těch sebevraždách taky četla. Lidé reagují na problémy všelijak, bohužel.[43]:
    Můj táta tenkrát taky říkal, že to pan ředitel hraje jako ponocný Takže na tom asi něco bude.

    OdpovědětVymazat
  44. Sledovat zprávy nepřináší moc pozitivních pocitů, to je pravda. Musím ale říct, že jsem si na to zčásti zvykla. Samé negativní zprávy mě už nepřekvapí a ze židle mě toho zvedá mnohem míň než v minulosti... Což asi není zrovna dobře.

    OdpovědětVymazat
  45. [45]:
    No a to je právě ono. Čím dál míň věcí nás už dokáže nějak víc rozhodit. Otupujeme. Bohužel

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...