neděle 7. října 2012

Jak znemožnit babičku

Cibulka navštěvuje obyčejnou vesnickou školku. Naštěstí se široko daleko nevyskytuje žádné soukromé zařízení, kde bychom mohli za její předškolní vzdělávání utácet měsíčně tisíce korun, které stejně nemáme a mít ani nebudeme.


Ve školce pracuje paní učitelka Míša a Cibule ji bezmezně miluje. Božská Míša neustále něco koumá, vymýšlí, připravuje pro děti hry. Nacvičila s prcky i krásné divadelní představení, kde si Cibulka střihla roli Šípkové Růženky.

Nedávno se Cibule přihrnula ze školky opět naprosto nadšená. Paní učitelka v rámci rozvíjení slovní zásoby a vyjadřovacích schopností svěřených cvrčků s nimi hrála hru:
- jeden cvrček řekne 3 různá slova, která ho zrovna napadnou
- ostatní cvrčci musí vymyslet větu, kde se ona 3 slova vyskytují

Až sem to bylo celkem dobré, ovšem Cibule mne informovala, že Božská Míša na stejná slova vždy vymyslela ještě říkanku. Cibule měla ten den svůj pobyt u nás naplánovaný až do večera, takže mi bylo přehledně jasné, co mne čeká a nemine. Nepomohlo moje lákání na malování obrázků, které vždycky spolehlivě zabírá, odmítla i čtení Medvídka Pú. Ne, budeme hrát hru paní učitelky, protože paní učitelka přece, babi, říkala "děti, zahrajte si doma s maminkou a tatínkem, bude se jim to líbit".

Ještě chvíli jsem se snažila Cibuli přesvědčit, že Míša říkala "s maminkou a tatínkem" a ne "s chudákem babičkou", ale nebylo mi to nic platné.

Panstvo, vyzkoušejte si to. Obléval mne smrtelný pot, že nic nevymyslím a Cibule zjistí, že má úplně blbou babičku a ještě to na mne druhý den natře ve školce.

Cibulka byla spravedlivá, mohly jsme se střídat. Já 3 slova, ona větu. Ona 3 slova, já říkanku. Rozhodně mě nešetřila a ke zpracování mi předkládala naprosté koniny. Pár svých duševních perel jsem si zaznamenala, posuďte sami.

Zadání - koník, sandály, marmeláda

Když ti koník žere sandál
je u toho velký randál
dám ti, broučku, dobrou radu
radši schovej marmeládu

Následovala diskuze proč by měla schovávat marmeládu, když ten chudák konik by si ji třeba taky dal. A nemáme být přece lakomí, žejo.

Zadání - pupík, slepice, strašidlo

Strašidel se nejvíce
bojí hloupá slepice
za pupík se popadám
když ti tohle povídám

Opět jsme si vložily diskuzní okénko, kde jsme probraly, že slepice vůbec není hloupá, protože se strašidel bojí naprosto oprávněně. Strašidel se přece bojí každý, i Cibulka, a ta o sobě moc dobře ví, že je chytrá jako liška. Říkala to maminka a ta všechno ví skoro nejlíp ze všech.

A ještě jeden básnický skvost.
Zadání - prasátko, děda, loupežník

Loupežník se ztratil v lese
za stromem se strachy třese
děda poslal prasátko
to ho našlo zakrátko

Jezinka si pro dceru přišla ve chvíli, kdy jsme řešily, jestli prasátko muselo mít baterku, když hledalo loupežníka v temném lese. Chvíli nás zamyšleně pozorovala a když jí holčička nadšeně ukazovala básničky, které jí hodná babička vymyslela, pronesla: "Mami, už to radši nehul".

Tak nevím.

42 komentářů:

  1. Ked som si precitala co ucitelka vravela musela som sa smiat . Urcite deti robili svojim rodicom nasledne nesmiernu radost, to som si ista
    Ja by som sa asi nechala povazovat za hlupu.. ale riekanku zo mna dostat je naozaj problem.
    Nedavno sa ma kamarat pital "na com frcim, ze to chce tiez" ked som sa mu hihnala do telefonu a presviedcala ho o.. no ano bola to vazne blbyna. A vsak! Presla mi a v jeho poviedke mam vlastnu rasu Elemntalov

    OdpovědětVymazat
  2. Taková hra by mě určitě bavila! Ale Medvídka Pú bych si nechal číst taky, zejména pak ty pasáže, kde vystupuje Tygr.
    Říkanky ti koukám jdou docela dobře. Pěknej článek na nedělní večer!

    OdpovědětVymazat
  3. To nemělo chybu.
    Správně praštěná zadání, ale musím říct, že básniček jsi se zhostila se ctí! To je pěkně těžký oříšek.
    A zdá se, že jste se i dobře bavily.
    Ovšem Jezinka tomu nasadila korunu... vy jste myslím pěkně povedená rodinka!
    (Taková normální?)
    (Myšleno v dobrém!)

    OdpovědětVymazat
  4. Prasátko snadno vyčenichá loupežníka, když umí najít i lanýže. Šikovná babička. Apropos, jakou značku hulíš?

    OdpovědětVymazat
  5. To je hezký, že se takhle věnuješ vnučce ;) Vymyslela jsi to krásně! Mě by ale zajímaly i říkanky Cibulky! :)

    OdpovědětVymazat
  6.      To musel být teda dobrý matroš.

    OdpovědětVymazat
  7. Já myslím, že ses to ustála se ctí. A mě moje malá odnož dost často říká: "Už to nehul, máš halušky." Když to použil poprvé, výchovný efekt byl nadobro pryč, protože jsem se musela rozesmát a bylo po výchově..   

    OdpovědětVymazat
  8. [1]:
    Paní učitelky dovedou svými dobrými radami dětičkám zhuntovat rodičům (i babičkám)nejedno poklidné odpoledne [2]:
    Klidně takovou hru můžete zkusit doma s tvojí milou [3]:
    Ano, podle všech dostupných informací jsme velmi praštěná rodina. Všichni [4]:
    Ganja de luxe made in vesnička středisková Kdybych se někdy rozhodla vážně si malinko vyhulit palici, tak u místních čmoudků by nebyl problém sehnat nějaký vzorek.

    OdpovědětVymazat
  9. [5]:
    To víš, já jsem taková hodná, skoro pohádková babička. Drdůlek, brejličky a po večerech strykuju fusekle
    Cibulka netvořila říkanky, Cibulka tvořila větičky [6]:
    To si piš [7]:
    S výchovou jsem skončila u svých dětí. Cibulku si užívám, na vychovávání má rodiče [8]:
    To mě těší

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělé! Jen mi hodně na tebe nesedí ta babička s brejličkama a drdůlkem .Mám dojem že naopak jseš prototyp babičky moderní a ani bych se tomu nějakému vorečku nedivila ... a správně íš, vnoučata ať si vychovávají rodiče (říká ta pravá která žádná nemá, a sama by byla byička Herodeska)....

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:
    Tady jsou tři slova od kocůra:
    Brejličky, Dr. Důlek, fusele.

    OdpovědětVymazat
  12. Je to krásně napsané. Pobavil jsem se. Musím přiznat, že bych takové verše nevymyslel.

    OdpovědětVymazat
  13. Navšívil mne Dr.Důlek,
    opíral se o pár hůlek.
    Předepsal mi brejličky,
    když prý nosím berličky.
    Fusekle mu ráda dám,
    recept od něj zadara mám.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]:
    No, drdůlek fakt nemám Brejličky jo. Fusekle taky uštrykovat umím Dneska mají holt děti trochu na babičky smůlu. Jsme fakt úplně jiné, než bývaly naše babičky [12]:
    Podej si ruku s Cibulí
    Včera večer celičký
    hledala jsem brejličky
    sebral mi je Dr.Důlek
    šlohnul taky kastrůlek
    fusekle též postrádám
    já snad benga zavolám!

    OdpovědětVymazat
  15. [13]:
    Díky za pochvalu. Ale vymyslel Kdyby na tebe civěla Cibule a ty bys věděl, že prostě něco vymyslet musíš [14]:
    No vida
    Založíme si koutek pro básnivé seniory?

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Trocha humoru není nikdy na škodu.

    OdpovědětVymazat
  17. Pokud máte ráda trochu historie,mám něco v rubrice Broumov dříve a postupně zveřejňuji další pokračování.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]:
    Už jsem se byla u vás podívat a moc se mi tam líbilo. Historii mám ráda a určitě se budu pravidelně vracet.[19]:
    Cibulka zastává názor, že rozhodně muselo. Čelovku, aby mu nepřekážela

    OdpovědětVymazat
  19. Tvoje vnučka určitě nepotřebuje kurzy tvůrčího psaní.   
    Proč jí říkáš Cibulka?

    OdpovědětVymazat
  20. Když jsem si přečetla reakci tvé dcery, vyprskla jsem smíchy.
    Skvělý článek!

    OdpovědětVymazat
  21. Jaká "blbá" babička? Úžasně vtipná a šikovná babička

    OdpovědětVymazat
  22. [22]:
    Když se před několika lety narodila, vypadala jako cibulka. Kulaťoučká, na šošolce střapeček, prostě cibulka jako vyšitá A už jí to zůstalo.[23]:[24]:
    Díky, dámy

    OdpovědětVymazat
  23. Nevedela som kam to dat.. tak pisem sem. Ide v sutazi len o zabavu, takze to tak aj ja berem :). Ak mas chut sa zapojit a nemozes vkladat fotky, nema ti kto pomoct (ja by som ti poradila) a grafiku podla tvojich slov to nenahradis ako nar. Beus, potom kludne urobim pri tebe vynimku. Mozes vsetky zadania mat ako literarne. Teda ak mas zaujem sa zucastnit ;).

    OdpovědětVymazat
  24. Nemusis vkladat . Tesim sa na tvoju tvorbu!

    OdpovědětVymazat
  25. Zlati, posílala jsem ti mejla, ale nevím, jestli došel.
    Takže jsem to ještě jednou přepsala ke mně na blog, v rubrice Máte slovo, tak se mrkni.
    Myslím tím, ty ikonky a všechno kolem nich...     

    OdpovědětVymazat
  26. [26]:Ještě otázka - umíš stahovat fotky k sobě do počítače? Z digitálu, např. nebo z mobilu? Pak by se dalo udělat to, že je prostě přepošleš Lucerně v emailu... to by nešlo?

    OdpovědětVymazat
  27. [26]:[27]:
    Napsala jsem k tobě na blog Zkusím to.[28]:[29]:
    Už jsem se dostala k přečtení pošty, díky moc. Už jsem ti napsala
    No právě, já mám stahovacího Medvěda. Znáš to, když něco nemusíš, tak to neděláš. A já hlavně nefotím Když mě k tomu Medvěd náhodou pustí (na dovolené si přál fotku s Cibulkou), tak jsou to fakt umělecké snímky
    Tak, a teď tu všichni vědí, jaké jsem vesmírné dřevo

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj. Ráda bych tě poprosila, aby ses koukla na můj starý, ovšem až nyní obnovený blog. A pokud chceš, vlevo pod mašličkou mám odkaz na levný e-shop.Tak se mužeš taky kouknout. Prosím neber to jako reklamu. A pokus ti tento komentíř vadí, klidně ho smaž a ignoruj.Ale zkus mě pochopit

    OdpovědětVymazat
  29. [30]: Ale di ty.
    Vesmírné dřevo? Takže světová rarita?
    Neboj, to není tak těžké. Zkus Medvěda uplatit, aby ti ukázal, kudy kam.
    Nevím, co na něho platí. Med z Jednoty? Asi nééé-e.
    Ale ani alkoholický dárek bych v dnešní době nedoporučovala.
    Možná mu uštrikovat teplé ponožky...   

    OdpovědětVymazat
  30. Krásná "slohová práce" ) Děti jsou asi všude stejný, větou "mami už to nehul", mě dcera častuje taky)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  31. [32]:
    Zásoba fuseklí mu vydrží příštích 20 let Vyčíhám si nějakou vhodnou chvilku a pak požádám o školení. Slíbím mu za to třeba štrůdl [33]:
    Já se jen těším, až to jednou řekne Cibulka své matce Počítám, že vyletí z kůže.

    OdpovědětVymazat
  32. Škoda, že naše učitelky ve školce takhle kreativní nebyly. Tahle hra by se mi určitě líbila. A ty ses s tím poprala skvěle, opravdu jsem se pobavila

    OdpovědětVymazat
  33. [35]:
    Vyzkoušej si jí, budeš mít přípravu do budoucna

    OdpovědětVymazat
  34. To ještě Cibulka nebyla ve skautu, to by teprve rodiče koukali, do čeho je jsou děti schopné namočit...

    OdpovědětVymazat
  35. [37]:
    Kdysi jsem ve skautu byla, než to začalo být ideologicky závadné a skauti byli zrušeni bez náhrady. Bývalo to fajn
    Cibulka si ještě nějaký pátek bude muset počkat. Ale už teď se trochu děsím

    OdpovědětVymazat
  36. [38]: To už nejde jen o slovní hry Rok co rok jen zírám, co jsou na táboře při návštěvním dni pro spokojenost svého potomka ochotní příbuzní dělat... Necháváme návštěvníky, aby ten den soutěžili v týmech místo dětí. Je s podivem, že na tam vůbec ještě někdo jezdí

    OdpovědětVymazat
  37. [39]:
    Když ještě jezdily moje děti na letní tábory, tak mě z návštěvního dne vždycky jímala hrůza. Jednou mě tam odpovědné osoby přinutily skákat v pytli (vážně děs),pak jsme zase hráli (rodiče) nějakou bojovku proti dětem. Ještě si dost živě pamatuju, jak jsme se ještě s jednou matkou ztratily v lese, protože jsme přehlédly krepákovou navigaci na stromě.
    Takže až Cibule za pár let odfrčí na tábor, tak mě z domova nedostane nikdo ani párem volů.

    OdpovědětVymazat
  38. Tak teď jsem se opravdu, ale opravdu pobavila.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...