úterý 30. října 2012

Krasavci na vymření

Kytky mají pro fotografování několik předností. Většinou se nehýbou, nemrkají a zatím nevím o případu, kdy by se nějaká kytka rozhodla těsně před cvaknutím spouště zdrhnout ze záběru.


Proto jenom z výše uvedených důvodů se mi povedlo pořídit tenhle obrázek. I když "povedlo" je odvážné slovo.
Poznáte co to je? Ano, jedná se o velmi ohrožený kosatec sibiřský.

Vím, kde jich roste opravdu hodně a i se svým orientačním smyslem slepice jsem schopná každý rok místo najít a dojít se na ně znovu podívat.


Iris sibirica

26 komentářů:

  1. Hahá, kytka, která zdrhá ze záběru... to bylo dobrý.
    Vlastně kytka, která nezdrhá ze záběru.
    Na rozdíl od například koček, který krásě chrapuší, vypadají legračně nebo aspoň kouzelně, ale jak uslyší kviknout foťák při zapnutí, zpozorní - a než si našteluju náhled na ně a stisknu čudl, už je na fotce jen rozmazaná šmouha, nebo kočičí zadek.
    Kytičky, stromy, keře... ty naopak vděčně pózují.
    Tvůj sibiřský kosatec je nádherný. Nenapadlo tě odrýt kousek a namnožit? Nebo by to nešlo?

    OdpovědětVymazat
  2. Presne si to vystihla Ale prekvapivo, mne už párkrát zo záberu zdrhli, aj keď...lepšie povedané, boli odohnané hnusákom vetrom...ten je občas ako ten otravný chalan, ktorý každému na fotke robí rožky inak, krásna fotka krásnej kvetiny :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:
    Však jsi viděla, abych mohla vyfotit našeho spraťoucha, musel si zahrát na kytku
    Určitě by to šlo, ale neudělala bych to. Vážně jsou ohrožené a škoda každého, který by třeba po přesazení zdechnul. Rostou v mokřadech a to fakt na zahradě zatím nemám [2]:
    Já jsem totální fotografický nedouk a začátečník, takže při práci vyžaduju naprosté bezvětří
    A děkuju za pochvalu.

    OdpovědětVymazat
  4. Kosatce jsou krásné všechny. O tomto druhu jsem neměla ani ponětí, je nádherný a vidím, že na sobě pilně pracuješ jak ve fotografování, tak i zmenšování obrázků, a vkládání.
    A slepice nemají vůbec špatnou orientaci hihihihi     

    OdpovědětVymazat
  5. Tak v přírodě možná ohrožení jsou, ale to co mi roste na zahradě vypadá naprosto stejně má to stejnej název a už mi to zabírá třetinu záhonu !. A chystám se na radikální zmenšení porostu. Dokonce mi začal růst i tam kam jsem ho v životě nezasadila! Tak kde je chyba? S focením koček i zvěře jiné mám ty samé zkušenosti co moje jmenovkyně. Strááááášně tvrdě spěj, ale jak zaslechnou foťák už se snažej vypařit. A to i v případě, že ten foťák zapnu v jiné místnosti a na ně jen ostřím. Prostě budu muset vypnout všechny zvuky na něm....

    OdpovědětVymazat
  6. Takové kosatce rostou v botanické zahradě v Praze Na Slupi.
    Krásné to květiny.

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem je měla v mokřadu u jezírka. Kytky mají ještě jednu velkou výhodu - jsou fotogenické.

    OdpovědětVymazat
  8. Mně kytky taky nezdrhají, ale musím je stihnout vyfotit dřív, než je sežere kočka. Není to totiž jen masožravec, ale i býložravec a žere cíleně květy (hlavně fialek a růží, což by pro ni nemělo být nebezpečné). Pak máme v květináčích jenom smutné pahýly A to jim ještě z květináčů chlemtá vodu. Ale fotka je nádherná :)

    OdpovědětVymazat
  9. No, to by ses divila, jak někdo není schopnej ani tu kytku vyfotit, kdybys mě viděla...

    OdpovědětVymazat
  10. [4]:
    To víš, já jsem taková včelka pracovitá, pilná
    Tak to asi známe každá jinou slepici [5]:
    Třeba jsou to normální zahradní kosatce. Vypadají dost podobně.
    Mně kosatce taky putují po celé zahradě, ty jejich oddenky se vždycky vynoří na úplně nepravděpodobných místech.

    OdpovědětVymazat
  11. [6]:
    Velmi krásné [7]:
    Tam, kam na ně chodím zírat, je celkem bažinato. Obyčejně se umažu jako prase

    OdpovědětVymazat
  12. [8]:
    Kočky jsou v ožírání kytek úplně ujeté. Náš kocour byl totální dement. Za jedno odpoledne stihnul podhryzat celkem slušně velkou dracénu. Dost jsem si na ní zakládala, byla na kmínku pěkně rozvětvená a ten zloduch mi užral 2 ze 3 výhonů. Z podmisek vodu nechlemtal, napajedlo měl v akvárku.[9]:
    Já se nedivím vůbec ničemu, protože znám sebe

    OdpovědětVymazat
  13. Moc pěkná kytka. Mám blbou paměť na názvy, takže když bych někdy náhodou na kosatec narazil, zřejmě mu budu říkat "kytka obecná modrá"

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Já jsem hodná panička, takže jsem té naší obludě vysázela takovou tu trávu, co mají kočky žrát. Jo, roztahala to po celém baráku a pak zas žrala fialky. Až se pustí i do mamčiných orchidejí, zůstane z ní nejspíš jen ten plyšáčí kožich.

    OdpovědětVymazat
  15. KrásnéKytky mají výhodu,že nemusí kvůli pózování držet diety,naopak potřebují hodně pít,aby vypadaly svěže

    OdpovědětVymazat
  16. [1]:  I takové znám a miluji je, je to KOSMATEC, nežli si připravím foťák, stačí se na něj špatně podívat a šup a je pryč. Musím se přiznat že nechápu, mám ho ( tedy ten Kosatec ) na zahradě, hezky si spí pod sněhovou peřinkou, ani nemuká, ten úlovek je kouzlo? Představit se je slušnost, tedy vás zdraví Anna, Vendy by mě měla znát, tedy se na ni odvolávám, její mrkající očičko miluji.

    OdpovědětVymazat
  17. [13]:
    No jo, chlap Medvěd taky nerozezná pažitku od pivoněk [14]:
    Kočičí trávu jsem ke svému úžasu objevila v nějakém obchodě. Taky jsem ji tomu našemu trotlovi koupila a velice jsem tím potěšila psíka. Chodil se na ni pást jako koza. Kocour se jí ani nedotknul.

    OdpovědětVymazat
  18. [15]:
    Tak tohle by mě vážně nenapadlo [16]:
    Také vás, Anno, zdravím Ten úlovek není kouzlo, kosatec celkem trpělivě stál a nechal se fotit

    OdpovědětVymazat
  19. Modrá kráska.
    Taky ponocuješ nebo už vstáváš?

    OdpovědětVymazat
  20. [19]:
    Ponocuju Měla jsem dost náročný pracovní večer, takže nemůžu spát a courám.

    OdpovědětVymazat
  21. [8]: To je teda pěkně  ujetá kočka!
    Moje kočky naštěstí kytky nežerou, ale kamarádčin pes (vlčák) prý jo. Ožral jim všechny květinky, tedy  hlavičky - stonky laskavě ponechal. Rozkousal prý i její brejle, měla děsnou radost. Ale pes její radost přežil a kouše dál... i když letos přibyla do společné domácnosti kočička a ta mu dává pěkně zabrat. Takže možná na rok už na žižlání kytek nebude mít pomyšlení...

    OdpovědětVymazat
  22. [21]:
    Kdepak To by nebyla práce a spala bych jako dudek

    OdpovědětVymazat
  23. Kytička je hezká a fotka se také povedla.

    OdpovědětVymazat
  24. No tak já mám zase zkušenost, že se kytky hýbou až dost.

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...