sobota 1. září 2012

Medvědí dostihy

V dnešní době nevlastní televizní přijímač například bezdomovci, kteří nemají vhodné prostory, kam by si vkusný bytový doplněk postavili.


Dálší skupinou jsou zarputilí intelektuálové, pro které je nesledování televizního programu věcí cti a před svými stejně intelektuálními přáteli by nikdy nepřiznali, že po večer koukají na Ordinaci nebo na Krampola.

Televizí nedisponují ani přírodní lidé, kteří kromě televize nemají ani elektřinu, topí ekoklacíky a živí se vlastnoručně vypěstovanými biokořínky.

Naše medvědí rodinka nepatří do žádné z výše jmenovaných kategorií. Prostory by se nějaké našly, jsme sice oba gramotní, ale do opery a na výstavy abstraktního umění nechodíme a z kořínků bez pořádné porce masa by Medvěda brzy přešla dobrá nálada.

Máme tedy televize dvě. Pro někoho je to možná málo, pro mne je to velice často přesně o dva přístroje víc, než k bezkonfliktnímu soužití potřebujeme.

Ministrem financí, vzhledem k Medvědovu poněkud lajdáckému přístupu k této problematice, jsem u nás doma já. Demokraticky jsem proto rozhodla, že netřeba utrácet peníze za dobrodiní stovky placených kanálů (jako Userka), nám ke štěstí stačí základní, jedenáctiprogramová nabídka.

Bohužel, téměř denně se ukazuje, že jedenáct programů je zcela nevyhovující počet. Bohatě by stačilo programů o deset méně.

Pokud se s Medvědem setkáme v čase i místě, tedy večer v obývacím pokoji, dochází k více či méně vyhroceným situacím. Medvěd se uvelebí na jednom konci gauče a otevře časopis, já zalehnu na druhou stranu a otevřu si na břiše notbůček. Zatím klid a mír, nad námi poletuje anděl manželské lásky a jemně nás ovívá svými křidélky.

Atmosféra zhoustne v momentě, kdy je časopis dočten a Medvěd se chopí ovladače k televizi. To, co následuje, mi zcela pravidelně způsobuje tepenné krvácení do mozku. (Jestli v mozku tepna normálně nebývá, tak já ji tam rozhodně mám).

Během chvilinky choť proběhne všechny dostupné programy tam i zpátky, aniž by ho cokoliv zaujalo na dobu delší než tři vteřiny. Vzápětí si dá kanálové dostihy ještě jednou, načež si vybere "něco" na libovolném programu. Jediným kritériem je, aby to běželo už minimálně půl hodiny a tím bylo zajištěno, že nikdo neví, o co jde. Obrázky sice nesleduju, ale zvuková kulisa, kterou Medvěd svým počínáním vyrábí, mi silně narušuje psýchu a probouzí chuť se hádat.

Občas se povede, že se při přepínání strefí zrovna do začátku nějakého filmu. Někdy i takového, který bych docela ráda viděla. Zbystřím, rozhodnu se sbalit notbůček a sotva zaklapnu víko, Medvěd usoudí, že "to bude zase úplná blbina" a plavně přehopsá o tři programy dál.

Jsem žena tolerantní, dlouhými roky manželského soužití vycepovaná k trpělivosti téměř nebeské. Jenže v tomhle momentě by Medvěda umlátil perutěmi i ten nejlaskavější anděl. Využívám příhodné chvilky, kdy Jeho Přepínací Lordstvo odchází pro brambůrky, a zmocním se ovladače. Bleskově ho zahrabu pod polštářky, na kterých si hoví náš spící Terorista. Následuje výslech, dělání nechápavých a ukřivděných pohledů, hledání....Ovladač je v bezpečí, pejsánka budit nebudeme.

Uražený Medvěd odchází do ložnice s poznámkou, že "si to alespoň v klidu dokouká". Vzápětí přes zavřené dveře slyším, že se rozběhl nový dostih. Protože svého milánka znám, dojdu mu za pět minut sundat brýle, zhasnout lampičku a vypnout televizi. Spí jako dudek.

Možná by se neznalému pozorovateli mohlo zdát, že v našem manželství panuje určité lehké napětí, ale opak je pravdou. I po takto poměrně nesouladně prožitém večeru jdeme ráno dál, pěkně ručku v tlapě medvědí....

28 komentářů:

  1. Klasická scenerie s menšími odchylkami je asi v mnoha domácnostech.. Veškeré ovladače by se mšly zakázat. U nás vylepšeno tím, že pravidelně svého spícího chotě unaveného přepínáním kanálů chodím budit v 1/2 třetí nad ránem a zaháním do pelechu.

    OdpovědětVymazat
  2. U nás je televize velmi okrajová a slouží téměř výhradně ke sledování sportů. Musím říct, že mám veliké štěstí, protože může-li nastat konflikt s Markétou na téma co sledovat, pak se ppohádáme jen o to, jestli radši tenis, nebo fotbal. Máme jednu klasickou televizi a pak ještě TV kartu do notebooku, takže se vždycky dohodneme a většinou sledujeme oba totéž.
    Situace jako u vás je u tchyně. Tam hrajou 4 televize celej den a tatínek Markéty chodí z pokoje do pokoje, aby všude popřepínal lidem to, na co se snad i dívají.
    Hlavní je, že se máte rádi!!! Televize je zbytečnost, která rozhodně nestojí za hádky!

    OdpovědětVymazat
  3. Cybeštamgast se dívá na televizi v osvěžovně. Tam ovladač třímá pevnou rukou výčepák.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem myslela, že mě zmíníš jako inspiraci pro článek, ne jako zhýřilce a megadiváka, kterej potřebuje stovky programů!
    Jinak s tím, že je potřeba tam nechat hlavně ty pořady, které už začaly minimálně před půlhodinou, souhlasí i můj pán ovladače :) Je to prostě "všude stejné" ;)

    OdpovědětVymazat
  5. V naší dvoučlenné domácnosti nebyla dlouhá léta žádná televize a šlo to. Teď v mé jednočlenné domácnosti je televize právě jedna, co se mi zdá akorát .

    OdpovědětVymazat
  6. Tento realistický popis dění v mnoha domácnostech mě opravdu pobavil. Ovšem věta, "že by Medvěda umlátil perutěma i ten nejlaskavější anděl", mě doslova rozsekala.   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Tygře, představa tvého tchána, jak lidem chodí přepínat televize, je fakt hodně zábavná.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Pán ovladače? To je něco nového od Tolkiena? Jako třeba Pán prstenů?

    OdpovědětVymazat
  9. [1]:
    Veškeré ovladače v mužských spárech by měly mít vlastní dálkové ovladače, které by třímaly něžné ženské ručky [2]:
    Rádi se máme. Výrazně raději se máme, když je televize vypnutá.[3]:
    Cyberštamgast by případně mohl být ideálním manželem.[4]:
    No jo, já vím Měla jsem v plánu speciální poděkování na konci článku, jenže pak v euforii, že mám dopsáno, jsem na to zapomněla. Jestli chceš, napravím to
    Ale všimla sis, doufám, jak hezky už umím udělat odkaz [5]:
    V jednočlenných domácnostech většinou ke sporům nedochází Balzám na nervy.

    OdpovědětVymazat
  10. Apropó, ještě mě tak napadá, že jsem za dob svého manželství zřejmě byl ženatý s mužem, protože to, co v ostatních rodinách provádějí s televizemi muži, to u nás obstarávala manželka. Já jsem tomu říkal "koncert pro jednu ruku a ovladač".

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Jo, je to žůžo. Člověk se s nikým nemůže hádat ani kdybych chtěl. Já jsem se jednou chtěl pohádat s kočkama, ale ony na to reagovaly celkem netečně.

    OdpovědětVymazat
  12. Malkiel: Dokázat to popsat tak jako Tolkien, určitě by mi to na tři knižní díly (plus různé dodatky) taky vystačilo :) ... jeden vládne všem.mengano: V pořádku, speciální poděkování nevyžaduju :) Stačí mi vědomí, že pána ovladače nemám doma jenom já ;)

    OdpovědětVymazat
  13. [6]:[10]:
    Kdybys ještě navíc byl ženatý přímo s Medvědem, ničemu by ses vůbec nedivil

    OdpovědětVymazat
  14. Já se picnu. Nevím jestli je lepší článek nebo komentáře, asi bych to nechala na stejné rovině.
    Hádat se o televizi by u mě vyústilo v to, že bych zasedla ke kompu, pustila si film nebo nějakou muziku a nandala sluchátka.
    Ale tyhle starosti nemám... a platím si několik desítek kanálů, to jo (stovky to asi nebudou).
    Dokud to jde. Ono mít na výběr ještě Cinemax, Filmbox, HBO a Cs film, není na škodu.
    Nemluvě o několika dorpovodných naučných kanálech, které však pouštím jen zřídka.
    Jojo, nejsem intelektuál a klidně přiznám, že jsem před měsícem zkoukla Angeliku, která frčela na jedničce.

    OdpovědětVymazat
  15. Aha! Dívala jsem se na odkaz k Userce a mají asi to samé jako já.
    Takže mám dvěstě kanálů? Já to nepočítala, kruci, musím je všechny projet!

    OdpovědětVymazat
  16. Televizní maniak je u nás hlavně manžel. Já zase sedím u PC. Ale také máme televice dvě a já jsem uznalá a když se chce manžel dívat na sport, nechám ho sedět v obýváku u té "lepší" s větší obrazovkou a jdu poslušně vedle. Klídek a pohodička. Ale že bych koukala celý den a na všechno, to ne. Vybírám si pořady předem dle programu.

    OdpovědětVymazat
  17. Hezká sonda do manželského života, tuším,že tady bude ještě veselo .
    V naší domácnosti máme televize tři, tedy televize...tři bedny , které pamatují krále Klacka. Jednu uspávací v ložnici, která většinou řve do noci u ucha mého spícího muže, než zalehnu i já kolem druhé hodiny. Druhou máme v kuchyni, kterážto má sloužit jako zvuková kulisa členu domácnosti, který zrovna vaří. Já ji pustit neumím, protože se zapíná zvláštním způsobem, který mi zůstane navždy utajen. Třetí televize je v obýváku a na té sleduje manžel obludy. Kdyby na jediném z programů běžel film s obludami, můj muž ho spolehlivě najde. Běží-li souběžně několik filmů s obludami, sleduje všechny. Obludy říkám filmům typu Hvězdné války, Star Trek apod. I když se jedná o dobré filmy, já se radši dívám na lidi než na všechny ty příšerky. O ovladače  se moc nepereme, spíš se stává , že žádný ze tří ovladačů nemůžeme najít a pak svorně sledujeme program, který tam právě běží. Nebo se televize zkrátka vypne a jde se dělat něco užitečnějšího.

    OdpovědětVymazat
  18. [14]:
    Vendy, my se s Medvědem vůbec nehádáme o televizi. Mně je televize celkem dost ukradená, mnohem radši mám počítač nebo něco ke čtení. My občas vedeme poněkud vzrušené diskuze pouze kvůli jeho roztomilé přepínací mánii.
    Náhodou, Angelika, to je klasika [16]:
    Chlapi jsou fakt všude stejní, i Malkielova manželka [17]:
    Medvěd s oblibou sleduje různé dokumenty. Ty ovšem neběží v našem chudičkém programovém výběru, takže si je různě stahuje. Měl jeden o tom, jak se rodí v živočišné říši mláďata. Z flashky si to před spaním pouštěl v televizi v ložnici. Měli jsme z jediného dílu seriál skoro na měsíc. Sekvenci, jak rodí žirafa, jsem viděla minimálně šestkrát. Pokaždé se nám prostě podařilo usnout

    OdpovědětVymazat
  19. Klasika nejklasičtější. Jenom nechápu, jak může mít ženská tepenné krvácení DO MOZKU!?!?! Jinak paráda - dobrý den!

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Chceš snad pochybovat o tom, že ženy mají v hlavě tepny?

    OdpovědětVymazat
  21. [19]:
    Velká většina žen mozek má. Možná ti to přijde zvláštní, ale je to tak. Uznávám, jsou některé modely žen, které nemají mozek ani v základní výbavě. Třeba letošní letní model "Biondy".
    Na tvém blogu se pokusím zjistit, jak jsou na tom Psíci [20]:
    Ty aby sis nepřisadil

    OdpovědětVymazat
  22. [19]:
    Psíku, nahlédla jsem na tvé stránky a stálo to za to Další žrout mého času objeven

    OdpovědětVymazat
  23. U nás byl hybatelem televizního dění ten, kdo provoz televize platil :) Takže maminka, která má ale zase zálibu v nekonečných seriálech...takže si člověk moc nevybere :)

    OdpovědětVymazat
  24. [22]:Nápodobně! Omluvou mi budiž zjištění v komunitě webových pisálků, že jsem též nazýván coby "rejpal psík"

    OdpovědětVymazat
  25. Jo, ovladače u televize toť zvláštní kapitola. U nás si k sobě bere ovladač manžel, ovšem ne z důvodů toho aby přepínal, ale aby byl ochráněn od tohoto nešvaru ze strany mé a dcery. Já přepnu tu a tam když je reklama, ale dcera by asi měla nejraději ten ovladač přišitý k ruce. Ale znám dva lidi kteří toto dotáhnou opravdu k dokonalosti a mohli by být klidně příbuzní s tvým Medvědem. Jeden je můj kamarád a druhej dcera mé kamarádky. Ta dokonce teď při jejich návštěvě u nás mého muže natolik vytočila tímto nepřestajným překlapáváním programů, že jsem měla strach že jí vynese v zubech ven a nebude mu vůbec vadit jejích sto kilo. A kamarád, tak ten dokáže tedy vytočit i mě, a kombinace on plus moje dcera pohromadě u televize je přímo vražedná. To pak propukají boje o to kdo dřív uchvátí ovladač a bude ho mít u sebe. Ještě že k němu jezdíme na chatu jen občas, jinak už bych byla bez dcery i kamaráda protože bych je umlátila oba dálkovým ovládáním od věže!!!!!

    OdpovědětVymazat
  26. [23]:
    Večer mohu máti telefonaovat pouze v případě, že neběží nějaký geniální seriál. Jinak mi do telefonu odpovídá  velice úsečně a nebo taky třeba vůbec. Nejdřív tedy prostuduju program a pak teprve volám. [25]:
    Pokud ta kamarádčina dcerka váží metrák, tak je skákání po programech asi jediný sport, kterého je schopna.

    OdpovědětVymazat
  27. Táta přepínání má taky rád. Osobně mi to pije krev, i když se na nic dívat nechci=D

    OdpovědětVymazat
  28. [27]:
    U chlapů se zřejmě jedná o nějakou genetickou vadu

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...