středa 5. února 2014

Někdy se prostě nedaří

Naše domácí nebe zahalily černé mraky. Sled drobných katastrof, bohužel v množství větším než malém, poněkud narušil naše běžné láskyplné medvědí souznění. Naštěstí se o výrobu průšvihů spravedlivě dělíme. Rukou i tlapkou společnou a nerozdílnou.



Kačence přestalo vyhovovat architektonické uspořádání zahrady a rozhodla se realizovat své svěží inovativní nápady. Vzhledem k mírné zimě má ideální tvůrčí podmínky. Zřejmě ji už omrzel pohled na stoletou kůlnu a usoudila, že je nejvyšší čas, aby byla odstaněna.

Zcela jistě jsem udělala hrubou chybu, když jsem jí jako malému štěňátku četla pohádku O perníkové chaloupce. Káča se na týden převtělila v Jeníčka i Mařenku a jala se pilně loupat perníček. Lépe řečeno prkna. Pěkně systematicky rvala jedno prkno za druhým, bez ohledu na trčící hřebíky, a svému demoličnímu nadšení přinášela i oběti v podobě čumáku plného třísek.

V rozletu jí nedokázaly zabránit ani moje výčitky, ani Medvědovy pečlivě volené povely. Tvrdohlavě trvala na tom, že se na tu hnusnou kůlnu už dál dívat nebude. Při poněkud vzrušené výměně názorů jsme se s Medvědem nedokázali shodnout, kdo toho zatraceného čokla rozmazlil víc.

Z kůlny nakonec zůstaly jen podpěrné trámy a střecha, čímž bylo Kačenčino estetické cítění plně uspokojeno a nadále se už mohla věnovat pouze klasickému rozhrabávání trávníku a ohryzávání tújí.

Medvěd mi udělal podrobnou přednášku na téma, jak v zimě přizpůsobit jízdu stavu vozovky. Poněkud ho rozladilo, že neposlouchám náležitě pěčlivě a odmítám odpovídat na záludné kontrolní otázky. Načež za dva dny velice hezky rozstřelil auto. Pravda, větší podíl viny měl sebevražedný kanec, který se mu zákeřně vrhnul pod kola. Medvěd zřejmě není tak bravurní vrah zvířátek jako já a tak se škoda na autě vyšplhala na šesticifernou číslici. Pro naši pojišťovnu nejme příliš lukrativní klienti.

Mužský organismus oslabený stresem nevydržel nápor a Medvěd závažně onemocněl. Moje každoroční noční můra se stala realitou, Medvěda sklátila rýma. To v naší domácnosti znamená stav nejvyššího ohrožení a zvýšené bojové pohotovosti. Bylo mi dopřáno strávit pár dnů v zajetí čajíčků, kapesníků a bolestných vzdechů. V panické hrůze ze smrti Medvěd zcela přehlížel fakt, že mu horký čaj servíruji téměř v předklonu. Nejednalo se o náhlý projev úcty k pánovi domu, pouze se mi zablokovaly ploténky. Kdo tohle zažil, ví, že se jedná o velmi radostnou událost.

Když mi včera rupla hadice u pračky a domem se místo pohody rozlila voda, brala jsem to už jenom jako třešinku na dortu a drobný zádrhel. Co je pár desítek litrů vody na nové podlaze proti konečně volným Medvědím dýchacím cestám, že.





64 komentářů:

  1. Koukám, že se toho na vás sesypalo opravdu dost. Tak ať jste si svou dávku mraků vybrali už na celý rok a nadále se budete jen vyhřívat na slunci

    OdpovědětVymazat
  2. Do Káči se zjevně převtělil nějaký slavný architekt, že by La Corbussier? Gočár? Kotěra? a chce prostě svůj talent dál rozvíjet....A vám se to nelíbí, ts, ts, ts....Horší (nebo pro tvé sebevědomí lepší) je to auto, ale zase pořád lepší že to odnesl kanec než Medvěd. A smrtelná rýma? No coment....

    OdpovědětVymazat
  3. Achjéje. V posledních dnech jste si vážně zobli, demoliční Kačenkou počínaje (ten pes je vážně postrach!) , bouraným autem pokračuje (proč  jsou ti kanci tak sebevražední?) , rýmou dovršuje.
    Rýmou?
    Plotýnky jsou ještě brutálnější, divím se, jak jsi to zvládla. Asi v sobě člověk dokáže zmobilizovat i poslední rezervy.
    Prasklá hadice, to už by pro mě byla poslední kapka přes pohár.
    Naštěstí Medvěd zaúřadoval. Či snad ne?
    Každopádně doufám,že svou smolnou snůšku jste si vybrali a na pár dalších týdnů (měsíců) bude líp.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je vtipný článeček Holt někdy se zadaří Já moc fandím Kačence, je úžasná, od tý mý soutěže ju zbožňuju

    OdpovědětVymazat
  5. A co máš proti tomu, že se Kačenka rozhodla udělat z nevzhledné kůlny elegantní zahradní altán?
    Jinak opět jedna z krásných a zábavných "medvědstory".

    OdpovědětVymazat
  6. Už nebudu na Betynku křičet, když systematicky trhá a konzumuje cokoli z igelitu, její počínání je proti tomuhle zlaté

    OdpovědětVymazat
  7. Už našemu Maxovi nebudu nadávat, že mi opět ukradnul mého Pikachu a snaží se mu amputovat ocas.Další kanec sebevrah, zbyla vám tam ještě nějaká populace prasat?

    OdpovědětVymazat
  8. Kačenka má estetické cítění A udělala za vás kus práce
    Měli byste jí koupit aspoň 20 dg šunky   

    OdpovědětVymazat
  9. U vás není nikdy nuda. Nezlob se, ale tekly mi smíchy slzy.
    Že se Kačence nelíbí kůlna, to vás mělo napadnout samo.
    Budiž ti útěchou, že kance nabral Medvěd, protože jinak bys jeho přednášky, jak řídit auto, poslouchala do Velikonoc. A Medvědova rýma završila počet katastrof! Víš, jak trpěl Co jsou proti tomu tvoje plotýnky a prasklá hadice.   
    Přeji ti, aby jste si tímto vybrali svůj příděl na letošní rok a opět jste žili v lásce a pohodě.
    Můj komentář neber jako zlomyslnost. ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jak se říká neštěstí nechodí po horách, ale po lidech.
    Nicméně souhlasím s K., kůlny už nejsou IN.

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je teda nadělení a těch škod. Ale co je podle mě úplně nejhorší, je nemocný muž. I u nás je rýmička řazena k chorobám nejtěžšího kalibru, hned vedle cholery a dýmějového moru.
    Věřím a doufám, že máte katastrof vybráno na X let dopředu.
    Ale čtení to bylo luxusní.

    OdpovědětVymazat
  12. Proč by se měly katastrofy rozvrhnout na celý rok, když mohou následovat jedna druhou a pak si dát třeba na rok pokoj. Katastrofy jsou společenské a nerady chodí po jedné. Hezky v houfu.A pak se o nich hezky čte, když se nedějí nám, ale někomu dalšímu. To si člověk k tomu čtení udělá i kafe a s úsměvem na rtech je popíjí a čte, jak může být život bližního našeho nepříjemný a plný karambolů.

    OdpovědětVymazat
  13. A za všechno můžou tyhlety internety. Furt se u toho jen báby hrbíte, skoro se nehnete a z nedostatku tréningu atrofovaná záda se pak takhle pomstí! Prostě by se ty internety měly zakázat. Stejně to každého jenom otravuje

    OdpovědětVymazat
  14. ...tradičně jsem se dobře bavil a ne ze škodolibosti...ale,vy dva byste si měli pořídit malou prasečí farmu,ať z toho máte alespoň nějaký úžitek.Z té hadice bych zase v baráku aqvacentrum nedělal ( málo vody).
    Ale vydržte bude líp...jaro se blíží.

    OdpovědětVymazat
  15. Jo, když se daří, tak se daří

    OdpovědětVymazat
  16. Tak snad už máte vybráno, ne? Ty musíš být poklad pro Medvěda, já mít zablokované plotýnky, musel by se přemoci a čaj si vařit sám a nebo by ho neměl... Kdo vytíral tu vodu?

    OdpovědětVymazat
  17. Zdá se mi to jako ideální konstelace hvězd. Hned začátkem roku vymlátit všechnu smůlu a dál už si jen život užívat a tančit I když, s divokou šťastnou psí slečnou těžko Něco o tom vím...

    OdpovědětVymazat
  18. Tolik katastrof najednou, a ty si na nich brousíš smysl pro humor, obdivuhodné, opravdu se, ploténky bloklé nemajíc, hluboce klaním tvému nezlomnému duchu. Ráda bych s tebou soucítila, řekla pár vřelých slov a popřála ti hodně sil a zdraví. Bohužel, po té co jsem našla po návratu z práce rozebranou půlku kuchyně,  omlácené dlaždičky, vybouranou zeď a informaci, že nám  měsíce prýštila teplá voda z bojleru rovnou do zdi, nacházím se v přechodném stavu mezi depresí a hysterií. Až se rozhodnu, pak nasadím účinnou léčbu a jisto jistě budu schopná vcítit se do průserů jiných než vlastních. Zatím přemítám, k čemu může sloužit kuchyně prostá dřezu a sporáku , že by pro otevření láhve Veltlínu?

    OdpovědětVymazat
  19. S Medvědem by sis mohla otevřít řeznictví Já jsem jednou také srazil zvíře, ale ne divočáka, ale psa. Jedu sídlištěm a najednou se vyřítil bojový pes a přímo na auto, jako kdyby to byla nějaká kořist. Nechtěl jsem přejíždět do protisměru, abych se čelně nesrazil s jiným autem, jen jsem přibrzdil, pes narazil hlavou a tělem do dveří a částečně do předního spoileru. Zastavil jsem, vylezl, že posbírám zbytky psa, ale pes už byl na chodníku s holkou, co jí patřil. Nic mu nebylo, jen se celý v šoku třásl jak osika. Za pár dnů jsem je potkal na procházce, podvědomě jsem si dával pozor, aby mě nezakousl, ale nechal mě žít. Na autě byla škoda 22 tisíc, spoluúčast 5.

    OdpovědětVymazat
  20. [1]: Neodvažuji se doufat Čeká nás jistě ještě mnoho záludných měsíců.[2]: Do Káči se převtělil nějaký šéfík Al Kajdy. Má nepřehlédnutelné teroristické sklony [3]: Medvěda tekoucí voda nijak zvlášť nerozrušila. Jsou prý horší věci na světě. Já jsem měla při vytírání diametrálně odlišný názor [4]: Ano, Kačenka je miláček. Soužití s ní je ovšem pouze pro velmi otrlé jedince

    OdpovědětVymazat
  21. [5]: Ta kůlna byla poměrně dost vzhledná Proti altánku nemám vůbec nic, jen bych chtěla mít možnost rozhodnout, kde bude stát.[6]: Nedávno jsme Káču podrobili vědeckému zkoumání, když jsme čekali, jak dopadne její nová stravovací líbůstka. Obsloužila se mlékem, které ovšem zkonzumovala i s krabicí. Dočkali jsme se elegantních stříbrných bobků [7]: Kanci jsou prý přemnožení Ale docela bych uvítala, kdyby si je maslivci vybíjeli vlastní pílí a nespoléhali se jenom na nás.[8]: 20dkg šunky by Kačenku leda tak urazilo. Když už, tak alespoň kilíčko

    OdpovědětVymazat
  22. Když jsem studoval, snažil jsem se vždycky udělat rychle všechny zkoušky, abych měl všechno nepříjemné co nejdřív za sebou. Věřím, že vy tak postupuje, pokud se týká rodinných nepříjemností na celičký rok. Nejmíň.

    OdpovědětVymazat
  23. [9]: Kačenčina nelibost vypukla ze dne na den. Předtím půl roku kůlna její estetické cítění vůbec neurážela [10]: Průšvihu, tvé jméno je Kačenka. Někdy je lepší příliš nepodléhat moderním trendům.[11]: Myslím, že i s pravými neštovicemi a tyfem by se Medvěd popasoval snáz [12]: Pro společenský život katastrof nemám příliš velké pochopení Jsem skromná, stačila by mi jedna za rok.

    OdpovědětVymazat
  24. [13]: Internety by se měly zcela jistě zakázat Jen tentokrát v tom byly nevinně. Ploténkové dobrodružství mi bylo dopřáno díky těžké krabici s nádobím. Holt kdo je líný jít dvakrát, leze potom po čtyřech [14]: Nijak zvlášť bych se na jaro nespoléhala Jen co vyraší první kytky na záhonech a ve sklace, pustí se Káča do pilné práce. Ještě pořád se mi nezhojily rány na duši z loňského jara.[15]: U nás tohle funguje zcela spolehlivě [16]: Neuvařit Medvědovi čaj, když v domácnosti zuří rýma? Nemyslitelné a neodpustitelné Podlahu vytíral mop a Medvěd ho v ruce rozhodně nedržel.

    OdpovědětVymazat
  25. [17]: Mám podezření, že se co nevidět protančíme k dalšímu drobnému zádrhelu [18]: Buď hystericky depresivní, vezmeš to z jedné vody na čisto Veltlín mi v tomto případě připadá málo úderný. Osobně bych volila vodku s tonikem a odchod do říše zapomnění.[19]: 158 987,- s DPH. Spoluúčast (jsem plátce) bez pár korun 7 tisíc. Jen si na to vzpomenu, dělá se mi kopřivka [22]: Tohle byl krátký zpravodajský průřez několika posledními týdny. Včerejší požární cvičení by si možná zasloužilo vlastní článek. Ale nejdříve se musím vzpamatovat

    OdpovědětVymazat
  26. Tak pěkně a vtipně popsané samé katastrofy .
    I když Kačenka Vám možná chtěla udělat altánek, aby jste měli kde relaxovat na jaře .
    Přeji brzké vyzdravění a všech škod snadné vyřešení.

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Kačenka by se klidně mohla starat jen o svoje záležitosti. Udělala by mi tím převelikou radost

    OdpovědětVymazat
  28. Ber to jako zpestření života, aby si se nenudila.

    OdpovědětVymazat
  29. [28]: Jejda, jak ráda bych se malinko ponudila

    OdpovědětVymazat
  30. Asi mu bylo opravdu zle, když nebyla u něho žádná reakce. Asi by to chtělo průhlednější košilku.

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: V případě smrtelné rýmy bych si ani neškrtla i zcela bez košilky

    OdpovědětVymazat
  32. Koukám, že mý pejsci jsou zlatíčka, včera se pustili jen do rámečku s fotkou mého vnoučka Ale kůlnu tu potřebuju nutně novou S rýmičkou jsem byla včera v práci a žádná sláva! Jinak jsem se báječně pobavila

    OdpovědětVymazat
  33. Bud´te rádi,že máte tak kreativního psa,který si chce udělat příbytek podle svých představ. Podle vašich bouraček usuzuji,že bydlíte někde v lesích. Pak jsem četla:Mužský orgasmus oslabený stresem nevydržel nápor a Medvěd závažně onemocněl. U tebe se člověk vážně pobaví.   

    OdpovědětVymazat
  34. Fííha, tak to byl fakt supr týden, tak snad sis to vybrala a zas dlouho bude klid.
    Občas bych chtěla vidět zvířátkům do hlavy. Ať už Kačence, co ji na tý kůlně tak vadilo, tak i prasátku, co si myslelo a zda bylo pouhým optimistou (však znáš ten vtip o tom světle v tunelu:http://www.vtipkar.cz/kdo-co-vidi-v-tunelupesimista-vidi-v-tunelu-tmu-optimista)

    OdpovědětVymazat
  35. [33]: Mužský orgasmus oslabený stresem nevydržel.   

    OdpovědětVymazat
  36. Uf, to byly teda záživné dny... Historka s autem mi připomněla, že mám být vděčná, že na Vrakoušovi (naše auto, pro neznalé) šesticifernou škodu opravdu neudělá ani stádo divočáků
    Tak ať už je dobře!

    OdpovědětVymazat
  37. Dívej se na vše z té lepší stránky. Káča neskončila pod hroutící se kůlnou, auto máte pojištěné, medněd přežil a ty? Ty si přece poradíš i s plotýnkami. Jsi přece ženská Hadice od pračky? No to už je úplná "prkotina."
    Neboli "vždycky může být hůř."

    OdpovědětVymazat
  38. Kupte si na plotýnky kosmodisk. Přece ten placebo krám musí aspoň na někom fungovat.Ale vážně: rýmu jde zlikvidovat během jednoho jediného dne. Osobně několikrát vyzkoušeno. Jde o to proplachovat nos koňskými dávkami slané vody (nebo třeba Vincentky). Každé třičtvrtě hodiny. Sliznice těmi svými proudy slz stejně jen bojuje proti usazujícím se virům a bakteriím. Slaná voda jí hodně pomůže zbavit se vetřelců a udělat pro ně povrch nehostinným. Rozhodně nebrat nesmysly typu Nasivin, Otrivin, Olynth. Ty sice sliznici dočasně splasknou, ale současně ji poškozují a vysušují. Rýma pak s nimi trvá mnohem déle a pořád se vrací.

    OdpovědětVymazat
  39. Kupte si na plotýnky kosmodisk. Přece ten placebo krám musí aspoň na někom fungovat.Ale vážně: rýmu jde zlikvidovat během jednoho jediného dne. Osobně několikrát vyzkoušeno. Jde o to proplachovat nos koňskými dávkami slané vody (nebo třeba Vincentky). Každé třičtvrtě hodiny. Sliznice těmi svými proudy slz stejně jen bojuje proti usazujícím se virům a bakteriím. Slaná voda jí hodně pomůže zbavit se vetřelců a udělat pro ně povrch nehostinným. Rozhodně nebrat nesmysly typu Nasivin, Otrivin, Olynth. Ty sice sliznici dočasně splasknou, ale současně ji poškozují a vysušují. Rýma pak s nimi trvá mnohem déle a pořád se vrací.

    OdpovědětVymazat
  40. [39]: hmmm, nějaký nechtěný doubleclick ...

    OdpovědětVymazat
  41. Brilantně a s humorem popsané katastrofy novoroční Přiznám se, že Kačence fandím - jak jsem jí někde viděla chechtající se na fotce, umím si jí úplně živě představit, coby zahradnici architektku    příště jí můžeš pomoci tím, že tu hadici od pračky vystrčíš rovnou ze dveří - nebudeš mít doma mokro a venku bude zalito     

    OdpovědětVymazat
  42. Nám pes kompletně přestavěl koupelnu. Zřejmě se mu nelíbilo, jak to kdysi řemeslníci odflákli, tak se rozhodl, že ulehčí naše dilema a nakopne nás tímto způsobem k rekonstrukci bytu. Problém je, že z něj při třesení nepadají dukáty jako z Oslíčka v pohádce, takže nevím, kde na to vzít. Kačenka je tvoreček kreativní a chudinka zřejmě má podobnou starost - chce, abyste to měli na zahradě hezké.
    P.S. Medvědova rýmička mě velmi pobavila. Co jsou proti tomu plotýnky!

    OdpovědětVymazat
  43. Mne to dnes nezapína! To nebol ten istý kanec a to isté auto, ako minule?Kombinácia masospracujúci podnik s karosástvom (oprava karosérii) by sa pomaly oplatila. Alebo stavebná firma s psíčkom ako séf?

    OdpovědětVymazat
  44. Skvělé počtení, a i když je katastrofické, tak mi vyloudilo  úsměv na tváři. Máš doma zajímavou a milou čeládku, díky níž ti nuda nehrozí.

    OdpovědětVymazat
  45. [32]: Na demolici kůlny se opravdu nejlépe osvedčil vlčák Kvalitní a rychlá práce.[33]: Teď jsem se vyděsila, co jsem do článku napsala [34]: Vtípek jsem neznala [35]: V tom jsem opravdu nevinně. Helena má bujnou fantazii [36]: Ale kdyby se Vrakouš trošku snažil, tak by takovou hezkou škodu mohl napáchat sám

    OdpovědětVymazat
  46. [37]: Katko, tvůj komentář byl v pátek přímo věštecký. Opravdu může být mnohem, mnohem hůř.[38]: Rozhodně tuhle radu při nejbližším záchvatu rýmy na Medvědovi vyzkouším. Sama rýmu nemívám [41]: To je dobrý nápad, nesmí ovšem zrovna probíhat program na vyvářku. Abych neměla třeba napařené kedlubny [42]: Ano, Kačenka je velmi starostlivá, ale nevím, jak do její představy hezké zahrady zapadají i vyhloubené jámy v trávníku, vyhrabané maliny, ožrané tůje... [43]: Ne, to bylo úplně jiné auto, jiné prase i jiný řidič
    Bohužel jsme si zvolili úplně jiné podnikání, než navrhuješ. Ale budu o tom přemýšlet [44]: Někdy je to ale doslova o život

    OdpovědětVymazat
  47. [46]: Věštit jsem ale nechtěla. Jen uklidnit. Teď se bojím tu známou pravdu opakovat.

    OdpovědětVymazat
  48. [47]: Teď už jsem celkem klidná, nejhorší se přehnalo. Někdy si tak říkám, že průšvihy přitahuju skoro magickou silou.

    OdpovědětVymazat
  49. U nas se vzdycky rikalo: Kdyz se to sere, tak se to sere." A samozrejme co nejvic veci najednou.
    Tak snad uz je konec, ted uz prece musi zase vycasit. =)

    OdpovědětVymazat
  50. Tak si myslím, že Kačenka si vyhlédla místo na novou boudu a kůlna jí tam silně překážela. Katastrofy v tvém podání jsou mile domácké a roztomilé.

    OdpovědětVymazat
  51. Ty jo, tak to je teda nášup.Jak jsi to nakonec zvládla?Bolavá záda dokáží dost potrápit.Nedokážu si totiž vůbec představit jak s nima vytíráž litry vody na podlaze...

    OdpovědětVymazat
  52. Pravda, když se to s..., tak pořádně a se vší parádou okolo, momentálně prožívám podobné období. Navalilo se toho na tebe opravdu moc, důležité je, že jste to všichni v relativním zdraví přežili. Tedy, až na toho kance .

    OdpovědětVymazat
  53. [49]: Bohužel se nevyčasilo, naopak začalo pořádně lejt [50]: Podle Káčina chování to vypadá, že chce mít boudu na naprosto celé zahradě [51]: No, nevytíralo se mi zrovna nejlépe, ale dalo se to to přežít.[52]: Kanec, jako nečlen rodiny, se nepočítá

    OdpovědětVymazat
  54. [39]:O kosmodisku mi povídala jedna paní, že si to koupila, ozkoušela a fakt to pomohlo!
    A ještě musím podotknout, že ta paní s tím neobchoduje, opravdu je konečný zákazník.
    Ale taky měla štěstí, že kápla na jakousi akci, buď ve slevomatech nebo nějaká akčnní nabídka, takže za něj zaplatila opravdu míň než polovinu.

    OdpovědětVymazat
  55. [46]: (k 41) kedlubny by nebyly napařené, ale předvařené - to se taky občas hodí     

    OdpovědětVymazat
  56. [55]: ... s jemnou příchutí pracího prášku

    OdpovědětVymazat
  57. [56]: Když to správně okořeníš, ani si toho nevšimneš ...

    OdpovědětVymazat
  58. [57]: Pokud mi nepůjde voňavá pěna od huby, tak možná ne

    OdpovědětVymazat
  59. Třeba by si Kačenka poradila i s hadicí... :) Mně doma vyprávěli pohádku o Vodníkově Haničce :)

    OdpovědětVymazat
  60. [59]: okud by se Kačence podařilo k hadici přiblížit, zvolila by pravděpodobně definitivní řešení V létě mi svou fantazii hezky předvedla na zahradní hadici.

    OdpovědětVymazat
  61. Takové to dny také znám. Naštěstí netrvají věčně. A přiznejme si to, kdyby takových chvil nebylo, člověk by si o to míň vážil štěstí.

    OdpovědětVymazat
  62. [62]: Na tom zcela jistě něco je

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...