čtvrtek 17. ledna 2013

Moji drazí drahouškové

Pokud nevíte, co s penězi, pořiďte si pár domácích mazlíků. Rozhodně nestačí rybičky a skromná kočka. Nejlépe se vám bude utrácet, pokud si opatříte alespoň dva rozkošné pejsky.


Náš mrňavý Terorista má finančně poměrně náročné stravovací návyky. Je pravda, že granulky a různé pamlsky jsou sice drahé, ale tříkilový pejsek jich spotřebuje docela málo. Malé porce granulek vyvažuje přikusováním bot. Tahle jeho roztomilá kratochvíle leze celkem dost do peněz. Naposledy mi velmi vkusně ohryzal zcela zánovní adidasky.

Miminko Kačenka roste jako z vody, jsou jí tři měsíce a váží skoro dvanáct kilo. Kyne jako buchta. Dvanáctikilový pytel velmi drahého krmení holčičce vydržel přesně čtyřicet dnů. Pokud by záleželo jen na Kačence, tak by s ním byla hotová mnohem dřív.. Za plnou misku by zaprodala vlastní duši. S vidinou pamlsku jako odměny je ochotná i poslouchat. Takhle hluboko Terorista nikdy neklesl.

Naplno popustit uzdu své vášni utrácet můžete při návštěvě veterináře. Včera jsme s Medvědem popadli kažý jednoho psa a vyrazili jsme. Kačenčino očkování proběhlo bez větších problémů, pokud nepočítám, že Kačenka měla poněkud jiný názor než paní doktorka. Ta si přála, aby Kačenka alespoň chviličku vydržela v klidu. Kačenka si přála hopsat, lehat si na záda a ječet. Nakonec paní doktorku napadlo Káču zkorumpovat psími bonbonky a konečně jí mohla píchnout injekci. Kačenku ovšem očkovací látka štípala (prý je to normální), takže následující koukání do oušek vypadalo spíš jako boj s aligátorem.

Terorista to měl o poznání složitější. Přišel si vyčistit zoubky. Je úplně pitomý, zásadně nic (kromě bot) nekouše, granulky rovnou polyká a odmítá i hryzací kostičky. Dělá se mu tedy zubní kámen. Pokud si představujete, že čištění zubů u psa je nějaká velká idylka, tak na to rovnou zapomeňte. Kartáček a pasta to rozhodně nespraví.

Náš jorkšírek má navíc poměrně vyhraněnou představu o tom, kdo se mu smí dívat do pusinky. Nikdo. Své zuby drží v naprostém utajení, takže čištění se odehrává v narkóze. Za hodinu měl sice zoubky jako perličky, ale domů jsem si odnášela ještě ne zcela probuzeného a poměrně naštvaného vláčného plyšáka. Až do večera mi dával významnými pohledy najevo svou nelibost.

Pokud si shrneme včerejší den, tak výsledek jsou dva namíchnutí psi a útrata jako za týdenní nákup v supermarketu.

35 komentářů:

  1. Taky jsem byla s pejskem na tomhle čištění zubů a pak jsem byla hrozně nervózní, jestli se probudí... :) Ale i když vůbec nereagoval, tak dokázal aspoň trošku vrtět ocáskem :)))
    Hezkej článek, víc příhod s pejskama ;)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ten náš ležel v pelíšku, chrněl a k tomu vrčel a štěkal. Normálně nevrčí. Asi se mu zdálo, že likviduje "zubařku".

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že žádné zvířátko doma nemám. Tedy, ty rybičky bych jednou vážně chtěla, jsou pro mne takové jediné skousnutelné, a až děti vylétnou z hnízda, možná nějaký pejsek, ale teď, dokud jsou děti, bychom to finančně prostě neutáhli. Ty červený svině (složenky) jsou zkrátka přednější .

    OdpovědětVymazat
  4. Ach, ano, zvířátka se poměrně prodraží, když na to přijde. Ale stejně jim to člověk vždycky milerád odpustí, když se na ně podívá...

    OdpovědětVymazat
  5. Dávej Teroristovi zubní pastu na adidasky...

    OdpovědětVymazat
  6. Taky nás to čeká, tři havinky očkovat, jednoho kastrovat(nesestoupilo Matesovi varle takže aby nehrozila rakovina musí jít na kastraci) a Bobešovi vyčistit taky zuby....to abych zase zkusila vsadit sportku, protože to vidím na tři litry hravě....

    OdpovědětVymazat
  7. Vždycky,když veterinář začne sčítat a vyřkne ortel, děsím se chvíle, kdy se něčeho podobného dočkáme u doktorů my.
    Právě u něj si vždycky uvědomím, že bych asi měla pro jistotu začít sbírat bylinky, do zásoby.   
    Jinak se zeptám, co bude Kačenka až sežere dalších pár pytlů granulí a dokyne do své dospělé podoby? Dvanáct kilo ve třech měsících už slibuje pořádný kus psa.

    OdpovědětVymazat
  8. Počítala jsem si onehdá, kolik by mě čistě hypoteticky stál život s vysněnou borderkou. Zalapala jsem po dechu ještě před přičtením neplánovaných návštěv veterináře :)

    OdpovědětVymazat
  9. No jo, ona každá sranda něco stojí! Nás naštěstí ti plyšáci nevyžírají, ale raději nebudu sčítat jejich pořizovací ceny. Došel bych asi k číslu, za které by tvoji pejsci nějaký ten rok přežili.
    Naše úžasná, lidem zvolená vláda rozhodla, že sebere v rámci úspor nevidomým příspěvky na provoz vodících psů. Dělalo to 800 měsíčně. Nebylo to moc, ale teď nemají nic. Jak už mi pár kamarádů řeklo, k veterinářům se vyloženě bojí chodit. Dokonce prej víc, než jejich psi!

    OdpovědětVymazat
  10. Styridsat alebo viac rokov som nezral ziadne granule a u zubara som nebol tiez drhanu dobu. Ale ja idiot som asi pred piatimi rokmi s tym zacal a teraz mam v hube jedno Ferari a v bruchu kaviar denne. Takze moji niekdajsi psi a kocur by uz dnes posli hladom. Preto uz nikd viac, uz ani nemozem... Na hrnulky a kosticky uz ani pre mna pomaly nezostava.

    OdpovědětVymazat
  11. No jo, zvířátka lezou sakra do peněz. A čím větší, tím víc.
    Na čištění zubů se snad uspávají všichni psi, ještě jsem neslyšela, že by to veterinář někomu udělal bez. Ale kámoška má knírače a ten se musí i stříhat pod sedativy.

    OdpovědětVymazat
  12. Pobavil mě termín skromná kočka. Já jsem teď dala u veterináře čtyři stovky, abych se dozvěděla, že můj plyšáček nemá žádný problém s močovým měchýřem, jenom se mu prostě nelíbí nové stelivo (pořád se v něm hrabala). O počtu ožraných sluchátek a rozcupovaných vábniček, které kupujem, aby nežrala sluchátka, ani nemluvím

    OdpovědětVymazat
  13. Ach, to jsme si na sebe upletli bič! ale když je máme tak rádi. Jsou to prostě drazí drahouškové, jak říkáš.

    OdpovědětVymazat
  14. To je naprosto normální, ale co by člověk neudělal pro své mazlíčky. Raději bych trpěla já, než moje zvíře.

    OdpovědětVymazat
  15. [11]:U nás stříhání připomíná vraždění neviňátek.Čím jsou potvory starší, tím je to horší.
    Od minulého úterý jsme za každodenní návštěěvy na veterině nechali už přes 2500 a to jsme ještě dostali pytlík dietních granulí v ceně 400Kč zdarma,protože ho někdo vrátil a nechtěl zpět peníze.Dnes jdeme na ultrazvuk močáku a mám objednaný nějaký olej místo tobolek na ochranu žaludku,takže další finance a to to zdaleka ještě nekončí.

    OdpovědětVymazat
  16. [4]:
    velmi praktická poznámka:))))))))))))

    OdpovědětVymazat
  17. [10]:
    A to se ještě najde dost shovívavých veterinářů, kteří dají nevidomým slevu... i 800 kč bylo lepších než nic:(

    OdpovědětVymazat
  18. Děvče, zdravím tvé miláčky - obzvláště kačenku! sakra Kačenku! nejdou mi velký a malý písmena, v hlavě to cvakne pozdě:)

    OdpovědětVymazat
  19. Přece bys drahoušky nechtěla ošidit, ne? A nakonec oni to dělají pro tvé dobro, pozvolna tě naučí nelpět na majetku hihihihi. Takže, ne abys před tím ubohým pejskem schovávala tvoje boty a tvoje ponožky a další nedůležité materie...
    Já už mám jenom morče, moje pejska už ode mě odešla do psího nebe, ale morče taky dělá, co může, aby mě zakalilo, co se týče lpění na věcech.     

    OdpovědětVymazat
  20. [3]: Nemysli si, i rybičky docela lezou do peněz. Chleba bohužel nežerou [4]:To je výborný nápad, hned se pozná zkušený a praktický muž. Ještě musím vybrat správnou značku.[5]: Máš pravdu [6]: To se ti prodraží, to věřím.[7]: Kačenka bude (vlastně už je )německý ovčák. Tatínek je obr, takže Káča má dost dobré předpoklady, aby vypadala jako malý slon.[8]: A to je ještě dost významný rozdíl v ceníku vesnického a městského veterináře.[9]: Tak si pořiď alespoň plyšáka, ten nežere.

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: No pyraně chovat nebudu a bude jich jen maloučko, to dáme .

    OdpovědětVymazat
  22. [10]: No, 800 měsíčně je dost vysoká částka, která musí vážně chybět. Proč jim to, probůh, sebrali? Někdy zůstává rozum stát, vážně.[11]:Jo,u veterináře se to dělá běžně v narkóze. Dvorní kadeřnice našeho jorkšírka mu čistí zuby při každém střihání, ale to je jen takové zběžné čištění. Jednou jsem se jí ptala, jak dokáže toho našeho blbánka ostříhat a ještě se mu podívat do huby, když on na nůžky a hřeben reaguje jako šílenec. Prozradila mi, že na něj celou dobu řve. On na to není zvyklý, tak vždycky vytuhne a stojí jako beran.[12]: Kočka alespoň nesežere za měsíc pytel granulí skoro za 2 tisíce, jako ten náš Budulínek ve vývoji

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: To vážně ne Ale dorovná to stelivem, jelikož levné jí nevoní a my nechceme riskovat, že začne svůj odpor dávat najevo jinak než celodenním hrabáním na záchodku. I když je pravda, že nežere boty. Kocour od babičky je sice značkoval, ale Annie je zatím nechává být. Proč taky žrát boty, když může ničit moje štětečky :/

    OdpovědětVymazat
  24. [13]: Velmi drazí drahouškové [14]: To je fakt. Sama návštěvu doktora mnohdy odkládám, ale když Terorista dvakrát blbě kýchne, tak už mažu na veterinu.[17]: 800.- to není ani na krmení. Vodicí psi bývají labradoři (?) a ti žerou jako malý zájezd. Jezinka labradora má, tak to vím [18]:Děkuju [19]: Neboj, já nejsem materialisticky založená, moc ráda se s pejskem podělím i o úplně nové botky. I to se mi už stalo
    S morčetem zkušenost nemám. Děti mívaly křečky a když ty bestie mrňavé utekly, bývalo to moc zábavné. Jednou se uhnízdily ve skříni s mými svetry. Měla jsem chuť pobít děti i křečky

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: Já vím, kočky taky dovedou škodit Náš dementní kocour dokázal přes noc zničit nádhernou suchovu vazbu, s kterou se máti piplala jako blázen. Jindy mi zase přehryzal kmínek u dracény a vyrobil mi v květináči celkem úhledný pařez.

    OdpovědětVymazat
  26. O zážitcích u veterináře se pouze doslýchám, sám bych na to asi neměl nervy. Zvířecí miláčky nemám, protože takové zvířátko, které by vydrželo bez úhony moji "střídavou péči", ještě nikdo nevymyslel.

    OdpovědětVymazat
  27. Vždycky jsem obdivovala kočičí miláčky, i některé pejsky. Ale bydlení ve městě to poněkud neumožňovalo. Když jsem chodila do práce od 8 - 17 hodin, tak jsem si nedokázala představit, jak by ta zvířátka přežila mojí každodenní nepřítomnost.Nyní mám plyšáčka, protože v našem baráku je chov zvířátek zakázán.

    OdpovědětVymazat
  28. [26]: U tebe bych to tedy viděla na vycpanou sovu Tichá, nenáročná na krmení a počká, než se dostavíš z práce.[27]: Kočka dokáže být sama i celý den. V tomhle ohledu je úplně jiná než pejsek. Ten by neměl být sám déle než 4 hodiny.

    OdpovědětVymazat
  29. [10]:Ano. Naši mocipáni urvou, co můžou. Zejména těm bezmocným. Nechť vzkvétá hyenismus!
    (Tohle myslím ironicky, samozřejmě).
    Jinak, se zvířátky je vždycky vzrůšo. U nás dostat kočky do klece byl nadlidský výkon. S psama takovej problém nebyl, byli docela ovladatelní - i když na čištění zubů jsme s nimi nechodili...
    Dřív jsem se divila, že lidi nechávají svoje zvířecí broučínky operovat za drahej peníz. A loni na podzim, s tou mou kočkou, bych byla schopná toho samého. Kdyby to šlo, operovat ji, byla bych ty peníze obětovala.
    [27]: Otavinko, kočka si opravdu vystačí sama, většinu dne beztak prochrápe...
    Celkově nenáročnej tvor.   

    OdpovědětVymazat
  30. On pejsek stačí i jeden. Náš mírumilovný labrador zničil za prvních pět let života úplně všechno, co bylo jen trochu drahé. Počínaje helmami, sedly na kolo, přes mobily, po "ulovení" želvičky. A když se konečně uklidnil, tak onemocněl, takže vyhazujeme další spoustu peněz oknem. Spešl žrádlo, kapky, spreje,... Jenže ono je to těžké, když toho tvora člověk miluje ...
    Musím ale uznat, že v článku zmíněné zuby jsme ji naučili čistit bez problémů sami :)

    OdpovědětVymazat
  31. [30]: Dcera má devítiletého labradora, takže starý pán. Zoubky má jako mladík. Velkým psům se zubní kámen totiž nedělá. Víc koušou granule i různé ty kousací kosti, takže si zuby neustále vlastně čistí sami.
    Tenhle náš frajírek jednou sežral i silonové punčocháče. Trochu se mu sekly v krku a bylo docela prima mu je dolovat ven.

    OdpovědětVymazat
  32. Asi o tom taky jednou napíšu článek.My jezdíme najednou se třemi.Kočka v košatině a dva teroristi na zadním sedadle.Celou cestu jim kočka nadává- protože to auto a já - jsme její.Madam Aja sedí a znuděně kouká.Šílenec Venda hlídá i v autě a řve na všechno co se kolem auta hýbe- což je všechno.Takže po  návštěvě veterináře padne všech pět- zvířectvo i my na gauč a snažíme se znovu oživit.

    OdpovědětVymazat
  33. [33]: Už jsem to napravila. Nechápu, proč se komentář rovnou nezveřejnil. Asi chybka v Matrixu

    OdpovědětVymazat
  34. zeny-versus-muzi20. ledna 2013 v 6:14

    [4]: tak to byla opravdu trefná poznámka

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...