středa 5. prosince 2012

Akvárko? Jen přes moji mrtvolu.

Tuhle lehce návodnou, přesto hodně ošklivou větičku pronesl Medvěd přibližně před dvěma roky. Bylo to v době, kdy jsem významně pronášela, jak moc by se mi líbily rybičky.


Medvěd moji touhu po akvárku jednoznačně diagnostikoval jako středně těžkou mozkovou disfunkci. Pokoušela jsem se sice problém s ním prodiskutovat, bylo mi však nekompromisně řečeno, že ryby prostě NE. Moje argumenty, že rybičky nedělají kravál, nevyhazují z akvárka krmení a ani nezakousnou sousedovi slepici, nebyly vyslyšeny.

Zkusila jsem usmlouvat alespoň vodní želvu, ale ani to neprošlo. V rámci udržení bezkonfliktního manželského vztahu jsem přestala loudit a na akvárko zapomněla. Ne tak Jezinka. Při první příležitosti, což byly moje narozeniny, mi doma přistála velká skleněná koule a v ní dvě krásné rybky.

Na světě byl průšvih jako hrom. Medvěd se sice neodvážil dárek vyhodit z okna, ale nelibost dával najevo dost jednoznačně. S rybičkami se nebavil, se mnou také ne. Dokonce odmítal na rybky byť jen pohlédnout.

To ovšem nebylo to nejhorší. Podstatně větší trauma mi přivodilo zjištění, že mít akvárko je sice fajn, ale nic o akvaristice nevědět je fajn o poznání méně.

Následovaly hodiny strávené pročmucháváním internetu, abych nebyla za úplnou blbku. Po pár dnech jsem měla hlavu jako pátrací balon a o rybách, filtraci, odkalování, výměně vody a krmení se mi i zdálo.

Samozřejmě, první, co jsem zjistila, bylo, že kulaté akvárium je víceméně zhovadilost. Moc prima, když ho máte doma. Ale kupodivu jsem dokázala, že moje rybičky se měly čile k světu, i když plavaly v kouli.

S ubíhajícím časem Medvěd malinko změnil názor. Přestal se tvářit, že je akvárko neviditelné a občas jsem ho přistihla, jak čučí na rybky. Zákeřně jsem využila jeho rodícího se citového vztahu k rybám a několikrát týdně jsem pronášela, že jim v té blbé kouli asi fakt není úplně nejlíp.

Řešení jsem pro jistotu nenabízela žádné. Medvěd má nejraději, když na všechno přijde sám. Nezklamal. Netrvalo dlouho a oznámil mi, že rybám v kouli nesvědčí a musí se koupit akvárium jiné. Dostala jsem přesně takové, jaké jsem vždy chtěla.
Rybky se přestěhovaly a mohl být pohádky konec.

Jenže to by Medvěd nesměl mít naprosto dementního kamaráda. Zmínil se před ním, jaký jsem zapálený rybí chovatel a že zrovna toužím po skalárech. Jaksi si nepovšiml, že jsem si mezitím dvě maličké skaláry koupila.

Medvědův slabomyslný kamarád se přihrnul k nám na návštěvu a já jsem byla rázem zralá na internaci v psychiatrické léčebně. Nepřijel sám, s ním se dostavily dva igelitové pytlíky a v nich zhruba třicet různých rybiček. Byly tam nejenom skaláry, ale i dva nádherní terčovci, ancíci, tetry a čichavci.

V první chvíli jsem vůbec netušila, co je to za druhy a byla jsem na pokraji zhroucení. Po pár hodinách na internetu jsem rybky identifikovala a rozhodně se mi neulevilo. Zjištění, že terčovci jsou háklivé bestie, které se chovají opravdu obtížně, mi na náladě a klidu zrovna nepřidalo. A zkuste nacpat rozmazlené terčovce s dalšími rybami do již obsazeného akvária. To prostě nejde.

Po chvíli rozvažování mi došlo, že Medvěda uškrtit nemůžu. Kamaráda blba taky ne. Medvěd uznal, že tohle se jim opravdu nepovedlo a do dvou dnů mi pořídil další akvárko.

Vzhledem k tomu, že o rybách nejdřív nechtěl ani slyšet, to byl solidní výkon. A teď se ještě musí tvářit, že má rybky rád. Koneckonců do baráku nám je v množství větším než malé nasadil on.

37 komentářů:

  1. To je geniální, nechat manžela, aby na to přišel sám a pak to vzal za své.
    Ty ženy nás mají přečtené.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to ti fakt zavidím. Já si domů nemůžu přinést ani žížalu. Děda je zastáncem toho, že zvířata žijí v přírodě a ne v bytě, takže mám smůlu

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tohle mi jasně připomíná dění u nás. To je fakt zajímavý, já začala se dvěma pavími očky také v kouli, jenom tedy s tím rozdílem, že můj se až tak necukal. Skončili jsme u 280ti litrového akvária, kvůli kterému jsem uzavřela havarijní pojistku na byt, jelikož ho lepil můj. 280litrů, to jsou dvě plný vany, pro představu.Ale drželo opravdu dlouho, zrovna nedávno jsme ho museli zlikvidovat, protože začalo propouštět ve spoji asi následkem řas. Když píšeš o těch terčovcích, snad si dobře pamatuju, ale neměli by být ve společném akvárku se skalárami, něco jim nějak vzájemně vadí..    Rybám zdar   

    OdpovědětVymazat
  4. Akvárko s rybičkama jsem taky vždycky chtěla. Když děda umřel, zdědila jsem to jeho i zařízení, věci na údržbu a několik knih o akvaristice. Stačilo jen znovu založit. Měla jsem ho několik let, ale po přestěhování sem na venkov jsem ho musela zrušit. Vlhkost v domě byla už tak dost vysoká a nebylo dobré ji ještě uměle zvyšovat. Krom toho zdejší prostředí rybkám zrovna moc nesvědčilo, takže přes veškerou moji snahu neustále chcípaly. Zřejmě za to mohla ta železitá minerálka, co nám teče z vodovodu.
    Věřím, že ti budou dělat radost. Pokud je akvárko dobře založené, tak může být takřka bezúdržbové.

    OdpovědětVymazat
  5. Proč se rybkám u Vás daří,
    protože se spolu páří.
    Až jich bude trochu více,
    musíš shánět více píce.
    Akvárko pak zvětšit musíš,
    to si zase něco zkusíš.

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna minulý týden jsem opět po roce (už po několikáté ) nadhodila, že když doma, kromě dětí, nemáme žádná zvířátka, jestli bych si nemohla pořídit rybičky, po kterých fakt dlouho toužím. Pořád o tom nechce slyšet, prej stačí, že mu hučí v uších a nějaké zurčení vody by mu tak ještě chybělo. Být on na místě tvého Medvěda, tak si ty rybičky snad usmaží...

    OdpovědětVymazat
  7. Jo, taky jsme začínali když byl syn maličký s kulatým akvárkem, pak čtverhraným malinkým, větším a pak jsme radši přešli na andulku vlnkovanou! Ostatně co jiného se dá chovat v Praze v paneláku, že?

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem chtěla rybičky jako malá. Tatínek mi na to konto donesl olejovky :( :).

    OdpovědětVymazat
  9. [2]:[3]: Tak to vás zvu k nám. Máme dvě akvárka po stodvaceti litrech plus jedno stovkový, v kterým je želva, to vše ve slušivé skříňové úpravě. Akorát došla v jednom trvanlivost všech rybek, takže na mne čeká propláchnout písek, znovu vysázet kytky, upravit a zakoupit nové osazenstvo. Když jsme ještě bydleli v paneláku měli jsme v obýváku stojen se třemi dohromady to bylo nějakách pětset litrů, v kuchyňském koutě v rohu stojan až ke stropu kde bylo dalších pět menších akvárek dohromady cca sto litrů a pak jsme od souseda kterej se rozváděl dostali tuhle skříň, ta měla původně akvárka čtyři, takže to bylo taky nějakých cca čtyřistapadesát litrů. A to všechno jsem měla na starosti já. V životě nevlastníc ani tu Gabrielovu žížalu, za to manžel akvarista až na půdu. Tudíž první věc kterou udělal když dostal klíče od bytu že jel na pojišťovnu, pojistil byt a rovnou odtamtud jel ta akvárka (bez té skříně, ta přišla pozdějc) napouštět. Naštěstí všechna vydržela až do doby než jsme se stěhovali sem. Při stěhování vzalo za své jedno z té skříně plus další dvě velké z obýváku....a stejně ten jeden stojan ještě stojí na půdě chudinka bezprizorně, páč není místo....ale už si tak říkám, že pokud se stane ten zázrak a dcera se konečně osamostatní, tak si její pokoj zabírám pro sebe a ten stojan si tam dám....

    OdpovědětVymazat
  10. [1]:
    Dobře vedený manžel je poklad [2]:
    Tak jedině si zkus v koutě pěstovat nějakou hezkou pavučinu i s pavoukem [3]:
    Taková akvárka mám dvě. Právě proto, aby ty placaté potvory mohly mít dost místa samy pro sebe Pojistka na domácnost se mi velmi osvědčila, když jsem v létě do jednoho akvárka břinkla koštětem. To byl šrumec.[4]:
    No jo, s vodou jsou potíže. Pokud máte moc tvrdou, tak můžou být problémy. Ale na všechno existujou všelijaké fígle

    OdpovědětVymazat
  11. [5]:
    Je pravda, že mám dvojici ancíků, která nedělá nic jiného Momentálně mám asi 60 mláďátek a dumám, co s nimi.[6]:
    Neusmaží Kup mu rybičky k Vánocům. Dárky se přece nevyhazují [7]:
    Papouška bych moc ráda. Jen musím vymyslet, jak přesvědčit Medvěda, že ho chce on [8]:
    Tvůj tatínek je celá tvoje maminka [9]:
    No potěš koště. To bych si musela vzít rybí mateřskou dovolenou

    OdpovědětVymazat
  12. Já ti gratuluju k tomu, jak ses to s Medvěedem pěkně naučila! Tohle totiž fungue mnohem líp, než tisíce pádných argumentů.
    Proti rybičkám nic nemám. Koukat se do akvárka je mnohem rozumnější, než sledovat televizi. Bavilo by mě to, ale někdo by se musel o ty rybky starat.

    OdpovědětVymazat
  13. Né, nejsem vůbec nervózní! Ale když ty rybičky tak strašně šplouchají

    OdpovědětVymazat
  14. Kocůři mají také rybky rádi.
    Mňam!

    OdpovědětVymazat
  15. Tak tomu se říká geniální způsob, jak zpracovat chlapa. Jinak, rybičky jsme měli, když mi bylo asi děset, tuším, že jsem je chtěla já, ale o většinu věcí kolem akvárka se samozřejmě museli postarat rodiče...

    OdpovědětVymazat
  16. [12]:
    Do akvárek koukám ráda a často. I se starám, není to zase tak hrozné, jak by se mohlo zdát [13]:
    Šplouchají a někteří vybraní jedinci i hopsají nad hladinu a při tom dělají děsný kravál. Nic pro narušenou nervovou soustavu [14]:
    To si klidně podej tlapku s naším kocůrem. Z jeho mlsných pohledů mě občas lehce mrazí v zádech.[15]:
    Léta praxe a pilného cvičení. Chlapi nemají až tak složitý mechanismus

    OdpovědětVymazat
  17. Rybičky docela zvládám, spíš bych potřebovala návod na chlapa...
    Pravda rybky trochu zanedbávám. Koupila jsem jim automatické krmítko a pak na ně zapomněla chudáky a ani společnost jsem jim nedělala. Už se odnaučili očumovat mě, když jdu okolo, jen slintají u krmítka, když přichází ten správný čas.
    Nedávno jsem se na ně koukla a nějak jich tam bylo víc, tak mám pocit, že mě ani nepotřebují... :(

    OdpovědětVymazat
  18. Tak tohle bylo rafinované!
    Rybičkám ať slouží.     

    OdpovědětVymazat
  19. [17]:
    Návod na chlapa by ti jistě poskytla každá přítomná dáma. Jen by se asi lišil kus od kusu
    Rybičky zřejmě hlady nevědí, co by dělaly, tak se množí [18]:
    Díky

    OdpovědětVymazat
  20. Aha! tak rybkám nesvědčí kulaté akvárko!? Říkala jsem si, že ta naše skalárka je nějaká ohnutá, myslela jsem, že ji louplo v zádech a už se nenarovnala. Kdoví co by udělalo akvárium trojúhelné?   

    OdpovědětVymazat
  21. [10]: Áááá pavouky nesnášim. Před nedávnem jsem si sedl k PC, kouknu před sebe a na zdi hnusnej velkej pavouk. Jsem velkej hrdina a frajer, ale pavouky a jinou podobnou havěť nedávám, takže jsem hrdině utekl za dědou

    OdpovědětVymazat
  22. My se na akvárko časem chystáme taky - ale to nejdřív musíme opustit rodičovský obývák...A taky terárko. Nejlépe s hadem, ale ono je i dost ještěrů, se kterejma bychom se rádi kamarádili

    OdpovědětVymazat
  23. Akvárka se mi líbí, ale je to jedna z činností, které vůbec neumím. Pokoušela jsem se, ale měla jsem z toho brzy nádržku s rozpuštěným špenátem, i přes běžící filtraci a rybičky vyskakovaly a lepily se na tapetu na zdi...než jsme je přikryli....neumím, prostě neumím...
    K manželovi jsem podstatně drzejší a když něco fakt chci... a tak jsme chovali i dvě kachny v koupelně v paneláku. To byl ale fakt blbej nápad ode mně.
    Perfektně napsáno.

    OdpovědětVymazat
  24. Já to říkám furt, že my chlapi jsme děsně tvární. Jen se musí vědět jak na nás.

    OdpovědětVymazat
  25. Temu akvarium som pochoval do umyvadla kuchyne v rodicovskom dome, rozbijuc toto pri vyleve dvoch "gupiek", na viac som sa nezmohol a nelutujem dodnes. (Moc roboty...)

    OdpovědětVymazat
  26. To jsem si zase parádně početla! Tak a teď mne bude zajímat, bude-li ten Tvůj Medvěd také ta akvárka čistit. Když byly děti malé, také u nás jedno bylo, ale čistit - to se jim nechtělo. Ale schvaluji Tvoji taktiku. Já to dělám podobně. Když si chlap myslí, že TO vymyslel on, je to úplně o něčem jiném, než kdyby to bylo obráceně.

    OdpovědětVymazat
  27. [20]:
    Nechci radit, jsem amatér, ale skalára potřebuje vysoký vodní sloupec (kvůli tvaru svého těla) Takže malé kulaté akvárko fakt ne.[21]:
    Pavouky snáším jenom "domácí" a to pouze v omezeném počtu Sklípkana Boženku si držím od těla. Fakt divně zírá.[22]:
    Snaška zahájila nedávno přístupové rozhovory s Ajťákem, protože jejím snem je agama. Teď jen dosáhnout toho, aby si Ajťák začal myslet, že to je jeho nápad [23]:
    Jsem příklad toho, že všechno se dá naučit. Zpočátku jsem pomalu nespala, jak jsem trnula, že mi rybky zajdou. Akvárka mám už třetím rokem a už mi to vůbec nepřijde [24]:
    Jasně, jste jako plastelína [25]:
    Ta práce není tak hrozná. Stačí denně krmit a jednou týdně se věnovat čistotě. Za to večerní zírání na rybičky mi to fakt stojí [26]:
    Ježurko, to si piš, že se akvárek ani nedotknul. Nikdy. Když jsem byla ve špitále, tak musela úřadovat Jezinka. Tvrdil, že ryby na něj nejsou zvyklé a mohly by mít šok

    OdpovědětVymazat
  28. Rybičky mají jistě spoustu výhod, jak jsi říkala, nejsou hluční, nezakusují slepice a tak, ale hlavně jednu velkou nevýhodu. Nedá se s nima mazlit.

    OdpovědětVymazat
  29. [28]:
    To máš pravdu Ale stačí strčit ruku do vody a ony "přiběhnou" a začnou tě "ozobávat". Skaláry jsou jako slepičky, ženou se za "zrním"
    Na mazlení mám jiné adepty

    OdpovědětVymazat
  30. My máme doma akvárko, co pamatuju. Táta choval rybičky. Ale teď to vevnitř vypadá jako po moru. Kromě tří sumečků tam jsou jen kytky .

    OdpovědětVymazat
  31. [30]:
    I hezké kytky mají něco do sebe Sumečci jsou hejnovití, mělo by jich být minimálně 5 - 7. Budou Vánoce, tak...

    OdpovědětVymazat
  32. Kontrastní bratr9. prosince 2012 v 1:14

    Akvária jsou fajn. Pamatuji na Malkielovo akvarijní období, kdy hlásal, že není nemocnějšího tvora, než akvarijní rybka !!!Když já jsem měl období, kdy jsem si přivydělával koníčkem jako psaní a vymýšlení reklam pro rádio Kiss, tak tady je jedna "rybí" vzpomínka.
    P.S. S mojí fotkou z Thajskahttp://youtu.be/X8JtTQ00zOg

    OdpovědětVymazat
  33. Buď ráda, že medvěda neokouzlili tlamovci. To by sis terpve užila! Máme akvárko 500 litrů, přivezli nám ho na zakázku z Ostravy, a neustále se všechno točí kolem ryb. Tlamovci musí být sami, poněvadž ostatní ryby zlikvidují a rvou se i mezi sebou. Jsou nároční na čistou vodu, takže  každé tři neděle se musí měnit třetina vody a čistit, u čehož musím asistovat. Krmit se musí speciálním krmivem.Předtím jsme měli akvárko o něco menší s rybami, jaké máte i vy. Když jsme koupili akvárko pro tlamovce, tak jsme ho darovali sousedce i s rybami.Teď mě napadlo, máte pojistku, kdyby vám akvárko prasklo? Já jsem musela kvůli akvárku uzavřít novou smlouvu na pojištění bytu.

    OdpovědětVymazat
  34. [34]:
    Tlamovci jsou nádherní
    Já v akvárku měním vodu každých 10 dnů, vždy jednu třetinu. Takže vím, co to obnáší. Navíc mně nikdo neasistuje, musím si vystačit sama
    Pojistku na domácnost mám uzavřenou, akvárka jsou pojištěná a už se mi to jednou vyplatilo

    OdpovědětVymazat
  35. Akvárium máme také, posledních pět let v likvidaci. Mezi tím jsme je několikrát uvařili, zapomínáme jim rozsvícet i je krmit ... a začínáme je uznávat, jako jedny z nejodolnějších zvířat (před nimi jsou snad už jen ti přemnožení vodní šneci).

    OdpovědětVymazat
  36. [36]: Rybičky netřeba moc roznazlovat. To vím z vlastní zkušenosti. Můj kamarád lítá kolem akvárka jako družice, pořád kupuje nové filtry, zkouší krmení, protrhává kytky, odkaluje... a jednou za čas mu akvárko kompletně vychcípá. Mně se i při poněkud liknavé péči ancíci množí jako pominutí a mohla bych si otevřít prodejnu s mláďátky

    OdpovědětVymazat

Jak být za blbku

Léto se mi obzvlášť vydařilo. Opět se potvrdila teorie mojí máti, že jsem naprosto nemožná. K tomuto pozoruhodnému závěru došla máti na zákl...